AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #1 Skrevet 22. september 2025 https://www.kk.no/samliv/alle-parforhold-er-et-tapsprosjekt-1/83594125 Er det blitt så vanskelig å finne kjærligheten idag at det bare regnes som tapsprosjekt? Anonymkode: 6ae3b...ff2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #2 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://www.kk.no/samliv/alle-parforhold-er-et-tapsprosjekt-1/83594125 Er det blitt så vanskelig å finne kjærligheten idag at det bare regnes som tapsprosjekt? Anonymkode: 6ae3b...ff2 Ikke hvis du er dame. Anonymkode: a35ed...7a5 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #3 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke hvis du er dame. Anonymkode: a35ed...7a5 Ehhh…jo. Akkurat for damer er det et tapsprosjekt. Anonymkode: 36165...69b 6 12
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #4 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke hvis du er dame. Anonymkode: a35ed...7a5 Jeg er kvinne, og for meg ble ekteskapet et stort tapsprosjekt. Endte opp med 400 000 i minus, og ble 100% alene med 2 barn. Og barna var det han som hadde størst ønske om. Anonymkode: 9694d...307 4 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #5 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ikke hvis du er dame. Anonymkode: a35ed...7a5 På hvilken måte? Anonymkode: 6ae3b...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #6 Skrevet 22. september 2025 Stort sett strømmer det penger fra mannen til dama, det er jo normen. Og det er virkelig ikke småpenger det er snakk om... Selv om det alltid er unntak. Men det er neppe økonomisk tap det er snakk om her. Men at man må akseptere at det er nedsider med å være sammen med noen og, ikke bare fordeler. Å ha holdningen om at "en mann må virkelig være perfekt, og virkelig legge ned en enorm innsats for å få meg, og jeg skal ikke fire på noen som helst utseendekrav" gjør at du ikke får deg kjæreste. Enkelt og greit Anonymkode: abd15...490
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #7 Skrevet 22. september 2025 Jeg er enig i dette, man bør etablere sitt eget liv. Egen bolig og eget liv! Så kan man ha en kjæreste som man møter av og til.... Å kaste bort livet på samboerskap/ekteskap....sorry. Livet er for kort til det. Anonymkode: 780d6...298 2 2 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #8 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er enig i dette, man bør etablere sitt eget liv. Egen bolig og eget liv! Så kan man ha en kjæreste som man møter av og til.... Å kaste bort livet på samboerskap/ekteskap....sorry. Livet er for kort til det. Anonymkode: 780d6...298 Amen. Anonymkode: 51f94...849
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #9 Skrevet 22. september 2025 Jeg er på runde to og ser ikke på det som et tapsprosjekt. Er jeg så heldig at jeg finner kjærlighet, så føler jeg at jeg har vunnet, ikke tapt. Anonymkode: 98f91...9aa 2 7 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #10 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er på runde to og ser ikke på det som et tapsprosjekt. Er jeg så heldig at jeg finner kjærlighet, så føler jeg at jeg har vunnet, ikke tapt. Anonymkode: 98f91...9aa ❤️ Anonymkode: 6ae3b...ff2 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #11 Skrevet 22. september 2025 Hva tenker du tapes? Anonymkode: d2c66...96c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #12 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva tenker du tapes? Anonymkode: d2c66...96c Jeg referer til artikkelen. I forhold til han jeg var gift med, så mistet jeg egenkjærligheten min, så jeg mistet noe veldig verdifullt... Det tok tid å finne den igjen. Så den har jeg vunnet tilbake 🙌 Det er en stor seier 🏆 Anonymkode: 6ae3b...ff2 6 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #13 Skrevet 23. september 2025 Artikkelen refererer jo til at du mister noe, ikke nødvendigvis penger. Men f.eks egentid, noen venner etc. Du klarer ikke vedlikeholde alt det du hadde fra før om du går inn i en ny relasjon. noen gjør dårlige valg av partnere og de mister mer enn andre. om du skal velge deg en partner så er det viktig at du velger en partner som gir mer enn hen tar, det er målet. så skjer det selvfølgelig uforutsette ting i livet som man må fikse opp i da. Anonymkode: 5bb01...db0 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #14 Skrevet 23. september 2025 Økonomisk er det i hvert fall et stort vinner prosjekt. Et par (som bor sammen) har med samme lønn som to enslige helt ekstremt mye bedre økonomi. Anonymkode: 09808...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #15 Skrevet 23. september 2025 Bo-utgiftene er for de aller fleste lavere når man bor med noen, enten det er en partner eller venner. Men er det verd det på sikt? Gjennom et langt (og helt normalt) forhold, mistet jeg helse (pga graviditeter han ønsket at jeg skulle gå gjennom), tid til venner og hobbyer (fordi jeg ble den som gjorde husarbeid og holdt familien igang, selv om han "gjerne ville hjelpe") og dermed mistet nevnte venner og hobbyer, karriere (fordi med tre graviditeter og permisjoner blir man hengende etter faglig, forbigått lønnsmessig, og går glipp av å bli forfremmet). I ettertid har jeg mistet økonomisk stabilitet, fordi jeg har tatt meg av hus og hjem mens han har brukt tid på jobb. Han har bygget karriere, hatt frihet til å dyrke relasjoner som i neste rekke gir tilgang på nye jobber, der han har kunnet jobbe overtid og bygge seg opp massevis av ekstra fri og mer lønn, samt kompetanse. Dette har gitt ham mulighet til en større og bedre bolig. Jeg har mye dårligere betalt jobb (vi er i samme bransje og startet ut likestilte etter utdannelse), har mindre frihet fordi økonomi tvinger meg ut av området vi bodde i. Han har mistet hushjelpen han hadde i meg, så han må vaske underbuksene sine selv stakkars. Jeg er brennsikker på at dersom jeg skal inn i et nytt forhold, skal vi ikke bo sammen. Anonymkode: 4fe6b...5c9 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #16 Skrevet 23. september 2025 Nå er jo den største gevinsten å alltid være to som drar lasset. Det gjør oppturene mye bedre. Og bølgedalene enklere. Men for å ta det økonomiske; det har lønt seg enormt. Vi kunne gå tidlig og tungt inn på boligmarkedet, og har fått med oss en formidabel prisvekst. Vi har kunne spilt hverandre gode på hjemmebane, så begge har kunnet gjøre karriere. Vi har i mange år kun eid en bil, det har vi nok tjent millioner på. Vi har aldri trengt å eie mer enn en av alt - hvitevarer, møbler, kjøkkenutstyr, verktøy... Anonymkode: f30f1...0bb 1
Engel Skrevet 23. september 2025 #17 Skrevet 23. september 2025 Om det er et taps-prosjekt avhenger jo av hva som er viktig for deg i livet. Jeg har vært gift og er nå skilt. Det var overhodet ikke noe taps-prosjekt, siden resultatet var 3 flotte barn❤️ Samlivet ble ikke helt som jeg trodde, men det var absolutt verdt det. Men nå som unge foreldre i større grad klager på hvor slitsomt det er å ha barn, så ser de kanskje annerledes på regnestykket? Vi fikk 3 barn innen 5 år, og hadde nesten ingen hjelp eller avlasting utover at vi hyret barnevakt innimellom. Begge jobbet fullt og vi pusset opp hus. Slitsomt? Ja litt innimellom. Men ikke sånn at vi klaget på det. For det ga så mye glede også. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #18 Skrevet 23. september 2025 Skjønner ikke hvorfor folk sliter så på Tinder. Jeg møtte mange flotte menn, bare ikke rett kjemi med alle. Men fant både mannen og eksen på Tinder. Anonymkode: bdb15...ab8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #19 Skrevet 23. september 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Stort sett strømmer det penger fra mannen til dama, det er jo normen. Og det er virkelig ikke småpenger det er snakk om... Selv om det alltid er unntak. Men det er neppe økonomisk tap det er snakk om her. Men at man må akseptere at det er nedsider med å være sammen med noen og, ikke bare fordeler. Å ha holdningen om at "en mann må virkelig være perfekt, og virkelig legge ned en enorm innsats for å få meg, og jeg skal ikke fire på noen som helst utseendekrav" gjør at du ikke får deg kjæreste. Enkelt og greit Anonymkode: abd15...490 Skulle likt å se ståa om mannen måtte betalt for barnepass og hushjelp i stedenfor. Anonymkode: eba94...488 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2025 #20 Skrevet 23. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er jo den største gevinsten å alltid være to som drar lasset. Det gjør oppturene mye bedre. Og bølgedalene enklere. Men for å ta det økonomiske; det har lønt seg enormt. Vi kunne gå tidlig og tungt inn på boligmarkedet, og har fått med oss en formidabel prisvekst. Vi har kunne spilt hverandre gode på hjemmebane, så begge har kunnet gjøre karriere. Vi har i mange år kun eid en bil, det har vi nok tjent millioner på. Vi har aldri trengt å eie mer enn en av alt - hvitevarer, møbler, kjøkkenutstyr, verktøy... Anonymkode: f30f1...0bb Pluss ferie og overnatting på tur blir billigere som to. Til og med mat sparer man stort sett på når man er to. Anonymkode: 09808...bf6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå