Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Druid skrev (4 timer siden):

Trump ønsker å fremstille presidentskapet som "en sterk leder" i stedet for en "representativ lederskikkelse". Derfor  er det ekstremt viktig for han å problematisere Biden sin bruk av av Autopen: det er en måte å sedimentere en tanke om at Biden ikke ivaretok presidentoppgaven. 

Det angriper også den politiske posisjonen Biden var i, som sentrumbasert med fokus på å skape tverrpolitisk støtte rundt presidentens oppgaver. Trump, som baserer seg på subgrupper i det republikanske partiet, sliter å konkurrere med sentrum, men vinner med personer som Gavin og AOC.

Autopennen er en metafor for Bidens presidentskap? Jeg tror ikke maga er så veldig interessert i poesi 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hørte at Pete Hegseth nå driver å skryter av at han er begår krigsforbrytelser. Det var som han ene juristen sa, - enten så er USA engasjert i en krig og da var det en krigsforbrytelse og i strid med genevakonvensjonen (å ta livet av fiender som har blitt gjort hjelpesløse, skipsbruddne te av stand til å gjøre mer, - dvs. No Quarter , vise ingen nåde)

Eller så er det regelrett drap 

Verdt å vite at Pete Hegseth ga sparken til juristene som før var tilstede i Pentagon. Denne saken har blitt veldig betent. Nå er det også republikanere som går i mot Pete Hegseth. 

Blir spennende å se hva som skjer i Venezuela. USA har jo plassert halve flåten sin der, og dette er svære skip som må seile videre før eller siden.

• Liker 7
Skrevet (endret)

..

Endret av Mindroot
Skrevet (endret)

Det Hegseth og Bondi spesielt gjør kommer til å få konsekvenser i fremtiden. Der Trump antagelig slipper unna vil nok de rundt han fort få meter konsekvensene av det har gjort når dette regimet går mot slutten. Siste ord om Hegseths krigsforbrytelser / drap er nok ikke sagt selv om han nok vil skjermes nå.

Det vil bli en tid hvor USA må ta et oppgjør med denne perioden. Da vil det nok sitte en del vil føle seg som nazister under Nürnberg-prosessene.

Endret av Example
  • Liker 6
Skrevet

Har ikke lest i tråden på en stund, men noterer meg oftere og oftere at han blir mer og mer virr, fjern(ere) og trøtt. Dette kan jo ikke være bra...? Hva var den MRI-undersøkelsen for? 

• Liker 3
Skrevet
xQueenKx skrev (17 timer siden):

Har ikke lest i tråden på en stund, men noterer meg oftere og oftere at han blir mer og mer virr, fjern(ere) og trøtt. Dette kan jo ikke være bra...? Hva var den MRI-undersøkelsen for? 

Så på nyhetsmorgen at den undersøkelsen var "forebyggende" iflg. det hvite hus. Skulle det være noe alvorlig, så blir det nok helt sikkert bare avfeid som det.

• Liker 2
Skrevet
Perine skrev (2 minutter siden):

Så på nyhetsmorgen at den undersøkelsen var "forebyggende" iflg. det hvite hus. Skulle det være noe alvorlig, så blir det nok helt sikkert bare avfeid som det.

Forebyggende MR ... Det er som en forebyggende røngten for å unngå knekte ben. 

Man tar vel en MR fordi man mistenker at det er noe galt. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
yamask skrev (12 minutter siden):

Forebyggende MR ... Det er som en forebyggende røngten for å unngå knekte ben. 

Man tar vel en MR fordi man mistenker at det er noe galt. 

Ja, det er ganske åpenbart at de ønsker å skjule alle svakheter hos den mektige mannen.

• Liker 6
Skrevet

Å se klipp fra Trump regjeringskonferanse er jo direkte pinlig. Tenk at den gjengen der er den utøvende makt i verdens mektigste land. Man kan jo lure på hvordan det er mulig at det ender opp slik. Jeg håper amerikanere føler på en skam over at det er blitt slik. Det virker i alle fall sånn på approval ratingene.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Example skrev (På 1.12.2025 den 22.16):

Det Hegseth og Bondi spesielt gjør kommer til å få konsekvenser i fremtiden. Der Trump antagelig slipper unna vil nok de rundt han fort få meter konsekvensene av det har gjort når dette regimet går mot slutten. Siste ord om Hegseths krigsforbrytelser / drap er nok ikke sagt selv om han nok vil skjermes nå.

Det vil bli en tid hvor USA må ta et oppgjør med denne perioden. Da vil det nok sitte en del vil føle seg som nazister under Nürnberg-prosessene.

Det er helt galskap at Hegseth oppfører seg som han gjør. "Kill them all". Det gjør man bare ikke. Jeg har ikke noe problemer med at de tar kartellene og prøver å begrense narkotika-, til og med skyter båter, men du tar ikke livet at de som henger seg fast i båten for å utrydde alle. Det er krigsforbrytelser..

Endret av Mooza
feilskriving
  • Liker 4
Skrevet
Mooza skrev (59 minutter siden):

Det er helt galskap at Hegseth oppfører seg som han gjør. "Kill en all". Det gjør man bare ikke. Jeg har ikke noe problemer med at de tar kartellene og prøver å begrense narkotika-, til og med skyter båter, men du tar ikke livet at de som henger seg fast i båten for å utrydde alle. Det er krigsforbrytelser..

I normale land ville han nok blitt straffet, men vet ikke når det gjelder Trumps USA.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Perine skrev (5 timer siden):

I normale land ville han nok blitt straffet, men vet ikke når det gjelder Trumps USA.

Men det kommer en tid for et oppgjør. Det er det en del av Trumps folk glemmer. De lever som om at dette regimet vil vokse inn i evigheten, men det er jo stadig mer tydelig at det amerikanske folket ikke ønsker det. Folk som Hehseth, Bondi, Noem og Musk lever farlig. Det samme gjelder Trumps familiemedlemmer. Der høyesterett har gitt Trump en slags rar frihet fra straff og ansvar, så vil ikke det gjelder alle rundt han.

• Liker 8
Skrevet
Supernaut skrev (5 timer siden):

Tviler på om han holder som president i tre år til.

Kan bare håpe at han ikke blir sittende så lenge 🤞

• Liker 3
Skrevet
Perine skrev (17 timer siden):

Så fikk han fotballens fredspris Skandale bak scenen

Det er noe av det mest cringe jeg noen gang har sett

• Liker 9
Skrevet

Nå er det CNN journalist Kaitlan Collins sin tur til å være "stupid" og "nasty". For en ufattelig patetisk padde han er. Det amerikanske folk skal bare skamme seg så innmari mye for å ha stemt han inn, at jeg, hvis jeg var amerikaner, tror ikke jeg hadde våget å gå ut av huset engang. Så flau hadde jeg vært. 

• Liker 4
Skrevet
Mindroot skrev (2 timer siden):

Nå er det CNN journalist Kaitlan Collins sin tur til å være "stupid" og "nasty". For en ufattelig patetisk padde han er. Det amerikanske folk skal bare skamme seg så innmari mye for å ha stemt han inn, at jeg, hvis jeg var amerikaner, tror ikke jeg hadde våget å gå ut av huset engang. Så flau hadde jeg vært. 

Hva gjorde han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...