Gå til innhold

Min dagbok del 2...

*Lillian*

Anbefalte innlegg

HAPPY NEW YEAR!!!!!!

Endelig hjemme, sier nå jeg!! :lol:

Selv om dety var spettkaldt å komme hjem i dag (det var bare 11,7*C inne i kåken!) så er det nå deilig å være hjemme.

Slutten av julen gikk greit. Hverken bra eller dårlig. Sa ingenting til mamma om min SF, har klart å kontrollere ganske bra de siste dagene. Eller, veldig bra får man kanskje si, siden jeg nå er inne i en "strafferunde".

Har ikke hatt mye tid til å tenke på annet enn meg sjøl i jula, for jeg har vært sjuk siden 1.juledag....... :evil:

Starta med diarè som kom og gikk helt fra 1.juledagskvelden. Trodde det var fordi jeg hadde spist fet mat den kvelden (ribbe og greier). Har jo fått den bivirkningen ved fet mat etter gallestensoperasjonen.

Men nei, det var det ikke... For jeg hadde nemlig diarè som kom og gikk helt fram til morgenen på nyttårsaften, jeg..... :o :o Hallo, det var litt vel lenge, synes jeg!!!! :evil: Men siden i går morges virker det som det har stabilisert seg, kanskje det har noe med å gjøre at jeg er inne på en strafferunde. Uansett har det gitt seg, og det er jaggu bra!

Men det er ikke eneste sykdomstegnet jeg har fått i jula, sjø... Neida! :evil: Jeg er snufsete og vondt i halsen og hoster og harker verre... Buhuuu... Fått en skikkelig forkjølelse rekende over meg, og det er ikke noe kult...

Litt av en start på det nye året, ja...

Men jeg er ved forholdsvis godt mot! Hehe... :wink:

Skal på jobb igjen i morgen, gleder meg ikke enormt, men det er nå i det minste bare planleggingsdag, så det er ikke rett på med julegale unger. :ler:

Sambo fikk betalt nå 6.juledag da. For all den overtidsjobbinga han har drevet med den siste måneden. 7000kr utbetalt!!! :o Wow, det er ikke mye om å gjøre at det er min vanlige månedslønn jo!! Jaggu bra han blir betalt for alt han har jobbet, så han får igjen noe for det. Vel, han sa at jeg skulle få ca. 1500-2000kr av ham så kunne jeg shoppe meg klær eller noe hvis jeg ville. Jeg lurte på hvorfor i granskauen han ikke skulle bruke de tusenlappene på seg selv, så sier han "jo, de andre kan jeg bruke på meg selv. Men jeg vil gi deg litt fordi du har holdt ut med meg selv om jeg har jobba så mye den siste tiden. Nå er vår tid kommet til å kjempe for vårt forhold, og du trenger å få noe fordi du har holdt ut med meg." :sjokk:

Gjett om jeg ble sjokka da!!!!!!!! :kysse: Men glad ble jeg inni meg lell.....Ikke for pengene, de spiller ingen rolle. Men jeg ble glad inni meg for at HAN sa at nå skulle vi dyrke vårt forhold......

Kanskje det er håp for oss?? Vi har brukt masse tid på hverandre i jula, og prata utrolig mye om oss. Og jeg tror jeg vil gjøre et fryktelig idiotisk trekk hvis jeg reiser fra denne mannen..... Nå må jeg bare fortsette å kjempe og ikke gjøre de bommertene jeg gjorde i 2002. Jeg kan ikke la dette forholdet seile sin egen sjø, jeg er sinnsykt dum som holder på å la det skje.... Har jo tvilt så lenge, men jeg ser jo det at det er bare den teite tanken med om hvordan livet hadde vært "hvis atte om".... Det er ikke verdt å finne ut, faktisk. Det har jeg blitt enig med meg selv om i julen.

Vi har holdt på å møte veggen flere ganger i høst, men jeg har funnet ut flere årsaker nå i jula... Så jula har ikke vært så ille at den ikke har vørt godt for noe... :blunke:

Deilig å føle meg så sikker på visse ting nå som jeg ikke gjorde før jul. DET er iallfall positivt med at jula kom da den kom.

Nå er det 1.januar 2003, et nytt år med nye muligheter.

Jeg har mye med meg selv jeg vil forandre på, både fysisk og psykisk. Ting jeg skal jobbe videre med som jeg såvidt begynte med i høst, ting jeg skal slutte med som jeg begynte med i høst, osv.... (Visse ting jeg ikke vil gå innpå her)

Jeg har ett nyttårsforsett:

IKKE UTSETTE Å LEVE TIL JEG ER SOM JEG ØNSKER Å VÆRE, MEN LEVE NÅ! :blunke:

Ha et fabelaktig nytt år, folkens, så skal jeg gjøre mitt beste for å få det samme!!

Koz, Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å se at du er ved bedre mot, Lillian! :) Og godt nytt år til deg! Ønsker deg alt godt i året som kommer, og håper det blir et bedre år for deg en det som var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge varte den "friskt mot"-perioden min......

Eller, den er vel ikke riktig over, men dagen i dag er fryktelig tung...

Dagen startet bra, selv om jeg var pottetett og har hatt hodepine konstant siden jeg våknet.

Kom meg opp og i dusjen, og etterhvert på jobb. Heldigvis var det planleggingsdag i dag, så ingen unger. Med andre ord en rolig start på det nye året.

Vel, vi begynte å planleggge framover våren, og jeg slo opp i barnehagekalenderen min, altså kalenderen med dato og plass for å notere hver dag. Vel, slo opp på denne uken, og der står det på 3.januar:

"UL på Bærum Sykehus klokka 08.00"

Kjente straks det stakk noe innmari vondt inni meg. Tankene begynte å kverne rundt og rundt, og hodepinen ble ikke noe bedre av alle de tunge tankene som kom. Klarte ikke helt å henge med i det som ble sagt og gjort på jobben lenger, men skuespiller som jeg er så merket jo ingen et fnugg av det.

Tankene begynte å spinne....Ville det vært gutter eller jenter vi ville få se på UL i morra? Eller kanskje en av hvert kjønn? To vet vi jo så altfor godt at det var uansett.

Magen min skulle begynne å "ta form" den nå...Det skulle begynne å vises på meg....Jeg skulle ikke så altfor langt ut i januar være omtrentlig halvveis i svangerskapet.... :cry:

Greide etterhvert å ta meg sammen, og fortsette som ingenting.

Helt til på slutten av arbeidsdagen....

Da skulle vi sette opp tidspunkter for personalmøter våren 2003.

"Siste personalmøte før sommeren blir sannsynligvis 5.juni" sier sjefen. Kjenner igjen datoen tvert...Slår opp på datoen, og riktig... Der står det fortsatt... "Menstermin" med store smiletegn både foran og bak..... Kjente hjertet banket fortere, og klumpen i halsen vokste seg større og større.

Var temmelig lettet da vi rett etter fikk gå for dagen. De fleste kjører jo bil til og fra jobb bortsett fra meg, så jeg gikk temmelig raskt avgårde.

Kom meg litt vekk fra barnehagen så kom tårene temmelig fort. Gråt til jeg var godt innenfor døren hjemme, men tok meg sammen og satte på litt "dundremusikk" mens jeg effektivt rydda og styra litt her hjemme. Fikk etterhvert roa meg og kunne sette meg rolig ned foran PCen mens jeg venta på at sambo skulle komme hjem.

Deretter gikk det ganske bra fram til jeg i 20-tiden i kveld begynte å surfe på nettet og blant annet surfet innom Juniklubben på snartmamma.com..... Idiotisk av meg sikkert, men jeg gjorde nå det. Leste om de jeg skrev med tidligere, så på magebilder..... Og tårene rant igjen.

Gikk deretter inn på snartgravid som jeg holder til på nå, og leste på Minnelunden der om de som har mistet barn som enten er født eller når barna er fullbyrdet. Hadde jeg ikke grått fra før, så gråt jeg iallfall da! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Huff.... Så gråt jeg til klokka var godt over 22.00, selv om jeg fleipa og tulla på chatten rant tårene temmelig jevnt...

Nå har jeg vært rolig en stund, men det er tungt likevel.....

Vel, sånn har dagen i dag fortonet seg... Håper ikke det blir så tungt i morgen, på jobben og greier. Men det vil tiden vise.

Nå skal jeg ut og ta meg en røyk, så skal jeg kikke skikkelig på filmen som går på TV2 nå... "Satisfaction"....Bare elsker den filmen jeg!! Har lett etter den på normal VHS så lenge, men ikke funnet den. Så plutselig i kveld! JIPPI! Den går på TV!!! Så jeg sitter og tar opp da.

God natt, folkens.

I morgen er en ny dag...

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

Det gikk bedre den 3.januar enn fryktet. Heldigvis.

Det var såpass mange barn på jobben at jeg fikk ikke tid til å sette meg ned å tenke så mye, derfor klarte jeg meg veldig bra gjennom den dagen.

Hvordan har jeg det i dag da? :roll:

Tja, ikke verst. Helt greit, faktisk!! :) Har ikke noe spesielt å klage over, annet enn at jeg har måtte bedt sambo kikke i huet mitt etter lus flere ganger de siste dagene. :ler: Jeg har nemlig fått noe så sinnsyk kløe der oppe, pga tørr hodebunn. Men jeg får helt hetta, så sambo har kikka etter lus...hehe... Han har ikke sett noe til det! :wink:

Gikk til innkjøp av shampoo mot flass og tørr hodebunn/tørt hår i går, da, slik at jeg skal få stabilisert litt oppi der.

Har shoppa en del igjen, da... :lol: Kjøpte meg for første gang i mitt liv et rødt klesplagg i går!!! :o Det var tilogmed en rød GENSER! Jeg som ALDRI bruker røde klær! (rødt=gjør deg tjukkere) Bruker jo nesten bare svart, jeg... (svart=gjør deg smalere) Syntes det var utrolig bra framgang på meg selv, asså, da jeg gikk til kassen på KappAhl og betalte for den røde genseren! :D *stolt*

Merker at jeg turt mer og mer i det siste, sånt som jeg ikke turte før. Jeg turte nemlig ikke kjøpe røde klær fordi det gjør at du ser tjukkere ut, og jeg er jo som jeg alltid har vært livredd for hva andre folk synes om meg.... :oops: Så da var det et stort steg å kjøpe den røde genseren.

Teit for mange, sikkert, men det handler om at jeg skal lære meg å drite i hva alle andre synes om meg. Så lenge jeg føler meg vel i klærne så spiller det vel ingen rolle hva andre synes!

Kjøpte meg tilogmed en LEOPARDMØNSTRETE bukse!! :ler: Syntes den var bare SÅ KUL, og dritdigg å gå i!

Så da kjøpte jeg den, helt rått av meg det også!

Jeg osm aldri kjøper meg klær og sko (utenom undertøy) uten at andre er med for å si ifra om det er fint eller ikke. Har kjøpt meg masse alene den siste tiden!

Synes det er stort steg, og jeg merker faktisk at selvtilliten min vokser bare av det. Skal ikke mer til enn slike små ting om gangen...

Mange bekker små gjør en stor å, vettu... :blunke:

I dag har jeg bare sittet og jobbet med hjemmesiden min. Oppdatert den litt, med litt nyere bilder og en ny side med mine hobbybilder.

Tenkte jeg skal få sambo til å få tatt noen nye bilder av meg med digitalt kamera i kveld også, sånn at jeg kan ha litt nyere bilder av meg selv på hjemmesiden også. Jeg har et fra i sommer, da, men jeg har jo farga håret mitt etter det, derfor ser jeg litt annerledes ut nå.

Ja,ja... Ellers har jeg ikke gjort stort i dag, og ikke har jeg tenkt til det heller.

Tenkte jeg skulle sette meg og skrive litt brev nå, jeg har flere brev som venter på å bli besvart. Etter det skal jeg se om jeg kanskje finner fram litt skilt og maling igjen, er litt småstressa fordi jeg har brukt så lang tid på noen av bestillingene mine. (Selv om jeg har sagt fra at jeg ikke rakk det før jul) Men jeg skriver brev nå først, tenker jeg, så får jeg se hvor langt jeg kommer.... Kan ikke legge meg for sent i kveld heller, da blir jeg utkjørt til i morra.

Etter jobb i morra skal jeg være med sambo på Storsenteret fordi han skal ha noen nye klær - han kan ikke gå og kjøpe alene iallfalll.... :ler: Må være med som "moteanstalt" jeg da, ja... :sjarmor:

Vi leide oss forresten Ringenes Herre "Ringens brorskap" på DVD i går kveld, jeg ble superskuffa, jeg.... :roll: Hadde fått så høye forventinger fordi alle som har sett den har sagt til meg "ååååå, den er bare sååå bra"... Synes det ble bare krig og rot, jeg... Kunne nesten like så godt sett på Sinbad Sjøfareren.. :ler:

Nei, nå hører jeg brevbunken roper på meg i det fjerne..... :kul:

Ha en fin kveld, da!

Koz, Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *lillian*

har ikke skrevet til deg før, men må innrømme at jeg har smuglest dagboka di. Du skriver så utrolig bra, jeg har fulgt med på både :cry: og :hoho: dine og lurer litt på hvordan du har det nå ettersom det er en stund siden du skrev sist...

Håper at 2003 blir ett år fylt med mye glede og at det blir mange oppturer for deg. Ønsker deg alt godt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøsses, nå har jeg ikke skrevet på lenge, gitt..... :o

Ja,ja... Har ikke hatt så mye å si, da, sjø...

I dag er jeg kjempetrøtt....Urgh! :Gjesp: Kom meg ikke i seng før klokka var 01.15 i natt, også fikk jeg ikke sove... Siste gangen jeg kikka på klokka var den over 03.30.... Og jeg sto opp igjen klokka 07.00, da hadde jeg kjempedårlig tid.. Begynte jo på jobb klokka 07.30, da... Huff, godt jeg bor så nærme jobben! :) Rusler dit på 5minutter, liksom.

Vel, det har vært en veldig fin dag på jobben i dag. Vi har vært en ansatt i minus på avdelingen, men likevel har barna vært temmelig rolige og det er SÅ deilig! De er ikke høyt oppunder taket konstant, liksom. Dessuten var det SÅÅÅ deilig utevær i dag, at vi var ute i to timer. Vi drøyde lunsjen en halvtime, slik at vi fikk vært mest mulig ute. Har jo ikke fått vært så mye ute den siste tiden med de små, pga at det har vært så sinnsykt kaldt.... brr... Men i dag benyttet vi sjansen, og det var SÅÅÅ deilig!!! :D

Ellers så er det ganske bra med meg i forhold til det har vært på en stund. Var både irritert og trist lørdag kveld, og litt i går, men det har tatt seg opp igjen nå. Heldigvis. Er så slitsomt å være nedfor hele tiden også. Prøve å smile og le og ha det fint.. Det går bra utenfor husets fire vegger, men her inne... Huff, stakkars sambo... Han har det tøft innimellom, det å bo sammen med meg er nok ikke alltid like lett.. Men han takler det, heldigvis. Han må bare bli litt flinkere til å sette meg på plass innimellom, også må jeg bli flinkere til å IKKE la alle verdens problemer gå utover ham... hehe...

På fredag skal jeg på lønningspils med jobben. Gleder meg, det blir sikkert gøy!! I verste tilfelle kan vi risikere at det er kun meg og ei til som kommer, da.. Men vi ble enige om at vi går ut og har det gøy likevel, vi! =) Vi trenger da slettes ikke være avhengig av de andre på jobben for å gå ut på lønningspils. Vi kan gjøre det bare vi to! hehe..

Vi skal snart på fest hjemme hos en av de ansatte, sjø, så derfor er det mange som vil "spare seg" til da. Men det blir ikke det samme, for der skal vi ha koldtbord og dånn. Det blir mer "fin fest" liksom. Lønningspils med jobben er mer å gå ut og drikke og danse og feste litt mer!

Ja,ja... Det er ikke så mye spennende som skjer i livet mitt for tiden da. Jeg jobber, sover, spiser, maler, går turer og sitter foran PCen... Jadda... Slikt blir det spennende og begivenhetsrike liv av, ja... øøøøh... Kanskje ikke...

Men jeg trives og har det bra for øyeblikket, så jeg klager ikke jeg da, assa!! :D

Ha en fortryllende kveld, da!

Koz, Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IT'S FRIDAY, I'M IN LOVE! :hoppe:

Hehe...Ikke mer forelska enn jeg pleier å være, da, men det er iallfall fredag, og jeg er da fortsatt forelska! I sambo, såklart!! :lol:

Nå skulle jeg egentlig vært ute på by'n i Asker sammen med flere av mine kolleger, men jeg sitter hjemme foran PCen, jeg... :roll: Hvorfor det, mon tro? :o Vel, det har seg slik at jeg er ikke helt i form i dag... :roll: *sukk* Ser ut til at kanskje jeg får noe av det flere av barna på jobben har fått... :-? Nemlig farangen.... (omgangssjuka) :murvegg: Er det ikke typisk? Blæh! Har vært på jobb i hele dag, da, men jeg har tatt det veeeeldig med ro i dag.. Orka ikke noen ting... En kollega av meg og jeg gikk og gomsa loff og drakk cola i dag, det er omtrent det eneste som hjelper mot kvalmen... Men det hjelper da litt, så da gikk vi der og gomsa vi da! :lol: Så sikkert passe teit ut, gomse tørr loff... :ler: Ja,ja, folka visste jo hva som feila oss, da.

Det var da hun som også var dårlig og jeg som hadde stått i bresjen for den derre lønningspilsen vi skulle ha i kveld, også endte det med at ingen av oss er der... :ler: Ja,ja, sånn kan det gakk!

Men selv om jeg ikke er helt pigg, så er jeg faktisk strålende blid i dag! Har ikke vært like blid heeeele dagen igjennom, har vært noen sånne "faen skjære, helvete" -perioder også i dag, men for det meste smiler jeg og er fornøyd lell! Slettes ikke verst, egentlig!! :blunke: Ikke til meg å være iallfall..

Hadde tidligvakt i dag, da, så det var jo deilig å komme hjem 15.05 for en gangs skyld. Føler jeg har hatt omtrent bare halv fem og fem vakter nå etter jul. Har vært så mange av dem, fordi ei jeg jobber sammen med har fått regnbuehinnebetennelse så hun er sjukmeldt. Stakkar, hun begynte hos oss den 3.januar, hun... Også jobba hun ei uke, og etter det har hun vært sjukmeldt (ao hele denne uka). Hun er sjukmeldt til omtrent midten av neste uke. Hun var så fortvila, følte seg så teit. Men stakkar, det er da slettes ikke noe hun kan noe som helst for!!

Vel, iallfall så har vi måtte byttet om på vaktene en del, og derfor har jeg jobba masse senvakter, og det er sliiiitsomt. Utrolig digg å sove så lenge om morgenen, men så slitsomt om ettermiddagen.

Ja,ja, nå er det helga, og jeg skal slappe av og kose meg gjennom hele. Med mindre jeg blir mer sjuk og spyr da... Det orker jeg ikke!! Men jeg er flink nå, tar ingen sorger på forskudd her! :D

Fikk lønning i dag, da! JIPPI!! Men mye av det gikk ut igjen med regninger tvert denne gangen... Ugh... Typisk det.. Ja,ja... Slik er det innimellom. Jeg har valgt det selv, når jeg skal bestille meg så mye bøker og dingse-dangser. Er blid og fornøyd lell, jeg!

Fikk pakke fra Ellos i dag, da. Trodde det var ei bukse jeg hadde sendt igjen for å bytte (hadde bestilt meg feil størrelse), men så var det mitt nye negleforlengingssett!! :D :D Bestilte meg det før jul, men det sto at det ikke kunne komme før rundt 25.januar, men jeg fikk det i dag! Og jeg ble glaaad!! Er litt skummelt, da.. Når jeg skal prøve det første gangen, mener jeg... Det er jo slike UV-negler som noen negledesignere bruker... Tenk om jeg ikke får det til, da? Det kosta jo masse pææng, jo! Da blir det bortkasta, da... :roll: Neida, jeg skal gå på med liv og lyst, jeg! :briller: Det er med 100negler, så jeg kan da prøve og feile ti ganger tilsammen hvis jeg har på alle fingrene mine hver gang, så jeg skal nok få det til etterhvert... Øvelse gjør mester! :wink: Ble veldig glad for at jeg fikk det i dag, da, selv om jeg trodde det var buksa mi. Får sikkert buksa over helgen.

Var en tur på Panduro i dag, nå har jeg fylt opp lageret mitt med malingsgreier. Nye pensler både til lakkering og til maling, og noen nye konturpenner og greier. Moro ja! kjøpte meg ny palett også, har ikke brukt penger på det tidligere så jeg har bare brukt et isbokslokk. Nå skal jeg virkelig igang med skikkelige saker her, ja! hehe... Gleder meg faktisk til å begynne på et nytt stort skilt jeg må begynne på snart, det er så gøy å ta i bruk nye ting! :sjarmor:

Måtte innom The Body Shop på Storsenteret også, det var jo ombyggingssalg der med opptil 80% avslag!!!! :o Jeg kom nok litt for sent, for det var temmelig skrapa der, så derfor kom jeg ikke ut igjen med så veldig mye. Et par kremer og bomullpads... Ikke så masse å hoppe i taket for, men det var da noe. Jeg har blitt shopoholic, og verken sambo eller jeg liker det! (Spesielt ikke sambo, da jeg er ei heks og drar med meg ham overalt...) :ler: Jeg elsker å shoppe, men er nok gjerrig nok til at jeg ikke egentlig liker at pengene brukes... Skulle blitt betalt for å shoppe, jeg, vøttø... Hadde vært stas og fått lånt Visakortet til Røkke et par uker, ja... hehe.... :lol:

Her blir det masse vås.. Jeg er kjempetrøtt!!! :Gjesp: Sov dårlig i natt, følt meg dårlig i dag, og måtte opp såååå tidlig... (06.00) Huff... Kanskje det blir tidlig kvelden på meg i kveld?? Åneiånei... Slikt kan jeg ikke akseptere med meg selv, assa... jeg som er natterangel må ikke ødelegge mitt gode navn og rykte... :hoho:

Nei, dette blir bare lignende fyllevås, så det er kanskje like så greit jeg avslutter... :wink:

Sette meg og vente på mensen tenker jeg... Snart klart for andre mens etter SA nå, så da er det snart klart for å prøve igjen!! :o Både godt og skummelt å tenke på, egentlig.. Er så redd for at det skal gå galt igjen neste gang vi lykkes...Men samtidig vil jeg så gjerne at vi skal lykkes...

Livet skal ikke være lett, nei.... Neimen ikke rart det blir krig i verden...

*sukker oppgitt over meg selv og mitt vrøvl*

Koz, Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjuk. Var borte fra jobb i dag. Skal ikke på jobb i morra. Sover stort sett hele dagen. Orker knapt å løfte bena for å gå. Føler meg ikke bare vanlig sjuk som jeg er. Føler meg ikke bare kvalm og forkjøla som det egentlig er med meg. Føler meg utslitt. Som om jeg har løpt maraton. Som om jeg har vært med på triathlon. Forferdelig følelse. Lyst å bare sove konstant. Lyst å sovne og ikke våkne opp igjen. Er så sliten. Så trist. Så møkklei... Og jeg aner ikke hvorfor.

Får hetetokter. Svetter og fryser om hverandre. Mest svetter.

Jeg hater meg selv. Hater kroppen min. Hater hvordan jeg lever. Hater at jeg lever. Hater den jeg er. Hater alt som har med meg å gjøre.

Lyst å stikke av. Reise med enveisbillett til et sted hvor ingen finner meg. Når jeg blir meldt savnet og politiet i det landet finner meg, kan jeg si at jeg ikke ønsker kontakt, men at jeg har det bra.

Skrive avskjedsbrev. Nei, bare pakke og stikke.

Vet ikke hvorfor. Elsker min samboer, elsker familien min. Elsker vennene mine. Ønsker ikke å miste dem men ønsker likevel ikke at de skal se meg i slik forfatning.

Spiser. Prøver å kaste opp. Får det ikke til. Gråter. Spiser enda mer. Prøver å kaste opp på nytt. Hysterisk. Fortvilelse. Sorg. Aggresjon.

Hyler. Kaster meg rundt. Prøver å sove det vekk. Nytter ikke. Gråter enda mer. Tusler opp igjen, spiser en ny bolle. Og en til. Og enda en. Og enda en til... Til slutt er det tomt. Kvalme. Selvforakt. Skam. Gråt. Prøver å spy igjen. Brekker meg såvidt, men får ikke opp noe.

Setter meg foran PCen. Skriver og skriver... Skriver til jeg er tom for ord. Gråter. Ønsker meg vekk fra verden.

Har ingen mening med dette. Hvorfor skal jeg la meg selv lide sånn? Vil jo ikke. Gråter mer. Greier ikke stoppe. Vil ikke lide. Orker ikke mer.

Har gitt opp enda en gang. Fortvilelse over meg selv. Blir uvel når sambo prøver å gi meg et kjærtegn. Orker ikke at han tar i meg, føler meg skitten. Ekkel. Kvalm. Stygg. Han kan ikke ta i meg bare for å være snill. Tror ikke han gjør det fordi han liker det. Han føler det nok som sin plikt.

Er så i villrede!! Vet ikke hva jeg skal gjøre - nå bygger det på seg her. Mer og mer og mer og mer og mer... Jeg orker ikke dette! Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette. Vet ikke hva jeg kan gjøre for meg selv. Vet ikke hvem jeg skal si noe til. Hva jeg skal si. Når jeg skal si det.

Får meg ikke til å gjøre noen ting. Sitter her apatisk.. Fortsetter å spise. Å gråte. Å ikke gjøre noe.

Atter en gang en ny drittperiode. Føler nesten disse periodene mine kommer oftere og oftere nå, og blir verre og verre. Jeg går lengre og lengre ned for hver gang. Gråter mer. Spiser mer. Hater meg selv mer og mer. Ante ikke at det gikk an å like seg selv mindre. Men jeg gjør det. For hver periode.

Trenger hjelp. Vet jeg ikke klarer dette alene. Både mine små depresjoner og min spiseforstyrrelse. Greier det ikke på egen hånd i det hele tatt. Vet ikke om jeg orker å prøve engang. Har gitt opp totalt. Er ikke mer å hente av overskudd og pågangsmot. Har ikke mer å gi.

Er lei av å klage. Syte. Gråte. Synes synd på meg sjøl, for så å finne ut at det er min egen skyld. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Glad jeg ikke skal på jobb i morra. Har ikke lyst å gå tilbake igjen i det hele tatt. Orker ikke alle kollegene. De påklistra glisene for å late som alle har det bra. Alle maskene. Jeg kjenner dem igjen. Jeg har mange slike masker selv. Orker ikke foreldrene. De er så masete. Orker ikke barna akkurat nå. De smilende, uskyldige små fjesene som titter tillitsfullt opp på meg. Som ser opp til meg. Som er så glad hver gang Lillian kommer inn i rommet. Æsj. De har et forferdelig forbilde, disse små nurkene.

Savn. Savn etter noe jeg ikke visste jeg kunne savne. Savn etter noe jeg aldri før har hatt. Savn og sorg etter SA i november.

Mer savn. Savn etter noe jeg ikke vet hva er. Savn etter noe som bare er. Savn etter det jeg ikke vet.

Tristhet. Tomhet. Skyldfølelse. Sorg. Fortvilelse. Sinne. Kvalme. Selvforakt. Skam. Lillian i et nøtteskall.

Ha en god natt.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. blir litt trist jeg, når jeg leser hvordan du har det.

Og jeg har ingen råd å komme med.

Kjenner følelsen, vet hvordan det er, men det er lenge siden jeg følte det sånn.

Likevel har jeg ikke ord eller råd. Desverre! Skulle gjerne ha gjort noe, men det er ikke mulig!

Håper at ting blir bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

*gir den største trøsteklemmen som finnes i hele verden til Lillian-pia!!!*

Vet ikke ha jeg skal si, Lillian... Håper det ordner seg med deg. Om du føler at du ikke takler mere, så håper jeg at du kanskje prater med noen som kan hjelpe deg ut av dette? Det er vondt å høre hvoran du sliter... Og like vondt at man ikke kan gjøre så mye mer for deg enn å bare være her for deg. Og om du trenger flere klemmer, så har jeg mange av dem :)

C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor og god *KLEM* til deg Lilian. Her i Tromsø kom sola tilbake etter mørketida i går. Håper den gjør det samme i livet ditt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, hoppsan!

Må jo skrive en siste, lille hilsen før jeg stikker av da...

Men bare en liiiiten en, for jeg må snart dra sambo opp av senga.

Sender noen solstråler pr. mail når jeg har fått i meg noen frozen margaritas.

Ha det fin-fint!

Jeg kommer snart tilbake!

Klem fra Lea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha det fin-fint!

Jeg kommer snart tilbake!

Klem fra Lea

:sur: Savner Lea, jeg.... :roll: Det føles som en evighet siden hun reiste, og enda skal hun være borte over en uke til hvis jeg ikke regner helt feil.... Men det som er bra, er at jeg vet at hun har det SUPERT, da! :D Men jeg savner de nesten daglige samtalene med henne, hun oppmuntrer meg så masse når jeg har det tungt... Et unikum av et menneske er hun... LEAAA!! Kom tilbake fra ferie nå!!! :lol:

Ja,ja, sånn er det innimellom... Har ikke skrevet på en stund nå. Har ikke hatt ork til å skrive. Er så lei av å brette ut om alt det negative. Jeg er jo så negativ hele tiden... Er sjelden noen mellomting med meg, det ser jeg når jeg leser gjennom denne dagboken... Enten er jeg helt der oppe: :hoppe::heiajente::hoho: Eller så er jeg helt nede...: :forvirra::kjempesinna: :cry: :grine::murvegg:

Er liksom ikke noe imellom, sånn :roll: liksom... *sukk*

Så da kan man jo gjette seg til hvor jeg er nå... :murvegg:

I går var jeg høyt oppe og hadde en sååå deilig søndag :sjarmor: og i dag er jeg så langt nede med en forferdelig tung mandag...

På jobben i dag hadde vi 9 av 14 unger, tre sjuke og et par fri. Det var jo forsåvidt godt, men det var likevel en tung dag. Jeg var så gjennomført trist, på nippet til å begynne å stortute når som helst, enda jeg ikke vet hvorfor. Selvsagt begynte jeg ikke å grine eller noe, ikke før jeg kom hjem etter jobb... Da la jeg meg ned på sofa'n og gråt litt... Sambo var borte til ca. 20.30 i kveld, så jeg hadde leiligheten alene. Hadde ikke noe lyst til å være alene akkurat i kveld da jeg merket formen min i dag tidig, men sambo hadde et viktig møte som var planlagt en stund. Jeg sa selvfølgelig ingenting til ham, jeg ville jo han skulle reise på det møtet. (muligheter for ekstra fotojobbing)

Ble i litt likere form da sambo kom hjem og jeg slapp å være alene, men lell er jeg liksom fortsatt så trist inni meg. Orker ikke vise det til sambo nå, for han blir så lei seg når han ser jeg har det vondt - så jeg har begynt litt med det skuespillet igjen, da... :-? Vet det er dumt, men han må tåle så mye rart med meg ellers lell, så da orker jeg ikke å "gi" ham så masse av det. Det har vært så mange down-perioder etter vi hadde den SA'en, så jeg vil ikke han skal oppleve det nå igjen... Har jo såvidt kommet meg opp av ei grøft før jeg faller ned i en ny... Stusselig.

Vel, jeg var hos legen i dag, for noen andre greier. Men da spurte jeg samtidig om han syntes det var "klar bane" til at vi kan begynne å prøve å bli gravide igjen nå, siden jeg har hatt to normale menstruasjoner siden vi mistet. Jepps, da, det var bare å jumpe i vei, sa han... :sjarmor: hehe... :ler: Er litt morsom den legen jeg har også, da, sjø... :blunke:

Vel, det er jo veldig bra at vi kan begynne med prøvingen igjen (Thank God, I hate condoms!! :lol: ), men som sambo og jeg prata på, på vei fra legen i dag... Det er ganske skummelt også... Redd for at det skal gå galt en gang til, redd for at det skal ta laaang tid før vi blir gravide igjen osv... Mye rare tanker som sveiper seg i hodene våre for tiden, ja... :roll:

Jeg hadde så mye å tenke på mens jeg var på jobben i dag, vanskeligere å glemme tankene da det var så få unger og vi liksom kunne ta det litt mer med ro enn å holde på i det tempoet vi pleier... Så jeg "datt ut" flere ganger. flere som spurte meg om jeg var i dårlig form og holdt på å bli sjuk, fordi det virka sånn. "hehe, neida, jeg er bare trøtt" var svaret mitt... :roll: Typisk meg... kunne ikke si jeg hadde mye å tenke på... Ikke vise svakheten at jeg ikke klarte å legge fra meg privatlivet da jeg kom på jobb i dag, vettu... For jeg er profesjonell og jeg gjør dermed ikke sånt... Men i dag klarte jeg det ikke.... :-?

Vel, sånn er det...

Har lyst til å besøke en "gammel venn" snart. En som jeg synes det er veldig artig å tilbringe tid sammen med, som alltid får meg på andre tanker enn de negative jeg har.... Men jeg har ikke så mye kontakt med denne vennen for tiden, så derfor ser det ikke ut til at det blir det i første omgang. Sambo har full forståelse for at jeg innimellom trenger tid med andre enn ham og mine arbeidskolleger, for å få lufte litt tanker og sånn til andre, og for å få litt andre ting å tenke på...

Vel, sånn er det, ja...

Huff, dagen min ble enda verre en gang i dag på jobb også, da... Var et par kolleger av meg som satt og diskuterte vekt og størrelse og sånt dilldall. Så satt jeg rett ved dem. Så begynte de å prate på om de var tynne da de var små kontra sånn man ser ut i dag som voksen og sånn. Så spør hun ene meg: "Lillian, du har vært stor og kraftig hele livet eller?" *SPY* Jeg svarte NEI, jeg har faktisk ikke det. Jeg var faktisk tynn og fin da jeg var liten, selv om jeg alltid har hatt veldig tung og kraftig benbygning. Lell var jeg sånn "tynn" som man kan kalle de med kraftig benbygning, da.

Vel, jeg VET jo veldig godt selv at jeg er stor, og jeg vet også veldig godt HVORFOR jeg er så stor. Men jeg sitter jo ikke og legger ut til alle på jobben at "jo, du skjønner, jeg er så stor fordi jeg har en spiseforstyrrelse som kalles tvangsspising og blablabla" DET gjør jeg bare ikke, men innimellom får jeg fryktelig lyst til å bare HYLE det ut, slik at de skal slutte å prate om vekt og størrelse og alt som får meg til å tenke enda mer på mat og vekt og trening og ditt og datt enn det jeg allerede gjør. Dagene mine er nok preget av slikt fra før, om jeg ikke skal tenke enda mer på det fordi andre prater om det. Men hallo, jeg kan jo ikke tvinge andre til å bytte samtaleemne på slike grunnlag.... :roll:

Ja,ja... Iallfall så vet jeg veldig godt at jeg er stor, jeg trenger ikke andre til å bekrefte det for meg hele tiden akkurat, da... Huff....

Nei, nå tror jeg jammen jeg skal finne senga mi og legge meg... Sambo og jeg skal kanskje på visning i morra, tror jeg... I en leilighet som ser ganske bra ut utifra det jeg har lest/sett på internett og i avisen, liksom...

Gleder meg til det da, iallfall....

Natta....

Koz, Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillian!

Godt at noen savner meg da!

Savner aa chatte og saant jeg. Men ikke nok til at jeg vil reise hjem riktig ennaa. Vi faar vel ta det igjen om en ukes tid!

Haaper at det dukker opp masse lyspunkter her og der for deg!

I´ll be back soooon! :sjarmor:

Kos og klems

Lea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Lenge siden sist jeg har skrevet... Skal ikke skrive så mye nå heller, skal straks finne senga...

Men...

Må bare kjapt fortelle om dagen i dag, Valentine's Day.. Jeg hadde ikke noen planer for dagen, jeg... Tidligere år har jeg alltid laget kort til min sambo, og en liten gave har jeg kjøpt. Men i år droppa jeg det, fordi sambo prata om at han syntes Valentine's Day var litt teit. Det var liksom bare en amerikansk tradisjon som var kommet hit for at butikkene skulle tjene mer og blablabla..... Så da fant jeg ut at jeg skulle droppe det...

Da jeg kom hjem fra jobb i dag (en time før sambo) kontaktet han meg på MSN og ba meg dusje og ordne meg, for vi skulle ut og spise. "Det har vi da ikke råd til" svarte jeg. Men han ga seg ikke, jeg fikk beskjed om å stelle meg og sånt.... Så da hoppa jeg i dusjen og fiksa meg, tok på litt lekkert undertøy og sminka meg litt og greier.

Da sambo kom hjem, så hadde han med en rålekker blomsterbukett til meg!!! *sukk* Den var så stilig at jeg ble helt matt!

Vel, så skulle han hoppe i dusjen og stelle seg, og da sovna jeg.... :oops: Snill som han er, så lot han meg da sove et par timer... :roll: Følte meg litt teit da, men... Vel, da han vekket meg så hadde han fiksa seg og var sååå nydelig... :) *mo i knærne*

Vel, så skulle vi reise og spise.. Jeg visste ikke hvor, men så fortalte han det... Haveli!! (yndlingsrestauranten min) Så da reiste vi dit og hadde et romantisk måltid for to... *sukk* Satt der ganske lenge...

Så reiste vi hjem, og da forteller jeg ikke flere detaljer... :sjarmor:

Altså lurte sambo meg trill rundt, og jeg fikk nesten litt dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde noe til ham... Men han har bursdag om to uker, og jeg har planene klare... :wink: Så han skal nok få igjen for at han lurte meg til å ikke finne på noe til han i kveld...

Da jeg spurte hvordan han kunne ha råd til å invitere meg ut, så fortalte han at han hadde bedt om forskudd på lønna si bare for å ha råd til å å overraske meg i dag... Han hadde planlagt ting i flere uker, han...

Er det rart man blir mer og mer forelska, sier jeg bare....

:hjerter:

Vel, sånn har dagen min vært!! :D :D

Nå skal jeg finne senga, for i morra skal vi på visning, forhåpentligvis er det okei der!!

Nattinatt!!

Koz, Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne dagen har gått så fort, så rart... Har fått gjort så masse i dag, er skikkelig stolt av sambo og meg asså!! :blunke:

Jeg sto opp rundt 12.30 :oops: men sambo enda senere, en hel time etter meg... Kom oss nemlig ikke i seng før klokka var 05.00 i dag tidlig.... :roll: hehe, sånn er det innimellom... :lol:

Vel, så satt jeg her og kikka litt, før jeg gikk og stellet meg og sånne ting. Så spiste vi frokost, og reiste avgårde på visning i Drammen. TRAGISK! Det var eldgammelt (det visste vi, men det sto at det var pussa opp), det lille som var pussa opp var at de hadde hengt på malt strie på et par av veggene.. Resten er jeg nesten sikker på var omtrent fra det ble bygd... Hallo, hadde kosta oss minst en mill å få pussa opp igjen alt der, pluss huset på en mill omtrent!! Fysj!! :-? Sto forresten i tilstandsrapporten vi fikk utdelt der at det var sett 2-3 mus i kjelleren der, og det var billeskader i gulvene i kåken... Blæh... Sikkert ikke bare dyr som var gjenboere der, tenker jeg... (ehm...Har akkurat sett Åndenes Makt...)

Ja,ja, man må regne med å se noe sånt også før man finner sin drømmeleilighet!

Sambo og jeg diskuterer litt rundt dette med et par vi har sett på, da.. Den vi var på i går falt jeg egentlig litt for, kunne tenkt meg den.. Men der er ikke sambo overbevist. Han falt mer for en som vi så på forrige søndag, men den falt ikke jeg såå mye for... Hehe.. Så vi blir ikke enige, så derfor kommer vi antagelig ikke til å by på noen av dem. Vi er enige om at begge skal ville det 100% liksom, når det er snakk om vårt eget hus og vi faktisk skal ta opp høye lån!! Godt vi er enige på det, da... :blunke:

Vel, da vi kom hjem, lå vi på senga og slappa av en halvtimes tid, snakka og diskuterte forskjellige ting sånn oss imellom, liksom...

Så starta vi med husarbeid!! Og vi har vært sååå flinke!!

Vi har vaska klær, hengt opp klær, tatt oppvasken to ganger, støvsuga alle gulv, tørka støv i hele huset, rydda, kjørt papirsøppel, vaska do, vaska vasken på badet, også har jeg lagd sjokoladeruter!!! :D :D

SÅÅÅÅ flinke, asså!! Syntes vi fortjente sjokoladekake da, men så hadde vi ikke så mye ingredienser her i huset(er litt..ehm..blakke, sjø) så derfor ble det heller en stooor oppskrift med sjokoladeruter, og vi har gomsa og gomsa begge to.... :lol: Jeg syntes ikke akkurat det var så kult at jeg gjorde det, men..... Dere vet, jeg gidder ikke kommentere det mer engang...

Vel, så satt vi litt på hver vår PC en liten stund, så klippa jeg håret til sambo. Eller, dvs, her klippes det ikke, han blir nesten skinna. Jeg bruker sånn hårklippemaskin, sånn at han har bare noen millimeter hår igjen på huet etterpå. Han er finest slik, sjø... :blunke:

Så gikk han i dusjen, og da støvsuga jeg opp igjen hårene.

Etterpå satt vi og skravla og kikka litt på Tv, så kikka vi på Åndenes Makt... Etter det har vi bare herja litt og kosa oss sammen... :wink:

Nu skal vi ut og ha oss en blås før jeg skal dusje... Så er det vel ikke så lenge før jeg skal finne senga etter det, tenker jeg... Kommer en jobbedag i morra, gitt...

(Skal heldigvis bare jobbe denne uka, og så skal jeg ha en uke ferie!! Gleder meg!!!)

Jah..Sånn er det...Er sliten og klar for ferie, men jeg overlever... Har det ikke så aller verst på privaten akkurat nå, iallfall ikke verre enn at vi kommer oss gjennom dette. Jeg har litt kort lunte (og jeg har kort til vanlig også!!) pluss at jeg er sliten og ikke alltid like sosial, men jeg har jo en deilig sambo som støtter meg og er glad i meg likevel, så da bør jeg nok ikke klage.... :wink:

Nattinatt....

Lillian - som skulle fått noe i dag, men jeg har ikke det enda.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat spist middag.... :lol::lol: Ehm, fintfolk spiser sent har jeg hørt.... :wink:

Neida, saken er bare den at vi kjøpte inn til å lage oss bakt potet i dag, med skinke, ost, mais og eget kryddersmør... Men så sovna vi...Og sov lenge... Også våkna vi, også satte vi potetene inn i ovnen, også sto de i 1,5timer før de var ferdige, også brukte jeg litt tid på å spise, også.... Ja, akkurat... Sånn blir det... Hadde ikke spist siden lunsj på jobben ca. klokka 11.30 i dag, så det var jo kanskje på tide med en matbit igjen...

Har hatt en fin dag på jobben i dag, 11 unger og 4 voksne er ganske greit egentlig..Spesielt når ungene er så snille som de har vært i dag. Jeg har vært like flittig på jobben i dag som jeg var hjemme i går, så jeg har da altså tørket støv, sortert leker, vaska sengetøy, rydda, vaska vasken på kjøkkenet, osv.... Var ganske flink, da, ja... Vi fikk gjort en del siden ungene var så snille og vi ikke hadde flere, og jeg følte mest for å gjøre litt sånt forefallent arbeid i dag, jeg hadde nemlig forferdelig vondt i venstre armen min.

Hadde delvis ganske vondt i går også, men i dag har det vært mildt sagt helt jævlig, og jeg skjønner ikke hva det kan være. Det kan ikke være at jeg har ligget rart eller noe, for det er ikke slik type smerte og sånn. Det gjør forferdelig vondt, spesielt når jeg strammer musklene. Kanskje jeg har strekt en sene eller muskel eller noe... Vondt er det iallfall, og jeg har faktisk fortsatt vondt.

Også har jeg noe så grønnjævlig vondt i hodet!! Hadde det da jeg kom hjem fra jobb i dag, så sov jeg, og jammen er det minst like vondt nå etter at jeg sto opp igjen!! :kjempesinna: Jeg er ikke sint, asså, men det føles sånn som den smiley'en der, det dundrer og smeller og kjennes ut som hodet skal eksploderes....Har så vondt at jeg er kvalm! Jeg pleier heldigvis ikke være plaget med hodepine, bortsett fra om sommeren når det er varmt, men det er så forferdelig når jeg først har det... Så da synes jeg jo litt synd på meg selv, da... :roll: Nytter ikke å ta tabletter, for Paracet og Ibux som vi har virker ikke på meg, og ikke er jeg så glad i å bruke masse piller heller...

Fikk tilsendt brev fra IKS i dag, jeg har kommet med i selvhjelpsgruppe... Skal begynne neste uke allerede!! :o Må innrømme at jeg egentlig synes det er kjempeskummelt, men det er jo allting sånt med en gang... Håper bare jeg får noe ut av det, men det er jo mye hva man gjør det til selv, da. Er spent på menneskene som er i samme gruppe som meg, er spent på hvordan det vil fungere, om det er noe for meg, om jeg får noe utbytte av det, osv... Masse rare tanker om det, men jeg får kaste meg i det og bare satse.. Så får man heller se om det er noe eller ikke. Det er sikkert ganske bra, iallfall hvis man får til samarbeid i gruppen og man kommer overens med folkene.

På onsdag får jeg lønning, og da skal jeg i veien for å finne meg ett eller annet karnevalsgreier, vi skal ha karneval i barnehagen på fredag. Det jeg hater mest med jobben min, er at jeg må kle meg ut til karneval en gang i året... :-? Jeg hater det... Helt greit å ha karneval så ungene får kle seg ut og sånn, men jeg hater å måtte gjøre det selv. Likte det ikke engang særlig mye da jeg var liten, jeg.... :roll: Aner ikke hva det skal bli, da... Får se om jeg finner ut noe... Enkelt og billig blir det iallfall, jeg gidder ikke bruke masse penger på det.

Når fredagen er over så skal jeg ha en uke ferie, og det ser jeg sååå frem til nå. Skal ingen spesielle steder, skal bare være hjemme og slappe av og hente meg inn igjen. Det skal bli godt.

Ellers skulle jeg hatt mensen i går, men den har ikke kommet enda... :o Håper jo at det er en spire der, men jeg tror ikke det. Kjennes ut som om mensen er på vei snart, så... :x Dumt, men jeg regnet jo uansett ikke med at det ville skje noe på første prøvemåned etter SA, da... Har ikke mensen kommet til onsdag når jeg får lønning, så kjøper jeg en test og tester, tenker jeg... Men jeg skal ikke gjøre det før, for min mens er ikke nøyaktig på dagen, og nå har jeg jo hatt mensen bare to ganger etter SA, så jeg må regne noen dager fra eller til.

Vel, ellers så har jeg det....tja, greit... Er fryktelig sliten og lei, klar for ferie, lite ork til å gjøre ting (må tvinge meg selv).... Når jeg først får ånden over meg, så går det greit å gjøre ting, men egentlig så vil jeg helst bare sove hele tiden....sove og sove og sove........ :Gjesp: Er konstant trøtt... Kommer nok av at jeg er så sliten, tenker jeg...

Vel, ellers har jeg jo skrevet i en annen tråd om boligjakten vår, det kan du lese her.

Tror jeg skal gå og pusse tanna nå og legge meg, jeg... Håpe at både smertene i armen og hodepinen går over til jeg våkner i morra, hvis ikke vet jeg ikke hvor jeg gjør av meg....

Nattinatt....

Koz, Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry: :veldigsur: :grine: :cry: :roll: :cry: :( :-? :murvegg::forvirra::sur::roll::roll::roll::roll:

Is there anything more to say??? I'm feeling doooown.... :x

:vinke: Nighty-night

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...