Example Skrevet fredag kl. 12:06 #4281 Skrevet fredag kl. 12:06 Gratis skrev (3 minutter siden): Hvilken undersøkelse er det du sikter til, selv på CNN så scorer Trump veldig bra. Toller har ingenting med inflasjon å gjøre, de blir bare fordelt utover de forskjellige leddene. The big beautiful bill derimot er inflasjonsdrivende. https://www.economist.com/interactive/trump-approval-tracker For eksempel. Du får gjerne linke til en approval rating du mener Trump scorer bra på. Tollene har ingenting med inflasjon å gjøre? De har allerede bidratt til å øke prisene. Det er ventet videre økninger fremover når flere amerikanske produsenter og varehus går tomme for varer kjøpt inn før tollene kom. 1 5
Gratis Skrevet fredag kl. 12:11 #4282 Skrevet fredag kl. 12:11 Katten.2.0 skrev (1 time siden): Foreslår at du leser deg opp på fascisme. Du kan f.eks. lese om det på SNL. Interessant nok står om nettopp hvorfor Trump oppfattes som fascistisk, uten å være klassisk fascist. "[D]e står for ytterliggående nasjonalistiske, autoritære og antidemokratiske ideer som gjør at de av enkelte omtales som eksponenter for fascisme" Morsomt hvordan de omskriver begrepet og dets historie til å passe til dagens konservative. Det viktigste ved fascismen er begrenset individuell frihet og en eneveldig stat. Ingenting av dette stemmer med Trump eller USA i dag. 4
Svart skjerm Skrevet fredag kl. 12:16 #4283 Skrevet fredag kl. 12:16 Forøvrig en riktig Nobels fredspris i år. Maria Corina Marchado kunne ikke fått den på et bedre tidspunkt. Tidligere presidentkandidat. Vil fjerne det råtne styret til Venezuela. Og hun gjør det tiltross for at det er en pris for hodet hennes. Venezuela er den glemte konflikt. For å sette det i perspektiv så ble 6 mill syrere tvunget til å forlate hjemlandet sitt under borgerkrigen. Og 5,7 mill ukrainere har flyktet ut av Ukraina. I Venezuela har hele 8 mill forlatt hjemlandet.  7
Gratis Skrevet fredag kl. 12:27 #4284 Skrevet fredag kl. 12:27 Example skrev (14 minutter siden): https://www.economist.com/interactive/trump-approval-tracker For eksempel. Du får gjerne linke til en approval rating du mener Trump scorer bra på. Tollene har ingenting med inflasjon å gjøre? De har allerede bidratt til å øke prisene. Det er ventet videre økninger fremover når flere amerikanske produsenter og varehus går tomme for varer kjøpt inn før tollene kom. Jeg ser litt på han her (bildet), kan ikke se at Trump gjør det spesielt dårlig. Vi finner vel ut i 2026 midterm. Tollene har ingenting med inflasjonen å gjøre, det styres av antall penger i systemet. Er det mange penger som jakter få varer så går prisen opp. Tror du prisene i norge hadde gått ned 25% hvis vi fjerner momsen? Selvsagt ikke, de hadde blitt fordelt utover alle leddene i kjeden. Toller er en skatt og har absolutt ingenting med inflasjonen å gjøre. Du er lurt av "ekspertene" på E24. The big beautiful bill derimot øker mengden penger i systemet, det er derfor Musk ble forbanna, han ville kutte over hele linja. 1
Katten.2.0 Skrevet fredag kl. 13:04 #4285 Skrevet fredag kl. 13:04 Gratis skrev (52 minutter siden): Morsomt hvordan de omskriver begrepet og dets historie til å passe til dagens konservative. Det viktigste ved fascismen er begrenset individuell frihet og en eneveldig stat. Ingenting av dette stemmer med Trump eller USA i dag. Vis meg gjerne hvor begrepet og dets historie er omskrevet. Underbygg påstanden din. 4
