Gå til innhold

Er parforhold et tapsprosjekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noe å tenke over:

Det er stort sett gifte menn som betaler for prostituerte. Ikke fordi single menn har mindre seksuelle behov eller lyst til det, men rett og slett fordi det er veldig dyrt, og det derfor stort sett er gifte menn som kan ta seg råd til det.

Det er veldig få single som kan kjøpe seg hytte og/eller båt. Man må stort sett være et par for å ha økonomi til det med mindre man arver det av foreldre.

Anonymkode: 09808...bf6

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Stort sett strømmer det penger fra mannen til dama, det er jo normen. Og det er virkelig ikke småpenger det er snakk om... Selv om det alltid er unntak.

Anonymkode: abd15...490

I 2025? De fleste kvinner er da i jobb på lik linje som menn. 

Anonymkode: 0c1d0...c3b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Engel skrev (3 timer siden):

Om det er et taps-prosjekt avhenger jo av hva som er viktig for deg i livet. Jeg har vært gift og er nå skilt. Det var overhodet ikke noe taps-prosjekt, siden resultatet var 3 flotte barn❤️ Samlivet ble ikke helt som jeg trodde, men det var absolutt verdt det. Men nå som unge foreldre i større grad klager på hvor slitsomt det er å ha barn, så ser de kanskje annerledes på regnestykket? Vi fikk 3 barn innen 5 år, og hadde nesten ingen hjelp eller avlasting utover at vi hyret barnevakt innimellom. Begge jobbet fullt og vi pusset opp hus. Slitsomt? Ja litt innimellom. Men ikke sånn at vi klaget på det. For det ga så mye glede også. 

Du ville vel følt det annerledes om dere var uten barn?

Anonymkode: 780d6...298

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg er enig i dette, man bør etablere sitt eget liv. Egen bolig og eget liv! Så kan man ha en kjæreste som man møter av og til.... :) 

Å kaste bort livet på samboerskap/ekteskap....sorry. Livet er for kort til det.

Anonymkode: 780d6...298

Dette! Først etter jeg gjorde dette begynte noe å gi mening. Men herregud så skadet jeg er etter forholdene i fortiden.

Anonymkode: 279b2...403

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ikke hvis du er dame.

Anonymkode: a35ed...7a5

Det er for kvinnene det ER tapsprosjekt. 

Anonymkode: 4e277...ea5

• Nyttig 4
Skrevet

På hvilken måte?

Anonymkode: 6ae3b...ff2

Det kan jeg fortelle deg.

Du gjør for mye husarbeid, pliktfamiliearbeid og arbeid for barns sosiale liv. Du får alt for lite tid til deg selv og det du brenner for selv (ofte verken familie eller husarbeid).

Ofte ender du opp som en blek skygge av deg selv fordi du prioriterer mann, kvinnerolle og barn framfor deg selv, og i verste fall betaler du for det (siden du tjener best).

Anonymkode: f1ad5...cee

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er på runde to og ser ikke på det som et tapsprosjekt. Er jeg så heldig at jeg finner kjærlighet, så føler jeg at jeg har vunnet, ikke tapt. 

Anonymkode: 98f91...9aa

Enig, synes det er trist å se hvor mange som glemmer den kjærligheten de en gang følte for en det ble slutt med. En gang var det jo det beste i verden, så ble det plutselig det verste. Trist

Anonymkode: f8bf2...58f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig, synes det er trist å se hvor mange som glemmer den kjærligheten de en gang følte for en det ble slutt med. En gang var det jo det beste i verden, så ble det plutselig det verste. Trist

Har du hørt om at kjærlighet kan gjøre blind?

• Nyttig 1
Skrevet

Er vel litt som en bil? 
Økonomisk et pengesluk.

Men så er det kanskje verdt det likevel?

• Liker 1
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (8 timer siden):

Er vel litt som en bil? 
Økonomisk et pengesluk.

Men så er det kanskje verdt det likevel?

Er vel bare et pengesluk om man gjør det til et? 

Mennesker kan ikke måles i verdi synes jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 20.43):

På hvilken måte?

Menns levealder øker når de er i langvarige forhold.

Kvinners synker.

Bare for å nevne det typ alle kjenner til og som er best dokumentert. Jeg gidder ikke mate deg med 100% gratis og lettilgjengelig info forresten så kilde får du finne sjæl, jeg er gift så jeg har begrensa tid igjen på planeten.

Anonymkode: d8f35...a79

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kvinners synker.

Bare for å nevne det typ alle kjenner til og som er best dokumentert. Jeg gidder ikke mate deg med 100% gratis og lettilgjengelig info forresten så kilde får du finne sjæl, jeg er gift så jeg har begrensa tid igjen på planeten.

Så "forskning viser" at kvinners gjennomsnittlige levealder er lavere for de som er i langvarige forhold?

Sikker på at du ikke bare dikter opp femcel-"fakta" nå da?

Anonymkode: abd15...490

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kvinners synker.

Excuse me for asking your highness...

Om du ikke evner å underbygge dine påstander med kilder, så faller budskapet ditt på sin egen urimelighet...

Gratulerer så heldig du er 🙌 Håper dere tar godt vare på hverandre så dere kan leve godt begge to.

Screenshot_20250915-124157.png

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Noe å tenke over:

Det er stort sett gifte menn som betaler for prostituerte. Ikke fordi single menn har mindre seksuelle behov eller lyst til det, men rett og slett fordi det er veldig dyrt, og det derfor stort sett er gifte menn som kan ta seg råd til det.

Det er veldig få single som kan kjøpe seg hytte og/eller båt. Man må stort sett være et par for å ha økonomi til det med mindre man arver det av foreldre.

Anonymkode: 09808...bf6

Svært mange arver det. Det er hundretusener av nedbetalte hus og hytter her i landet.

Selv leide jeg til jeg arvet. Fullt ut beregnet. Gikk fra å leie til å eie verdier på 12-15 mill.

Anonymkode: 508ac...c10

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Excuse me for asking your highness...

Om du ikke evner å underbygge dine påstander med kilder, så faller budskapet ditt på sin egen urimelighet...

Gratulerer så heldig du er 🙌 Håper dere tar godt vare på hverandre så dere kan leve godt begge to.

Screenshot_20250915-124157.png

Since the visit is so short, one better hurry to see it all.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Since the visit is so short, one better hurry to see it all.

Hastverk er lastverk...

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har du hørt om at kjærlighet kan gjøre blind?

Hva er det du prøver å si? At du ikke tørr å satse på kjærligheten fordi du er redd for at den ikke vil vare evig?

Kjærligheten kan gjøre en «blind» ja, men det endrer vel ikke det faktum at du faktisk kjente kjærligheten før den evt tok slutt?

• Nyttig 2
Skrevet

Å leve sammen med min livspartner og ektefelle er det beste i livet mitt.

Jeg har noen å dele glede og sorger med. Vi hjelper hverandre med praktiske oppgaver og støtter hverandre med det som er vanskelig i livet. Vi reiser sammen, vi oppdrar barn sammen, vi bor sammen og lager mat sammen.

Det er både økonomisk lønnsomt og gir livet en glede og dimensjon jeg ikke tror jeg kunne fått ved å leve alene. 

Anonymkode: 6414a...4f2

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Personlig synes jeg det er en veldig kynisk måte å se livet på. Jeg som snart har vært i forhold i 4 år, synes definitivt ikke at det er et tapsprosjekt. Selvfølgelig kan det skje at man kan såre hverandre uten å mene det, men alt i alt har forholdet ikke vært noe annet enn et prosjekt jeg har vunnet på. For meg er også forholdet mer en kroner og øre, så jeg vinner på alle plan: en fantastisk mann som er der for meg gjennom tykt og tynt, god økonomi fordi vi deler alt og har en felles tankegang om det meste, jeg får være mor til hans barn, jeg får gi mye omsorg og kjærlighet, og får mye omsorg og kjærlighet tilbake.

For øvrig tjener jeg mer enn mannen min, men det tenker jeg ikke på i det hele tatt. For meg er hele forholdet en investering i glede og lykke både for nåtiden og for framtida.

Jeg var på standup for litt siden, og da ble det sagt at et forhold skal ikke være strevsomt og et slit. Og det er jeg enig i. Jeg har ennå ikke funnet det strevsomt, selv om det finnes våre ting i forholdet (f.eks hans eks som han har barn med). MEN, det er jo lite sammenlignet med alt annet. Jeg får jo så uendelig mye: kjærlighet, en bestevenn, et barn, god økonomi, mange gode opplevelser og et lykkelig liv.

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor folk sliter så på Tinder. Jeg møtte mange flotte menn, bare ikke rett kjemi med alle. Men fant både mannen og eksen på Tinder. 

Anonymkode: bdb15...ab8

Når var dette da? Tinder har forandret seg, det noe helt annet enn for tre og ti år siden 

Anonymkode: ff278...eca

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...