Gå til innhold

Min dagbok del 2...


*Lillian*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fiiint, min venn! :D

Dette fortjente du, Lillian. Skjønner samboeren din godt, jeg.

Han er heldig!

God bedring-klem! :briller:

dorian

:kysse: :kysse: :kysse: :kysse: :kysse: :kysse: :kysse: :kysse: :kyss:

Du er herlig, Dorian!! Tusen, tusen takk for de ordene, de redda dagen min!! :D *nusse litt mer på dorian*

Jeg har akkurat kommet hjem fra jobben, jeg reiste hjem for jeg er skikkelig dårlig. Har ikke feber, men jeg er helt ødelagt likevel. Så de syntes det var bedre om jeg dro hjem også... Har kjempedårlig samvittighet for at jeg dro, for jeg vet det blir mer stress for de andre da. Men jeg klarte bare ikke være der mer, jeg er sylta. Syk og svak og dårlig bak :lol:

Skal snart finne senga og legge meg, men jeg måtte ha meg litt mat først for jeg har ikke klart å få i meg noe før i dag. Så da sitter jeg her mens jeg spiser litt - det går treeegt å spise nå. Øya renner, nesa renner og jeg hoster så jeg får blodsmak i munnen :-? *synes synd på seg selv*

Det er så typisk, i morgen skulle jeg liksom avspasere fra jobben fordi jeg skulle treffe noen jeg ikke har sett på leeeenge - men nå vet jeg ikke hvordan det blir likevel. Jeg sa fra på jobben i dag, at jeg kan komme og ta tidligvakten min i morra sånn at de skal slippe å bytte vakter, på èn betingelse. Og det er at jeg får gå da jeg hadde tenkt å gå uansett. For jeg kjenner jo at jeg ikke orker å være på jobben en hel dag. Jeg har sagt ifra til dejten i morra at det er tvilsomt jeg orker, men har lovet å se an da. Skuffa person jeg varsla, ja :roll: Men - det er jo jeg også.

I morra kveld kommer søstera mi og hennes familie, deriblant en liten nevø på 8mnd.... :roll: Har lyst å ringe søsteren min og si at kanskje de kan utsette det, men jeg klarer ikke for jeg får så dårlig samvittighet og jeg vil jo gjerne se dem igjen snart... Helt innerst inn kjenner jeg at jeg ikke orker besøk i morra.. Men - jeg kan jo håpe på et under at jeg er frisk som en fisk til i morra :lol: *krysse fingre for at mirakler kan skje*

Nå har jeg spist opp skiva mi så nå finner jeg senga..Lalletid.... *tørke rennende øyne*

Ha en fin og frisk dag, folkens! Klem til alle!

(og en ekstra klem til Dorian..) :blunke:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken styrke og styrken til hva da? :lol:

Fikk ikke sove, jeg hoster så ille mye :-? Så derfor sto jeg opp igjen.. Isteden sitter jeg og kikker etter jobber, jeg, da..... Burde gjort ting hjemme, men sambo ringte og sa jeg ikke skulle gjøre noe - han skulle ta seg av det når han kom hjem. Jeg skulle bare konse om å bli frisk :blunke: Er ikke vanskelig å be i dag, jeg, det kan jeg love dere :lol:

Men - det er slitsomt å være så tung i kroppen og hoste så mye- orker ikke ligge for jeg hoster enda mer da. Har prata med legen min i fonen, han skulle faxe en resept på hostedempende til et apotek i nærheten. Så da får jeg det i kveld. Han hørte det på stemmen min straks hva det gjaldt...hehe.... Har sånn sexy whiskey-stemme :ler:

Jaja....Jeg får kikke litt mer etter jobber, jeg, da! :roll:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen i dag da Lillian ? Håper du er litt bedre og at besøket gikk greit. Her er ting strålende for tiden ......vi snakkes snuppa :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heija lillævænn.Måtte snike meg innom nå siden snuppen sitter og banner i sofaen her,tror det har noe med Bosnia.....fotballkamp et eller annet sånnt no å gjør :lol::sjarmor:

Håper det går bedre med deg vennen. Jeg har hatt en liten nedtur igjen de siste dagene men er på vei oppover igjen forhåpentligvis.

Det var kjempe kos og treffe deg og godt å få snakke litt med deg face to face også.Det var en ny opplevelse :D

Håper ikke det blir så lenge til neste gang,men du skal vel ligge å steike deg i sola før den tid tenker jeg :)

Ellers er det bra med meg. Vi snakkes snart vennen.Nå skal jeg svinse innom dagboka til Middis også er vel kampen over tenker jeg :wink:

Kos og klem fra mæji :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:D Thea, så koselig at du stakk innom en liten tur!! :D Håper vi ses snart igjen! :blunke:

Orker ikke skrive noe nå egentlig, er kjempetrøtt. Men jeg skal nok oppdatere meg i morgen. Har jo besøk av søsteren min og hennes lille familie (samboer og sønn på 8mnd). Kjempekos med besøk, selv om jeg ikke egentlig er i veldig god form. Har begynt å bli litt bedre :P Heldigvis!

Alt er ok her, har snakka masse om Kreta-turen og fått litt "inside-tips" fra de som har vært til Syden mange ganger før. Nå gleder jeg meg virkelig til å reise!! :D :D

Ellers har jeg det fint - sambo og jeg prater mye mer sammen og har liksom blitt mer "godbusser" igjen siden vi hadde den lille sjætten vår her om kvelden. Godt er det iallfall. Så får vi se hva som skjer :wink:

Ser lysere mot framtiden nu, og jeg har flere ting som jeg virkelig ser fram til om ikke så lenge. Deilig det også! :D

Natta!!

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem tilbake! :P

I dag tidlig reiste min søster og hennes lille familie. Var veldig koselig å ha dem på besøk selv om jeg ikke egentlig var i veldig fin form.

I går kveld laget vi taco med min hjemmelagde salsa til. Jeg laget altfor mye, så i dag har jeg laget calzoner og fylt dem med kjøttdeig og salsarestene + ost. Smakte på en til middag i dag, de ble kjempegode! Skal fryse ned resten, så vi har liksom.

Har funnet et par jobber å skrive søknad til i dag, så det er fikset. Ryddet litt opp igjen etter besøk, støvsuga gulvene og sånt småtteri. Skal i dusjen om ikke så lenge, men det har begynt å ule på jordfeil-alarmen her i huset, så det kommer noen folk for å se på den først. De anbefalte oss å ikke dusje før de hadde vært og sett. Det er nemlig på varmtvannsberederen det jør utslag på jordfeilbryteren :roll: Vannet var stengt fra klokka var 19.00 i går kveld og til klokka var ca. 09.00 i dag tidlig, så derfor har vi hatt kanne på kanne med vann her. Kommunen holdt på med noe graving i området her, så det var derfor. Og det var etter gravingen deres at det begynte å ule om jordfeil her. Derfor er det folk fra kommunen som skal komme og sjekke. Håper da virkelig at jeg kan dusje i kveld :o Hvis ikke blir jeg ikke god å ha med å gjøre, da skal jeg få gratis innpass på hotell fra kommunen så jeg får dusja :ler:

Nu skal jeg titte litt mer på linker om Kreta/Chania, har kikket på flere i helgen og nå begynner jeg virkelig å glede meg!! :D :D På denne tiden om 2 uker så tusler jeg nok rundt i Chania by og kikker meg om og nyter livet :briller: Litt crazy tanke egentlig, siden jeg ikke har vært ute og reist sånn før.... Men - er sikker på det blir bra!! :D

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp!

Ny dag......Gikk greit på jobben i dag - få unger egentlig og få ansatte. Men det gikk bra, vi har fått kjørt inn barnegruppa på avdelingen fort og det har gått så fint så dagene har blitt så mye enklere enn de har vært. Allmenntilstanden min er bedre igjen, selv om hostingen sitter igjen. Sjefen min ba meg sjekke opp hos legen så jeg ikke har bronkitt, men jeg har ikke hosta så lenge så jeg tror ikke det er noe sånt. Derfor gidder jeg ikke bruke penger på legetime da.

Har bestemt meg for at når jeg kommer hjem fra Kreta skal jeg bestille meg legetime for å få henvisning til terapi :roll: For å få orden på kaoset i hodet mitt og for å få hjelp for spiseforstyrrelsen. For å komme meg på rett kjøl, og kanskje få hjelp til å takle hverdagen bedre igjen :P Er det bra av meg mon tro?

Da vi la oss i går kveld hadde sambo og jeg en liten samtale om oss to igjen... Vi har snakka mer sammen den siste tiden enn vi har gjort de siste par månedene føles det som :lol: Men - det er godt. Jeg merker at jeg føler meg så mye mer letta innvendig, bare det at vi har snakket om oss to og forholdet - det at sambo er like smertelig klar over at det går dårlig som jeg er - at vi begge er innstilt på å jobbe med det - at vi får klarnet luften litt og prøvd oss litt sammen igjen. Det er behagelig, jeg liker det sånn!

Da jeg våkna i dag morges av den h#"%#¤ vekkerklokken som ringte, så ble det ikke atter en blåmandag. Selv om jeg var stuptrøtt som jeg alltid er, så følte jeg meg mye mer happy innvendig enn jeg har gjort på lenge - særlig om morgenen :blunke: Snudde meg og kikka på sambo - han lå allerede våken og lå og bare så på meg.. Da jeg smilte litt med stålånde :ler: sa han stille "Jeg er så heldig som har deg, det er så godt at vi begge vil jobbe for å få dette til å fungere" *sukk* Så deilig å høre som første ord på morgenen!! :P Så da orka vi faktisk til en forandring å ligge og kose på morgenkvisten før vi sto opp for å reise på jobb også :sjarmor: hehe... Sorry intimiteten, måtte bare si det.. Er så lenge siden vi har hatt en sånn kose-morgen sammen... :lol:

Etter jobben i dag kom det en mann på besøk som skulle sjekke fukt i gulvene for oss. Det er ikke fukt i stuegulvene slik som vi trodde, heldigvis. Men i kjelleren - fuktmåleren pep konstant. Men det kunne være pga at det er høy luftfuktighet i kjelleren da. Han skal komme tilbake senere med et annet apparat og sjekke på nytt. De som har lagt stuegulvet her skal også komme og rette opp fordi det er de som har gjort feil som gjør at gulvet her har begynt å sprike :roll: Da får vi iallfall fikset det, da. Men siden det ikke er fukt i stuegulvet så sank enda mer av håpet om å få hevet huskjøpet :lol: Jaja, skal nok overleve det lell..

Etter mannen hadde reist dro vi til Buskerud Storsenter og jeg var på Karjolen - en butikk der. Det er masse Black Design der, den stilen vi vil ha i huset. Av inventar er det mer og mer Black Design eller ting som står i stil til Black Design her, men vi har fortsatt langt igjen til stilen blir helt gjennomført. Men stua nærmer seg, bortsett fra bokreolene. De kjøpte vi til vi flytta inn i april, men jeg har allerede bestemt meg for å male dem :lol: For vi vil ha gjennomført stil, både sambo og jeg. Heldigvis har vi lik stil når det kommer til interiør, vi liker det mørke selv om mange kan synes det blir litt dystert. Vi er nok litt dystre, vi :ler: Vel, anyway.. Jeg kjøpte bare en løper til å ha på stuebordet, da. Merket fra BD er Aspara, det er en svart/brun løper. Er ikke så glad i hele store duker over hele stuebordet, liker best løpere. Synes løpere eller brikker under en lysestake gjør seg så fint på stuebordet. Synes det blir tomt om det ikke er noe der, liksom. Sånn for at det skal bli penest burde det kanskje vært en stor duk over hele, fordi bordet er så stygt - vi skal pusse det ned. Har bare ikke kommet så langt... hehe... Ting tar tid hos oss...

Nå sitter sambo og jeg og tar nattarøyken... Vi skal legge oss tidlig i kveld har vi blitt enige om :sjarmor: Dessuten er jeg trøtt - sover altfor lite enda, men jeg tør ikke bruke av de sovepillene jeg fikk hos legen i sommer fordi jeg har forsovet meg hver gang jeg har brukt dem.. :roll:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Gjesp: Har sovet helt forjævlig dårlig i natt - har hosta og hosta så jeg brekker meg og nesten mister pusten. Helt forferdelig. Tok hostesaft med rød varseltrekant, men det hjalp ikke. :-? Så naturlig nok er jeg stuptrøtt og helt gåen i dag..

Begynner på jobb om 40 minutter, skal jobbe helt til klokka 17.00 i dag...! :roll: Gruer meg rett og slett.. Jeg har blitt helt tappa for energi, så jeg gråt da jeg våkna i dag morges.

Krangla med sambo gjorde jeg også på morgenkvisten... :x Så ikke akkurat starten på en hyggelig dag... Får håpe det blir bedre utover dagen, i det minste.

Æsj, jeg hater sånne dager..!

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen ble litt bedre etterhvert, men jeg ble fikk testa tålmodigheten min en del i dag på jobben... :roll: Jeg sa fra da jeg begynte på jobb at jeg hadde sovet dårlig og krangla med sambo så jeg var ikke i toppform i dag - sånn at de var klar over det og dermed ikke klikka helt om jeg holdt på å sovne på gulvet sammen med barna. Det gikk greit, jeg sovna ikke og ble i bedre humør utover dagen... Men hun som er ped.leder på avdelingen min, aaaaargggggh :evil: Alltid, om jeg stiller et helt vanlig spørsmål som ikke er ment som kritikk eller noe som helst, jeg bare stiller et spørsmål, så går hun i forsvar. Et lite eksempel; hun var i garderoben like ved stellerommet i dag, jeg var alene inne på avdelingen. Skulle skifte bleier, men for å gjøre det mest mulig effektivt tenkte jeg at jeg kunne skifte noen av bleiene inne på avdelingen så èn skulle slippe å skifte alle bleiene. (Hun ene var nemlig på vei for å ordne istand måltiet) Så jeg spurte hun ped.lederen om hun kunne ta med noen bleier inn på avdelingen. Da fikk jeg et skikkelig surt svar i retur om at det var for å legge sammen noen klær hun var i garderoben, hun gikk ikke dit for å hente bleier til meg! :o Sorry meg, liksom.. Jeg bare spurte..... Sånn er det hele tiden... Jeg nevnte også tidligere i dag at jeg syntes det var trist at et av barna hadde så utrolig lange dager og blir hentet sist hver dag når jeg vet moren hans er hjemme. Jeg synes synd på guttungen. Da sier hun surt "du må passe deg litt for å synse for mye, vi har ikke noe med det" :o :o Hallo, jeg har ikke tenkt å blande meg borti det, jeg skal ikke si noe om det til moren heller. Jeg bare synes synd på ungen!! Er ikke DET lov heller nå da?!?!?!?? :o Herregud... Men - skal ikke sutre mer, jeg, sjø...

Vel, kom hjem fra jobben og spiste kjapp middag - pølser og potetmos. Ikke veldig godt, men jeg var sulten og trengte mat fort. Så da ble det sånn.

Etterpå har jeg fått en helt forferdelig hodepine som sitter på venstresiden av huet mitt... Og den har jeg hatt hele kvelden, siden klokka var rundt 18 eller noe... :-? Har ikke tabletter som funker heller, så jeg må bare prøve å holde det ut... Legger meg nok tidlig i kveld også, tenker jeg..

Ellers er det ikke stort som skjer i livet mitt - jeg går bare og venter på Kretatur. Også tenkte jeg å prøve å få til en samtale med sjefen i morra, skal forhøre meg om hvordan det er i forhold til jobb og det å gå i terapi og sånn. For det er jo ikke så lett å få terapitimer på kvelden, de ahr jo åpningstider som alle andre steder hos terapeutene også. Får se om jeg får tid til det, da. For det er èn mindre i bemanningen på avdelingen denne uken, han er i ferie. Så da får jeg se om jeg rekker det.

Ha en fin kveld!

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojojojo..........jeg har helt glemt bort dagboken min de siste dagene, den hadde falt helt ned på side 2!!! :o *må rettes på nu*

Hva skal jeg skrive da mon tro?!?! :roll: Vel, jeg har en liten tilståelse å komme med... Jeg har tatt på meg igjen masken jeg var så flink å slippe litt taket på tidligere i sommer... Jeg maktet ikke mer sure miner fra folk rundt meg som trodde jeg var sur hele tiden mens jeg egentlig hadde det vondt inni meg og bare trengte litt omsorg og en klem i ny og ne. Isteden trakk folk seg unna fordi de tolket meg som om jeg var sur og gretten hele tiden... :-? Så jeg tok fram igjen masken og ble den blide og fornøyde en stund igjen.. People-pleaser, that's me..... :blunke: Så det er mye jeg ikke har fortalt i dagboken min eller til noen IRL den siste tiden.. Vil ikke fortelle for mye om det heller... Men, poenget er.. Jeg er på en real opptur igjen nå tror jeg! :D Har blitt kjent med noen nye folk som virkelig har fått meg opp av grøfta igjen og som jeg setter utrolig stor pris på!!! :D :D

I dag merket jeg for fullt at oppturen er på god vei... For jeg kjente for første gang på flere måneder en virkelig lykkefølelse inni meg... Vil gjerne fortelle, om noen gidder å lese :blunke:

Det har seg sånn, vi har fått en ny ansatt på jobben. Han er ikke fast ansatt eller noe, men jobber 4 dager i uken gjennom noe prosjektlignende greier. Han er 27år, og en veldig hyggelig fyr. Sånn type menneske som jeg har sansen for, slik flere av mine venner er på en måte. Vi har fått god kontakt og kommet godt overens fra dag 1, vi har pratet veldig mye sammen. Han har jobbet hos oss noen uker bare.

I dag sto jeg på kjøkkenet og lagde mat til min avdeling. Han var også der for å lage mat til den avdelingen han er på. Vi skravla om vær og vind og hadde det veldig koselig. Plutselig sier han "vettu, Lillian, nå skal jeg gjøre noe jeg har hatt lyst til lenge" Jaha, sier jeg spørrende og titter på ham. Da tar han rundt meg og gir meg en kjempeklem!! :D Jeg ble jo utrolig overrasket, men veldig glad! Så sa han at han hadde hatt lyst til det lenge, men ikke turt. Han sa "jeg liker deg så godt, du er en av de aller hyggeligste i barnehagen og en av de mest hyggelige jeg har truffet!" Jeg ble helt lamslått!! :o Men FOR EN FØLELSE!! :D :D Jeg sa at jeg synes det var utrolig koselig sagt og gjort av ham, og at det varmet veldig. Og at jeg synes han er superduper også (for det synes jeg jo) :)

Sååå sjokkert, men så utrolig SKJØNT å høre noe sånt!! Wow, sier jeg bare!! Jeg svevde jo nesten etterpå, for at noen virkelig viser at de liker deg på den måten der, det har jeg ikke sett maken til! Det er ikke ofte det blir vist at jeg blir satt pris på, særlig ikke på den måten der! :D Da kjente jeg en skikkelig varm følelse inni meg, en sånn "så deilig det er å leve" - følelse, liksom :blunke: Det er slike små øyeblikk av lykkefølelse det er så langt mellom jeg føler, men når jeg føler dem er de virkelig store! hehe... Da kan jeg leve på dem leeeenge etterpå! Så koselig å ha fått en sånn arbeidskollega, det må jeg bare si! De andre gir meg jo bare klemmer om det har skjedd noe eller om jeg skal bort/de skal bort og sånne ting. Ikke sånne spontane klemmer fordi de setter pris på meg på arbeidsplassen, liksom... Kanskje det er bare han som setter pris på meg der? :ler:

Da han skulle gå fra jobben en time før meg, kom han bort til meg og ga meg en liten klem og sa "god helg lille venn" :wink: Så søtt! hehe... Koselig å få nye venner da, er glad til for å utvide nettverket mitt, jeg. :P Det som er så komisk, er at ingen som ser ham ville trodd at han er en sånn "klemme"-type eller en som sier "lille venn" til folk, han er litt freaka og speisa liksom.

Så jeg har hatt en god dag på jobben, det må jeg si! :P Så hyggelig med slike mennesker, de gjør virkelig dagen lettere å komme gjennom! :D

Jeg har jo sagt det før, men jeg kan si det igjen; jeg blir alltid lettest venn med mannfolk enn med samme kjønn som meg selv, jeg... hehe... Er nok litt karslig av meg :ler:

Vel, sånn er det. Deilig å ha den opptur-feelingen igjen, det må jeg si.. Går stadig fremover! Og jeg som skal til legen når jeg kommer hjem fra Kreta, for å få henvisning til terapi... Jeg har virkelig tatt noen steg framover nå! Det har gått trått, men jeg har ikke stoppet opp enda iallfall!! :wink:

Og i går....Da fikk jeg SMS fra en kompis som var på hyttetur... Han fant ut han skulle sende meg en SMS så jeg ikke skulle bli bekymra :blunke: Pleier liksom å høre fra ham minst annenhver dag (som regel hver dag) og siden jeg da ikke hadde hørt fra ham på et par dager liksom. Hadde han latt være å gi lyd fra seg i en dag eller to til, så hadde jeg nok blitt bekymra også. Snill tanke, da, at han ikke ville uroe meg! :P

Tror jeg skal begynne med takknemlighetsdagbok, jeg. Å skrive èn ting jeg er takknemlig for hver dag i denne dagboken... (Stjeler tipset fra en annen dagbok...hehe) Kanskje det kan hjelpe meg til at livet mitt ikke er en så ekstrem rollercoaster også!?!? At jeg ser mer positive ting? Aldri så galt at det ikke er godt for noe :wink:

Begynner nå, jeg...

Takknemlighetsdagbok: I dag er jeg takknemlig for at jeg har venner!

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ÅÅÅÅÅ så koselig da !!! Misunner deg den kollegaen !!

Tenk å fått en klem og hørt de ordene da? *drømme*

heldig du vennen - gjem de ordene i hjertet

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅh, nå har sambo blitt sjuk også.... Han har ligget rett ut i hele dag... :-? Det har forsåvidt jeg også...Har ikke blitt verre allmenntilstand på meg, men jeg har blitt mer tett igjen :-? Typisk....

7 dager igjen til sol og varme (forhåpentligvis...hehe) :briller:

Ha en fin kveld, alle sammen! :P

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Lillian!

Så herlig arbeidskollega du har fått deg, og ikke minst er det jo så herlig når noen gir deg en klem bare fordi di er den du er!! :D Det sier jo litt om hvilken person du er faktisk er det!:-)

Høres deilig ut å dra på ferie til varmere strøk..Nå er vel ikke jeg så glad i varmen, men uansett liksom. Har aldri vært i "Syden" jeg, men..

Håper du får det kjempefint.

Og det er godt å lese at ting går bedre med deg. At du har bestemt deg for å be om hjelp til å begynne i terapi syns jeg er kjempebra av deg. Kanskje du klarer å legge ting litt bak deg, og få hjelp med spiseforstyrrelsen.

Jeg har sendt mine papirer til Modum Bad nå, så da er det bare å krysse fingrene på hva avgjørelsen blir..Håper jo at jeg blir lagt inn..

Vel, håper du har en fin helg og god natta!

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...