Gå til innhold

Klarer mannen å lage middag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

På eget iniativ, om du er syk, operert eller sånn ellers i hverdagen? Uten at du kl. 20-21 må si at du og barna er veldig sulten for mange timer siden.. Ta sitt ansvar og tenke selv og begynne. Stor operasjon der han no måtte lage mat siste 2.ukene. Hele dagen går der jeg må ta det viktigste av husarbeid for han evner det ikke.. (pulsen går fort opp og jeg blir veldig dårlig..Fikk beskjed om å holde sengen og ikke løfte en fing . Og mat, joda.. takeaway pizza på dag 12... spyr...! Han jobber på båt så hjemme mange uker og god tid til å lage mat eller ta noe husarbeid. Faller alltid på meg. Jeg har snakket med han, mange ganger. Han kan  ikke lage mat sier han. Prøver å fortelle ham at det er mange enkle ting å lage,må ikke være avansert eller fancy. Bare vi får mat. Lager selv sunn mat, men klager ikke om han hadde laget mat, alle gjør ting på sin måte. Men han evner ikke å tenke at det er på tide å lage middag(eller andre ting). Kan fint slenge i seg noe mat å tenke at alle er mett i noen timer til (selv om det er han som spiste og ikke vi). 

Pølser hadde vært bedre enn ingenting..

Og ja jeg har prøvd å si til han at det kanskje er lurt å begynne på noe middag ,går fort litt tid og alle er vel sulten etterhvert. Nei jeg er ikke sulten. Skal bare det eller det (skjerm...). Husarbeid som jeg bruker 10min på, bruker han hele dagen på og gjør halvparten av det. Og klager på at han ikke har hatt tid. Seriøst, Olga på 100 hadde brukt 10min...

Misunnelig på de med menn som klarer å tenke,stille opp,lage mat, ta sitt ansvar i hus og hjem!

Fikk nettopp bilde av en venninne. Mannen disket opp idag igjen.. Etter husnedvask og klipping av gress ,hentet barna osv.

Håper jeg klarer å lære guttene bedre enn dette før de kommer i egne forhold! Bare synd at farsfigure ikke er ett godt forbilde der!

Ja han kan bytte dekk (på verksted), klippe gresset(maser 3uker først, overgrodd).

Men ellers er han dyktig i jobben sin og gjør det virkelkg bra og mer til!

Skilsmisse er vel eneste valg. 

Så lei...!

Anonymkode: 0c566...22e

• Liker 2
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja han lage middag 90% av tiden 

Anonymkode: 609cd...29b

• Liker 9
Skrevet

Men… hva bidrar han med i familien da? Ingenting? Da er jo svaret ganske enkelt…… 

Anonymkode: 8b216...b5d

• Liker 15
Skrevet

Selvfølgelig, han er mye flinkere enn meg på kjøkkenet 😂

Vi lager middag annenhver dag 

Anonymkode: aaaec...d7e

• Liker 4
Skrevet

absolutt, men jeg lager mest fordi jeg er hjemme. Men når jeg er borte så lager han med den største selvfølge. Samt han elsker å lage lørdagsmiddag til oss. 

Anonymkode: 5cbe8...2a2

• Liker 3
Skrevet

Mannen har ingen problemer med å lage middag når han må. Men han må sjeldent, siden jeg er hjemme fra jobb tidligst. 
De rundene jeg har hatt med operasjoner, så har han tatt hånd om matlaging og annet husarbeid med den største selvfølge.

Anonymkode: bf021...7da

• Liker 2
Skrevet

Uten han sulter jeg😂

Jeg liker ikke å lage mat, så mannen lager også middag klart til meg og barna om han ikke er hjemme en ettermiddag. 
Mannen gjør også 90% av alt i huset, samt jobber fullt. Jeg jobber 70%, gjør minst fordi jeg er syk.

Alle menn kan dette, de må bare ville. Jeg kan også, men jeg klarer ikke å jobbe da. Så da har vi valgt det slik for vi vil ha den levestandarden vi har. 

Anonymkode: 13c40...c1c

• Liker 5
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne si «selvfølgelig», men etter mange tråder på kg er ikke det en selvfølge. 

Min mann gjør like mye som meg.
Han kan vaske hus, lage middag, vaske klær eller ta med barna ut så jeg kan få legge meg nedpå i et stille hus om jeg er syk feks. Er stort sett jeg som lager middag, men det er fordi jeg er hjemme først og han styrer med å hente to barn i barnehage. 
Før vi fikk barn hadde jeg et par operasjoner som gjorde at jeg hoppet på krykker i mange uker. Han tok seg av det som ble tungvindt for meg. Jeg satt ved kjøkkenbordet og forberedte mat, han stekte mat og bar på stekebrett osv. Jeg kunne fylle vaskemaskina med tøy, men han bar kurven med rent tøy til sofaen så satt jeg der og brettet. Han vasket gulv, tømte oppvaskmaskinen og andre ting. Å dette er for han en selvfølge. 

Anonymkode: 97c4f...b06

• Liker 4
Skrevet

«Kan ikke lage mat» er bare en unnskyldning for at han ikke gidder, ser på det som din oppgave og ikke respekterer deg. Hva hvis du sier «men jeg kan ikke lage mat heller». Så får ingen mat da? Hvis dere skilles og han skal ha barna alene- skal de leve på takeaway mat, pizza osv? Klarte han å lære å kjøre bil, studere og få seg en bra jobb så klarer han å lage mat. De som ikke klarer å lage mat selv har krav på hjemmehjelp eller lignende 😄Men det er vel du som er hjemmehjelpen her og tar vare på en mann som ikke klarer å lage mat og ta vare på barna sine.

Anonymkode: 8cb08...763

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg er ikke gift lenger, men den gangen jeg var gift, så var det mannens oppgave å lage middagen hjemme. Av alle husholdningsgjøremål, var dette det eneste han gjorde, i tillegg til å i blant ta ut og inn av oppvaskmaskinen. Kunne ønske han vasket og rengjorde på kjøkkenet også, men nei. Komfyren var tjukk av fett og matsøl om ikke jeg tok det og vasket.

Men maten lagde han. Ikke alltid så vellykket, kanskje, da han var av den oppfatning at å ta tiden på ting som kokte eller stekte, det var for pyser. Så ting ble ofte ihjelkokt. 

Endret av Million
Skrevet

Vil si han lager middag ca 98% av dagene fordi han er tidligere hjemme enn meg. Dessuten liker han å lage mat, jeg hater det og gjør det så enkelt som mulig.

Anonymkode: a4187...557

• Liker 3
Skrevet (endret)

Har en fantastisk mann. Han lager ofte mat, og supergod mat. Støvsuger på eget initiativ, vasker og rydder kjøleskap på eget initiativ, handler og ordner opp.  Er så snill og god og sier ofte han ikke vil ta meg for gitt. Så fornøyd med mannen min❤️

Endret av Huldraisør
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, mannen min lager middag hver gang faktisk.. 😂 For jeg syns det er grusomt å lage mat... Men jeg hjelper med forberedelser og rydder mens han kokkelerer. Slipper såklart det om jeg er syk, da vet han ikke hvor godt han kan gjøre for meg ❤️ han Støvsuger også fordi jeg hater det, mens jeg kan gjøre andre ting. 

Endret av Perfume
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er mann og kan tilberede det meste fra Fjordland, så jepp, enkelte av oss er ganske kapable på kjøkkenet også. 

• Hjerte 1
Skrevet

I skrivende øyeblikk er min mann på kjøkkenet og baker av egen fri vilje. Han er definitivt også den som lager mest mat, og er best til det, enda han vokste opp i et annet land med svært tradisjonelle kjønnsroller. Forholdet jeg har med ham har langt færre kjønnsroller enn hva jeg hadde i forholdet med min norske X. Han klarte å bruke over en TIME på å lage tomatsuppe på POSE! Total dealbreaker.

ALLE klarer å kjøpe en meksikansk gryte og slenge oppi litt kjøttdeig. Lage pølse i brød. Kjøp ferdig grøt og varm opp. Dette er vel hva man kaller weaponized incompetence. Jeg hadde riktignok venta til at jeg var på beina igjen, men da hadde jeg stilt et ultimatum. Enten så får han ta seg sammen og lære seg som alle andre, eller så adopterer du bort en av ungene(altså mannen). At han som mann i 2025 ikke blir FLAU over seg selv. 

Anonymkode: 1cbf0...f90

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Har en kjæreste som er flinkere enn meg til å lage mat ja 😅🙈 altså jeg lager mat til ungene å sånn , men han er flinkere . Også alltid ryddig og fint hjemme hos han 😅

Anonymkode: 3faae...212

• Liker 1
Skrevet

Min mann vil hest lage maten selv. Vi lager ofte sammen. Noen ganger jager han meg fra kjøkkenet, for da blir maten akkurat som han vil 

Anonymkode: ccd32...4a4

• Liker 1
Skrevet

Ja, han lager mest mat i hverdagen, og tar så og si all mathandling. Setter enormt pris på det. I helgene og ved høytider lager jeg gjerne maten, eller vi samarbeider.

Det meste annet av husarbeid initieres og/eller gjennomføres av meg, men det er absolutt til å leve med.

Anonymkode: 7f4a3...7c1

Skrevet

Selvfølgelig. Han er kjempeflink på kjøkkenet, og liker å prøve nye ting. 

Anonymkode: c0786...c18

• Liker 2
Skrevet

Ja, han gjør det. Jeg har vært syk nesten hele dette året. Da måtte han lage mat og ta alt hjemme. Vi har ikke barn så sånn sett er det litt mindre å gjøre, men han bare gjorde det.

Han jobber ofte lange dager på jobb, men han lagde middag da han kom hjem. Det ble ofte enkle retter da, men jeg var glad for å få mat. Det trenger ikke å være så fancy og ikke alltid man har særlig mye tid og ork. Jeg klarte ingenting og ble utslitt av den minste lille ting, og det var godt å ikke måtte mase om middag i tillegg til å være syk. 

Nå klarer jeg mer, men han lager middag og gjør det uten at jeg trenger å si noe.

De fleste klarer å lage helt enkle retter, så tror det bare er tull når noen sier at de ikke kan lage mat. Husarbeid klarer alle, så der er det nok bare latskap ute og går. 

Anonymkode: d375c...ac0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...