Gå til innhold

Er mannens inntekt av betydning for deg?

Hvor viktig er mannens inntekt?  

154 stemmer

1. 1. Jeg foretrekker en mann som:

• Har jobb, men samme hvor høy lønn
      66
    • Har inntekt, men kan godt være ufør etc.
      21
    • Tjener over snittet
      39
    • Tjener over 1.5 mill
      12
    • Jo rikere jo bedre
      14
    • Jeg foretrekker lavtlønte menn
      2

Fremhevede innlegg

Skrevet
Brunello skrev (39 minutter siden):

Her kommer de fleste til å svare noe svada som at det ikke er så viktig bare han har orden på økonomien. Men all statistikk viser at det er feil. Så lenge en mann tjener bra, er han attraktiv.  Jeg er for ordens skyld ikke bitter på menn som tjener bra. Jeg er en av de selv.

Så folk kommer til å si det de mener personlig, og du tror at det betyr løgn fordi du holder det opp mot en type statistikk? Du vet det ikke funker sånn eller? Statistikk snakker ikke. Statistikk er en samling data som formidler tendenser. At tendensen er at kvinner er sammen med menn som tjener mer enn dem, er a) helt logisk siden menn generelt sett tjener mer enn damer, og b) ikke et bevis for at de samme damene ikke også kunne ha vært sammen med menn som tjente mindre enn dem og c) nettopp en tendens, og ikke "sannheten". Alt som ikke går innenfor tendensen kalles ikke avvik.

Anonymkode: a0253...fc6

• Liker 2
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke ha noen krav på det, har selv lav lønn og mye å jobbe med. Følelsesmessig ble jeg gift med den tilfeldig snille mannen jeg handlet hos ikveld, og er lille spoon med han i tankene uavhengig av lønn og også alt annet.

Anonymkode: 93620...626

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så folk kommer til å si det de mener personlig, og du tror at det betyr løgn fordi du holder det opp mot en type statistikk? Du vet det ikke funker sånn eller? Statistikk snakker ikke. Statistikk er en samling data som formidler tendenser. At tendensen er at kvinner er sammen med menn som tjener mer enn dem, er a) helt logisk siden menn generelt sett tjener mer enn damer, og b) ikke et bevis for at de samme damene ikke også kunne ha vært sammen med menn som tjente mindre enn dem og c) nettopp en tendens, og ikke "sannheten". Alt som ikke går innenfor tendensen kalles ikke avvik.

Det er vel mer slik at bare de som har de politisk korrekte svarene skriver noe.

Skrevet
Brunello skrev (3 minutter siden):

Det er vel mer slik at bare de som har de politisk korrekte svarene skriver noe.

Synes du det er teit at de du mener er politisk korrekte svarer det de faktisk mener?

• Liker 4
Skrevet
Brunello skrev (6 minutter siden):

Nei, har sett masse ulikt om lønn. 

Anonymkode: 93620...626

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser etter en mann som er på samme plass økonomisk som meg selv. Han bør ha en jobb som betaler nok til at vi kan spise på restaurant og reise på ferier. Jeg går ikke ned i levestandard pga en mann, og jeg har ingen planer om å forsørge han.

(i tilfelle noen misforstår med vilje: jeg har råd til restaurant og reiser i dag.) 

Anonymkode: 09fd0...def

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ønsker at han kan ta halvparten av utgiftene våre pluss at han utover det setter forbruk etter evne. Ikke øse ut penger men spare, sette av til vedlikehold osv. Spillegjeld og mye forbruks/kredittkortgjeld ødelegger mye for meg, da er vi på så ulikt standpunkt at da er det nesten håpløst. Han trenger ikke ha masse, men han må være fornuftig med det han har.

Jeg har tjent mest i de to siste forholdene mine så trenger ingen mann til å betale for meg. Så lenge han bidrar til husholdningen med rundt 50% er jeg fornøyd.

Anonymkode: 1e6fc...7f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Her kommer de fleste til å svare noe svada som at det ikke er så viktig bare han har orden på økonomien. Men all statistikk viser at det er feil. Så lenge en mann tjener bra, er han attraktiv.  Jeg er for ordens skyld ikke bitter på menn som tjener bra. Jeg er en av de selv.

Av mine tre langvarige forhold har to tjent mindre enn meg.

Kjenner mange par der kvinnen tjener mest, men vi lever svadaliv i følge deg? 

Det absolutt eneste som betyr noe for meg er at han klarer å ivareta sin økonomi.

Anonymkode: 9932a...403

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Og det betyr at det finnes kvinner som ikke bryr seg om det. Jeg bryr meg mye mer om utseendet hans. 

Anonymkode: e116c...b25

• Liker 5
Skrevet

Vel, man svarer jo kun på vegne av seg selv. Det ér sant at jeg tjener mer enn min mann, og det er ikke et problem. Hvordan mener du ellers man skal svare? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Og helt bankers at det kommer innlegg fra menn som skal fortelle oss hva vi egentlig mener. 

Anonymkode: e6ef7...5ee

• Nyttig 8
Skrevet

Ønsker særbo pga unger jeg ikke vil ha en mann flyttendes inn til, men han må ha jobb og forsørge seg selv, det vil si ikke bo på sofaen eller i kjellerleiligheten til mamma. Men han må ikke være noe rik, spiller ingen rolle om han er dasstømmer så lenge han jobber 

Anonymkode: 0e32e...d8a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men om han tjener 300k, 600k eller 900k spiller ingen rolle.

300k er ca. lavtlønnet i flg SSb, omtrent 11 % av befolkningen har under dette nivået. Det er en massiv forskjell på 300k og 600k (mediannivå) i forhold til hva du kan gjøre med partneren på fritiden. 

Anonymkode: ac3a8...6c2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

300k er ca. lavtlønnet i flg SSb, omtrent 11 % av befolkningen har under dette nivået. Det er en massiv forskjell på 300k og 600k (mediannivå) i forhold til hva du kan gjøre med partneren på fritiden. 

Anonymkode: ac3a8...6c2

Ikke nødvendigvis. En partner som tjener bedre kan selvfølgelig velge å være raus med partneren sin.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. En partner som tjener bedre kan selvfølgelig velge å være raus med partneren sin.

Spørsmålet er likefullt om man ønsker dette. Bruker man store deler av pengene sine på en mann med dårlig råd, vil det påvirke en selv.

Anonymkode: 60ca7...cb7

Skrevet

Hvorfor skal jeg bry meg om inntekten til en mann? Jeg har en bror som tjener 2 million, og en annen som går på NAV.

Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre.

Anonymkode: 86047...7f6

• Liker 2
Skrevet

Ja, selvfølgelig er den det. Noe annet hadde vært løgn. 

Vi har et liv å leve, og barn som skal forsørges. Vi ønsker ikke bo i en trang leilighet, eller ikke kunne spise den middagen vi vil. Dessuten tar jeg i litt mer på hjemmebane for at han skal kunne ha den jobben han vil, da er det lønnen hans som veier opp for at jeg faktisk gidder å være alene om alt i flere uker om gangen… 

Når det er sagt så er jo begges inntekt av betydning, men jeg hadde ikke akkurat blitt lei meg om han tjente 2 millioner mer i året 😅  Begges inntekt er jo med å påvirke hvordan vi og barna har det, både nå og i fremtiden. 

Anonymkode: 0f63a...c72

• Nyttig 1
Skrevet

Har sett morsomme klipp der damer vil ha en mann på minst 1,85 som tjener minst 1 mill i året.

Det var i usa og de kunne velge mellom 0,5% av ugifte menn i den poolen. Kvinner og logikk er et eget tema....

Anonymkode: a5fe7...da2

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og helt bankers at det kommer innlegg fra menn som skal fortelle oss hva vi egentlig mener. 

Anonymkode: e6ef7...5ee

Enig, spør heller en fisk hvordan du best fanger fisk.

Anonymkode: a5fe7...da2

Skrevet

100% uviktig, så lenge han har sine egne penger og ikke forventer at jeg skal forsørge han.

Anonymkode: 9c3e0...4c3

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...