AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #41 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei han sender meg, beklageligvis, videoer konstant som handler om at kvinner ikke vet sin plass. Jeg prøver å unngå all form for kontakt. Samtidig har jeg naturligvis nok en bekymring ifht hvilke holdninger han kommuniserer til barna våre. Syntes du det er rart? Støtter du at Charlie Kirk, blandet mye annet mente at svarte kvinner er mindre begavet. Anonymkode: f5214...61c Kirk har aldri sagt at svarte kvinner er mindre begavet. Han sa; "If we had said [those women] were affirmative action picks, we would have been called racists. Now ... They're coming out and saying 'I'm only here because of affirmative action.' We know. You do not have the brain processing power to be taken really seriously." når han snakket om bla.a Michelle Obama. Det er greit å gå til kilden selv, og ikke kun basere seg på en setning postet i NRK eller vg. Anonymkode: cb5e0...1ef 1
Helene1982 Skrevet 26. september 2025 #42 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kirk har aldri sagt at svarte kvinner er mindre begavet. Han sa; "If we had said [those women] were affirmative action picks, we would have been called racists. Now ... They're coming out and saying 'I'm only here because of affirmative action.' We know. You do not have the brain processing power to be taken really seriously." når han snakket om bla.a Michelle Obama. Det er greit å gå til kilden selv, og ikke kun basere seg på en setning postet i NRK eller vg. Anonymkode: cb5e0...1ef Om jeg hadde sagt at enkelte hvite, kristne menn var pedofile overgripere, ville noen sagt at jeg var fiendtlig mot hvite, kristne menn. Sitatet du siterer er 100% rasistisk. Du velger å sitere en kilde fra rasist-leksikon 4
katties Skrevet 27. september 2025 #43 Skrevet 27. september 2025 Memorangen skrev (10 timer siden): Hvilke yrker har maskiner som ikke kvinner kan styre pga styrke? Les innlegget igjen; det finnes yrker der det IKKE FINNES maskiner og man er avhengig av kroppsstyrken sin. 1
Memorangen Skrevet 27. september 2025 #44 Skrevet 27. september 2025 katties skrev (1 time siden): Les innlegget igjen; det finnes yrker der det IKKE FINNES maskiner og man er avhengig av kroppsstyrken sin. Åja da leste jeg litt for fort. Hvilke yrker er det da?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #45 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor bryr du deg om at din eksmann støtter Charlie Kirk? Stalker du han? Anonymkode: a0bcd...f41 De har jo barn sammen, og jeg går ut fra at TS eks har et visst samvær med dem. Jeg hadde heller ikke ønsket at mine barn skulle bli utsatt for den typen innflytelse. Anonymkode: 04a04...1c7 1 1
katties Skrevet 27. september 2025 #46 Skrevet 27. september 2025 Memorangen skrev (11 timer siden): Åja da leste jeg litt for fort. Hvilke yrker er det da? Det kan være enkeltoppgaver som kan være tunge innenfor ulike yrker. Det kan være f.eks. å sette opp stillas hvis man jobber med å bygge, eller bære svære plater, der ikke bare styrke, men også arm-spennet kan gjøre at det er vanskelig å bære. En del ting når man er mekaniker. Selv det å jobbe på lab kan være vanskelig for enkelte kvinner - er de ikke særlig høye og har store pupper kan det være veldig ubehagelig å sitte og jobbe inni en labbenk - masse vekt foran som kan føre til ryggplager.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #47 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (23 timer siden): De har jo barn sammen, og jeg går ut fra at TS eks har et visst samvær med dem. Jeg hadde heller ikke ønsket at mine barn skulle bli utsatt for den typen innflytelse. Anonymkode: 04a04...1c7 Hva er problemet med at barn får ulike impulser - vil tro det gir dem et bedre utgangspunkt enn ensporethet? Anonymkode: a0bcd...f41
Memorangen Skrevet 28. september 2025 #48 Skrevet 28. september 2025 katties skrev (12 timer siden): Det kan være enkeltoppgaver som kan være tunge innenfor ulike yrker. Det kan være f.eks. å sette opp stillas hvis man jobber med å bygge, eller bære svære plater, der ikke bare styrke, men også arm-spennet kan gjøre at det er vanskelig å bære. En del ting når man er mekaniker. Selv det å jobbe på lab kan være vanskelig for enkelte kvinner - er de ikke særlig høye og har store pupper kan det være veldig ubehagelig å sitte og jobbe inni en labbenk - masse vekt foran som kan føre til ryggplager. Jeg har jobbet på lab i mange år. Aldri opplevd problemer. Den som har mest ryggproblemer på vår jobb er en mann. Og han greier ikke gjøre alle arbeidsoppgavene sine pga det. Å sette opp stillas krever ikke voldsomt mye styrke. Uansett vet jeg ikke helt hva du tror om kvinner, at vi er superskjøre og omtrent ikke har en muskel i kroppen? 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #49 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 16.03): Jeg mener at den best kvalifiserte bør få jobben, uavhengig av kjønn. Det betyr at man gjerne kan ansette en kvinnelig politibetjent - men bare dersom hun er bedre kvalifisert enn mannen, og ikke utelukkende fordi politienheten har bestemt seg for å oppfylle en viss kvote i likestillingens navn. I tillegg er det slik at virkeligheten ofte ikke samsvarer med idealet om full likestilling; i enkelte yrker kan kjønn faktisk ha betydning for hvor godt man kan utføre jobben. Politiyrket er et eksempel på et slikt yrke. Anonymkode: 4e0ce...b78 Politi er en gruppe mennesker som har gjennomsnittlig med utdannelse og som ikke har blitt valgt som politikere blir, men som likevel har en del makt over andre. Kanskje det er greit at forskjellige grupper i samfunnet er representert her. Anonymkode: 6083b...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #50 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er problemet med at barn får ulike impulser - vil tro det gir dem et bedre utgangspunkt enn ensporethet? Anonymkode: a0bcd...f41 Jeg ser ikke nytteverdien i at barn skal utsettes for rasistiske og kvinnefiendtlige "impulser". Anonymkode: 04a04...1c7 2 1
katties Skrevet 28. september 2025 #51 Skrevet 28. september 2025 (endret) Memorangen skrev (4 timer siden): Jeg har jobbet på lab i mange år. Aldri opplevd problemer. Den som har mest ryggproblemer på vår jobb er en mann. Og han greier ikke gjøre alle arbeidsoppgavene sine pga det. Å sette opp stillas krever ikke voldsomt mye styrke. Uansett vet jeg ikke helt hva du tror om kvinner, at vi er superskjøre og omtrent ikke har en muskel i kroppen? Nei, man kan ha mye musker, men likevel kan man skade seg hvis man løftet for mye, eller bare sitter feil ift sin kroppsfasong eller høyde. Hos oss er det flere damer som har fått ryggproblemer etter lang tid med jobb i LAF-benk. Og, ja, i visse tilfeller er kvinner absolutt mer skjøre. Da jeg var gravid og hadde bekkenløsning var det massevis av helt normale ting.... slik som å gå, som funka jævlig dårlig. Kvinner må også ha mye mer fokus på hvordan de bruker posten og kjernemusklatur ved løft for å ikke skade mellomgulvet. I tillegg tar det mye lengre tid enn før menn å trene opp og bevare styrke, spesielt etter overgangsalder. Hvis du leser min første kommentar så så jeg at de fleste jobber kan begge kjønn gjøre, men det betyr ikke at biologi ikke finnes (min mann kan gjøre 23 lave push-upsuten å stoppe, uten å trene styrke i det hele tatt. Hvor mange gjør du?), og heller ikke at vi ikke skal etterstrebe å gjøre det mulig for begge kjønn å gjøre ulike jobber. Endret 28. september 2025 av katties
Memorangen Skrevet 28. september 2025 #52 Skrevet 28. september 2025 katties skrev (1 time siden): Nei, man kan ha mye musker, men likevel kan man skade seg hvis man løftet for mye, eller bare sitter feil ift sin kroppsfasong eller høyde. Hos oss er det flere damer som har fått ryggproblemer etter lang tid med jobb i LAF-benk. Og, ja, i visse tilfeller er kvinner absolutt mer skjøre. Da jeg var gravid og hadde bekkenløsning var det massevis av helt normale ting.... slik som å gå, som funka jævlig dårlig. Kvinner må også ha mye mer fokus på hvordan de bruker posten og kjernemusklatur ved løft for å ikke skade mellomgulvet. I tillegg tar det mye lengre tid enn før menn å trene opp og bevare styrke, spesielt etter overgangsalder. Hvis du leser min første kommentar så så jeg at de fleste jobber kan begge kjønn gjøre, men det betyr ikke at biologi ikke finnes (min mann kan gjøre 23 lave push-upsuten å stoppe, uten å trene styrke i det hele tatt. Hvor mange gjør du?), og heller ikke at vi ikke skal etterstrebe å gjøre det mulig for begge kjønn å gjøre ulike jobber. Jeg greier mer enn 23 push ups, men jeg har trent ganske lenge. Ser ikke helt poenget. Jeg sier ikke at vi ikke har biologiske forskjeller, menn har mange mange ganger så mye testosteron som oss, så det er HELT naturlig at de har mer styrke. Men ryggproblemer er vel vanlig hos begge kjønn. Og når man er gravid er det nå virkelig unntakstilstand, man gjør jo allerede en fulltidsjobb ved å lage den ungen. Men jeg er litt usikker på hva vi snakker om her egentlig. Som sagt de færreste jobber idag krever ren styrke. Noe av det tyngste virker jo som å være sykepleier eller hjelpepleier. Og det er fremdeles overvekt av damer der. Det som er TUNGT er jo den mentale biten. Å være fysisk sliten er jo luksus i forhold til det mentale. Damer er også mer utholdende enn menn og vandt med å jobbe med smerter. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #53 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ser ikke nytteverdien i at barn skal utsettes for rasistiske og kvinnefiendtlige "impulser". Anonymkode: 04a04...1c7 Ok, trodde vi snakket om Charlie Kirk her. Anonymkode: a0bcd...f41
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #54 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 10.15): De har jo barn sammen, og jeg går ut fra at TS eks har et visst samvær med dem. Jeg hadde heller ikke ønsket at mine barn skulle bli utsatt for den typen innflytelse. Anonymkode: 04a04...1c7 Akkurat! Jeg ønsker ikke at hverken datteren min skal tro at hun må dele på alt det økonomiske og ha fullt ansvar for hus og hjem. Eller at sønnen min skal tro at han er sjefen i familien som ikke trenger å bidra. Anonymkode: f5214...61c 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #55 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva er problemet med at barn får ulike impulser - vil tro det gir dem et bedre utgangspunkt enn ensporethet? Anonymkode: a0bcd...f41 Impulser basert på rasisme, diskriminering og å ikke ta ansvar, er virkelig ikke impulser jeg føler barna mine trenger å ha tett på seg! Anonymkode: f5214...61c 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #56 Skrevet 1. november 2025 Jaja, da ser det ut til at jeg hadde rett angående kvinner i patruljer. Her er en kvinnelig politibetjent som tenker i samme baner som meg: Uenighet om kjønnsfokus i politiet: Advarer mot å rekruttere flere kvinner for enhver pris – Stor-Oslo Nå kan dere som mener at et overdrevent likestillingsfokus i politiet utelukkende er positivt, ta dere en bolle ☺️ Anonymkode: 4e0ce...b78 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #57 Skrevet 1. november 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jaja, da ser det ut til at jeg hadde rett angående kvinner i patruljer. Her er en kvinnelig politibetjent som tenker i samme baner som meg: Uenighet om kjønnsfokus i politiet: Advarer mot å rekruttere flere kvinner for enhver pris – Stor-Oslo Nå kan dere som mener at et overdrevent likestillingsfokus i politiet utelukkende er positivt, ta dere en bolle ☺️ Anonymkode: 4e0ce...b78 La kvinner fortsette å velge sykepleiekarriere. #likestilling #feminisme 🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: a0bcd...f41
Gratis Skrevet 2. november 2025 #58 Skrevet 2. november 2025 (endret) AnonymBruker skrev (På 26.9.2025 den 22.32): Støtter du at Charlie Kirk, blandet mye annet mente at svarte kvinner er mindre begavet. Anonymkode: f5214...61c Det er plukket ut av en sammenheng, hvis ikke så poster du hele videoen her. Endret 2. november 2025 av Gratis
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #59 Skrevet 2. november 2025 Man skal ha like muligheter til god lønn, og man skal ha like rettigheter. Menn er sterkere fysisk men det betyr ikke at de er bedre enn kvinner. Vi er bare annerledes bygd. Vi trenger begge kjønn. Men kvinner burde ha mer rettigheter og tilrettelegging når det gjelder graviditet, permisjon osv. slik at vi ikke taper i arbeidslivet og taper penger. Og at vi ikke sliter oss ut pga vi har et annerledes system enn menn. Hvis menn kunne blitt gravide og kvinner ikke, så hadde sikkert endel menn sagt at de er bedre enn kvinner fordi de er istand til å føde barn.. Anonymkode: 880f4...80f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå