Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei har en nabo som har en del plommetrær. Han plukker knapt nok plommene så jeg har tatt litt plommer mens de var modne.

tenkte det ikke var en big deal.

plutselig kom det et vips krav på 699 kroner for 2023,2024 og 2025.

Er ikke det litt urimelig å bare skulle si ifra via vips. Han har aldri sagt at pip.

bør jeg snakke med han, ignorerer jeg fakturaen ? Syntes det er kleint

Anonymkode: 6a498...673

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var helt urimelig synes jeg. Om han aldri har sagt noe og tar betalt for 3 år. 

Anonymkode: a0282...a0b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenkte du det var greit med plommeslang i utgangspunktet?

Anonymkode: 86edd...b0b

• Liker 33
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

I

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tenkte du det var greit med plommeslang i utgangspunktet?

Anonymkode: 86edd...b0b

Fordi han knapt røre de , og en del andre forbipasserende har tatt plommer. Altså hvis han knapt rører de? Ja jeg tok litt mye i år men han har vel 6 slike trær og ingen gjerde foran plenen de står på

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trodd at han syntes det er greit og det er bedre at de blir plukka istedenfor at de råtner og faller på plenen… sto aldri noe skilt og han har aldri sagt noe …

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var helt urimelig synes jeg. Om han aldri har sagt noe og tar betalt for 3 år. 

Du tok uten å ha avtale om det. Jeg skjønner. 

• Liker 18
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Ignorer

Anonymkode: c1489...d5c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du tok uten å ha avtale om det. Jeg skjønner. 

Det er ikke ts du svarer her

Anonymkode: c1489...d5c

AnonymBruker
Skrevet

Han kan ikke forvente betaling uten en avtale eller skilting av salg. Men synes ikke det er OK å gå på slang heller, særlig ikke når man tar en god del mer enn 1-2 stykker på farta forbi. Det er jo bare å spørre tenker jeg. Har en nabo som ikke plukker verken epler eller plommer. Men der er det uttalt at det bare er å forsyne seg. Ellers hadde jeg ikke plukket, da hadde jeg forhørt meg hva som er greit. Siden jeg heller ikke synes det er positivt at masse god frukt råtner.

Anonymkode: ffd4e...42c

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst å snakke med han, om jeg tar turen etter jobb. Kanskje kjøpe en pose twist og si beklager . Syntes det bare er frekt, og hvordan har han fått mitt nummer ? Altså et søk på gulesider men likevel frekt. Har han fakturert de ørten andre som går forbi der ? 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har trodd at han syntes det er greit og det er bedre at de blir plukka istedenfor at de råtner og faller på plenen… sto aldri noe skilt og han har aldri sagt noe …

Altså forventer du at folk skal sette opp skilt om at du ikke skal stjele? Jeg forstår han veldig gått! Utrolig kleint å måtte drive voksenopplering av naboen på denne måten. Synes du skal betale vipskravet og selfølgelig beklage! 

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har lyst å snakke med han, om jeg tar turen etter jobb. Kanskje kjøpe en pose twist og si beklager . Syntes det bare er frekt, og hvordan har han fått mitt nummer ? Altså et søk på gulesider men likevel frekt. Har han fakturert de ørten andre som går forbi der ? 

Slutt å trolle. Du er frekk. Du tar ikke ting fra andre, uten å spørre og får godkjenning….

Anonymkode: c6299...d2a

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig betaler du. Han har åpenbart sett seg lei på oppførselen din.

Anonymkode: 48874...e03

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Klipper du plenen hans også, om du ser gresset blir høyt? 

Plommene er hans, og du stjeler, case closed. Du hadde garantert fått plukket så mye du ville om du hadde spurt fint, og kompensert han i form av litt plommesyltetøy, men du spurte ikke, bare tok. 

Anonymkode: bcee6...023

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (Akkurat nå):

Altså forventer du at folk skal sette opp skilt om at du ikke skal stjele? Jeg forstår han veldig gått! Utrolig kleint å måtte drive voksenopplering av naboen på denne måten. Synes du skal betale vipskravet og selfølgelig beklage! 

Ja men greia er at folk går forbi og tar. Det er mange som har tatt der. Og mange av plommene bare faller til slutt. Det har på en måte vært en uskreven regel. Jeg bodde i det området på ungdomsskolen og pleide å plukke med andre venner. Flyttet nå tilbake i voksen alder nær barndomshjemmet. Jeg bare syntes det er merkelig.  Mulig det er er en ny huseier der for jeg husker ikke hvem som eide der når jeg var på ungdomsskolen 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett og slett forsynt deg hos naboen uten å spørre først?? Det er ikke normalt, og så synes du han er frekk i tillegg 😂😂😂

Anonymkode: 377d9...a59

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja men greia er at folk går forbi og tar. Det er mange som har tatt der. Og mange av plommene bare faller til slutt. Det har på en måte vært en uskreven regel. Jeg bodde i det området på ungdomsskolen og pleide å plukke med andre venner. Flyttet nå tilbake i voksen alder nær barndomshjemmet. Jeg bare syntes det er merkelig.  Mulig det er er en ny huseier der for jeg husker ikke hvem som eide der når jeg var på ungdomsskolen 

DU mener det er en regel, men du har ikke sjekket, bare tatt deg tilrette. Som nabo burde du jo spurt om å ta plommer MOT betaling og være på et annet nivå enn tilfeldig forbipasserende. 

Anonymkode: 48874...e03

• Liker 6
  • Nyttig 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...