Gå til innhold

Temu - hvor lang returtid til Kina?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er vel nordmenn som burde lede ann her også, redde verden fra Temu 🙄

Anonymkode: ab6e6...f8e

Faktisk, så burde vi handlet mindre fra slike kjeder. Det er ikke snakk om å redde verden, men å gjøre vår del. Men det forstår ikke mennesker som du. Lenge leve egoismen.

Anonymkode: a97db...46e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Faktisk, så burde vi handlet mindre fra slike kjeder. Det er ikke snakk om å redde verden, men å gjøre vår del. Men det forstår ikke mennesker som du. Lenge leve egoismen.

Å gjøre vår del? Hehe, det er vel ingen i hele verden som ikke gjør så mye som vi i Norge når det kommer til "å gjøre vår del". 

Spar meg for indignasjonen din. Bruk den på resten av verden, ta deg en tur til India/Pakistan/Bangladesh og se hvordan de med svære traktorer MÅKER TONNEVIS AV PLAST UT I ELVENE/HAVET. Bruk indignasjonen din der.

Eller er det for vanskelig? For poengløst?  Bedre å mase i en eller annen tråd på KG på en eller annen nordmann om å slutte bruke TEMU for da redder vi jo verden. 🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å gjøre vår del? Hehe, det er vel ingen i hele verden som ikke gjør så mye som vi i Norge når det kommer til "å gjøre vår del". 

Spar meg for indignasjonen din. Bruk den på resten av verden, ta deg en tur til India/Pakistan/Bangladesh og se hvordan de med svære traktorer MÅKER TONNEVIS AV PLAST UT I ELVENE/HAVET. Bruk indignasjonen din der.

Eller er det for vanskelig? For poengløst?  Bedre å mase i en eller annen tråd på KG på en eller annen nordmann om å slutte bruke TEMU for da redder vi jo verden. 🙄

Du er svært kynisk. Du tar feil når du tror at Norge er et lysende eksempel ute i verden når det gjelder miljø. Vi forurenser langt mer enn flere land (per innbygger). Holdningene dine skremmer meg. Jeg vet at spesielt India og Bangladesh har et enormt problem når det gjelder forurensing. Betyr det at andre land bare kan stoppe å bry seg, fordi f.eks. India og Bangladesh forurenser mer?

Jeg sier igjen, for en utrolig egoistisk tankegang!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er svært kynisk. Du tar feil når du tror at Norge er et lysende eksempel ute i verden når det gjelder miljø. Vi forurenser langt mer enn flere land (per innbygger). Holdningene dine skremmer meg. Jeg vet at spesielt India og Bangladesh har et enormt problem når det gjelder forurensing. Betyr det at andre land bare kan stoppe å bry seg, fordi f.eks. India og Bangladesh forurenser mer?

Akkurat, så du bare er full av gnål og en hykler, for du gjør ingenting ute i verden for å stoppe dette. Du bare sitter på KG og maser. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Akkurat, så du bare er full av gnål og en hykler, for du gjør ingenting ute i verden for å stoppe dette. Du bare sitter på KG og maser. 

Jeg gjør min del, og det er akkurat det jeg kan gjøre. Jeg er miljøbevisst, og ja, jeg skriver bla.a. på KG i tråder som denne, fordi hvis jeg kan påvirke en person til å ta bedre valg i hverdagen, er det bedre enn ingenting. Det er du som er en hykler. Du gjør faktisk ingenting. Hvis vi alle bare skal gi opp, og si at det finnes flere land som forurenser mer enn oss (men også flere land som forurenser mindre), da kan vi jo bare gi opp hele klimakampen.

Jeg bor i Norge og har dessverre null påvirkningskraft i land som India og Bangladesh. Det burde faktisk ikke være så vanskelig å forstå.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg gjør min del, og det er akkurat det jeg kan gjøre. Jeg er miljøbevisst, og ja, jeg skriver bla.a. på KG i tråder som denne, fordi hvis jeg kan påvirke en person til å ta bedre valg i hverdagen, er det bedre enn ingenting. Det er du som er en hykler. Du gjør faktisk ingenting. Hvis vi alle bare skal gi opp, og si at det finnes flere land som forurenser mer enn oss (men også flere land som forurenser mindre), da kan vi jo bare gi opp hele klimakampen.

Jeg bor i Norge og har dessverre null påvirkningskraft i land som India og Bangladesh. Det burde faktisk ikke være så vanskelig å forstå.

Hehe, du vet heldigvis ingenting om hva jeg gjør.

Men du får sitte på pidestallen din med glorien og tro du påvirker folk i tråden når du kunne meldt deg inn i divs organisasjoner som jobber mot sånt som skjer i India (hadde du virkelig brydd deg, så hadde du visst om disse organisasjonen og gjort ditt).

Meg derimot påvirker du ikke, på dette området har jeg helt fin samvittighet. Nå gidder jeg ikke bruke mer av tiden min på deg.

God dag!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hehe, du vet heldigvis ingenting om hva jeg gjør.

Men du får sitte på pidestallen din med glorien og tro du påvirker folk i tråden når du kunne meldt deg inn i divs organisasjoner som jobber mot sånt som skjer i India (hadde du virkelig brydd deg, så hadde du visst om disse organisasjonen og gjort ditt).

Meg derimot påvirker du ikke, på dette området har jeg helt fin samvittighet. Nå gidder jeg ikke bruke mer av tiden min på deg.

God dag!

Jeg er faktisk meldt inn i en miljøorganisasjon. Har aldri trodd at jeg sitter på en pidestall, fordi jeg reagerer på egoisme.

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Man returnerer ikke ting til Temu.

Ingen dårlig samvittighet for å drive å sende ting frem og tilbake over halve kloden??

Anonymkode: 25c28...bc2

Nei? Hvorfor skal en bry seg? 

Anonymkode: cee72...678

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Til deres om handler fra Temu - hvor lang returtid til Kina fra pakken har forlatt Norge, må man ca påregne?

1 uke? 2 uker? Mer?
Tenker på at det er jo retur og betalingen er via Klarna - så blir litt stresset av at tiden går og betalingsdato snart nærmer seg uten Temu har registrert returen enda.

Bare gi klarna beskjed om at du bestrider kravet og varen er returnert. 

Det er fordelen med å bruke kredit, det blir banken sitt problem

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du ser ikke forskjellen på å kjøpe friske blomster og plastræl fra Temu..? 

Blomster slipper ikke ut mikroplast og de produserer pollen for insekter. Nei man TRENGER ikke blomster, men å sammenligne det med hodeløs nettshopping av kinesisk plastræl får deg til å fremstå som direkte dum.

Anonymkode: 36dc3...10f

Jeg har ikke sammenlignet det med dette, det er det du som gjør. Og er tydelig på hvordan du da fremstår selv.

Snakk om å falle på eget sverd😂😂😂

Anonymkode: a8a29...a2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

nei, visst søren ikke. Man sender alt mulig annet  av varer over havet den ene eller andre veien, og så bare for det er Temu så skal man få dårlig samvittighet? 

Orker ikke sånn hykleri fra folk som deg.

Ikke meg du siterte, men hykleriet er å gi penger til diktaturer og diktatorer som styrer Russland, Kina og Nord-Korea. Skal jeg gi Trump litt honnør så må det bli at han legger toll på varer derfra og oppfordrer til å produsere varene innenlands. Se på all industrien som er lagt ned hjemme fordi man kan spare noen få kroner på å ødelegge miljøet med å kjøpe derifra. 

Anonymkode: fc8d2...e28

Skrevet
jor67 skrev (15 minutter siden):

Bare gi klarna beskjed om at du bestrider kravet og varen er returnert. 

Det er fordelen med å bruke kredit, det blir banken sitt problem

ja, har nå gjort det. Så får jeg visst bare gi det 2 uker da før jeg kontakter Temu og hører om de vet noe mer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke meg du siterte, men hykleriet er å gi penger til diktaturer og diktatorer som styrer Russland, Kina og Nord-Korea. Skal jeg gi Trump litt honnør så må det bli at han legger toll på varer derfra og oppfordrer til å produsere varene innenlands. Se på all industrien som er lagt ned hjemme fordi man kan spare noen få kroner på å ødelegge miljøet med å kjøpe derifra. 

Ok, så du har ikke mobiltelefon? Samsung, Iphone eller noe annet? 

I såfall er du nok helt sikkert klar over alt i de telefonene (og telefonene selv) er produsert i -- nettopp Kina.

Og har du mobiltelefon, så er du en hykler i så måte.

Skrevet

i klarna kan du legge inn returkode så pauses betalingen

Anonymkode: b0a52...0a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært i India og sett med egne øyne en hel elv, jepp en flere kilometer lang elv farget fullstendig neonrosa og turkis etter farging av bomullsstoff. Mens her i Norge klager vi over at kua fiser for heftig og vi tilsetter metablokker i melka for å klappe oss på skulderen og lette samvittigheten. Si hva du vil, men det er mye symbolpolitikk her til lands 

Anonymkode: 7f966...2a8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har vært i India og sett med egne øyne en hel elv, jepp en flere kilometer lang elv farget fullstendig neonrosa og turkis etter farging av bomullsstoff. Mens her i Norge klager vi over at kua fiser for heftig og vi tilsetter metablokker i melka for å klappe oss på skulderen og lette samvittigheten. Si hva du vil, men det er mye symbolpolitikk her til lands 

Anonymkode: 7f966...2a8

Du misforstår meg totalt. Jeg er fullt klar over dette. Men jeg forstår ikke tankegangen. Fordi noen forurenser mer enn oss, så skal vi bare gi blaffen i miljøet? En slik svart-hvit tankegang er en lettvint unnskyldning du gir deg selv for å ikke endre noe.

Det er faktisk mulig å tenke på slaveforhold i fabrikker, som vi har god dokumentasjon på, tungmetaller og miljøgifter som i tillegg kan være kreftfremkallende, som vi også har god dokumentasjon på, og tenke at vi ikke skal bidra til dette ved å kjøpe billige varer fra Temu, Shein osv.

Alt trenger ikke være enten/eller. Alle kan bidra, selv om det finnes rosa elver i India.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fint å se så mange hyklere her på tråden, Temu trigger visst voldsomt. Sånn i motsetning til alt annet som kjøpes fra Kina, som omtrent er 80% av hva verden trenger - men TEMU vettu, nei de er den største synderen av dem alle :filer:

Er det egentlig så mange? Jeg ser et par stykker som snakker om å skåne verden, men det er ikke akkurat "mange". Om de er hyklere eller ikke kommer heller ikke frem.

Kanskje litt vel brå i vendingen her?

Anonymkode: 57990...baf

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er det egentlig så mange? Jeg ser et par stykker som snakker om å skåne verden, men det er ikke akkurat "mange". Om de er hyklere eller ikke kommer heller ikke frem.

Kanskje litt vel brå i vendingen her?

Anonymkode: 57990...baf

Jo, alle som sitter her på KG som eier en mobil og klager på TEMU osv, er hyklere. Jeg tar ikke folk seriøst når de kjøper med en hånd og syter på andre som kjøper med andre hånden. 

Sitat

Mobiler produseres hovedsakelig i Kina, men produksjonen utvides stadig til andre land som Sør-Korea, Vietnam, India, Brasil, Indonesia og Egypt for å redusere kostnader, sikre tilgang på komponenter og diversifisere leverandørkjeden. Store aktører som Apple og Samsung flytter deler av produksjonen sin til disse landene, selv om mange sentrale deler også produseres i hjemland som Sør-Korea

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok, så du har ikke mobiltelefon? Samsung, Iphone eller noe annet? 

I såfall er du nok helt sikkert klar over alt i de telefonene (og telefonene selv) er produsert i -- nettopp Kina.

Og har du mobiltelefon, så er du en hykler i så måte.

Tro hva du vil, men jeg har faktisk en 12 år gammel mobil som jeg overtok brukt (gratis). Er ikke på sosiale medier og har 0 data på den, ringer kanskje en samtale pr dag, så Kina tjener ikke stort på meg, nei. Du skal derimot være forsiktig med å kalle folk du ikke kjenner for hyklere, du kunne bli saksøkt!

• Nyttig 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Tro hva du vil, men jeg har faktisk en 12 år gammel mobil som jeg overtok brukt (gratis). Er ikke på sosiale medier og har 0 data på den, ringer kanskje en samtale pr dag, så Kina tjener ikke stort på meg, nei. Du skal derimot være forsiktig med å kalle folk du ikke kjenner for hyklere, du kunne bli saksøkt!

Ingen bryr seg om at du har en 12 år gammel mobil. Hvem skal søksmålet komme fra? Julenissen? Tror du vi er i USA? Drit i miljøet, gjør hva du vil. Vi skal alle dø en dag uansett. 

Anonymkode: cee72...678

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...