Pawn Hearts Skrevet fredag kl. 13:12 #4286 Skrevet fredag kl. 13:12 Gratis skrev (40 minutter siden): Jeg ser litt på han her (bildet), kan ikke se at Trump gjør det spesielt dårlig. Vi finner vel ut i 2026 midterm. Tollene har ingenting med inflasjonen å gjøre, det styres av antall penger i systemet. Er det mange penger som jakter få varer så går prisen opp. Tror du prisene i norge hadde gått ned 25% hvis vi fjerner momsen? Selvsagt ikke, de hadde blitt fordelt utover alle leddene i kjeden. Toller er en skatt og har absolutt ingenting med inflasjonen å gjøre. Du er lurt av "ekspertene" på E24. The big beautiful bill derimot øker mengden penger i systemet, det er derfor Musk ble forbanna, han ville kutte over hele linja. Synes du virkelig at disse bildene tyder på sterk støtte i befolkningen? Her er en meningsmåling om bruk av militæret offentliggjort av Reuters for to dager siden (den viser også det samme som det nederste bildet, men med en god del mer kjøtt på beinet). 3
debatant Skrevet fredag kl. 13:15 #4287 Skrevet fredag kl. 13:15 HSV50 skrev (2 timer siden): Definer valgskred. Vi vet jo fasiten på hvor mye han vant. Forståelig at du ønsker å skifte tema. Jeg håper de fleste over 8 år vet hva det betyr. 1
debatant Skrevet fredag kl. 14:00 #4288 Skrevet fredag kl. 14:00 Katten.2.0 skrev (3 timer siden): ForeslÃ¥r at du leser deg opp pÃ¥ fascisme. Du kan f.eks. lese om det pÃ¥ SNL. Interessant nok stÃ¥r om nettopp hvorfor Trump oppfattes som fascistisk, uten Ã¥ være klassisk fascist. "[D]e stÃ¥r for ytterliggÃ¥ende nasjonalistiske, autoritære og antidemokratiske ideer som gjør at de av enkelte omtales som eksponenter for fascisme" Trump utfordrer fagbevegelsen, hvilket er det motsatte av hva ekte facister ville gjort. Â
Katten.2.0 Skrevet fredag kl. 14:06 #4289 Skrevet fredag kl. 14:06 debatant skrev (5 minutter siden): Trump utfordrer fagbevegelsen, hvilket er det motsatte av hva ekte facister ville gjort.  Du har altså ingen faktiske argumenter eller kan henvise til hva fascisme er. Helt greit. 7
HSV50 Skrevet fredag kl. 14:26 #4290 Skrevet fredag kl. 14:26 debatant skrev (1 time siden): Forståelig at du ønsker å skifte tema. Jeg håper de fleste over 8 år vet hva det betyr. Skifte tema? Det var DU som skrev at at Trump vant med er valgskred, jeg skiftet ikke tema når jeg ber deg definere hva du mener med et valgskred. Det er du som skifter tema når du ikke vi svare på det. Trump vant valget med 1,5%. I hvilken verden er det er valgskred? 4
HSV50 Skrevet fredag kl. 14:30 #4291 Skrevet fredag kl. 14:30 Gratis skrev (2 timer siden): Morsomt hvordan de omskriver begrepet og dets historie til å passe til dagens konservative. Det viktigste ved fascismen er begrenset individuell frihet og en eneveldig stat. Ingenting av dette stemmer med Trump eller USA i dag. Ingenting stemmer med å begrense individuell frihet og eneveldig stat? Når man har en president som sier at han og han alene kan bestemme ting, at domstolene ikke har noe de skulle ha sagt. Miller stod vel på tv og sa rett ut at Trumps makt er altomfattende. Og de gjør det de kan for å gjøre det ulovlig å protestere mot Trump, og begrenser kvinners frihet - de tar til og med til orde for at gravide kvinner inne kan forlate stater, for å hindre at de ikke tar abort i en stat der er lov. 3
debatant Skrevet fredag kl. 14:30 #4292 Skrevet fredag kl. 14:30 (endret) HSV50 skrev (17 timer siden): Skifte tema? Det var DU som skrev at at Trump vant med er valgskred, jeg skiftet ikke tema når jeg ber deg definere hva du mener med et valgskred. Det er du som skifter tema når du ikke vi svare på det. Trump vant valget med 1,5%. I hvilken verden er det er valgskred? Tesje metode: Valg skred er å vinne valget med en god margin:) Endret lørdag kl. 07:38 av debatant 1
debatant Skrevet fredag kl. 14:33 #4293 Skrevet fredag kl. 14:33 Katten.2.0 skrev (25 minutter siden): Du har altså ingen faktiske argumenter eller kan henvise til hva fascisme er. Helt greit. Hvorfor lyver du. Jeg har beskrevet det flere ganger.
Katten.2.0 Skrevet fredag kl. 14:44 #4295 Skrevet fredag kl. 14:44 debatant skrev (11 minutter siden): Hvorfor lyver du. Jeg har beskrevet det flere ganger. Nei. Henvis til kilder som underbygger påstandene dine. 1
Pawn Hearts Skrevet fredag kl. 15:01 #4296 Skrevet fredag kl. 15:01 debatant skrev (55 minutter siden): Trump utfordrer fagbevegelsen, hvilket er det motsatte av hva ekte facister ville gjort.  Mussolini & co ville ikke ha frie fagbevegelser. Jeg siterer like godt fra Wikipedia: De italienske fascistene ønsket også en autoritær og diktatorisk korporativisme. De hevdet at samtidens streiker, lockout-er og klassekamp førte til samfunnsødeleggende kaos og ville erstatte dette med et disiplinerende samarbeid mellom stat, arbeidsgivere og arbeidstakere for å fastsette vilkårene i arbeidslivet. 3
HSV50 Skrevet fredag kl. 15:16 #4297 Skrevet fredag kl. 15:16 (endret) debatant skrev (47 minutter siden): Tredje metode: Valg skred er å vinne valget med en god margin:) Så når man vinner er valgt med 1,5%, så vinner man med god margin? Right. I mitt hode vant han med et hestehode, men vi har heldigvis lov være uenige. Men greit at du går bort fra at 1,5% er å vinne med er valgskred da.  Hvordan definerer du det at Obama vant med 7,2% i 2008? Og serien til Biden i 2020? Og Trump sin seier i 2016 var faktisk prosentvis større enn seieren i 2024. Jeg er littegranne forvirret over din definisjon av hans vanvittige seiere. Skulle tro du hadde hørt hva Trump selv sier om valgseieren, og ikke sett på de faktiske tallene i det hele tatt… serien hans i 2024 var på Ingen måte spesielt overbevisende i historisk sammenheng. Endret fredag kl. 15:17 av HSV50 1
debatant Skrevet fredag kl. 15:21 #4298 Skrevet fredag kl. 15:21 HSV50 skrev (2 minutter siden): Så når man vinner er valgt med 1,5%, så vinner man med god margin? Right. I mitt hode vant han med et hestehode, men vi har heldigvis lov være uenige. Men greit at du går bort fra at 1,5% er å vinne med er valgskred da.  Hvordan definerer du det at Obama vant med 7,2% i 2008? Og serien til Biden i 2020? Og Trump sin seier i 2016 var faktisk prosentvis større enn seieren i 2024. Jeg er littegranne forvirret over din definisjon av hans vanvittige seiere. Skulle tro du hadde hørt hva Trump selv sier om valgseieren, og ikke sett på de faktiske tallene i det hele tatt… serien hans i 2024 var på Ingen måte spesielt overbevisende i historisk sammenheng. For å skrive om det amerikanske valget, burde en kunne skjønne det grunnleggende om valgmenn og vippestater. Det ser ut som om du ikke vil forstå. Jeg har ikke noe ønske om å forklare deg noe som helst. 1
Example Skrevet fredag kl. 15:29 #4299 Skrevet fredag kl. 15:29 Gratis skrev (2 timer siden): Jeg ser litt på han her (bildet), kan ikke se at Trump gjør det spesielt dårlig. Vi finner vel ut i 2026 midterm. Tollene har ingenting med inflasjonen å gjøre, det styres av antall penger i systemet. Er det mange penger som jakter få varer så går prisen opp. Tror du prisene i norge hadde gått ned 25% hvis vi fjerner momsen? Selvsagt ikke, de hadde blitt fordelt utover alle leddene i kjeden. Toller er en skatt og har absolutt ingenting med inflasjonen å gjøre. Du er lurt av "ekspertene" på E24. The big beautiful bill derimot øker mengden penger i systemet, det er derfor Musk ble forbanna, han ville kutte over hele linja. Approval ratingen til Trump er så dårlig at det er bare (ifølge tallene til The Economist) bare elleve stater hvor Trump ligger på 50 % eller mer. Han har røde tall i en lang rekke stater. Inflasjonen går opp fordi prisene går opp. Prisene går opp fordi amerikanske selskaper må betale mer for varene sine. Både varer som er produsert i andre land, men også varer produsert i USA hvor det er behov for for eksempel deler til maskiner eller lignende. Selskapene har spist en stor del av tapet ved å senke marginene sine så langt, men det er i ferd med å snu fordi Trump ser ut til å bli ved tollene sine. Tror du virkelig selskaper i USA er villige til å gå med tap fordi Trump vil ha toll? Selvsagt ikke. Regningen kommer til forbrukerne. Det er også forskjell på å fjerne moms og å innføre en ny skatt. Hvis Norge innfører 50 % moms på varer, så vil prisene går opp. Det er ikke sånn at bedriftene vil ta hele denne regningen. Da vil de gå konkurs. 5
HSV50 Skrevet fredag kl. 16:12 #4300 Skrevet fredag kl. 16:12 debatant skrev (48 minutter siden): For å skrive om det amerikanske valget, burde en kunne skjønne det grunnleggende om valgmenn og vippestater. Det ser ut som om du ikke vil forstå. Jeg har ikke noe ønske om å forklare deg noe som helst. Jeg kan ganske mye mer om det grunnleggende om valgmenn og vippestater. Det endrer fremdeles ikke det faktum (tvert i mot!) at Trump på ingen måte har et imponerende flertall bak seg, selv om han vant valget. Sorry. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå