AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #21 Skrevet 21. september 2025 Jeg mener den best kvalifiserte skal få jobben, uansett kjønn. Jeg vet, skikkelig radikalt. Anonymkode: 807b4...e7a 3
katties Skrevet 21. september 2025 #22 Skrevet 21. september 2025 (endret) Det er jo selvfølgelig en kostnad for samfunnet å likestilling, men også å IKKE likestille. Det er en del kvinner som liker orker som er typiske manneyrker. Jeg kjenner ei som er elektriker og skimester. Hun er ikke en typisk feminin kvinne. I et samfunn der hun ville måtte være det hadde hun mistrivdes sterkt, og hun er nok faktisk MER nyttig der hun er, mens en eller annen mann lager mat eller syr klær, eller jobber i en barnehage, der han trives. Ja, der finnes yrker der man ikke har maskiner som kvinner kan styre, men som i stedet er avhengig av kroppsstyrke, og der er kvinner biologisk dårligere stilt, men det at de KAN jobbe i slike yrker gir dem kanskje fortsatt mer glede enn de ville hatt i et annet yrke. Og som sagt: Det åpner også andre muligheter for menn. Det viser også ofte at kvinner kan bidra med mye av det samme som menn, som var et problem før. Før var kvinner sett så ned på i mange yrker at de måtte late som de var mann, eller at en mannlig slektning/bekjent/partner egentlig var den som gjorde jobben. Noen av hjelpemidlene kvinner i dag har ville nok ikke fantes hvis de ikke hadde jobbet i tunge yrker, og disse tingene hjelper også menn. Forresten, uten denne likestillingen hadde du nok hatt en 12 timers arbeidsdag i et eller annet fysisk yrke og ikke kunne sittet her og klaget og sett på youtube-videoer da du hadde vært for sliten. Endret 22. september 2025 av katties 4
Kapt.Chat Skrevet 21. september 2025 #23 Skrevet 21. september 2025 Nei vi trenger ikke radikal feminisme. Men ingenting av det du nevner var eksempel på det. Når det gjelder politpatruljer så kan vi ihvertfall være enig om at det å være 2 er tryggere enn 1. Og så kan vi kanskje si at en patrulje med en av hvert kjønn kan gi en gevinst i veldig mange tilfeller. Hovedoppgaven til politiet er ikke å legge folk i bakken, den er nok mye mer sammensatt enn som så. Kan også tenkes at en kvinne kan virke dempende på konflikten, slik at færre trengs å legges i bakken. At kvinner inntar mange flere yrker enn før kan nok også bidra til innovasjon, kanskje det er på høy tid at vi ikke alltid må løfte så veldig tungt, men at vi finner smartere måter å jobbe på. Det siste vil være bra for økt produksjon i landet, mindre slitasje samtidig som du åpner for at flere kan delta i yrket som gir større mobilitet i arbeidsmarkedet. Og da sitter vi kanskje bare igjen med noen få yrker hvor fysikk må telle som kriterie for å bli ansatt, merk deg at jeg ikke sa, "kjønn" men fysikk. 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #24 Skrevet 21. september 2025 «Trenger vi virkelig radikal feminisme i dagens samfunn?» Ingen av eksemplene du nevner er «radikale» «I dag synes jeg alt må være likestilt, til og med i områder der absolutt likestilling ikke er gunstig. Et eksempel på dette er politivesenet. Menn og kvinner må patruljere sammen for å gjøre det trygt. Dersom det er gunstig med 100 prosent likestilling, hvorfor må menn og kvinner patruljere sammen?» Ser stadig vekk menn patruljere med menn og kvinner patruljerer med kvinner. Personkjemi, turnus/vaktplan kan ha vel så mye å si. Det er verdt å minne om at veldig mange av oppdragene politiet får handler om savnede, selvskadere, selvmordstanker, selvmordsforsøk, selvmord, eller andre typer psykiatri-oppdrag. Kvinner har jevnt over bedre karakterer enn sine mannlige medstudenter. Derfor utdannes det flere kvinnelige politi, leger, psykologer, tannleger, osv. «Et annet eksempel er fysisk krevende yrker, som for eksempel tømreryrke. Her sliter kvinner med å løfte tunge materialer.» Det finnes veldig få kvinner som jobber som tømrere, rørleggere, elektrikere, osv. Også de jobber ofte i team, og bruker hjelpemidler for å løfte ting. Møtt flere kvinnelige kranførere som har løftet opp noen tonn med takstein, eller tømmer. Har aldri sett noen bære én og én alene. Det er mange kvinner som jobber i helsevesenet, hvor tunge løft er en del av hverdagen. «Og hva skjer når de blir gravide? Jo, arbeidsgiver må kompensere med egne penger for tapt arbeidskraft i graviditetsperioden.» Dette får arbeidsgiver dekket av NAV. Vi kan ikke ha et samfunn hvor ingen gidder å ansette kvinner mellom 16 og 50 år. «Jeg mener personlig vi må slutte med å gjøre alt av arbeid 100 prosent likestilt.» Hvis du er kvinne så kan du jo bare la være å søke deg til de studiene og stillingene? «Noen yrker passer bedre til menn, og omvendt. Det er på tide at vi tar et oppgjør med denne typen feminisme.» Av alle kamper du kan velge - så velger du denne? 🤔 Anonymkode: 83bae...49b 3 7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2025 #25 Skrevet 21. september 2025 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg mener den best kvalifiserte skal få jobben, uansett kjønn. Jeg vet, skikkelig radikalt. Anonymkode: 807b4...e7a Da kommer du snart ikke til å ha mannlige leger, psykologer, advokater, osv. Ingen er tjent med en slik utvikling. Anonymkode: 83bae...49b 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #26 Skrevet 25. september 2025 K.B. skrev (På 21.9.2025 den 13.40): Ser du mye til denne "radikale feminismen" i hverdagen din? Det er fult mulig å være tømrer og kvinne. Nå er det slik at bare kvinner kan bli gravide, så hvis du vil at menneskeheten ikke opphører, så må du nesten bare godta at kvinner går gravide i 9 måneder og at det kan være noen begrensinger i den perioden. Nå er det ikke sånn at kvinner er konstant gravide da, så det er en forbigående ting. Det er ingen som mener at samtlige yrker skal ha en perfekt 50/50 deling av kvinner og menn på arbeidsplassen. Det virker for meg som du får nyhetene dine fra noen tvilsomme kilder og har laget deg en boble der du hisser deg opp over ting som ikke eksisterer.. Er du sikker på at ts vet dette hehe... Neida. Jeg jobbet i et yrke der man lett kunne komme i fysisk konfrontasjon med de man jobbet med. Har ikke tall på alle de gangene jeg( kvinne ) roet ned situasjonen ved hjelp av kvinnelist. Vi så gang på gang at i situasjoner der temaet besto av to menn så ble det mye mer slåssing. Kanskje fordi folk føler seg mer turer av to godt trente menn med testo? En kvinne og en mann sammen i et team er genialt, fordi menn og kvinner ofte utfyller hverandre i kvaliteter. Det glemmer du ts. Litt trist hele denne kjønnsdebatten. Hvorfor kan vi ikke la folk velge hvilke yrker de vil? Jeg hadde ikke den friheten da jeg vokste opp. Anonymkode: 9040d...097 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #27 Skrevet 25. september 2025 AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 0.51): Da kommer du snart ikke til å ha mannlige leger, psykologer, advokater, osv. Ingen er tjent med en slik utvikling. Anonymkode: 83bae...49b Alle er tjent med en slik utvikling. Jeg vil ha den best kvalifiserte legen, psykologen, og advokaten. Hvilket kjønn de har kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Anonymkode: 807b4...e7a 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #28 Skrevet 25. september 2025 AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 16.03): Jeg mener at den best kvalifiserte bør få jobben, uavhengig av kjønn. Det betyr at man gjerne kan ansette en kvinnelig politibetjent - men bare dersom hun er bedre kvalifisert enn mannen, og ikke utelukkende fordi politienheten har bestemt seg for å oppfylle en viss kvote i likestillingens navn. I tillegg er det slik at virkeligheten ofte ikke samsvarer med idealet om full likestilling; i enkelte yrker kan kjønn faktisk ha betydning for hvor godt man kan utføre jobben. Politiyrket er et eksempel på et slikt yrke. Anonymkode: 4e0ce...b78 Nei. Er du klar over hvor mange oppdrag politiet har nå som dreier seg om psykiatri. Kvinner trengs i politiyrket, da vi ofte kan roe ned situasjonen. Blir så dumt når du ikke har kjennskap til det du prater om. Anonymkode: 9040d...097 6 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #29 Skrevet 25. september 2025 Jeg lurer fremdeles på hvor disse radikale feministene er, eller hvem de er? Jeg har vært feminist i 40 år, og fremdeles ikke truffet en eneste en. Selvfølgelig skal kvinner få lik lønn for likt arbeid, og selvfølgelig er det intet i kvinners natur som. lenker oss til verken kjøkkenbenk eller barneopfostring. Kloke menn forstår det. Anonymkode: b9056...1c5 3 4
Chantielle Skrevet 26. september 2025 #30 Skrevet 26. september 2025 Ryddet for brukerdebatt og brukerforfølgelse, samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #31 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nei. Er du klar over hvor mange oppdrag politiet har nå som dreier seg om psykiatri. Kvinner trengs i politiyrket, da vi ofte kan roe ned situasjonen. Blir så dumt når du ikke har kjennskap til det du prater om. Anonymkode: 9040d...097 Og? Hva hjelper det i et politioppdrag der en patrulje må håndtere farlige kriminelle? For sist jeg sjekket, besto ikke politioppdrag utelukkende av psykiatrisaker. Det er du vel enig i, o store ekspert? Eller er du villig til å sende kvinner - ja, t.o.m. bare én kvinne - til disse farlige oppdragene, bare for å tilfredsstille ditt idealiserte syn på likestilling, i "woman power"s navn? I så fall må du være kunnskapsløs, eller en mann som aldri har opplevd farlige situasjoner som kvinne. Anonymkode: 4e0ce...b78
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #32 Skrevet 26. september 2025 Trolltunge skrev (På 21.9.2025 den 20.30): Ja vi plukker virkelig fra øverste hylle når vi kvinner nå er med på de dølle tingene, som å betale nødvendige regninger. For de fleste menn ønsker å betale for alt, som i gode gamle dager? Menn som oftere cherrypicker. Vil gjerne dele ansvar for å tjene penger og betale regninger, men vil ikke ta de dølle tradisjonelle kvinneoppgaver. Som min eks mann som datt dypt inni YouTube under corona og som utviklet seg til å ikke bare tro på alle konspirasjonsteorier men som samtidig ble en såkalt mann med tradisjonelle verdier. Med X antall forventninger til meg. Han satt permittert i sofaen og snakket om hvordan han var sjefen i familien og at han som mann alltid skulle ha det siste ordet. Vel, han delte på huslånet halvparten men nektet å betale for alle andre utgifter ifht barna våre. Samtidig var jeg i full jobb mens han forventet at jeg lagde middag og tok alt med barna når jeg kom hjem. Jeg er selvølgelig skilt i dag. Han på sin side støtter Trump og Charlie Kirk og kan ikke slutte å snakke om hvordan feminismen har ødelagt samfunnet 💆♂️ Anonymkode: f5214...61c 5
Trolltunge Skrevet 26. september 2025 #33 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Som min eks mann som datt dypt inni YouTube under corona og som utviklet seg til å ikke bare tro på alle konspirasjonsteorier men som samtidig ble en såkalt mann med tradisjonelle verdier. Med X antall forventninger til meg. Han satt permittert i sofaen og snakket om hvordan han var sjefen i familien og at han som mann alltid skulle ha det siste ordet. Vel, han delte på huslånet halvparten men nektet å betale for alle andre utgifter ifht barna våre. Samtidig var jeg i full jobb mens han forventet at jeg lagde middag og tok alt med barna når jeg kom hjem. Jeg er selvølgelig skilt i dag. Han på sin side støtter Trump og Charlie Kirk og kan ikke slutte å snakke om hvordan feminismen har ødelagt samfunnet 💆♂️ Anonymkode: f5214...61c Huff, det er så vanvittig at jeg beklager, men jeg måtte le. Ja det var vel feminisme som ødela hans ekteskap og familie også. 😆 Godt du kom deg videre! ❤️ 4 1
Memorangen Skrevet 26. september 2025 #34 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 21.57): Nå tenkte jeg mer i f.eks arbeidslivet. Det er jo fortsatt ganske kjønnsdelt, selv om man etter hvert får flere menn i f.eks sykepleieyrket (fordi det er bevisst politikk). Og kvinner har vel overtatt legeyrket snart. Og kvoteres inn i styrer osv. Men fortsatt lite kvinner å se i tradisjonelle mannsyrker som f.eks søppeltømmere, murere, tømrere, trailersjåfører, rørleggere. Jeg har hatt flinke kvinnelige elektrikere og rørleggere, og heier på det, men det er jo tydelig at det er yrker kvinner ikke søker seg til. Anonymkode: a0bcd...f41 Men nå er det vel heller ingen som tvinger menn til å bli søppeltømmer eller murer. 3
Memorangen Skrevet 26. september 2025 #35 Skrevet 26. september 2025 katties skrev (På 22.9.2025 den 0.18): Det er jo selvfølgelig en kostnad for samfunnet å likestilling, men også å IKKE likestille. Det er en del kvinner som liker orker som er typiske manneyrker. Jeg kjenner ei som er elektriker og skimester. Hun er ikke en typisk feminin kvinne. I et samfunn der hun ville måtte være det hadde hun mistrivdes sterkt, og hun er nok faktisk MER nyttig der hun er, mens en eller annen mann lager mat eller syr klær, eller jobber i en barnehage, der han trives. Ja, der finnes yrker der man ikke har maskiner som kvinner kan styre, men som i stedet er avhengig av kroppsstyrke, og der er kvinner biologisk dårligere stilt, men det at de KAN jobbe i slike yrker gir dem kanskje fortsatt mer glede enn de ville hatt i et annet yrke. Og som sagt: Det åpner også andre muligheter for menn. Det viser også ofte at kvinner kan bidra med mye av det samme som menn, som var et problem før. Før var kvinner sett så ned på i mange yrker at de måtte late som de var mann, eller at en mannlig slektning/bekjent/partner egentlig var den som gjorde jobben. Noen av hjelpemidlene kvinner i dag har ville nok ikke fantes hvis de ikke hadde jobbet i tunge yrker, og disse tingene hjelper også menn. Forresten, uten denne likestillingen hadde du nok hatt en 12 timers arbeidsdag i et eller annet fysisk yrke og ikke kunne sittet her og klaget og sett på youtube-videoer da du hadde vært for sliten. Hvilke yrker har maskiner som ikke kvinner kan styre pga styrke? 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #36 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er selvølgelig skilt i dag. Han på sin side støtter Trump og Charlie Kirk og kan ikke slutte å snakke om hvordan feminismen har ødelagt samfunnet 💆♂️ Anonymkode: f5214...61c Hvorfor bryr du deg om at din eksmann støtter Charlie Kirk? Stalker du han? Anonymkode: a0bcd...f41
Memorangen Skrevet 26. september 2025 #37 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og? Hva hjelper det i et politioppdrag der en patrulje må håndtere farlige kriminelle? For sist jeg sjekket, besto ikke politioppdrag utelukkende av psykiatrisaker. Det er du vel enig i, o store ekspert? Eller er du villig til å sende kvinner - ja, t.o.m. bare én kvinne - til disse farlige oppdragene, bare for å tilfredsstille ditt idealiserte syn på likestilling, i "woman power"s navn? I så fall må du være kunnskapsløs, eller en mann som aldri har opplevd farlige situasjoner som kvinne. Anonymkode: 4e0ce...b78 Jeg har ikke peiling, men er det ikke veldig sjelden at politi havner i direkte håndgemeng med andre? Og har de ikke våpen? 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #38 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 20.17): 100% likestilling går jo ikke, pga biologien, og ikke minst interesse. Dagens likestilling er jo cherrypicking av de spennende tingene menn gjør, samtidig som menn virkelig skal "få kjenne på" de dølle tingene kvinner tradisjonelt har gjort 😅 Anonymkode: a0bcd...f41 "de dølle tingene" her er det en kvasi-radikal som snakker. Ellers enig! Anonymkode: 597e7...c4e 1
Helene1982 Skrevet 26. september 2025 #39 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og? Hva hjelper det i et politioppdrag der en patrulje må håndtere farlige kriminelle? For sist jeg sjekket, besto ikke politioppdrag utelukkende av psykiatrisaker. Det er du vel enig i, o store ekspert? Eller er du villig til å sende kvinner - ja, t.o.m. bare én kvinne - til disse farlige oppdragene, bare for å tilfredsstille ditt idealiserte syn på likestilling, i "woman power"s navn? I så fall må du være kunnskapsløs, eller en mann som aldri har opplevd farlige situasjoner som kvinne. Anonymkode: 4e0ce...b78 Sende kvinner til hva? Det er én fellesnevner i alle disse situasjonene. og det er unge menn. Unge menn står for uproporsjonalt høy andel av alle lovbrudd. Om menn velger politiyrket, blir de ikke sendt av andre menn i likhet med kvinner som velger samme yrke. Alle vet hvilken risiko yrket de velger har. Har du vært utendørs de siste 40 årene. I 1981 hadde vi kvinnelig statsminister i Norge. 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #40 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor bryr du deg om at din eksmann støtter Charlie Kirk? Stalker du han? Anonymkode: a0bcd...f41 Nei han sender meg, beklageligvis, videoer konstant som handler om at kvinner ikke vet sin plass. Jeg prøver å unngå all form for kontakt. Samtidig har jeg naturligvis nok en bekymring ifht hvilke holdninger han kommuniserer til barna våre. Syntes du det er rart? Støtter du at Charlie Kirk, blandet mye annet mente at svarte kvinner er mindre begavet. Anonymkode: f5214...61c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå