Gå til innhold

Tilfeldig trekt som fau

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er litt satt ut her.. jeg har et barn på 2 år som begynte i barnehagen i august, og jeg har en nyfødt på 1 uke. Samboer var på foreldremøte sist uke og da skulle de velge fau. Bare 1 meldte seg. Fikk plutselig melding fra barnehagen om at jeg hadde blitt tilfeldig trekt ut, og skal være med i fau i år. Altså jeg vil gjerne hjelpe til, men jeg er ganske stresset nå. Er det veldig mye jobb? Hva betyr det egentlig? Samboer jobber i nordsjøen, og har en deltids jobb når han er hjemme. Hvordan får man planlagt/tid til alt dette? 😅 kan noen fortelle hva som er forventet av meg her?🫣

Anonymkode: 36f68...684

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde bare svart tilbake: "Beklager men med en nyfødt og en på 2 som jeg er alene med store deler av tiden har jeg ikke tid til FAU. Anbefaler dere å velge en annen hvis dere ønsker en som faktisk stiller på møtene og gjør det som forventes av vedkommende i den posisjonen."

Anonymkode: a2ac7...b04

Dette. Man kan ikke pålegges å sitte i FAU. 

Anonymkode: f10a3...3ea

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet

Sånn er helt vanlig når ingen melder seg, det er svært lite jobb. 

Anonymkode: 771c9...4cf

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Det sagt, det er ikke veldig mye jobb. Satt i FAU i bhg og på skolen, det er noen få møter gjennom året.

Anonymkode: 28c01...843

• Liker 2
Skrevet

Tjaa hvor mye FAU arbeid er det for de på 2 år da? I bhg til min så gjorde FAU ingenting i fjor. 0 møter, 0 ting, 0 aktiviteter. Og ingen brydde seg. Hva er det som stresser deg? Om du ikke kan stille på et møte pga unger og bortreist mann så skjønner vel folk det. Spesielt når du ikke har meldt deg til posten selv.

Anonymkode: 2a50d...12a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er da gjennomførbart det, ikke særlig mye jobb.

Alle har unnskyldninger for hvorfor det for akkurat DE det er umulig å stille i FAU.. 

Anonymkode: 85408...a94

• Liker 9
Skrevet

Jeg har sittet tre år i FAU i barenhagen, og er alene med ungene. Bare kjekt å bidra. Det er lite å gjøre, vi arrangerte juletrefest og sommerfest. 

Men rart det ble du og ikke mannen, som faktisk var på møtet? Man kan jo planlegge møtene i forkant, til uker han er hjemme. FAU er veldig fleksibelt mtp møtedatoer og sånt.

Anonymkode: ff506...0a1

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Det går helt fint, lite jobb. 

Anonymkode: 305d5...18c

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 100% alene med mitt barn. Ingen andre foreldre hadde tid til å være i Fau da han gikk på småbarnsavdelingen, var så travelt med små barn. Jeg ble valgt ut.

Det var virkelig ikke noe særlig jobb. Jeg ble værende de årene han gikk på småbarnsavdelingen. Var vel 1-2 møter i halvåret. Og det var egentlig veldig interessant. Fikk et innblikk i barnehagehverdagen fra innsiden og Fikk være med å bestemme et par småting. Det var verdt de få møtene det endte opp med å bli.

Anonymkode: 50754...1a0

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk plutselig melding fra barnehagen om at jeg hadde blitt tilfeldig trekt ut, og skal være med i fau i år. 

Passer det ikke for deg så får vara stille. 

Anonymkode: 7ca24...47b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Alle har unnskyldninger for å ikke bli med på sånt. Klart man ikke vil det, men det er en del av det å ha barn.

Anonymkode: 8516b...998

• Liker 1
Skrevet

Mannen din har jo mye fritid ute på sjøen, så han kan jo faktisk planlegge ifbm Fau der ute, samt det er så lite jobb at det går greit om han har deltidsjobb i friperioden også. 

Anonymkode: 43054...b24

• Liker 10
Skrevet

Vi har 2 møter i året, og eventuelt om det skulle oppstå noe... sittet som fau i barnehage i 5 år nå 😅

Anonymkode: 02147...ba0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

De har vel ikke trukket DEG (altså mor spesifikt), men barnet ditt? M.a.o. er det mannen din og du (foreldrene til barnet) som er FAU-representanter.

Jeg har sittet i FAU i barnehagen i tre år nå, som kasserer. Vi gjør mesteparten av arbeidet asynkront via Facebook, og har ett til to møter i året, som regel på Teams. I tillegg organiserer vi sommeravslutningen. Det er egentlig veldig lite arbeid.

Anonymkode: 424a3...e34

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Som de andre sier er det veldig lite jobb å sitte i FAU i barnehage. Det er også litt kjekt å lære litt om hvordan barnehagen fungerer og hvordan den prioriterer.

Anonymkode: 91f1b...9b5

• Liker 2
Skrevet

Ikke misforstå meg, jeg har lyst til å bidra. Har alltid ville være en mor som stiller opp. Men jeg hadde ikke tenkt å melde meg frivillig til dette allerede første året 😅 så jeg er villig, bare så veldig usikker på hva som skjer, hvordan der funker, og hva som er forventet av meg, og hvordan jeg skal tilpasse for å være med på møter og slik. Men hvis det bare er 2 møter i året så skal det nok gå fint 😆 er bare vant til å høre kollegaer som er fau på skolen klage over hvor mye jobb og ork  det er og slik 😅

TS

Skrevet

Skole er noe helt annet enn barnehage. Mannen kan jo også steppe opp når du ikke kan, for det er som sagt mye fritid på sjøen. 

Anonymkode: 43054...b24

• Liker 1
Skrevet

Mannen min var med i fau i fjor. Han var på ett møte, og la ut to poster på Facebook. Ikke mye jobb mao

Anonymkode: c8573...ba7

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde bare svart tilbake: "Beklager men med en nyfødt og en på 2 som jeg er alene med store deler av tiden har jeg ikke tid til FAU. Anbefaler dere å velge en annen hvis dere ønsker en som faktisk stiller på møtene og gjør det som forventes av vedkommende i den posisjonen."

Anonymkode: a2ac7...b04

Alle med småbarn har det travelt og har egentlig ikke tid. Når ingen vil så må man trekke. 

Anonymkode: a30d2...093

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...