AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #21 Skrevet 3. oktober 2025 Jeg syns det var generøst og veldig utakknemlig og spesielt å ikke si takk. Syns også det er rart hvis hun forventer mer siden du har kjæreste. Jeg og mannen min bor sammen, og vi har barn sammen, fremdeles så kjøper han gave til sin familie og jeg til min, også skriver vi på at det er fra oss og barna. Ingen får særlig mer fordi vi er ett par. Anonymkode: c39bc...083
Dansemamma Skrevet 5. oktober 2025 #22 Skrevet 5. oktober 2025 Den er generøs nok! Og hun burde sagt takk. Men kanskje det kommer takkekort? Det er jo vanlig etter dåp/navnefest
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #23 Skrevet 5. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 1.10.2025 den 23.26): Jeg har heller aldri fått takk for gaver jeg har gitt til nieser og nevøer. Tenker ikke så mye på det lenger. Tror bare at noen rett og slett ikke har for vane å takke, dessverre. Anonymkode: 17b7f...8b7 Kan jeg spørre hvorfor du fortsetter å gi når ingen sier takk? For meg er det en selvfølge å takke. Hadde jeg gitt gaver til folk som aldri takket, hadde jeg sluttet å gi. Det er så frekt. Anonymkode: 99294...c99
ØkonomiErGøy Skrevet 6. oktober 2025 #24 Skrevet 6. oktober 2025 On 10/2/2025 at 2:43 PM, AnonymBruker said: Tror det er vanlig i feks USA at man pakker opp gavene etter brylluppet..og at det også har kommet til Norge. TS gaven din var helt innafor! Rart å ikke si takk når man får en gave men forhåpentligvis får du takkekort senere iallfall. Anonymkode: feb20...911 Vet ikke om det er i ferd med å bli vanlig eller ikke, men da vi giftet oss ønsket vi ikke så mye fokus på gaver i bryllupet, i tillegg til at vi hadde veldig lyst til å åpne de selv. Vi valgte derfor å ikke åpne gavene i bryllupet, men vi koste oss heller med å åpne de til frokosten dagen etterpå. Noen fikk takk fortløpende da vi uansett pratet med de om andre ting, men alle fikk selvfølgelig takkekort selvom det tok et par måneder med bryllupsreise og andre ting som skjedde i mellomtiden. Vet noen synes det var kejdelig å ikke se hva alle ga, men vi var veldig fornøyd med rodningen, og følte kanskje det også kunne være positivt i form av at vi ikke ønsker prispress på gaver og det er litt ulik økonomi på de to familiene.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #25 Skrevet 6. oktober 2025 Veldig frekt av søsteren å ikke takke. Hun burde takket da hun fikk gaven (evt. dagen etter), og igjen neste gang dere traff hverandre. Anonymkode: 506c0...f6e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå