AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #181 Skrevet 10. oktober 2025 Fint at det fremdeles finnes ekte kjærlighet og folk som forstår at alder bare er et tall. Anonymkode: d2845...21c 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #182 Skrevet 10. oktober 2025 Fremmed fugl skrev (3 timer siden): Finnes en svært god studie som viser at i par der mannen er mye eldre, så er det enn mann med utfordringer. Ja, er svake menn som jakter på ungrips når dem kunne ha vært faren dems. Det finnes sikkert studier som viser mønstre eller tendenser, men man må være forsiktig med å bruke dem til å stemple enkeltmennesker. Mange "svake" eller "usikre" menn kan nok søke bekreftelse hos yngre kvinner, ja, men det betyr ikke at alle som har en yngre partner passer inn i det bildet. Et forhold mellom en eldre mann og en yngre kvinne kan handle om mange ting: felles interesser, verdier, livssyn, personlighet, humor, livsfase - og ikke minst kjemi. Det betyr ikke at den ene parten har "problemer" eller at den andre er "naiv". Dessuten finnes det jo mange eksempler på det motsatte: kvinner som har yngre menn, eller eldre menn som lever i stabile, likeverdige forhold med yngre partnere. Slike par eksisterer i tusentall, uten at det handler om svakhet eller utnyttelse. Så jeg mener det blir for enkelt å trekke konklusjonen at alderforskjell = noe galt med mannen. Det finnes dårlige og gode forhold i alle alderskombinasjoner, det som teller er hvordan folk behandler hverandre, ikke hva som står på fødselsattesten. Anonymkode: f0cbd...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #183 Skrevet 10. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fint at det fremdeles finnes ekte kjærlighet og folk som forstår at alder bare er et tall. Anonymkode: d2845...21c Hehe, jeg skjønner hva du vil illustrere. Og ja, det finnes mange slike tilfeller hvor penger og status nok spiller en rolle. Det er neppe "smilet" som trekker i akkurat dette eksempelet 😄 Men samtidig blir det litt lettvint å redusere alle forhold med aldersforskjell til dette karikerte bildet. For hver "billionær og modell" finnes det mange vanlige folk som faktisk får det til på tvers av alder, uten glamour, penger eller intensjoner om utnyttelse. Så memen er morsom nok som satire, men virkeligheten er mer nyansert. Ikke alle eldre menn som er sammen med yngre kvinner er rike, og ikke alle yngre kvinner som velger en eldre mann gjør det av kyniske grunner. Folk finner hverandre på mange måter, og noen ganger bare klaffer det - selv når det ikke "burde" ifølge memene. Anonymkode: f0cbd...8ba 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2025 #184 Skrevet 11. oktober 2025 Kvinner sier ofte de vil ha eldre menn, men forskning som avdekker hva de faktisk tenner på viser at kvinner i større grad enn menn foretrekker yngre partnere Anonymkode: 98309...3ce
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2025 #185 Skrevet 11. oktober 2025 Interessant poeng, og ja - det stemmer at flere nyere studier viser at kvinner kan ha sterkere fysisk tiltrekning mot yngre menn enn det som tidligere ble antatt. Men det betyr ikke nødvendigvis at de faktisk foretrekker yngre partnere i praksis. Seksuell tiltrekning og valg av livspartner er to ganske forskjellige ting. Ofte handler det om livsfase og verdier mer enn biologi. Mange kvinner opplever at eldre menn har mer trygghet, tålmodighet og erfaring - egenskaper som kan være mer attraktive enn ungdommelig energi alene. Det samme gjelder motsatt vei: mange menn finner modenhet og trygghet hos eldre kvinner mer tiltrekkende enn de selv hadde trodd. Så jeg tenker ikke det er noen motsetning her. Kvinner kan tiltrekkes av yngre menn, samtidig som mange velger eldre menn fordi det passer dem bedre på et dypere plan. Begge deler kan være sant samtidig. Til syvende og sist handler det jo ikke om hva forskning viser som "tendens", men om hvem man faktisk klikker med i virkeligheten. ❤️ Anonymkode: f0cbd...8ba
MissFredericka Skrevet 11. oktober 2025 #186 Skrevet 11. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Interessant poeng, og ja - det stemmer at flere nyere studier viser at kvinner kan ha sterkere fysisk tiltrekning mot yngre menn enn det som tidligere ble antatt. Men det betyr ikke nødvendigvis at de faktisk foretrekker yngre partnere i praksis. Seksuell tiltrekning og valg av livspartner er to ganske forskjellige ting. Ofte handler det om livsfase og verdier mer enn biologi. Mange kvinner opplever at eldre menn har mer trygghet, tålmodighet og erfaring - egenskaper som kan være mer attraktive enn ungdommelig energi alene. Det samme gjelder motsatt vei: mange menn finner modenhet og trygghet hos eldre kvinner mer tiltrekkende enn de selv hadde trodd. Så jeg tenker ikke det er noen motsetning her. Kvinner kan tiltrekkes av yngre menn, samtidig som mange velger eldre menn fordi det passer dem bedre på et dypere plan. Begge deler kan være sant samtidig. Til syvende og sist handler det jo ikke om hva forskning viser som "tendens", men om hvem man faktisk klikker med i virkeligheten. ❤️ Anonymkode: f0cbd...8ba Nå ja, du er åpenbart feilinformert og mann. https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn/risikoen-for-brudd-er-storst-nar-aldersforskjellen-er-stor/2120375
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #187 Skrevet 12. oktober 2025 Jeg så på artikkelen du lenket til, og jeg synes det er et godt innspill. De viser faktisk empiriske data som støtter at par med stor aldersforskjell i gjennomsnitt har høyere sjanse for brudd. Men la meg nyansere litt, for jeg mener diskusjonen blir for flat hvis vi tar én studie og gjør den til regel. Det er noen begrensninger og nyanser her som det er viktig å påpeke. Artikkelen og de studiene den bygger på sier ikke at alle par med stor aldersforskjell mislykkes. De peker på tendenser i befolkningen, ikke enkeltstående tilfeller. Selv om større aldersforskjell korrelerer med høyere bruddrisiko, betyr ikke det at aldersforskjellen er årsaken. Mange andre faktorer kan spille inn, som forskjeller i livsfase, forventninger, helse, familiebakgrunn, utdanning, økonomi, og kommunikasjon. Studien i artikkelen ser på par som har fått barn, har bodd sammen minst ett år, og er i en bestemt demografisk og geografisk kontekst (Sverige). Ikke alle relasjoner generelt. Det er ikke nødvendigvis representativt for alle typer forhold (uten barn, andre kulturer, homofile forhold, etc.). Her er det klare begrensninger i studiepopulasjon. At bruddrisiko er høyere "i gjennomsnitt" for par med stor aldersforskjell betyr ikke at alle slike par vil gå i oppløsning. Det finnes unntak og suksesshistorier - og individuelt kan par kompensere for ulikhetene på måter som studiene ikke fanger godt opp. Igjen vil jeg minne om å ikke generalisere statistiske tendenser over på enkeltindivider. Forhold kan også utvikle seg og endre karakter over tid. En relasjon som overlever barneoppvekst og midtlivskrisen, eller som tilpasser seg forskjeller, kan vise styrke som ikke vises i studier som måler i bestemte tidsvinduer. Studier som måler tilfredshet over tid kan også være påvirket av endringer i forventninger, sosiale normer, og hvordan folk rapporterer subjektive følelser. Det vil alltid være visse måleproblemer med tilfredshet og "lykkelighet". Denne studien styrker kritikken mot de som tror at "stor aldersforskjell automatisk virker" uten konsekvenser. Men jeg mener fortsatt at vi ikke kan bruke den som en hammer mot alle par med aldersforskjell. For det finnes flere eksempler og erfaringer som viser at med god kommunikasjon, respekt og fellesskap kan slike forhold fungere godt. Det du linker til er altså ikke bevis for at aldersforskjellen alene forårsaker brudd. Mange andre faktorer spiller inn. Korrelasjon er ikke det samme som årsak. Statistikk bør inspirere til forståelse, ikke dømme alle enkeltmennesker. At risikoen "i gjennomsnitt" er høyere betyr ikke at alle relasjoner med stor aldersforskjell er dømt til å mislykkes. Mange par overlever og trives uansett alder. (Artikkelen trekker også frem et interessant funn: menn med yngre partnere ser ut til å leve lenger enn menn med jevnaldrende partnere i den svenske analysen, mens kvinner med yngre partnere hadde kortere livslengde. ) Anonymkode: f0cbd...8ba
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #188 Skrevet 12. oktober 2025 Finnes det virkelig ikke kvinner som evner å kommunisere uten å bruke generaliseringer og overdrivelser? Bare for å legge meg på samme generaliseringslinja som TS, og flere andre. Anonymkode: baccf...c92 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #189 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 20.05): Kona mi er 14 år yngre en meg. Hun er særdeles pen og snill. Rik er dog ingen av oss. Men om penger er interessant for diskusjonen, så tjener vi temmelig nøyaktig det samme, men hun var mer formuende en meg da vi ble sammen. Min eks-samboer igjennom 11 år var 6 år eldre en meg. Hun var også veldig pen og snill. Jeg er 48 år og er hverken stygg, tynnhåret eller overvektig. Jeg anser meg som relativt kjekk, godt trent og har samme hårvekst som i 20 årene. Men viktigst av alt så er jeg jævla morsom og omsorgsfull. Humoren vår var det som først gjorde oss oppmerksomme på hverandre. Anonymkode: e6d94...99a Digg 😄 Anonymkode: 04a0a...189
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #190 Skrevet 12. oktober 2025 MissFredericka skrev (4 timer siden): Nå ja, du er åpenbart feilinformert og mann. https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn/risikoen-for-brudd-er-storst-nar-aldersforskjellen-er-stor/2120375 Men har du argumenter? Som ikke inkuderer hersketeknikker? Argumenter formulert med egne ord? Anonymkode: baccf...c92
tøydokka Skrevet 12. oktober 2025 #191 Skrevet 12. oktober 2025 mann 47 uten veldig bra utseende, høy posisjon eller veldig mye penger får vanskelig noe date med unge vakre norske kvinner. Om en sånn mann har så lite selvinnsikt at han tror han har mulighet for det, så er han antakelig så fjern at heller ingen jevnaldrene vil date han. Mange sånne desperate menn. Lurer på hva de ser i speilet disse mennene🙄
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #192 Skrevet 12. oktober 2025 tøydokka skrev (1 minutt siden): mann 47 uten veldig bra utseende, høy posisjon eller veldig mye penger får vanskelig noe date med unge vakre norske kvinner. Om en sånn mann har så lite selvinnsikt at han tror han har mulighet for det, så er han antakelig så fjern at heller ingen jevnaldrene vil date han. Mange sånne desperate menn. Lurer på hva de ser i speilet disse mennene🙄 Kan du komme med en lignende forklaring, bare uten at du inkluderer nedlatende og negative tanker rundt disse fremmede menneskene? Gjelder for øvrig andre også. Ta det som en utfordring til å formulere seg saklig, uten at man blir negative mot de som man synes er stygge/ekle/teite/ikke forstår (stryk det som ikke passer). Anonymkode: baccf...c92
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #193 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): (Artikkelen trekker også frem et interessant funn: menn med yngre partnere ser ut til å leve lenger enn menn med jevnaldrende partnere i den svenske analysen, mens kvinner med yngre partnere hadde kortere livslengde. ) Anonymkode: f0cbd...8ba At gamle gubber med yngre damer lever lengre er vel knapt et argument for at unge damer bør velge dem. Da får de ikke arv engang når aldersforskjellen vipper fra distingvert til olding etter noen få år. Kvinner lever vel generelt lengre som single. Jeg forstår ikke denne romantiseringen din av å finne gamle menn. Jeg blir kvalm ved tanken på å gå mer enn fem-åtte år opp, og har venninner som uttrykker samme fysiske ubehag ved tanken. Ideelt er fire år maksgrensen min. Noen menn er velholdte, men blir fortsatt gamle. De er bare spiselig for noen damer som trenger ekstra trygghet og vil ha økonomisk trygghet og barn. Pluss utenlandske bruder fra Thailand ol som er en del av statistikken du viser til. De vil ofte og ha jevnaldrende menn, men økonomiske fordeler gjør dem åpnere for andre. Generasjoner er veldig ulike. Tenk på grunnskolen, dame som begynte 1. trinn da han gikk på 10. trinn har hatt en totalt ulik oppvekst. Ulik kulturelle preferanser. Ikke digitalt innfødte. Vennekretsen er i annen alder. Syn på barneoppdragelse er ulikt. Luktvaner endrer seg. Eldre menn har naturlig rar kroppslukt og bruker funky, illeluktende parfyme om de ikke makter å oppdatere (det greier ikke de fleste fordi de faktisk liker ulukten). Kostvaner endrer seg, de eter kjøttkaker og flesk og duppe framfor vegetar. Du er som Thuen, Kennair og Kjøs. Aldrende menn med aldrende koner og «som du roper i skogen får du svar forskning» som «bekrefter « at unge damer ELSKER eldre menn. De bekrefter myter fra mannskultur og egen generasjon. Kvinnelig psykologiske forskere please ta tak i problemstillingen og spør åpnere uten innebygd bias. I nøden gjør vi mye rart, og selvsagt finnes menn som holder seg ungt utseende over 45 år. De utgjør bare under 4 % av populasjonen eller mindre, mens 100 % av samme gruppe selv tror de er uimotståelig Anonymkode: 98309...3ce 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #194 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan du komme med en lignende forklaring, bare uten at du inkluderer nedlatende og negative tanker rundt disse fremmede menneskene? Gjelder for øvrig andre også. Ta det som en utfordring til å formulere seg saklig, uten at man blir negative mot de som man synes er stygge/ekle/teite/ikke forstår (stryk det som ikke passer). Anonymkode: baccf...c92 Peder Kjøs og Frode Thuen ville vakkert og respektfullt omtalt dette som at mannen i slike tilfeller mistolker din markedsverdi og bør nedjustere forventningene. Alltid fint å uttale seg så uklart at ingen forstår hva de gjør feil, ikke sant. I denne debatten ble de gjennomskuet og beskylder for å ha dårlig kvinnesyn. Psykolog Haken (kvinne ) uttalte at menn oftest overvurderer egen attraktivitet og kvinner ofte undervurderer den. Ingen er nedlatende mot mann 47 år, han kan ta det som en utfordring å endelig etter åtte år få draget på en yngre dame. Som oftest ender historien med at han drar utenlands om han har litt drive. Det kan det bli greie parforhold av. Eller han kan se at han er akkurat like mye verd som under middels attraktiv dame 47 år, pynte seg, smile pent og behandle henne med respekt. Bli kjent med henne som menneske. Ta henne med på en godt planlagt date han har råd til. Vaske boligen fra gulv til tak når hun kommer på besøk første gang og få seg et fint og spennende hverdagsliv. Men han kan sannsynligvis ikke peke på babe 30 år og si: du får ta meg som jeg er, jeg anstrenger meg ikke og jeg lover ingen eksklusivitet før om minst fem år. Da hopper de nok på Anonymkode: 98309...3ce 1
Fjellmannover190 Skrevet 12. oktober 2025 #195 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): selvsagt finnes menn som holder seg ungt utseende over 45 år. De utgjør bare under 4 % av populasjonen eller mindre, mens 100 % av samme gruppe selv tror de er uimotståelig Anonymkode: 98309...3ce Mann på over 45 her, som har vært gift med ei som var eldre en meg i 20+år. Er nå sammen med ei som er mellom 5-8 år yngre enn meg. Selv om jeg får høre at jeg ser yngre ut en jeg er og får mye skryt av utseende, så trur jeg virkelig ikke at jeg er uimotståelig. Jeg hadde senest forrige helg ei på 25 som prøvde å sjekke meg opp, men 20 år yngre blir helt feil for meg. Jeg har barn nesten på den alderen.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #196 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Finnes det virkelig ikke kvinner som evner å kommunisere uten å bruke generaliseringer og overdrivelser? Bare for å legge meg på samme generaliseringslinja som TS, og flere andre. Anonymkode: baccf...c92 Dette er et diskusjonsforum, uten temperatur som i et kvinneselskap blir det kjedelig 😴 Spissformuleringer er mer underholdende, og jeg har tydelig sagt at det finnes unntak men de er statistisk sett ikke i flertall Anonymkode: 98309...3ce 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #197 Skrevet 12. oktober 2025 Fjellmannover190 skrev (1 time siden): Mann på over 45 her, som har vært gift med ei som var eldre en meg i 20+år. Er nå sammen med ei som er mellom 5-8 år yngre enn meg. Selv om jeg får høre at jeg ser yngre ut en jeg er og får mye skryt av utseende, så trur jeg virkelig ikke at jeg er uimotståelig. Jeg hadde senest forrige helg ei på 25 som prøvde å sjekke meg opp, men 20 år yngre blir helt feil for meg. Jeg har barn nesten på den alderen. Du er 4 % mannen da. Og du vil faktisk ha et forhold og avviser andre tilbud. Kvinner vet at mange eldre sjarmører ville trippel-dippet om de fikk sjansen og ikke behandler kvinner pent selv om de er yngre. Fallende potens og utholdenhet gir mange bekreftelsesbehov. Og noen har fått for seg at kvinnfolk er bare mas, og må holdes i tøylene og avholdes fra å forlange noe som helst (som fast forbehold, hygiene eller vennlighet). Det er lettere å få yngre dame når man er yngre enn 40-45 år og overgangsalderen til menn ruller inn. Og det er lettere når man vil etablere seg og behandle damen pent. Der kommer du inn, men s er lov om du liker å skryte av dette (litt rettmessig) er du unntaket. Merk at jeg heier på all ekte kjærleik, også det hun er 20 og han er 80 år. Men den kan ingen avvise ta for gitt uansett partnerens alder Anonymkode: 98309...3ce
Fjellmannover190 Skrevet 12. oktober 2025 #198 Skrevet 12. oktober 2025 (endret) AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du er 4 % mannen da. Og du vil faktisk ha et forhold og avviser andre tilbud. Kvinner vet at mange eldre sjarmører ville trippel-dippet om de fikk sjansen og ikke behandler kvinner pent selv om de er yngre. Fallende potens og utholdenhet gir mange bekreftelsesbehov. Og noen har fått for seg at kvinnfolk er bare mas, og må holdes i tøylene og avholdes fra å forlange noe som helst (som fast forbehold, hygiene eller vennlighet). Det er lettere å få yngre dame når man er yngre enn 40-45 år og overgangsalderen til menn ruller inn. Og det er lettere når man vil etablere seg og behandle damen pent. Der kommer du inn, men s er lov om du liker å skryte av dette (litt rettmessig) er du unntaket. Merk at jeg heier på all ekte kjærleik, også det hun er 20 og han er 80 år. Men den kan ingen avvise ta for gitt uansett partnerens alder Anonymkode: 98309...3ce Usikker på om jeg er 4% mannen? I singeltilværelsen hadde jeg nok litt urent spill, og var nok med flere en jeg burde innenfor korte rammer. Men når jeg har fått riktig interesse, så har alt blitt lagt bort. Har også møtt på yngre kvinner når jeg var singel, men føler det ikke er noe langvarig i det. Jeg kan forstå at det er et bekreftelsesbehov i det å kunne få damer som er 25 år yngre, og jeg synes jo det er fint at de blir fasinert og interessert i meg. Men trenger ikke en (så) ung dame for å føle meg ung, og vil ikke sjanse med det forholdet jeg har nå som jeg håper varer livet ut. Endret 12. oktober 2025 av Fjellmannover190
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #199 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): At gamle gubber med yngre damer lever lengre er vel knapt et argument for at unge damer bør velge dem. Da får de ikke arv engang når aldersforskjellen vipper fra distingvert til olding etter noen få år. Kvinner lever vel generelt lengre som single. Jeg forstår ikke denne romantiseringen din av å finne gamle menn. Jeg blir kvalm ved tanken på å gå mer enn fem-åtte år opp, og har venninner som uttrykker samme fysiske ubehag ved tanken. Ideelt er fire år maksgrensen min. Noen menn er velholdte, men blir fortsatt gamle. De er bare spiselig for noen damer som trenger ekstra trygghet og vil ha økonomisk trygghet og barn. Pluss utenlandske bruder fra Thailand ol som er en del av statistikken du viser til. De vil ofte og ha jevnaldrende menn, men økonomiske fordeler gjør dem åpnere for andre. Generasjoner er veldig ulike. Tenk på grunnskolen, dame som begynte 1. trinn da han gikk på 10. trinn har hatt en totalt ulik oppvekst. Ulik kulturelle preferanser. Ikke digitalt innfødte. Vennekretsen er i annen alder. Syn på barneoppdragelse er ulikt. Luktvaner endrer seg. Eldre menn har naturlig rar kroppslukt og bruker funky, illeluktende parfyme om de ikke makter å oppdatere (det greier ikke de fleste fordi de faktisk liker ulukten). Kostvaner endrer seg, de eter kjøttkaker og flesk og duppe framfor vegetar. Du er som Thuen, Kennair og Kjøs. Aldrende menn med aldrende koner og «som du roper i skogen får du svar forskning» som «bekrefter « at unge damer ELSKER eldre menn. De bekrefter myter fra mannskultur og egen generasjon. Kvinnelig psykologiske forskere please ta tak i problemstillingen og spør åpnere uten innebygd bias. I nøden gjør vi mye rart, og selvsagt finnes menn som holder seg ungt utseende over 45 år. De utgjør bare under 4 % av populasjonen eller mindre, mens 100 % av samme gruppe selv tror de er uimotståelig Anonymkode: 98309...3ce Jeg skjønner veldig godt hva du mener - og jeg synes du setter ord på mange av de faktorene som faktisk kan gjøre stor aldersforskjell utfordrende i praksis. Forskjellig livsfase, referanser, sosial omgangskrets og kulturvaner er reelle barrierer, og det er ikke rart at du (og mange andre) kjenner ubehag ved tanken på å date en som kunne vært fra en annen generasjon. Men for meg handler dette egentlig ikke om å "romantisere" eldre menn, det handler om å erkjenne at noen forhold med aldersforskjell faktisk fungerer, uten at det nødvendigvis skyldes penger, trygghet eller "nød". Det er bare så lett at diskusjonen blir satt opp som karikaturer: "ungpike og gubbe" vs. "realistiske damer og menn på egen alder". Virkeligheten er mer sammensatt. Når jeg viste til artikkelen, var det ikke ment som et argument for at unge kvinner bør velge eldre menn, men som et kuriosum som viser at sammensetningen i slike forhold kan gi ulike utslag. Jeg er helt enig i at livslengde eller økonomi ikke er grunnlag for kjærlighet. Jeg er også enig i at mange menn lever i en illusjon om egen attraktivitet, og at enkelte mannlige forskere har en tendens til å bekrefte det bildet. Samtidig finnes det også kvinnelige forskere (for eksempel Eva Illouz og Helen Fisher) som beskriver hvordan tiltrekning og partnervalg er mye mer komplekst, og ikke nødvendigvis så kjønnsskjevt som det ofte fremstilles. Mange eldre menn overvurderer seg selv. Men noen ganger møter folk hverandre på tvers av alder, og det kan være både ekte og likeverdig. Det er ikke et forsvar for gubber som "jakter ungt", bare et forsøk på å nyansere at alder alene ikke bør definere verdien eller legitimiteten til et forhold. Anonymkode: f0cbd...8ba
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #200 Skrevet 12. oktober 2025 Ja, er for alle former for frivillig romantikk. Uansett aldersforskjell så lenge begge er voksne. Og så lenge jeg selv slipper eldre menn. Men det må være mulig å kaste av oss troen på at gamlismenn er attraktive mens eldre fruentimmer er utrangerte. Det er en ganske menneskelig mekanisme å foretrekke jevnaldrende, og så er det noen få helt greie unntak. Men ingen verken menn eller kvinne kan uten innsats forlange å være attraktive for langt yngre kandidater. Skjer det tiltrekning på tvers av generasjoner er det akkurat like fint som all annen tiltrekning. Men jeg tror fortsatt mann 47 etter 8 år bør rekonstruere forventningene sine Anonymkode: 98309...3ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå