Gå til innhold

Er mannens inntekt av betydning for deg?

Hvor viktig er mannens inntekt?  

154 stemmer

1. 1. Jeg foretrekker en mann som:

• Har jobb, men samme hvor høy lønn
      66
    • Har inntekt, men kan godt være ufør etc.
      21
    • Tjener over snittet
      39
    • Tjener over 1.5 mill
      12
    • Jo rikere jo bedre
      14
    • Jeg foretrekker lavtlønte menn
      2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva tenker du om en potensiell partners inntekt, er det noe du bryr deg om den ene eller andre veien?

Anonymkode: 60ca7...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er at han har kontroll på den inntekten han har. Hjelper ikke med høy inntekt hvis den brennes bort på tull.

Anonymkode: 3ab7d...4d7

• Liker 7
  • Nyttig 14
Skrevet

Min mann var på et tidspunkt sykkelbud for Foodora og jeg forsørget ham 100% (all lønnen hans var hans lommepenger), så jeg vil absolutt påstå at hans lønn ikke har noe å si. Vi var begge i slutten av 20-årene i den perioden, ikke studenter

Anonymkode: 0cf91...c92

• Liker 4
Skrevet

Oversikt og kontroll på inntekten. 

Inntekt betyr jo selvsagt noe for hvilket liv man kan ha. Ingen ønsker store økonomiske bekymringer.

Anonymkode: 7b89b...23c

• Nyttig 5
Skrevet

Ønsker kun særbo så inntekt ikke så viktig, men han må kunne forsørge seg selv. 

Anonymkode: 25357...e60

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Dette kommer jo an på hvor i livet man er. Den livsfasen man er i har jo stor betydning for hvilke forventninger man rent realistisk kan ha.

For eksempel kunne jeg gjerne dratt hele lasset hvis jeg var i jobb og han studerte tidlig i tjueårene, som en investering i vår framtidige velferd. Og jeg hadde jo aldri gått fra min mann om han ble ufør nå, men hadde nok ikke valgt å bli sammen med en ufør mann i mine unge dager (forsåvidt ikke nå heller om jeg måtte ut på markedet igjen).

Der jeg er nå, hvor jeg nærmer meg 40-årene og har store barn, så er mannens jobb og inntekt naturligvis av betydning for meg. Men det er viktigere at mannen er initiativrik, ansvarlig og ambisiøs enn akkurat nøyaktig hva han tjener. Jeg ha jobbet hardt for god karriere og solid økonomi, og ønsker en som matcher meg der. Jeg ønsker ikke en mann med solid økonomi for å leve på han, det hadde jeg aldri ønsket. Jeg har faktisk stort sett alltid tjent mest i forholdet i mitt voksenliv. 

Anonymkode: 3c9a8...28a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ønsker kun særbo så inntekt ikke så viktig, men han må kunne forsørge seg selv. 

Anonymkode: 25357...e60

Dette! 

Anonymkode: 92419...cb0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg foretrekker en mann med inntekt, men jeg bryr meg ikke så mye om hvor den kommer fra. Jeg er dog glad for at både mannen og jeg jobber, men jeg hadde ikke droppet den store kjærligheten hvis han var uføretrygdet (hvis jeg kan si det slik).

Han trenger ikke tjene mer enn meg. I dag tjener jeg mer enn min mann, og det er helt greit for meg. :)

• Liker 1
Skrevet
SPOCA skrev (37 minutter siden):

Jeg foretrekker en mann med inntekt, men jeg bryr meg ikke så mye om hvor den kommer fra. Jeg er dog glad for at både mannen og jeg jobber, men jeg hadde ikke droppet den store kjærligheten hvis han var uføretrygdet (hvis jeg kan si det slik).

Han trenger ikke tjene mer enn meg. I dag tjener jeg mer enn min mann, og det er helt greit for meg. :)

Så hvis han er Tony Soprano, er det også ok? 😁

Anonymkode: e116c...b25

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ordnet økonomi er en fordel. Om han levde fra hånd til munn og aldri hadde råd til noe ekstra kan fort bli vanskelig, men hvor mye han tjener og hvordan (fortsatt at det er lovlig...) er mindre viktig. Jeg er såpass gammel og satt at særbo og separat økonomi uansett er å foretrekke, men det er greit å ikke ha altfor forskjellig handlingsrom.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hvis han er Tony Soprano, er det også ok? 😁

Anonymkode: e116c...b25

Nei, hehe. ;) Det finnes selvfølgelig enkelte unntak.

Skrevet

Han må kunne forsørge seg selv som jeg forsørger meg selv. Det er et must.

Anonymkode: 15171...0d4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei. Jeg er mann da, men det spiller vel ikke store rollen. Hvis jeg skulle finne en mann så betyr inntekt veldig lite utover at han har en ordnet økonomi. Dvs, opptatt av å være fornuftig med penger, ikke sløse for mye osv. Men om han tjener 300k, 600k eller 900k spiller ingen rolle. Det er personen man skal leve med, ikke lommeboka. 

Anonymkode: b36eb...f81

• Liker 2
Skrevet

Han kan godt tjene mindre enn meg ettersom jeg tjener ganske greit, men han må ha jobb og bidra med en rimelig andel av utgiftene i forhold til inntekten sin.

Anonymkode: 5a44b...a46

Skrevet

Det viktigste er at han har utdanning, jobb og er ansvarlig med økonomien sin. Lønn har mindre å si enn om fyren er oppegående. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker du om en potensiell partners inntekt, er det noe du bryr deg om den ene eller andre veien?

Anonymkode: 60ca7...cb7

Nei. Så lenge vi sammen lever etter evne, så er han sin inntekt isolert sett irrelevant.

Da vi ble sammen var han student og jobbet som vikar i helsevesenet. Jeg gikk ikke akkurat etter penga for å si det sånn.

Anonymkode: 89078...51b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg For eksempel kunne jeg gjerne dratt hele lasset hvis jeg var i jobb og han studerte tidlig i tjueårene, som en investering i vår framtidige velferd. Og jeg hadde jo aldri gått fra min mann om han ble ufør nå...

Anonymkode: 3c9a8...28a

Det sier jo alle, men mange går om partner blir syk eller arbeidsledig, de bare kaller det noe annet - damer sier at mannen manglet initiativ, og mannen sier at dama ble vanskelig. Sånn forklarer de det for seg selv.

Anonymkode: 1ed21...6c2

Skrevet

Her kommer de fleste til å svare noe svada som at det ikke er så viktig bare han har orden på økonomien. Men all statistikk viser at det er feil. Så lenge en mann tjener bra, er han attraktiv.  Jeg er for ordens skyld ikke bitter på menn som tjener bra. Jeg er en av de selv.

Skrevet
Brunello skrev (5 minutter siden):

Her kommer de fleste til å svare noe svada som at det ikke er så viktig bare han har orden på økonomien. Men all statistikk viser at det er feil. Så lenge en mann tjener bra, er han attraktiv.  Jeg er for ordens skyld ikke bitter på menn som tjener bra. Jeg er en av de selv.

Min erfarin er at mann som tjener mye bedre en meg tror de kan bestemme over meg og ha det siste ordet på alt som dreier seg om penger. Hvor vi drar på ferie osv. Dette er jo personligheten hans og ikke pengene som snakker, men jeg tror ikke to veldig forskjellige inntekter går så bra sammen. Vil helst finne noen som tjener ca det samme som meg. 

Mener ikke at du er sånn som i eksemplet! Men tenker du ikke at det er et problem at en partner tjener mindre? 😊 

Anonymkode: 49466...95a

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, spiller ingen rolle. Har vært sammen med en med mye lavere lønn enn meg og datet en freelancer. Det viktigste er at han har normal økonomisk sans og at han har noe han brenner for eller er interessert i. Med det mener jeg at ufør også kunne gått, så lenge det er en drive der. Det er det viktigste.

Anonymkode: a0253...fc6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...