AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Trenger vi virkelig radikal feminisme i dagens samfunn? I dag synes jeg alt må være likestilt, til og med i områder der absolutt likestilling ikke er gunstig. Et eksempel på dette er politivesenet. Menn og kvinner må patruljere sammen for å gjøre det trygt. Dersom det er gunstig med 100 prosent likestilling, hvorfor må menn og kvinner patruljere sammen? Et annet eksempel er fysisk krevende yrker, som for eksempel tømreryrke. Her sliter kvinner med å løfte tunge materialer. Og hva skjer når de blir gravide? Jo, arbeidsgiver må kompensere med egne penger for tapt arbeidskraft i graviditetsperioden. Jeg mener personlig vi må slutte med å gjøre alt av arbeid 100 prosent likestilt. Noen yrker passer bedre til menn, og omvendt. Det er på tide at vi tar et oppgjør med denne typen feminisme. Anonymkode: 5a0ab...a4d 3
Trolltunge Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Lykke til med din ensomme kamp mot slikt! Hvorfor gidder du å bruke energi på hva andre mennesker velger? Om en kvinne ønsker å bli tømrer, og en arbeidsgiver ønsker å ansette henne, hvorfor bruker du en kalori på å tenke på det? Ingenting radikalt med noe du nevner. 6 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Man kan aldri likestille menn og kvinner. Anonymkode: 07c44...50a 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden De fleste jeg møter som kaller seg selv «radikalfeminister» er egentlig transfober, såkalte TERF. Anonymkode: 0f61f...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Enig med deg, TS. Jeg er kvinne, og jeg tror heller ikke en politipatrulje som håndterer farlige kriminelle noen gang vil bestå av kun kvinner, og i hvert fall ikke av bare én. Det ville vært totalt uansvarlig. Anonymkode: 4e0ce...b78
K.B. Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Trenger vi virkelig radikal feminisme i dagens samfunn? I dag synes jeg alt må være likestilt, til og med i områder der absolutt likestilling ikke er gunstig. Et eksempel på dette er politivesenet. Menn og kvinner må patruljere sammen for å gjøre det trygt. Dersom det er gunstig med 100 prosent likestilling, hvorfor må menn og kvinner patruljere sammen? Et annet eksempel er fysisk krevende yrker, som for eksempel tømreryrke. Her sliter kvinner med å løfte tunge materialer. Og hva skjer når de blir gravide? Jo, arbeidsgiver må kompensere med egne penger for tapt arbeidskraft i graviditetsperioden. Jeg mener personlig vi må slutte med å gjøre alt av arbeid 100 prosent likestilt. Noen yrker passer bedre til menn, og omvendt. Det er på tide at vi tar et oppgjør med denne typen feminisme. Anonymkode: 5a0ab...a4d Ser du mye til denne "radikale feminismen" i hverdagen din? Det er fult mulig å være tømrer og kvinne. Nå er det slik at bare kvinner kan bli gravide, så hvis du vil at menneskeheten ikke opphører, så må du nesten bare godta at kvinner går gravide i 9 måneder og at det kan være noen begrensinger i den perioden. Nå er det ikke sånn at kvinner er konstant gravide da, så det er en forbigående ting. Det er ingen som mener at samtlige yrker skal ha en perfekt 50/50 deling av kvinner og menn på arbeidsplassen. Det virker for meg som du får nyhetene dine fra noen tvilsomme kilder og har laget deg en boble der du hisser deg opp over ting som ikke eksisterer.. 6
Gaia Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Det du beskriver er ikke radikal feminisme. Det er liberal feminisme. Du tenker at vi skal gå baklengs inn i fremtida, bare på grunn av at noen få kvinner velger å bli tømrere? 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Trolltunge skrev (43 minutter siden): Lykke til med din ensomme kamp mot slikt! Hvorfor gidder du å bruke energi på hva andre mennesker velger? Om en kvinne ønsker å bli tømrer, og en arbeidsgiver ønsker å ansette henne, hvorfor bruker du en kalori på å tenke på det? Ingenting radikalt med noe du nevner. Litt som deg, som "gidder" å bruke masse energi på å skrive lange innlegg i alt av tråder her inne. Man ser det ofte ikke selv. Anonymkode: e01f1...ab7 2 1
Trolltunge Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Litt som deg, som "gidder" å bruke masse energi på å skrive lange innlegg i alt av tråder her inne. Man ser det ofte ikke selv. Anonymkode: e01f1...ab7 Jeg liker å diskutere med folk, og du finner mange tråder uten meg i dem. Å diskutere ting og å ville bestemme over og redusere folks rettigheter er to radikalt ulike ting. Det du skriver er radikalt. Mye radikal feminisme er det derimot ikke, verken her eller i samfunnet. 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Slapp av, dette varer bare så lenge vi lever i medgangstider. Noe vi har gjort alt for lenge og det er snart over. Når de harde tidene kommer så vil nok dette endre seg ganske så drastisk fordi det absolutt ikke er bærekraftig. Du finner ingen feminister i et brennende hus for å si det sånn. Anonymkode: 13db4...b87 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Trolltunge skrev (6 minutter siden): Jeg liker å diskutere med folk, og du finner mange tråder uten meg i dem. Å diskutere ting og å ville bestemme over og redusere folks rettigheter er to radikalt ulike ting. Det du skriver er radikalt. Mye radikal feminisme er det derimot ikke, verken her eller i samfunnet. Jeg har ikke skrevet noe radikalt. Men kommenterer bare at du spør hvorfor folk gidder å bruke energi, når du gjør akkurat det samme selv i tråder. Det var det hele. Anonymkode: e01f1...ab7 2
Pippi Lotta Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig med deg, TS. Jeg er kvinne, og jeg tror heller ikke en politipatrulje som håndterer farlige kriminelle noen gang vil bestå av kun kvinner, og i hvert fall ikke av bare én. Det ville vært totalt uansvarlig. Anonymkode: 4e0ce...b78 Er det at vi ikke bør ha kun kvinelig politi et argument for at vi bør ha bare menn? Så finnes det jo partuljer med to kvinner? Det er to kvinnelige politi som pleier å kjøre sammen på hundepatruljen vet jeg. Endret 2 timer siden av Pippi Lotta
Pippi Lotta Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke skrevet noe radikalt. Men kommenterer bare at du spør hvorfor folk gidder å bruke energi, når du gjør akkurat det samme selv i tråder. Det var det hele. Anonymkode: e01f1...ab7 Hvorfor står det radikal femenisme i overskriften, om du ikke skriver om radikale ting?
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): I dag synes jeg alt må være likestilt, til og med i områder der absolutt likestilling ikke er gunstig. Hvilket land kommer du fra og hvor lenge har du bodd i Norge? Anonymkode: 43ad1...f58
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden Pippi Lotta skrev (55 minutter siden): Er det at vi ikke bør ha kun kvinelig politi et argument for at vi bør ha bare menn? Så finnes det jo partuljer med to kvinner? Det er to kvinnelige politi som pleier å kjøre sammen på hundepatruljen vet jeg. Jeg mener at den best kvalifiserte bør få jobben, uavhengig av kjønn. Det betyr at man gjerne kan ansette en kvinnelig politibetjent - men bare dersom hun er bedre kvalifisert enn mannen, og ikke utelukkende fordi politienheten har bestemt seg for å oppfylle en viss kvote i likestillingens navn. I tillegg er det slik at virkeligheten ofte ikke samsvarer med idealet om full likestilling; i enkelte yrker kan kjønn faktisk ha betydning for hvor godt man kan utføre jobben. Politiyrket er et eksempel på et slikt yrke. Anonymkode: 4e0ce...b78
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Pippi Lotta skrev (1 time siden): Hvorfor står det radikal femenisme i overskriften, om du ikke skriver om radikale ting? Jeg har ikke laget verken tråden eller overskriften. Anonymkode: e01f1...ab7
Pippi Lotta Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke laget verken tråden eller overskriften. Anonymkode: e01f1...ab7 Dere annonymebrukere er så forvirende!
Bålkaffe Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trenger vi virkelig radikal feminisme i dagens samfunn? I dag synes jeg alt må være likestilt, til og med i områder der absolutt likestilling ikke er gunstig. Et eksempel på dette er politivesenet. Menn og kvinner må patruljere sammen for å gjøre det trygt. Dersom det er gunstig med 100 prosent likestilling, hvorfor må menn og kvinner patruljere sammen? Et annet eksempel er fysisk krevende yrker, som for eksempel tømreryrke. Her sliter kvinner med å løfte tunge materialer. Og hva skjer når de blir gravide? Jo, arbeidsgiver må kompensere med egne penger for tapt arbeidskraft i graviditetsperioden. Jeg mener personlig vi må slutte med å gjøre alt av arbeid 100 prosent likestilt. Noen yrker passer bedre til menn, og omvendt. Det er på tide at vi tar et oppgjør med denne typen feminisme. Anonymkode: 5a0ab...a4d Du bør virkelig lese deg opp på hva radikal feminisme faktisk er, før du skal forsøke å uttale deg om hva det er. https://snl.no/feminisme 1
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden #19 Skrevet 11 minutter siden Pippi Lotta skrev (1 time siden): Dere annonymebrukere er så forvirende! Langt derifra. Anonymkode: e01f1...ab7
AnonymBruker Skrevet akkurat nå #20 Skrevet akkurat nå Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Er det at vi ikke bør ha kun kvinelig politi et argument for at vi bør ha bare menn? Så finnes det jo partuljer med to kvinner? Det er to kvinnelige politi som pleier å kjøre sammen på hundepatruljen vet jeg. Ja, for de har jo hunden som kan beskytte dem dersom det skjer noe. Anonymkode: ee0e5...7ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå