Engel Skrevet 24. september 2025 #41 Skrevet 24. september 2025 (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du ville vel følt det annerledes om dere var uten barn? Anonymkode: 780d6...298 Nei, jeg ville ikke det. Vi var sammen i 8 år også før vi fikk barn. Reiste og hadde et bra liv. Jeg har mange fine minner selv om vi til slutt vokste fra hverandre. Jeg ville nok heller ikke vært like godt stilt økonomisk om jeg skulle kommet meg inn på boligmarkedet alene. Vi tjente like mye, og har begge hatt god fordel av felles bolig og økonomi. Det er dyrere å bo og leve alene, forutsatt at begge er relativt økonomisk fornuftig. Det med økonomi blir gjerne mindre viktig med årene siden de fleste tjener mye bedre etter 20 år i arbeidslivet enn når man er helt ung. Men uansett så handler det om hva man syns er viktigst. Er det viktigere for deg å ikke måtte ta hensyn til en partner, så har man det best alene. For om man ønsker en partner og/eller familie så er det en god del tilpasninger man må være villig til å gjøre. Ellers vil et samliv aldri fungere. Men selvfølgelig gjelder dette begge parter i like stor grad. Skjev innsats for fellesskapet gir ikke gode forhold over tid. Endret 24. september 2025 av Engel 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #42 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er det du prøver å si? At du ikke tørr å satse på kjærligheten fordi du er redd for at den ikke vil vare evig? Kjærligheten kan gjøre en «blind» ja, men det endrer vel ikke det faktum at du faktisk kjente kjærligheten før den evt tok slutt? Anonymkode: f8bf2...58f Nei. Det er ikke det jeg sier. Jeg tror på kjærligheten, og unner alle mennesker den største gaven man kan være så heldig og kjenne på. Jeg vil ikke kalle det kjærlighet. Det var en felle, og jeg ble utnyttet på det groveste. Var blind av kjærlighet. Det var en dyrebar lekse. Det kan man ikke vite. Alle som tror på kjærlighet, og ønsker å være i et kjærlighetsforhold må være villig til å ta den risikoen. Kjærlighet skal aldri få lov til å gjøre meg blind igjen. Det er det jeg sier. Anonymkode: 6ae3b...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #43 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 20.46): Stort sett strømmer det penger fra mannen til dama, det er jo normen. Og det er virkelig ikke småpenger det er snakk om... Selv om det alltid er unntak. Men det er neppe økonomisk tap det er snakk om her. Men at man må akseptere at det er nedsider med å være sammen med noen og, ikke bare fordeler. Å ha holdningen om at "en mann må virkelig være perfekt, og virkelig legge ned en enorm innsats for å få meg, og jeg skal ikke fire på noen som helst utseendekrav" gjør at du ikke får deg kjæreste. Enkelt og greit Anonymkode: abd15...490 I Norge? Aldri hørt om. Og aldri fått ei krone fra de jeg har vært sammen med heller. Dette må være i USA eller andre u-land der kvinner har en mer tradisjonell rolle og steller hus og hjem. Og det skal hun så klart ha betalt for. Anonymkode: 3106d...668 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #44 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I Norge? Aldri hørt om. Og aldri fått ei krone fra de jeg har vært sammen med heller. Dette må være i USA eller andre u-land der kvinner har en mer tradisjonell rolle og steller hus og hjem. Og det skal hun så klart ha betalt for. Anonymkode: 3106d...668 Må huske på at mange menn som sitter på KG midt på dagen er i kategorien "hente seg en kone fra Asia". Og det koster jo. Anonymkode: f30f1...0bb 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #45 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Må huske på at mange menn som sitter på KG midt på dagen er i kategorien "hente seg en kone fra Asia". Og det koster jo. Anonymkode: f30f1...0bb Men det blir vel litt usaklig å kritisere norske kvinner fordi kjøpekona viste seg å være dyrere i drift enn forespeilet? Anonymkode: ff278...eca 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #46 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når var dette da? Tinder har forandret seg, det noe helt annet enn for tre og ti år siden Anonymkode: ff278...eca For 4 år siden og i år. Anonymkode: bdb15...ab8
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #47 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Menns levealder øker når de er i langvarige forhold. Kvinners synker. Bare for å nevne det typ alle kjenner til og som er best dokumentert. Jeg gidder ikke mate deg med 100% gratis og lettilgjengelig info forresten så kilde får du finne sjæl, jeg er gift så jeg har begrensa tid igjen på planeten. Anonymkode: d8f35...a79 Det stemmer at menns levealder øker, det er fordi kona passer på han, kosthold, søvn, egentid, karriere osv. Ungkarer lever på junkfood og gaming- sett på spissen…. Anonymkode: 4e277...ea5 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #48 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): For 4 år siden og i år. Anonymkode: bdb15...ab8 AnonymBruker skrev (På 23.9.2025 den 13.54): Men fant både mannen og eksen på Tinder. Anonymkode: bdb15...ab8 Du traff eksmannen for 4 år siden og nåværende for under 1 år siden? Da kan jeg faktisk være med på at parforhold er et tapsprosjekt. Anonymkode: f30f1...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #49 Skrevet 24. september 2025 Jeg tror at med den rette så blir det ikke et tapsprosjekt. Jeg ser på kjæresten som min beste venn og støttespiller. Han dømmer meg aldri for følelsene mine men prøver alltid å forstå. Jeg tror det eneste jeg taper på å flytte sammen er alenetid. Men forskning viser at ensomhet og sosial isolasjon er den største helsetrusselen så da blir ikke alenetid så viktig likevel. Anonymkode: c7a4a...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #50 Skrevet 24. september 2025 Jeg gikk absolutt ikke i økonomisk pluss på mine ekser, og dette forholdet måtte vare over 10 år før jeg føler at han er til økonomisk hjelp, ikke en utgift. Han er blitt økonomisk fornuftig med alderen, men det tok tid. Min erfaring med menn er at de kanskje tjener noe mer (ikke alltid), men er dyre i drift. Dyre hobbyer, litt lettsindig forhold til å bruke penger, overlater gjerne og fort ansvaret for å være fornuftig til kvinnen, spiser mye og tar økonomiske sjanser som ofte ikke lønner seg. Så økonomisk har menn vært et tapsprosjekt ja, men et godt forhold er jo verdt en del. Anonymkode: 13dfc...5cb 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #51 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 20.36): Jeg er kvinne, og for meg ble ekteskapet et stort tapsprosjekt. Endte opp med 400 000 i minus, og ble 100% alene med 2 barn. Og barna var det han som hadde størst ønske om. Anonymkode: 9694d...307 Herregud. Stakkars deg❤️ Anonymkode: 63358...496
Vibelator Skrevet 24. september 2025 #52 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 20.36): Jeg er kvinne, og for meg ble ekteskapet et stort tapsprosjekt. Endte opp med 400 000 i minus, og ble 100% alene med 2 barn. Og barna var det han som hadde størst ønske om. Anonymkode: 9694d...307 Den eneste man stoler på er seg selv.Derfor er all parforhold tillitt basert og derfor ikke til og stole på
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #53 Skrevet 24. september 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det stemmer at menns levealder øker, det er fordi kona passer på han, kosthold, søvn, egentid, karriere osv. Ungkarer lever på junkfood og gaming- sett på spissen…. Anonymkode: 4e277...ea5 Pluss faktumet at mennene med de farligste jobbene i samfunnet er som oftest single og det påvirker statistikken ganske mye. Anonymkode: a2af8...be5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #54 Skrevet 24. september 2025 Akkurat i dag kjennes det slik ut. Jeg bad samboeren min om én enkel oppgave nemlig å moppe gulv siden vi får gjester rett etter jobb i morgen. Jeg rakk det ikke siden jeg plutselig måtte gå tidligere på jobb enn skulle (seinvakt) Når jeg kommer hjem har han ikke gjort det. Fant ikke bøtta. Ble vanskelig da. Ja men herregud da mann, da leter man etter bøtta ( fant den med engang) og sitter ikke der tafatt og gir opp Anonymkode: dd447...b9e 2 2
Fighter83 Skrevet 24. september 2025 #55 Skrevet 24. september 2025 Føler ikke at tidligere forhold har vært tapsprojekter. Har vært noe styr en god periode før det ble slutt men utenom disse periodene så har det også vært veldig mye fine tider med mye hygge, kos og lærdom jeg har satt veldig pris på i ettertid. Vil vel si at mitt nåværende forhold kommer nok ikke til å bli så veldig annerledes selv om vi kanskje aldri ender opp med å flytte sammen. Man skal virkelig ville gå inn i et forhold med den andre fordi alternativet om at man slutter å møtes ikke er ønskelig. Man tar jo en for/imot vektskål og ser hva man ender opp med.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2025 #56 Skrevet 24. september 2025 Jeg er mann da. Hadde bedre lønn enn eksen, men det var ikke noe jeg tenkte på til daglig. Jeg syns absolutt et godt forhold ikke er et tapsprosjekt, selv om jeg dro mesteparten av lasset hjemme også. Jeg har innsett at jeg er en som trives best i et forhold. Det har ingenting med noen av de praktiske greiene å gjøre, heller ikke det økonomiske, det har jeg full kontroll på. Det er rett og slett ensomheten som jeg ikke liker. Derfor har jeg det helt fint de ukene ungene er hjemme, men syns det er kjipt når de er hos henne. Anonymkode: 0b69d...945 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #57 Skrevet 25. september 2025 AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 20.36): Jeg er kvinne, og for meg ble ekteskapet et stort tapsprosjekt. Endte opp med 400 000 i minus, og ble 100% alene med 2 barn. Og barna var det han som hadde størst ønske om. Anonymkode: 9694d...307 Her også. Måtte etablere meg på nytt i en alder av 44 år, mye gjeld og 2 tenåringer som jeg fikk mesteparten av ansvaret for (de vil ikke bo med faren). Går noenlunde greit, men har gått drastisk ned i standard på det meste. Anonymkode: 3728e...b7a 1
Maleficenta Skrevet 25. september 2025 #58 Skrevet 25. september 2025 AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 20.46): Stort sett strømmer det penger fra mannen til dama, det er jo normen. Og det er virkelig ikke småpenger det er snakk om... Selv om det alltid er unntak. Men det er neppe økonomisk tap det er snakk om her. Men at man må akseptere at det er nedsider med å være sammen med noen og, ikke bare fordeler. Å ha holdningen om at "en mann må virkelig være perfekt, og virkelig legge ned en enorm innsats for å få meg, og jeg skal ikke fire på noen som helst utseendekrav" gjør at du ikke får deg kjæreste. Enkelt og greit Anonymkode: abd15...490 Eh dette stemmer jo ikke i dag når begge jobber og tjener penger og begge bidrar i potten 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #59 Skrevet 25. september 2025 Ja altså hvis du velger en dårlig partner så blir det jo det. Kunne aldri tenke meg å være uten min partner, han beriker livet mitt på alle måter og vi er rause med hverandre med alt fra økonomi til egentid. Anonymkode: 2e859...4af 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #60 Skrevet 25. september 2025 AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 20.36): Jeg er kvinne, og for meg ble ekteskapet et stort tapsprosjekt. Endte opp med 400 000 i minus, og ble 100% alene med 2 barn. Og barna var det han som hadde størst ønske om. Anonymkode: 9694d...307 Så trist for barna å være såpass uønsket av begge foreldre... hvis de er så ille så får du prøve å oppdra de skikkelig, da blir de ikke så ille... Anonymkode: 94521...29d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå