*Lillian* Skrevet 25. mars 2003 Forfatter #81 Del Skrevet 25. mars 2003 Tusen takk for koselige hilsninger, Thea og Monja!! :D Det barnerommet får nok være gjesterom en stund til, for jeg fikk besøk av ei helvetes fuckings drittante i dag!! Ikke så mye å gjøre med det.... Har vært litt fraværende i det siste, jeg... Aner ikke hvorfor... Jo, selvsagt, jeg har mye å gjøre for tiden, MEN... Det er ikke bare derfor. Jeg orker liksom ikke lenger.. Skulle bare sett meg.. Huff.. Jeg har forsømt meg selv og leiligheten her noe helt forferdelig i det siste. Aner ikke hvorfor. Jeg føler meg ikke deprimert i den forstand, og ikke sånn enormt sliten heller. Så jeg vet faktisk ikke hva det er med meg. :o Har hatt litt overspising også, men likevel så vet jeg ikke hvorfor jeg har overspist heller... Blir helt forvirra over meg sjøl.. Kanskje det er fordi det er/har vært så sinnsykt mye for tiden.. Men lell, da gitt! Det er et skikkelig ORK å gå inn i dusjen om kvelden/morran. Det er et ORK å sminke seg med mascara.. Det er et ORK å gå på jobb.. Det er et ORK å lage middag.. Det er et ORK å gjøre husarbeid osv... Og jeg skjønner ingenting av meg selv!! Jeg har som sagt forsømt meg sjøl en stund nå.. Latt ikke orket å shave kroppen min så ofte som jeg pleier, og det er et SJOKK fordi jeg er hårfri på mesteparten av kroppen til vanlig, asså!! Har ikke orket å ta hårkur heller, enda håret mitt trenger virkelig en skikkelig intensivkur etter denne vinteren selv om jeg har vært flink tidligere i vinter med hårkurer.. Blir helt overraska, jeg elsker jo egentlig å dill og dalle med meg selv slik! Kjøpte meg litt ny sminke her om dagen, da, for å se om kanskje det kunne gi meg litt ekstra piff til å ta litt bedre vare på meg selv.. Men neida.. Hjalp ikke det heller.. Prøver å ta meg selv i nakken, men det nytter liksom ikke. Hjelper en time eller to før jeg detter ned igjen... Snodig... Men jeg tenker jo hver dag at "i morgen!" osv... Som om det hjelper... Får håpe det blir bedre snart.. Leiligheten har blitt forsømt også.. Har ikke sett ut her, det er helt jævlig! Jeg hater så mye rot og skitt, men jeg har likevel ikke gjort noe med det, og det er så rart fordi jeg har en grense for hvor mye rot jeg tåler... Og den grensen var egentlig nådd for lenge siden! Likevel gjorde jeg ikke noe med det... Men i DAG tok jeg både meg selv og sambo i nakkeskinnet og tvingte oss igang med oppvasken og rydding. Så nå ser det adskillig bedre ut her, men likevel ikke så bra som jeg vil. Må ta mer i morra kveld eller noe, fordi jeg orker ikke akkurat nå. Har en dundrende hodepine så jeg klarer ikke. Sambo skal slippe å gjøre ting alene. Det som er så rart, er at sambo har vært litt sånn som meg han også. Sånn "gi faen" følelse, liksom.. Gi faen i alt. Det har ingenting med å gjøre at vi skal flytte herfra, for det er ikke bare leiligheten liksom. Det er det meste i livet.. Får håpe det tar seg opp igjen snart for oss begge. Nå har vi jo klart å gjøre ting i kveld, så da kanskje det er på bedringens vei.. Vel, i morra skal jeg nå i selvhjelpsgruppe igjen, - det blir vel greit det sikkert. Atter en ny plass å finne fram til i byen... Torsdag skal sambo og jeg på storshopping, hehe.. Da får vi nemlig inn pengene på konto til hvitevarer og stuemøbler osv..DET blir jo gøy, da!! Vel, ellers har jeg ikke mer å si i kveld, jeg... Livet mitt bare flyter forbi mens jeg sitter passiv og ser på.... På tide å ta seg sammen! Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 25. mars 2003 #82 Del Skrevet 25. mars 2003 Hei du.... Tok meg en titt i dagboken din jeg... Jeg må si jeg syntes du er en tøff jente. Jeg kjenner meg veldig igjen i hvordan du beskriver tilværelsen nå.. At alt er ett ork. Håper det går over snart, og at du føler deg bedre. :D Sender deg en klem jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 27. mars 2003 #83 Del Skrevet 27. mars 2003 Heisann *Lillian*. Puh, det er ikke bare du som synes alt er et ORK. Det gjør jeg og, uten at jeg helt vet hvorfor egentlig. Skylder på været jeg da, men det er nok ikke bare det som gjør det.....Kan jo være at jeg er drittlei av å gå hjemme fra jobben. Nå har jeg vært hjemme i snart 6 uker, så jeg kjenner jeg er veldig fornøyd jeg. Men jeg skal begynne å jobbe igjen den 14. april, og det gleder jeg meg masse masse til.....endelig får jeg noe å gjøre igjen. (Og når jeg har jobba tre dager er jeg sikkert takknemlig for at det er påske, for da er jeg garantert utslitt ) Håper du koser deg masse på handleturen dere skal på da. Det hadde iallefall jeg gjort.... :D Stor klem til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 29. mars 2003 Forfatter #84 Del Skrevet 29. mars 2003 Lørdag, O deilige lørdag! Så deilig det er å sitte her hjemme og bare slappe av på en lørdagskveld, uten å gjøre noe som helst. Hva har skjedd siden sist, da? Tja, ikke så masse, annet enn at jeg har brukt MASSE penger! Onsdag var jeg på selvhjelpsgruppe. Det var helt greit, men nå skal vi snart ha evaluering og jeg kjenner jeg begynner å bli litt småredd for den evalueringen neste uke. Fordi jeg er litt småredd for at folk skal begynne å trekke seg ut fra gruppa eller jeg kanskje er den eneste som ønsker å fortsette etter vi har vært med de 3 månedene som vi bandt oss for. (Det har ikke gått 3mnd enda, så ikke spør meg hvorfor vi skal ha evaluering før den tid...) Vel, jeg tror kanskje jeg bar eer litt overhysterisk. Det er bare litt deilig å få ut alle tankene og følelsene som man går og holder inni seg hele tiden ellers. Godt at sambo slipper å høre på mitt mas og sutring også.. Dessuten så kjenner alle seg alltid så godt igjen også. Jeg håper folka vil fortsette selv om jeg fortsatt ikke har funnet ut sånn helt konkret hvordan dette egentig hjelper meg... Tror kanskje ikke det hjelper meg i det hele tatt, det er nok mest for at sambo slipper å høre på meg... hehe... Torsdag var vi på shopping, da. Kjøpte sofa fra Bohus, denne. Fin, ja? Ellers så kjøpte vi vaskemaskin, komfyr og kjøleskap på Lefdal. Vi har jo bare bestilt alt sammen, da, vi ba om å få det levert først når vi flytter (rett før påske). Vi fikk ikke kjøpt noe mer da, men det kommer nok, vær du trygg!! :D Fredag...Ja, hva gjorde vi da? Ingenting, egentlig.. Var hjemme og slappa av hele kvelden, egentlig. Sov etter jobb og sov litt lenge. Forresten så var vi en tur på Elkjøp og på Ikea også, kom på det da jeg tenkte meg litt om. Men vi kjøpte ingenting der, ikke enda. Men vi skal nok etterhvert... I dag har vi vært på boligmessa på Hellerudsletta, da. Jeg fikk skikkelig angst jeg, av alle disse folkene og ikke minst alle disse folka som hadde med seg små unger og bebiser dit!!!! Hva faen gjør egentlig en baby på noe slikt, da? Både sambo og jeg ble irriterte... En unge sto et sted og gråt fordi han ikke fant mamma'n sin, sambo og jeg fikk han med til utgangen til der det sto noen vaktefolk som tok seg av ham og calla opp foreldrene på sånn calling-anlegg. Hadde jeg stått der til foreldrene kom hadde jeg kommet til og klikka på den mora... Og alle de som hadde med seg små bebiser i barnevogn, tilogmed tvillingvogner fløy folk rundt med der. Enten dropper du å dra på sånn messe, eller så får du noen til å passe ungen din. Et slikt sted er ikke for unger!! Ble forbanna, ja. Fikk litt angst, kan man si. Vi fikk jo brukt litt tid der, da, men det var ikke sååå mye akkurat. Vet ikke om jeg vil si at det var verdt 100kr pr pers pluss 50kr i parkering akkurat... :-? Men, men.. Da vet jeg det til neste år. (Neste år har jeg ikke bruk for det heller, for da har jeg ikke akkurat kjøpt hus) Ellers så har vi gjort litt hjemme i dag... Jeg vaska opp og rydda + vaska klær, mens sambo vaska gulv. Flinke, asså... nå har jeg kjempelyst å lage brownies, har en sånn posemix liggende. Men så tenker jeg at det er for sent og hvis jeg lager det nå så kommer jeg til å ødelegge resten av kvelden og natta for meg selv... Med å spise.. Og det vil jeg ikke, men jeg kjenner suget. Derfor tror jeg faktisk at jeg skal prøve å legge meg snart isteden, slik at jeg ikke sover bort hele søndagen. Får kanskje besøk av ei venninne i morra, da. Hun driver på med noe sånn Amorica-saker, eller hva det heter. Så da skal hun ha med katalogen, for hun har invitert meg til henne på sånn party på tirsdag. Så da ville jeg se og høre litt først, for å se om det interesserer meg. Apropos party, jeg vurderer å melde meg som forhandler for Cacas, jeg, da. Men da må jeg sondere terrenget litt og se om jeg får til noe party med folk først... Dumt å melde meg som forhandler hvis jeg ikke får til å ha party. Noen som vil komme?? Sitter her og fryser noe så sinnsykt... Måtte få fleecegenseren til sambo, jeg, - han synes nemlig det er varmt her. Kanskje jeg har litt feber? *kjenne etter* Nei, jeg er ikke varm.. Jeg er iskald... Lukter så godt av genseren.. Sambo har hatt den på seg, og han har brult parfyme i dag... mmm.... Jean-Paul Gaultier, vettu... "Le Male"... mmmm.... Shit at jeg har besøk av tante... Nei, nå røler jeg fælt her.. Tror jeg skal si natta, jeg, gitt.. Nattinatt... Koz, Lillian P.S. Jeg har ny signatur.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 29. mars 2003 #85 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg har NØYAKTIG de samme erfaringene som deg fra boligmessa! UNGER SKULLE IKKE HATT ADGANG PÅ MESSER!!! Og jeg er glad for at vi hadde fribilletter.. det var ikke verd 100 kr pr. pers. Men jeg plukka opp et og annet tips da. Ha en fin natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 29. mars 2003 Forfatter #86 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg har NØYAKTIG de samme erfaringene som deg fra boligmessa! UNGER SKULLE IKKE HATT ADGANG PÅ MESSER!!! Og jeg er glad for at vi hadde fribilletter.. det var ikke verd 100 kr pr. pers. Men jeg plukka opp et og annet tips da. Ha en fin natt! Leste akkurat din dagbok fra dagens opplevelser, ja... Da var det ikke bare jeg som overreagerte, da... Du synes ikke det er verdt det du heller, nei... ÅSSÅ LURTE DU MEG DIT LELL!!!!!!! ...hehe...neida, skal ikke legge skylda på deg, du kunne jo ikke vite at vi skulle synes det var såå stusselig....Plukka ikke engang opp noen tips, jeg... :-? Var bare noen bad-greier på Spriella-stand som jeg likte, men det kosta jo flesk så jeg gadd ikke... Så her sitter jeg... Ha en fin natt du også, Lea! Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 30. mars 2003 #87 Del Skrevet 30. mars 2003 Hei hei Er det Amoramica du snakker om? Der er det mye fint! Har selv masse fra Corona-serien (grønn), knagger og smijerns-lysestaker til å henge på veggen. Kjempestilig sofa, forresten. Dere får det nok flott i deres nye hjem. Natta, og sov godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 30. mars 2003 Forfatter #88 Del Skrevet 30. mars 2003 :oops: Ja, Midnattsol, det er nok det jeg prater om, ja... Så¨nn går det når man ikke får med seg halvparten, liksom... :oops: Takk for rettelsen! Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 31. mars 2003 Forfatter #89 Del Skrevet 31. mars 2003 Pjuh.... I dag har virkelig vært en slitsom og hard dag....... Først så gikk det totalt i ett på jobben i dag, og jeg hadde en dårlig dag så det var vanskelig å holde humøret oppe da det plutselig ble noen møter som ped-lederne skulle på, og vi andre måtte skifte/stelle og mate ungene alene enda vi allerede var folk i minus på avdelingen... :o Slitsomt, ja!! Så viste det seg at jeg som hadde senvakta i dag måtte være alene den siste timen (er vanligvis bare den siste halvtimen) fordi den som egentlig skulle være med meg fram til 16.30 (vi stenger 17.00) var syk og dermed gikk de andre senest kl. 16.00. Da klokka var 16 og de andre gikk satt jeg igjen alene med 10!!!! unger!! :o Og det var IKKE 10 rolige unger, asså... :-? Så jeg var rimelig stressa og utslitt, men ikek nok med det... Det hadde skjedd en bilbrann eller ulykke eller noe på veien, så noen kom for sent og henta barna sine på avdelingen pga at det ble så mye kø...... Så jeg måtte jobbe over også!! :-? Gjett om jeg var sliten da jeg var ferdig! Heldigvis hadde jeg en barmhjertig sambo som kom og henta meg og så reiste vi direkte på butikken og handla. Da vi kom hjem lagde han middagen, som ble kyllingfilèt, ris og Chinese Sweet 'n' Sour Sauce i dag. Tar risotto en annen dag, jeg. Ville ta noe som tok kortest mulig tid i dag, for jeg var kjempesulten og det samme var sambo. Vel, etter middag rydda jeg bort, også slengte jeg meg nedpå sofaen litt. Der sovna jeg.... :oops: Sovna da klokka var rundt 19.00, og sto opp igjen ca. 21.00.... :oops: Sambo hadde ikke hjerte til å vekke meg før, fordi han hadde merka hvor sliten jeg var da jeg kom hjem fra jobb i dag... Han er nå så snill, da.. :D Men jeg har tidligvakt i morra, hvordan går det da?? Men, jeg kjenner jeg er fortsatt sliten og trøtt enda, så derfor tror jeg kanskje ikke det blir noe problem å legge seg igjen i kveld. Vel, ellers har det ikke skjedd stort siden sist... Jeg har sagt ifra at jeg ikke kommer på det Amoramica-praty'et i morra likevel, fordi jeg rett og slett ikke føler jeg har tid. Jeg har så mye jeg skulle gjort nå før vi flytter, og dagene flyr liksom fra meg. Jeg må prioritere litt annerledes. Onsdagene går jo alltid bort fordi da er jeg i selvhjelpsgruppe i by'n. Torsdag går bort denne uka fordi da er det personalmøte med jobben. Så er det allerede fredag.. Og mandagen i dag klarte jeg jo å sove bort fordi jeg var så sliten.... Så da følte jeg ikke at jeg har tid til det party'et, fordi jeg har sinnsykt mye å gjøre.... Likevel sitter jeg på KG og sløver.... Det har noe med at jeg synes det er liten vits i å begynne med ting som tar lang tid klokka 23.00 om kvelden, for da kommer jeg meg iallfall ALDRI i seng i nogenlunde tid... Jeg har nemlig huet så fullt av ting jeg skal få gjort før vi flytter, blant annet; - male hvit metallpostkasse vi har kjøpt - male ferdig skilt i bursdagsgave til svogeren min - male skilt i bursdagsgave til svigermor (veldig enkelt skilt, det går fort bare jeg får tak i materialene!) - rydde, kaste og pakke inne på kottet/boden (det er et forferdelig rom!!) - rydde ned småtterier alà pyntegjenstander osv, slikt som vi ikke trenger å ha oppe - få unna brev og sånn slik at det ikke er masse sånt å kaste seg over når vi har flyttet - få kjøpt inn de "småtingene" vi skal ha til nye huset (sånn som dørmatte, baderomsmatte, noen hyller, brødbakemaskin osv) Det SER ikke så mye ut, men det meste er ting som TAR TID....... :-? Egentlig så HATER jeg å flytte, jeg hater å måtte pakke NED ting.. Men jeg elsker å pakke ut og få på plass på nytt sted, da.. Men nå har vi jo KJØPT, så nå blir vi heldigvis boende noen år... (Er bare et år siden vi flyttet sist...) Vel, jeg burde kanskje rive meg vekk fra dagboken min og legge sammen litt klær... Så er det kanskje LITT lettere å komme igang med noe i morra etter jobb.. Tror kanskje jeg skal starte på noen brev etterpå også.... Ha en god natt! Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola Skrevet 1. april 2003 #90 Del Skrevet 1. april 2003 hei på deg Lillian :D skjønner godt at du har hodet fullt av mye å gjøre om dagen ja.. flytting er noe herk og det blir bestandig så utrolig mye rot av det , og når man tror man bare har et par lass igjen så har man plutselig dobbelt så mye igjen...men tro meg : det er kjempe herlig når man blir ferdig , og så er det noe helt spesielt med å flytte inn i et hus man eier selv da :enig_animasjon: :kgsmil: håper du får en fin uke og lykke til med flyttinga :D sola :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 3. april 2003 #91 Del Skrevet 3. april 2003 Hei hei Lillian.. Stikker innom dagboka di for å si hei jeg... :D Kjedelig å flytte ja... huff, det er vet værste jeg vet.. Det er så godt når man kommer i orden igjen... Men det jeg liker aller best er å lage til der jeg flytter.. Sette på plass, pynte og gjøre det fint.. Da blir jeg glad og koser meg masse. Det ser ut som du har en del ting å gjøre fremover ja, ønsker deg lykke til med flyttingen jeg.. Åååh, kunne gått på Amoramica party for deg jeg.... :D De har så mye fint, men nå kjenner jeg ingen som har party rundt om her for tiden. Har lyst på litt av hvert der... Masse fint. Vel vel, kose deg i dag da.. Håper du ikke er såå sliten nå. Klem fra meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 3. april 2003 #92 Del Skrevet 3. april 2003 Hei Lillian! Hvordan står det til med deg ? Gratulerer så mye med ny leilighet, håper dere trives :D Hyggelig å lese dagboka di! Stor klem fra Diva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 5. april 2003 Forfatter #93 Del Skrevet 5. april 2003 Nå har jeg ikke skrevet dagbok på noen dager igjen, jeg gidder ikke skrive bare for å skrive, jeg... Hva har skjedd i det siste, da, mon tro?? Veeel, det eneste som står i hodet på både sambo og meg for tiden er jo egentlig flytting.. Jeg har sovet såå dårlig om nettene i det siste, fordi jeg tenker på alt vi må ha og alt jeg skal rekke å få gjort før vi flytter... Innimellom er jeg helt håpløs på sånne ting, asså.. Kom hjem fra jobb i går så var jeg såååå sliten, det samme var sambo. Så vi la oss nedpå "litt"... Ehm, sov vel i 3 timer, tenker jeg... hehe.. Så da vi sto opp igjen lagde vi oss middag (hjemmelagd grønnsakssuppe), så slappa vi av og kikka på Big Brother. (Jippi ,det er sååå spennende.... not) Da klokka var ca. 01.00 i natt tok vi oppvasken og rydda litt og la sammen klær... Vi er nattemennsker begge to, så vi arbeider vel egentlig best om natta... Jeg malte ferdig et skilt jeg hadde begynt på, og malte på navn på den nye postkassa vi har kjøpt oss. La oss ikke før klokka var rundt 05.00 i dag tidlig, enda så sovna ikke jeg før klokka var 07.30 omtrent... Så slitsomt å ha det sånn, enda jeg er stuptrøtt!! :-? Ja,ja, det bedrer seg nok, bare vi får flytta og kommet oss i orden der borte. Dessuten er både sambo og jeg veldig slitne for tiden, så vi lengter til påskeferien begge to. Selv om det blir masse flytting og greier i påsken, så blir det likevel noe heeelt annet enn å være på jobben, da. I dag var vi og kikka i leiligeten igjen, målte opp størrelser på vinduer, pluss at de tidligere eierne ville vi skulle se over siden de hadde vaska ferdig alt og sånn. Etter det var vi og shoppa!! :D Kjøpte ganske mye, så vi fikk svidd av noen tusenlapper i dag også.. hehe.. Kjøpte gardinstang til stuevinduet (på Kid), svart og sølvfarget spyd, de er kjempestilige!! :D Kjøpte også gardiner til stua, sambo fikk lov å bestemme så da var jo han strålende fornøyd! De var ganske stilige, og passer nok godt inn i stua vår. Kjøpte også først ett sett med kjøkkengardiner + kappe, fant ikke akkurat sånn jeg ville ha (med blå ruter osv), men de var veldig like bare at de var svarte og beige istedenfor hvite og blå. De kjøpte vi på Princess. Så gikk vi inn på Kid, og der hadde de akkurat sånne vi skulle ha, tilogmed i blått... (Litt mørkere blå enn stolene vi skal ha, men ellers prikk like!!) Snakk om å kjøpe første og beste man finner?? hehe.. Neida, men vi har jo lett og lett uten å finne sånne, så vi hadde gitt opp det... Men da fant vi dem på Kid, så da måtte vi jo kjøpe dem der, da.. Så vi har da allerede to sett med kjøkkengardiner... hehe.. Ene i metervare, andre i ferdigsydde... Ja,ja, man må jo ha litt så man kan skifte innimellom lell..! Kjøpte også gardiner til gjesterommet (fremtidige barnerommet), de er hvite med sånn avismønster, kjempekule!! Passer nok godt inn på det gjesterommet også, tror jeg. Det eneste rommet vi ikke kjøpte gardiner til, var vårt soverom. Vi fant ingen vi ville ha der, men vi finner nok etterhvert!! Har fortsatt i overkant av en uke på oss, så det er nok ingen fare med annet enn at vi finner det... Vi så ikke på priser i det hele tatt, for vi er begge enige om at gardiner er egentlig litt sånn som øyenbryn.. Rammer inn, liksom. Gardinene rammer inn rommet, øyenbrynene rammer inn ansiktet. Så derfor ville vi ha gardiner vi trives med uansett pris.. De dyrest gardinene vi kjøpte var til stua, 170kr pr. meter, og det var ikke ferdigsydde... Men hallo, det driter vi faktisk i... hehe.. Svigermor kommer nedover i påsken, og hun har sagt hun skal ha med seg symaskina si og sy gardinene til oss... (Hun har jobbet som syerske tidligere) Vi kjøpte oss også nytt bestikk, et som IKKE er Ikea, men et som tåler skikkelig bruk og oppvaskmaskin. Skal ikke ta det i bruk før vi flytter, hehe.. Må ha "helt ny" feeling når vi flytter inn, vettu... hihi... Vi kjøpte ikke noen fancy gardinstenger til soverommene og kjøkkenet, der kjøpte vi vanlige kir bare. På kjøkkenet skal vi ha kappe likevel, og dessuten så er det stua som er viktigst sånn sett, synes vi. Ellers så kjøpte vi vel ikke mer til nyhuset, men vi fikk svidd av en del likevel, gleder meg bare til å få flytta og ordna i stand der!! Det skal bli sååå gøy!! hehe... Forressten så fant je gut i dag at jeg HATER Ica!! :evil: Iallfall bæreposene deres!! :-? Hadde vært inne på Ica og kjøpt inn mat og sånn til helgen.. Har pakka ned og tar med meg de to posene for å gå. (Sambo hadde stukket i forveien, han skulle innom en annen butikk) Rakk å gå ca. 1,5-2meter bort fra kassene før først en brusflaske spretter bortover gulvet, så en salat, så en pose tortillas.... :x Posen røk i sømmen!!!!!! Jeg har aldri skjemtes så gørmye, det er jeg nesten sikker om!! :oops: Så jævlig!! Så der var jeg da, krabba rundt på alle fire og plukka opp matvarer... Jeg var så skamfull at jeg hadde mest lyst å begynne å grine!! (Dette er sånne ting jeg ikke takler) Sambo kom tilbake rett etter jeg hadde fått plukka opp alt, og det var klar beskjed om at HAN skulle bære posene, for det der ville jeg ikke utsette meg selv for en gang til!! Det gikk bra, da.. Sambo lo litt av meg, men da ble jeg forbanna så han slutta fort... hehe.... Vel, det var nu.. Nå skal jeg ha meg en røyk før jeg skal rydde vekk litt gardiner og diverse... Etter det skal jeg støvsuge og henge opp klær. Etterhvert rigger vi oss til i sofaen med Taco og TV... Ha en strålende lørdagskveld!! Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 6. april 2003 #94 Del Skrevet 6. april 2003 Hei *Lillian* Det er lenge siden jeg har vært her og besøkt deg... Det er så koselig å lese at dere gleder dere sånn til å flytte inn i nye huset Det er jo så gøy å kjøpe ting til huset og drømme seg vekk Jammen klarte du å friste meg med tacoen asså.. igår hadde vi komle da.. men nå må jeg ned i butikken og kjøpe meg ting til taco ble såååå fristet! Godt vi bor her i Sverige og de har åpent helgene også *god klem til deg* Pass på deg selv, vennen...... :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 7. april 2003 #95 Del Skrevet 7. april 2003 Heisann hoppsann Lillian... Hvordan har du det??? Håper det står bra til med deg og flytting og alt tingen..... :D Blir moro å høre hvordan det blir hos dere.... Ønsker deg en fin natt jeg.. Natta da og drøm søtt.... Klem fra meg..... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 8. april 2003 Forfatter #96 Del Skrevet 8. april 2003 Dritt! Ååååh, nå er jeg så sliten og lei at jeg tror jeg blir gaaal!! Huff... Først, da jeg kom på tidligvakt på jobben igår, så viser det seg at en er sjuk. Greit nok, han kan ikke noe for det... Så er det noen små irritasjonsmomenter mellom en kollega og meg..(Hun er ped-leder på avdelingen.) Hvis jeg kommer med en bitteliten kommentar på noe jeg synes kanskje vi burde gjøre annerledes, eller at vi burde få ræva i gir, så er det forsvarsposisjon tvert og hun kommer med en sånn spydig kommentar og ber meg slappe av... Dette irriterer meg noe så grønnjævlig, men jeg holder som vanlig kjeft fordi jeg ikke orker at det skal bli konflikter på avdelingen. Så utover dagen viser det seg at han som var sjuk ikke kommer på jobb neste dag heller (altså i dag). Da må jeg ta senvakten som han egentlig skulle ha... Dermed må jeg avlyse en avtale jeg hadde med en venninne jeg ikke har sett siden rett over nyttår.... :-? Nok til å få meg sur, men det er ikke det hele! La oss kalle han jeg skulle ta vakten for A. A og jeg skulle nemlig vært alene i dag på avdelingen fra kl. 14.00 til kl. 17.00. Siden han da er sjuk og jeg må ta vakten hans, så skal jeg egentlig i utgangspunktet da være alene på avdelingen de tre siste timene i dag! :o Så jeg sa klart ifra at det ble ikke aktuelt - selvfølgelig ikke sa de andre da. Så de fikk tak i vikar som skulle hjelpe meg... Ei som har jobbet to dager i barnehage i hele sitt liv tidligere!! Okei, bedre enn ingenting. Så sa jeg ifra før jeg gikk fra jobb i går at når jeg kommer på jobb tirsdag morgen vil jeg at alle barna skal være ute, fordi det blir altfor mye stress og mas hvis jeg skal ta inn igjen dem på ettermiddagen etter sovetiden når vi blir bare to. Da har jeg jo trossalt det faste bleieskiftet (nr. to den dagen, altså) pluss mellommåltidet. Da nytter det ikke med å kle av/på minst 6 barn attpåtil. Vel, jeg kommer på jobb i dag tidlig.... Ingen er ute.... Alle er inne... Så etter jeg har sagt "hei" osv inne på avdelingen, så sier jeg "jeg trodde dere vile være ute når jeg kom nå, jeg..For det nytter jo ikke for meg å gå ut i ettermiddag"... Dermed kommer det svar fra denne ped-lederen: "Ja, slapp a' da! Vi skal begynne å kle på de som skal sove nå!" SHvorpå jeg sier at jeg vil ha ut alle og ikke bare de som skal sove.... Da blir hun SUR fordi jeg går imot det hun sier... Hallo, jeg vil faktisk at alle barna helt sikkert skal få ha vært ute i dag, så det er vel ikke noe galt i det?!?!?! Jeg blir litt oppgitt, men gidder ikke diskutere noe. Jeg får "viljen" min, så vi kler på og får ut alle. Men på grunn av at de ikke hadde begynt påkledningen da jeg kom (de var 4stykker på jobb da jeg kom), så rakk de som kom ut sist å være ute i ca. 30-40minutter.... Jippi, de hadde vel kanskje hatt godt av å være litt lenger ute.......... :-? Ja,ja, ikke noe å gjøre med det.. Så var det lunsj klokka 11.00. Klokka 11.45 blir jeg sendt til pause, da har jeg vært på jobb i 2timer og 15min. Jeg prøver å si at det er kanskje litt tidlig at jeg går til pause nå, siden jeg skal være på jobb til klokka 17.00... Men neida, vil jeg ha pause får jeg gå NÅ! Javel, da... Så jeg tusler nå avgårde, jeg, da - litt småfrustrert og sånne ting... Vel, etter pausen går jo folka som skal gå etterhvert... Så står vi igjen, da, vikaren og jeg... Skal ha bleieskift nummer to på barna, vi har da 12 barn... Så viser det seg at vikaren har aldri skiftet en eneste bleie i hele sitt liv, så jeg må ta alle... (Selv om hun hadde fått kjempegod kjemi med mange av barna...) Ja, okei, greit nok.... Men ca. fem minutter etter jeg er ferdig med alle de skiftene så driter ca. 5 av ungene...... :-? Enda flere bleier å skifte....... Etterhvert går det greit, men ungene er ganske høyt oppi taket, så jeg setter meg ned med dem og har en samling. DA, når jeg endelig har fått roet ned ungene osv., så begynner et par stykker å bli hentet.... Slutt på roen.... Men,men, okei, det er jo greit at de ble hentet slik at det ble færre unger... Vel, det gikk nå nogenlunde greit, men så.... Plutselig kommer ped-lederen inn... (Hun hadde egentlig reist, hun var på livredningskurs resten av dagen). De hadde blitt ferdige før på det kurset, så hun skulle bare innom før hun reiste hjem for nå var hun såååååååååå sliten.... Piss meg i øret! :x Føltes som om hun kom innom igjen bare som et slags HÅN mot meg fordi hun visste jeg var så godt som alene pluss at hun hadde jo ikke jobbet full dag, ikke engang da hun hadde vært på det kurset tilsammen! :-? Kjente jeg ble skikkelig provosert for at hun kom innom igjen! (For å komme innom jobben igjen måtte hun kjøre en omvei fra der hun hadde vært og hjem dit hun bor!) Hun fulgte etter meg og skravla om hvordan kurset var og sånne ting, enda hun så at jeg faktisk hadde det travelt. Så jeg sa ifra "kan vi ikke ta det i morra, jeg har så mye å gjøre nå.." Da kom den derre med at "ja, jeg skal hjem jeg for jeg er sååå sliten..." Enda en gang måtte hun presse ut det der! :-? *spy!* Vel, hun reiste nå etterhvert. Klokka 16.30 hadde jeg fortsatt igjen 5 unger igjen, og avdelingen så ut som et rent helvete! (Jeg var helt alene fra 16.00) For at jeg skulle slippe å jobbe overtid i dag, så ringte jeg da verdens snilleste sambo og spurte om han kunne komme ned på jobben og hjelpe meg å rydde, slik at jeg slapp å jobbe overtid. Han kom, snill som han er. Men det burde ikke være nødvendig at enten må man jobbe overtid eller så må man få hjelp fra folk utenfra.. Det er for ille, synes jeg.. Så mens jeg tok meg av de unga som ikke ble henta før barnehagen stengte, så rydda sambo opp for meg. Slik at vi bare kunne låse og gå presis klokka 17.00.... Var rimelig lei og sliten da jeg reiste fra jobb, men var utrolig nok ved godt mot. Men så skal vi ha påskefrokost på jobben i morra, og da må jeg være på jobb klokka 07.00 fordi vi skal ordne til... :-? Gleder meg ikke.. Etter jeg har skrevet ferdig her er jeg nødt til å koke egg til i morra, for den oppgaven har jeg fått bare fordi jeg er den eneste som kan å få farge på eggene og likevel ha dem fullt spiselige. SÅ, som om ikke det er nok, så hadde jeg en rimelig heftig diskusjon med sambo her i kveld.... Så da gikk vi og var sure på hverandre en liten stund, helt til jeg sa ifra at jeg ikke gidder det der.. Så nå er heldigvis det bra igjen! Men alt det andre, da....... Huffe... Teit det ble et skikkelig syte-og klage"brev" i dagboka mi igjen, har liksom ikke vært sååå ille i det siste... Men nå er jeg bare så drittlei og klar for ferie! :blunke: Ja,ja... Jeg får avslutte og gå og ta meg en røyk før jeg setter igang med eggene.... *sukk* Natta... Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. april 2003 #97 Del Skrevet 9. april 2003 Huff da! Sånne dager er ikke noe særlig! Har hatt altfor mange sånne i barnehagesammenheng! Egentlig er det vel ikke lov en gang? Er det ikke en eller annen regel som sier at EN voksen ikke skal ha ansvaret for mer enn X barn alene? Vet ikke hvordan det stiller seg med vikarer, når de ikke har jobbet i barnehage. En gang satt jeg alene med 8 barn i en hel uke. Hadde en sånn praksis-utplasserings-sak fra arbeidskontoret, men hun var kronisk skulkesyk og eide ikke samvittighet. Dette var heldigvis(?) i oppsigelsestiden min da. Og det var nok derfor sjefen min fant det for godt å ta noen dager fri også. For hun vet jo ikke at jeg så henne ute på byen samme fredag som hun lå "dødssyk" hjemme! :evil: Desverre kjørte jeg bare forbi henne og fikk ikke konfrontert henne med det! Håper at det gikk bedre i dag da! Det eneste som holder meg oppe etter sånne dager er at det bare en EN eller TO dager, så er alt som normalt igjen! Hadde en sånn dag i går jeg også... men jeg håper at det er annerledes i dag! Snart er det helg vet du.. og påske! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. april 2003 #98 Del Skrevet 9. april 2003 Huff, stakkars deg for en dag du hadde!!! Ikke særlig gøy med sånne dager på jobb nei. Men du er heldig som har en så snill samboer som kommer og hjelper deg da Håper virkelig at dagen i dag blir bedre for deg. Og dersom jobben fortsatt er bare dritt, tenk på den nye leiligheta dere har kjøpt, og hvor fint det skal bli å flytte inn der! Stoooor klem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 9. april 2003 #99 Del Skrevet 9. april 2003 Huffa for en dag og for en sjef du hadde/ har...... Ikke noe særlig det.. Så jeg forstår GODT du var irritert ja... Håper det er bedre nå hvertfall... Jeg er bare en snartur innom for å si natta til deg jeg.. Senga har ropt på meg nå den siste timen, så jeg får vel gå før jeg sovner over tastaturet.. Sov godt da... Mange klemmer til deg.... :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 10. april 2003 Forfatter #100 Del Skrevet 10. april 2003 Heisann, og tusen takk for koselige hilsener!!Så gøy at noen gidder innom dagboken min selv om jeg er superdårlig til å skrive i andres dagbøker!! Nå er det snart helg, og det er såååå utrolig deilig å tenke på!! :D Etter det er det en dag igjen å jobbe (mandag) så er det påskeferie!!!! Og da skal jeg jammen med flytte, gitt... :o Spennende tanke, gitt... Ja,ja.. Nå roter jeg meg bort i snikksnakk her.. Hvordan går det med meg, da? Nja.. Ikke så bra, egentlig. Kan ikke skryte av at jeg hardet strålende for tiden akkurat. Er temmelig nedfor om dagene, og jeg burde jo ikke være det.. Jeg burde jo være i kjempehumør nå siden det snart er påskeferie, og siden vi straks skal flytte inn i vårt nye hjem. Og siden vi har shoppa masse ne møbler og inventar, det er jo slikt jeg har ønska meg i flere år!! Men likevel er jeg altså ikke happy... Storkrevende, kan kanskje noen tenke om meg.. Men det er ikke det som er. Selvfølgelig er jeg glad for at vi skal flytte inn i vårt eget, selvfølgelig er jeg glad for at vi ikke må flytte med oss disse gamle stygge møblene.. Og absolutt er jeg veldig glad for at det straks er ferie! Men jeg er så sliten at jeg greier bare ikke å se gleden i noe... Greier ikke å se det positive i noe akkurat nå... Det er helt forferdelig. Jeg prøver å skjule det for andre, jeg har jo alltid en påtatt maske, der jeg virker sååå blid og glad.Men nei... Jeg klarer ikke det engang nå.. Det har brast totalt for meg flere ganger de siste dagene. Var på selvhjelpsgruppe i går. Hadde ikke lyst til å si noe som helst, jeg følte meg så ille at jeg ville ikke egentlig være der engang. Men jeg møtte opp, er jo forsåvidt glad for at jeg gjorde det, da.. Men likevel.. Da jeg kom dit og traff folka var det et par stykker som sa til meg før jeg rakk å si noe som helst: "Du har hatt en tung uke, du, Lillian?" Jepp, det er nok sant det... Et par dager som var utrolig bra, jeg var kjempehøyt oppe og følte jeg svevde på en sky.. En kamerat ville ikke fortelle meg om hvorfor han ikke hadde det så bra, fordi "du er så pen når du er lykkelig, og jeg vil ikke ødelegge lykken din." *sukk* Levde jo en dag ekstra høyt oppe bare på grunn av det (og et par andre ting) som denne kameraten min sa. Hadde jeg bare klart og tenkt på dette litt lenger, for nå er jeg utrolig langt nede. Nå har jeg krampegråt opptil et par-tre ganger om dagen, jeg er sur og tverr, jeg er mye stille (noe som ikke er normalt for meg når jeg er sammen med folk jeg kjenner godt), jeg har masse søvnproblemer, jeg sover meg bort når jeg har tidligvakt på jobben (dette gjør jeg ALDRI), osv... Kunne nevnt ting i fleng som er tydelige tegn på at jeg er sliten og deprimert. På selvhjelpsgruppen i går var det noen som mente jeg hadde hatt godt av å være sjukmeldt en stund, men jeg har ikke samvittighet til det, jeg. Dessuten så er jeg så redd for at folk skal prate om meg bak min rygg på jobben hvis jeg blir sjukmeldt og de ikke vet HVA som feiler meg. :-? Et par stykker som har hatt/har en depresjon, mente at jeg antagelig har en middels depresjon... Og dermed burde bli sjukmeldt. Men jeg nekter å godta at jeg har det. Men jeg har jo lest om depresjoner på internett innimellom, og jeg har jo sett et par varsellamper blinke hos meg.. Men likevel synes jeg ikke at jeg er langt nok nede til å kunne bli f.eks. sjukmeldt. Sånn er det.. Jeg prøver vel egentlig å beholde den bittelille resten av stolthet som jeg har igjen.. Nå er det en uke ferie straks, så da regner jeg med at jeg kommer meg igjen til da. Kanskje jeg skal vurdere et legebesøk hvis det ikke blir noe bedre igjen etter påske. Hadde det drittøft på jobben i dag. Satt og prata mye om hun ped-lederen på jobben da jeg var på selvhjelpsgruppa i går. Det gikk opp for meg at det har plaget meg lenger og ikke minst mye mer enn jeg egentlig trodde. Det ble så mye og nesten litt sjokkopplevelse for meg i går, så jeg fikk ikke bearbeidet alt da jeg kom hjem. Derfor var det veldig tungt mesteparten av dagen på jobb i dag. Dessuten fikk jeg dårlig samvittighet :o da jeg så hun ped-lederen i dag, fordi jeg følte jeg hadde sittet og baksnakket henne i går til andre mennesker. Syntes det var vondt. Følte hun kunne lese meg som en åpen bok og at hun visste jeg hadde snakket om henne... Sikkert teit tenkt, men sånn tenker jeg ofte. Tragisk! Ellers så var ettermiddagen og kvelden grei. Har vært på Elkjøp og bestilt og betalt oppvaskmaskin. Kjøpte TV også. Så nå skal vi levere tilbake den Thorn-TV'en vi har leid. Dyrt å leie fra Thorn, anbefales ikke. Var og fikk tak i stuegardiner vi hadde bestilt i metervare som vi ikke hadde fått enda. (De hadde ikke inne da vi kjøpte) Kjøpte meg ny mascara, Kanebo 38*C har blitt min faste følgesvenn siden jeg prøvde ut den i sommer etter tips herfra... KG er god på tips sånn sett!! hehe... I morra har jeg tidligvakt igjen. Skal prøve så godt jeg kan å ikke sove meg bort, men jeg har våkna i seneste laget de siste 3-4 gangene når jeg har hatt tidligvakt. I morra er siste gangen før ferien. Har senvakt på mandag, er glad for det jeg faktisk. Vet ikke egentlig hva jeg skal skrive, jeg... Er så sliten.. Har ikke lyst til å stå opp om morran lenger... (Har aldri hatt lyst til det heller da...) Har ikke engang lyst til å bruke påska til å flytte!!! :o :o :o :o Og DET er rart, det skal jeg love!! Vel, jeg skal ut og ha en blås, jeg, tenker jeg... Etter det skal jeg henge opp klær og så skal jeg ikke drøye det aaaltfor lenge før jeg finner senga, tror jeg... Natta. Lillian - lurer på om jeg begynner å bli gal... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg