Gå til innhold

Hvorfor finnes det fortsatt single damer?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg skjønner hellet ikke vitsen i å være på tinder og med "ønsker seriøse forhold" i profilen dersom man faktisk egentlig ikke ser for seg det. Helt fint å ville være singel lenge eller for alltid, men hvorfor da bruke tid på Tinder med den profilen? 

Anonymkode: 92586...9ef

Fordi det at man har det best så langt i livet som singel, behøver ikke nødvendigvis å bety at man utelukker muligheten for noe annet i fremtiden..

Nettopp fordi man har det så.fint alene, blir det ofte til at det går langt og lenge mellom noen som beriker livet. 

Da forblir man singel og har det helt topp. Samtidig som man er åpen for å få det kanskje enda bedre..

Anonymkode: 95d73...711

• Liker 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nok en av de. Jeg har mange likes og mange matcher, men jeg sliter med å finne en passende match for meg. Ting kan se bra ut på papiret, men det er så mye som skal klaffe. Nå er jeg voksen nok til å vite hva jeg vil, og hva jeg absolutt ikke vil. Så da blir nåløyet enda mindre. Jeg trives så godt i eget selskap, så det er mye som skal til for at jeg slipper noen inn. Har egentlig gitt opp, men ikke slettet profilen enda. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

De fleste menn som er langtids-single som voksne er det av gode grunner, som ikke har med utseende å gjøre. F.eks. tilknytningsmønster, hvor godt/dårlig de fungerer sosialt og i arbeidslivet. Tror det er flere grepa kvinner enn menn, og da er jo de mennene som er igjen ikke så attraktive for tilsvarende kvinner.

Anonymkode: 7bbb6...19d

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi det at man har det best så langt i livet som singel, behøver ikke nødvendigvis å bety at man utelukker muligheten for noe annet i fremtiden..

Nettopp fordi man har det så.fint alene, blir det ofte til at det går langt og lenge mellom noen som beriker livet. 

Da forblir man singel og har det helt topp. Samtidig som man er åpen for å få det kanskje enda bedre..

Den ser jeg, men stusser fortsatt litt på at man da velger å ha "søker noe seriøst" eller tilsvarende i profilen. Da hadde det vel passet bedre med noe som "Trives som singel men åpen for noe mer" eller noe slikt. Men man vet jo selvsagt ikke alltid intensjonene til hva folk skriver uansett, så man må jo fort innom en runde for profilsjekk...

Skrevet

Vel, jeg har pratet med noen menn jeg har blitt venn med som oppdager underveis en del damer later som de er ute etter et forhold, men i realiteten kun oppmerksomhet. Hvorfor er de der for å fulle sitt ego og ødelegge.? Hvorfor er de på dating apper? 
Jeg som godt voksen dame får ekstremt mye sex forespørsler fra yngre til eldre. Svært få seriøse. Så langt forblir jeg singel, men gir ikke opp. Jeg har sterk vilje til å ønske kjærlighet i livet. Man må ha kjemi, men også viljen der. 

Anonymkode: 69ff0...28e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er helt klar for å finne en kjæreste og har ikke denne, jeg er så glad for å være alene forbi at jeg er glad for å ikke være i en dårlig relajson. Men har trivsel i livet også, er bare fullt klar over at det hadde vært bedre for meg i denme epoken å møte noen. Også fordi det er skremmende å ikke leve før kroppen ikke lemgre har de samme behovene for det. Har lagt merke til at jo eldre vi damer blir, jo mindre viktig er relasjoner. Å kan kanskje være for det å bygge reir sammen. Jeg er i 30 årene og har ikke all verden av reir byggemde tid her i livet.

Er enda sånn at jeg er singel til jeg møter riktig mann.

Til et enstra svar for det høres ut som ingen damer liker å holde hender med menn i disse forumene. Berikelse i livet er jo sannt, men det høres også overdrevent pompøst ut. Som at alle menn er dårligere for å ikke passe, de fleste er fine, men felles passer vi ikke til hverandre. Går andre veien også. Det er ikke sikkert han jeg liker vil like meg. Min mann gjør lite for å treffe meg, som jeg også har gjort for å treffe han. Er trist, men jeg vet ikke hvor jeg skal lete etter han.

Anonymkode: 21d2b...dfb

• Liker 1
Skrevet

Bor landlig til ja. Kan jo selvfølgelig funke å være særboere, men da kan ikke avstanden være altfor stor heller, da blir det bare styr. Jeg 

Anonymkode: aefc3...41b

Skjønner den. Har selv vært i et par avstandsforhold, så vet hvor vanskelig det kan være. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Greit. Dette høres sikkert litt ut som den kjente satiren "If humans come from monkeys, why are there still monkeys?"  Men det er det ikke. 

Jeg har ikke sjekket selv, men i følge mange på dette forumet er 80-90% av brukerne på Tinder (og muligens andre apper) menn. Menn i alle former og fasonger, fra psykopater til drømmeprinser. Fra tjukkaser til toppidrettsfolk. Teater-løver, fjellgeiter, dansere, langrennsløpere, byvandrere, musikere.. U name it - U got it!! 

Det jeg derimot har sett, er at det er ganske mange veldig attraktive damer på disse appene. De er pene, utdannede, sporty, kulturelle osv. Scorer høyt på value-grafen, med andre ord. De fleste av dem poengterer at de er ute etter seriøse forhold. Det ekskluderer nok en stor andel av mennene, men det burde allikevel være mer enn nok å velge i selv etter dette. Men de damene er på disse appene i evigheter.. 

Skulle tro at det blir som å stå midt i en godtebutikk og klage høylytt over at man ikke klarer å finne et eneste sukkertøy... 

Hva er historien bak disse? Det er jo så mange bra menn der ute som søker etter noe seriøst. Da mener jeg bra, voksne menn med gode jobber, tar vare på seg selv og er motivert for å gå inn i noe seriøst. Så hva er det som skjer? Eller hva er det som ikke skjer? 

Det hadde vært fint om incel-klubben holder både revolver og statstikk-fjas nede i lomma en stund og la damene få svare.  Jeg er rett og slett nysgjerrig på å forstå. 

Anonymkode: 4b9bd...e3d

Nå er ikke jeg på tinder.. Men jeg er i starten av 40 årene, skilt, singel, og ikke klar for å date, samtidig så er jeg  jo en aldersgruppe og til dels en omgangskrets både privat og på jobb, der mange kvinner er på tinder… Det de sier til meg, er at de er på tinder, men de fleste er ikke aktive på den måten at de dater og chatter aktivt, de har rett og slett ikke overskudd eller tid, utenom jobb, barn og annet, til å engasjere seg veldig når første melding er: 

Hei

Driver du med da?

spennende profil du har

Du er sexy

Pule? 
suger du?

Hvor gamle er barna dine? 
Lenge siden du fikk pikk?

osv,osv…

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Altså… Ingen av dem er verken overfladiske eller har hatt menn før som tilhører den såkalte  gruppen menn som omtales som ‘’de beste’’ Altså høye,rike, godt trent osv,osv…. 
Og de er absolutt ikke på jakt etter det heller..

De fleste som er på let etter forhold, ønsker en mann som lever ganske likt liv som dem.. Og som de kan ha en samtale med.. 

Og meldinger som de over, pirrer ikke akkurat nysgjerrigheten, uansett hvordan de ser ut…. 

Det er hvert fall min oppfatning.. 

Utover det, så tror jeg også at når noen har vært på dating apper en stund, og er aktivt på leting, så tenker jeg det er lett å bli litt nummen/kynisk.. Uansett om du er mann eller kvinne… Dessverre…. 

Anonymkode: 5be71...059

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

De fleste menn som er langtids-single som voksne er det av gode grunner, som ikke har med utseende å gjøre. F.eks. tilknytningsmønster, hvor godt/dårlig de fungerer sosialt og i arbeidslivet. Tror det er flere grepa kvinner enn menn, og da er jo de mennene som er igjen ikke så attraktive for tilsvarende kvinner.

Anonymkode: 7bbb6...19d

For noe tull. Jeg kjenner mange evig single menn med gode jobber som er greie og fungerer fint sosialt. Mange i ingeniør og teknologi jobber. De er kanskje ikke de mest frempå, men det er ikke noe galt med dem sosialt sett.

Anonymkode: 450a0...ce0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er jo ikke lov lenger. #VilleBareSnakkeLitt

Joda, det er lov. Men å fortsette å «bare snakke litt» når noen tydelig er avvisende både i eventuelle svar og med kroppsspråk er ikke greit, men det var det heller ikke i «gamle dager». Og så er det heller aldri vært normalt å presse seg ned ved siden av en enslig dame på kollektivtransport for å «snakke litt» når det finnes flust med ledige tosetere.

Anonymkode: 88201...c15

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Greit. Dette høres sikkert litt ut som den kjente satiren "If humans come from monkeys, why are there still monkeys?"  Men det er det ikke. 

Jeg har ikke sjekket selv, men i følge mange på dette forumet er 80-90% av brukerne på Tinder (og muligens andre apper) menn. Menn i alle former og fasonger, fra psykopater til drømmeprinser. Fra tjukkaser til toppidrettsfolk. Teater-løver, fjellgeiter, dansere, langrennsløpere, byvandrere, musikere.. U name it - U got it!! 

Det jeg derimot har sett, er at det er ganske mange veldig attraktive damer på disse appene. De er pene, utdannede, sporty, kulturelle osv. Scorer høyt på value-grafen, med andre ord. De fleste av dem poengterer at de er ute etter seriøse forhold. Det ekskluderer nok en stor andel av mennene, men det burde allikevel være mer enn nok å velge i selv etter dette. Men de damene er på disse appene i evigheter.. 

Skulle tro at det blir som å stå midt i en godtebutikk og klage høylytt over at man ikke klarer å finne et eneste sukkertøy... 

Hva er historien bak disse? Det er jo så mange bra menn der ute som søker etter noe seriøst. Da mener jeg bra, voksne menn med gode jobber, tar vare på seg selv og er motivert for å gå inn i noe seriøst. Så hva er det som skjer? Eller hva er det som ikke skjer? 

Det hadde vært fint om incel-klubben holder både revolver og statstikk-fjas nede i lomma en stund og la damene få svare.  Jeg er rett og slett nysgjerrig på å forstå. 

Man kan vel si at Tinder og arbeidsmarkedet har noen av de samme utfordringene? 

Det er mangel på arbeidskraft i Norge, selv om det finnes flere som er arbeidsledige.

De som er arbeidsledige har ikke den kompetansen som er etterspurt.

Sånn er det kanskje litt på «kjønnsmarkedet» og?

Folk vil for forskjellige ting, er for forskjellige, har for forskjellige livssituasjoner, eller bor for langt fra hverandre?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En mann må være en berikelse i livet mitt, ikke en byrde. Jeg har det helt supert alene, det skal mye til for at jeg endrer så radikalt på livet mitt.

Anonymkode: 8c21d...d88

Dette! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For noe tull. Jeg kjenner mange evig single menn med gode jobber som er greie og fungerer fint sosialt. Mange i ingeniør og teknologi jobber. De er kanskje ikke de mest frempå, men det er ikke noe galt med dem sosialt sett.

Bra du sier dette. Menn kan da ha tilfeldigheter som gjør at de forblir single i livet de også. 

Tenk om alle var desperate etter å ha noen uansett hva til en vær tid, da har vi ikke engang fått beholde kjæresten når vi først fannt oss en.

Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (7 minutter siden):

Man kan vel si at Tinder og arbeidsmarkedet har noen av de samme utfordringene? 

Det er mangel på arbeidskraft i Norge, selv om det finnes flere som er arbeidsledige.

De som er arbeidsledige har ikke den kompetansen som er etterspurt.

Sånn er det kanskje litt på «kjønnsmarkedet» og?

Folk vil for forskjellige ting, er for forskjellige, har for forskjellige livssituasjoner, eller bor for langt fra hverandre?

Eller de har ikke sett jobben.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Men dere som svarer sånt er vel ikke de damene jeg snakker om heller??? Eller er dere på Tinder bare for å fortelle at dere ikke vil date? 

Jeg snakker om damer som er på Tinder i evigheter og som har alle forutsetninger for å finne noen. 

"Sist aktiv for 24 timer siden", "Aktiv må", "Online". 

Virker ikke så veldig passive. Og hvis du mener man trives best som single, er vel ikke Tinder noe man bruker tid på? 

Jo, fordi man håper på en som beriker? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Jo, fordi man håper på en som beriker? 

Snakker du om penger nå? 

Skrevet

Hvorfor finnes det fortsatt single damer: 

Som langtidssingle dame spør jeg meg ofte: hvor i all verden møtes folk? 

Anonymkode: 09c3e...f5f

• Nyttig 6
Skrevet

Det ene utelukker vel ikke det andre? Jeg er K51 og trives godt som singel, samtidig som jeg er på datingapp. Det må jo være greit å være åpen for å treffe noen, men ikke måtte gå på hver date en blir invitert på?

Anonymkode: 7b6e7...5c1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakker du om penger nå? 

Selvsagt ikke. Man snakker om en som greier å plukke opp sokkene sine selv og har boevne, som kan kommunisere, ikke er egoistisk og som det er trivelig å være sammen med. 

Anonymkode: 430d1...3f8

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Snakker du om penger nå? 

Selvsagt ikke. Man snakker om en som greier å plukke opp sokkene sine selv og har boevne, som kan kommunisere, ikke er egoistisk og som det er trivelig å være sammen med. 

Anonymkode: 430d1...3f8

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...