AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #21 Skrevet 10. oktober 2025 Jeg lager nesten alltid mat hjemme, for han kan ikke lage mat😅 Men når jeg er syk lager han selvsagt mat! Han er elendig, han spør om 1 000 000 ting mens han gjør det og lar meg aldri være i fred. Men maten blir laget. Anonymkode: 95ee8...69f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #22 Skrevet 10. oktober 2025 Dere bør bestille matkasse. Hello Fresh f.eks. Et lite barn klarer å følge de oppskriftene.. Men ja mannen her lager middag om det trengs. Er stort sett jeg som gjør det, men jeg elsker å lage mat. Anonymkode: cc2fa...e4f 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #23 Skrevet 10. oktober 2025 Her nekter mannen å lage middag fordi han er redd for å bruke ingredienser som jeg eller andre i familien ikke tåler. Jeg har sagt flere ganger at så lenge han bruker av det vi allerede har i fryser, kjøleskap og matskap, eller spør før han bruker noe han har handlet selv, så er det ingen fare for at noen får en allergisk reaksjon. Anonymkode: 6b135...77c
Fjaselina Skrevet 10. oktober 2025 #24 Skrevet 10. oktober 2025 Selvfølgelig kan mannen lage mat. Ikkje dei mest avanserte tinga, men det er jo mykje som er enkelt! Og oppskrifter på nett er jo lett tilgjengelig. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #25 Skrevet 10. oktober 2025 Min kollega er gift med en mann som så vidt klarer å ta av plasten på Grandiosaen. Og så klarer han å ringe etter take away. Men han klarer ikke å huske på barnas allergier og intoleranser, så det blir som regel problemer som hun må ordne opp i når hun kommer hjem fra jobb. Anonymkode: 01c7c...9ea
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #26 Skrevet 10. oktober 2025 Hvis han lager middag så blir det alltid noe usunt eller bestilling 🙄 Anonymkode: 4c35b...503
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #27 Skrevet 10. oktober 2025 Ja han klarer. Men han er veldig dårlig på tidsplanlegging og multitasking så det blir som regel litt senere. Jeg pleier å si ifra når han må sette igang da. Noen retter har han god kontroll på andre vil han ikke lage. De fleste dager lager jeg middag mens han leker med barnet som trenger litt oppmerksomhet etter barnehagen, eller jeg lager middag med barnet og så kommer han hjem fra jobb rett før vi spiser. Ingen av oss er så glade i å lage mat så det er en oppgave vi bare må gjøre og så blir det som regel meg fordi det går kjappest (og genererer minst rot...) og barnet vil helst leke med ham, og fordi jeg vanligvis er hjemme litt før ham. Anonymkode: db525...c23
Dolce Skrevet 10. oktober 2025 #28 Skrevet 10. oktober 2025 For et spørsmål. Alle mennesker over en viss alder klarer å lage noenlunde grei mat - dersom de gidder. Uansett kjønn. 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #29 Skrevet 10. oktober 2025 Å lage middag lærer man vel i 9. klasse i heimkunnskap? Klarer han ikke lære seg noe nytt på 9. klassenivå? Enten vil han ikke, eller så har du dessverre funnet deg en langt under gjennomsnittet dum mann. Håper han ikke har noe ansvar på den båten som man ikke ville gitt en 15-åring. Min mann er normalt intelligent, så jeg hadde streiket til han lagde mat. Jeg hadde laget til barna og meg selv. Dersom han lager bråk foran barna hadde jeg kun laget mat til barna og sagt at vi spiser senete etter de har lagt seg. Så lager jeg noe til meg selv. Anonymkode: 7bf17...579 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #30 Skrevet 10. oktober 2025 Ja, han sender melding daglig før han drar fra jobb og spør om jeg har ordna middag (jeg er i perm), og hvis jeg sier nei så handler han på vei hjem og lager middag med en gang. Stort sett handler og lager jeg middag siden jeg er hjemme for tiden da. Vi har prøvd oss på ukeshandling tidligere og har tenkt å begynne med dette igjen, men samtidig synes barnet vårt det er gøy å dra på butikken og innimellom er det kun det vi gjør ila en dag av aktivitet. Anonymkode: 815a5...3c4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #31 Skrevet 10. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja han klarer. Men han er veldig dårlig på tidsplanlegging og multitasking så det blir som regel litt senere. Jeg pleier å si ifra når han må sette igang da. Noen retter har han god kontroll på andre vil han ikke lage. De fleste dager lager jeg middag mens han leker med barnet som trenger litt oppmerksomhet etter barnehagen, eller jeg lager middag med barnet og så kommer han hjem fra jobb rett før vi spiser. Ingen av oss er så glade i å lage mat så det er en oppgave vi bare må gjøre og så blir det som regel meg fordi det går kjappest (og genererer minst rot...) og barnet vil helst leke med ham, og fordi jeg vanligvis er hjemme litt før ham. Anonymkode: db525...c23 Han kan lage middagen kvelden før, og varme den opp på dagen. Da har man masse fleks på tid. Det er veldig enkelt å tilpasse seg dersom man ønsker. Anonymkode: 7bf17...579 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #32 Skrevet 10. oktober 2025 Er dette de nye Temu-trådene her inne? Anonymkode: f1c42...f52
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #33 Skrevet 10. oktober 2025 Her er det min mann som lager de fleste middager. Anonymkode: aaaf8...f22 2
Fru Uperfekt Skrevet 10. oktober 2025 #34 Skrevet 10. oktober 2025 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): På eget iniativ, om du er syk, operert eller sånn ellers i hverdagen? Uten at du kl. 20-21 må si at du og barna er veldig sulten for mange timer siden.. Ta sitt ansvar og tenke selv og begynne. Stor operasjon der han no måtte lage mat siste 2.ukene. Hele dagen går der jeg må ta det viktigste av husarbeid for han evner det ikke.. (pulsen går fort opp og jeg blir veldig dårlig..Fikk beskjed om å holde sengen og ikke løfte en fing . Og mat, joda.. takeaway pizza på dag 12... spyr...! Han jobber på båt så hjemme mange uker og god tid til å lage mat eller ta noe husarbeid. Faller alltid på meg. Jeg har snakket med han, mange ganger. Han kan ikke lage mat sier han. Prøver å fortelle ham at det er mange enkle ting å lage,må ikke være avansert eller fancy. Bare vi får mat. Lager selv sunn mat, men klager ikke om han hadde laget mat, alle gjør ting på sin måte. Men han evner ikke å tenke at det er på tide å lage middag(eller andre ting). Kan fint slenge i seg noe mat å tenke at alle er mett i noen timer til (selv om det er han som spiste og ikke vi). Pølser hadde vært bedre enn ingenting.. Og ja jeg har prøvd å si til han at det kanskje er lurt å begynne på noe middag ,går fort litt tid og alle er vel sulten etterhvert. Nei jeg er ikke sulten. Skal bare det eller det (skjerm...). Husarbeid som jeg bruker 10min på, bruker han hele dagen på og gjør halvparten av det. Og klager på at han ikke har hatt tid. Seriøst, Olga på 100 hadde brukt 10min... Misunnelig på de med menn som klarer å tenke,stille opp,lage mat, ta sitt ansvar i hus og hjem! Fikk nettopp bilde av en venninne. Mannen disket opp idag igjen.. Etter husnedvask og klipping av gress ,hentet barna osv. Håper jeg klarer å lære guttene bedre enn dette før de kommer i egne forhold! Bare synd at farsfigure ikke er ett godt forbilde der! Ja han kan bytte dekk (på verksted), klippe gresset(maser 3uker først, overgrodd). Men ellers er han dyktig i jobben sin og gjør det virkelkg bra og mer til! Skilsmisse er vel eneste valg. Så lei...! Anonymkode: 0c566...22e Ta en prat med svigermor, hun som har oppdratt han så dårlig. Min far var sjømann og var i korteste syklus 4m på 4m av, han tok alt i heimen når han var hjemme (vask, matlaging osv osv) 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #35 Skrevet 10. oktober 2025 Alle klarer vel å skru på en mikrobølgeovn? Anonymkode: 727b2...c07
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #36 Skrevet 10. oktober 2025 I alle dager! Min gamle far på 90+ lager (avanserte) middager, og har gjort det i hele sitt voksne liv. Og hans far igjen laget middag hver dag (han ble enkemann i 1950). Jeg tror nesten ikke det er sant det jeg leser: at menn i 2025 ikke lager middag 😂 Hvordan orker dere bli sammen med menn som dere skjønner ikke lager mat? Det hadde vært et stort nei fra meg. Anonymkode: 0849b...c0e 1 2
SPOCA Skrevet 10. oktober 2025 #37 Skrevet 10. oktober 2025 Selvfølgelig, jeg sørget å finne meg en mann som evnet å lage mat før vi traff hverandre. Han er ganske flink. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #38 Skrevet 10. oktober 2025 Hvorfor er norske menn flinkere på kjøkkenet en norske kvinner? Anonymkode: e8429...eee
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #39 Skrevet 10. oktober 2025 Denne tråden er for dum til å svare på. Alle voksne kan lage en form for mat. Anonymkode: db722...599 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #40 Skrevet 10. oktober 2025 ikke alle kan nei er mange på 4 stjernes middag som fucker til di mest enkleste middager Anonymkode: 4c35b...503
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå