Strigiformes Skrevet 16. august 2025 #41 Skrevet 16. august 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et lite innspill fra sidelinjen her, man kan jo være i en ønsket situasjon der det i stundens hete går litt lengre enn det man egentlig er komfortabel med. Anonymkode: 38dd1...43e Det kan skje. Da må man ihvertfall kunne be om unnskyldning synes jeg. Det er minstekravet. Så er det opp til den andre hva man velger å godta eller ikke...
AnonymBruker Skrevet 16. august 2025 #42 Skrevet 16. august 2025 Personlig har jeg flere år som samboer med mannen i mitt liv. Eller min store kjærlighet om man vil. En herlig mann jeg vanskelig kan se for meg at noen ville vært av mer interesse en han for min del om jeg ville datet igjen. Grunnen til at jeg avsluttet forholdet og samboerskapet med han, har ingen verdens ting med han å gjøre. Dvs, på en måte har det med han å gjøre. Han ønsket seg sterkt barn, som er uaktuelt for meg. I tillegg har jeg aldri vært singel siden jeg fikk min første kjæresten i ungdommen. Det riktige å gjøre var å la min elsker og bestevenn få muligheten til å oppnå ønskene sine i livet, samtidig som jeg kunne tilfredsstille min trang til å leve uten å måtte hensynta og gå på kompromiss med noe som helst. Så for meg så var det kombinasjonen av å la min eks-samboer gå videre å få muligheten til å få barn og at jeg følte sterkt for å for første gang i mitt liv være 100% ego. Ikke noe kompromiss og kun gjøre hva jeg vil, når jeg vil. Det viste seg altså å være så deilig at jeg ikke vil inn i noe forpliktende og fast forhold igjen. Slik har det vært de siste 6 årene som har gått etter at jeg gjorde meg selv singel. Om dette skulle forandre seg i fremtiden aner jeg jo ikke, men pr nå er en partner helt uaktuelt. Livet som singel egoist er rett og slett deiligere en hva livet i et forhold er givende. Så lenge vektskålen tipper den veien, så forblir jeg selvfølgelig singel💁🏼♀️ Det jeg syntes er besynderlig, er de som ikke evner å forstå at for noen så er singellivet å foretrekke over forhold. Når man ikke evner å forstå dette, så tenker jeg man mangler litt kognitiv fungring og har en litt nedsatt evne til å reflektere. En klassisk «man bruker seg selv som mal» for hvordan andre burde være. Typisk litt «mindre smart» rett og slett. Anonymkode: 6bf62...f19 1
Fighter83 Skrevet 16. august 2025 #43 Skrevet 16. august 2025 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det slik at spesielt menn nå konkurerer mer mot singellivet til normale damer (ikke de aller peneste) enn mot andre menn? At livet til kvinnene må bli vesentlig bedre med en mann enn de har det som single for å gidde? Menn har det visstnok bedre i forhold enn alene. Kan det enorme antallet single i dag skyldes at kvinner forventer å få det betraktelig bedre og? At menn som blir for late eller egoistiske på hjemmebane ikke når opp? For å klare seg alene går jo helt fint. Anonymkode: 96abe...e9e Ja, for min del stemmer ihvertfall dette. Livet med den rette mannen for meg må være en forbedring enn uten ja. Har en del venninner som generelt treffer få eller ingen menn når de er single, de knuller rundt i veldig liten eller ingen grad kan man si😅 De velger å være single fremfor å være i et ræva eller ikke fult så bra forhold. Ellers så kan jeg nevne at det var enormt mange single menn og kvinner før i tiden også. De hadde ikke apper og internett sånn som oss vettø. Endret 16. august 2025 av Fighter83 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2025 #44 Skrevet 16. august 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Personlig har jeg flere år som samboer med mannen i mitt liv. Eller min store kjærlighet om man vil. En herlig mann jeg vanskelig kan se for meg at noen ville vært av mer interesse en han for min del om jeg ville datet igjen. Grunnen til at jeg avsluttet forholdet og samboerskapet med han, har ingen verdens ting med han å gjøre. Dvs, på en måte har det med han å gjøre. Han ønsket seg sterkt barn, som er uaktuelt for meg. I tillegg har jeg aldri vært singel siden jeg fikk min første kjæresten i ungdommen. Det riktige å gjøre var å la min elsker og bestevenn få muligheten til å oppnå ønskene sine i livet, samtidig som jeg kunne tilfredsstille min trang til å leve uten å måtte hensynta og gå på kompromiss med noe som helst. Så for meg så var det kombinasjonen av å la min eks-samboer gå videre å få muligheten til å få barn og at jeg følte sterkt for å for første gang i mitt liv være 100% ego. Ikke noe kompromiss og kun gjøre hva jeg vil, når jeg vil. Det viste seg altså å være så deilig at jeg ikke vil inn i noe forpliktende og fast forhold igjen. Slik har det vært de siste 6 årene som har gått etter at jeg gjorde meg selv singel. Om dette skulle forandre seg i fremtiden aner jeg jo ikke, men pr nå er en partner helt uaktuelt. Livet som singel egoist er rett og slett deiligere en hva livet i et forhold er givende. Så lenge vektskålen tipper den veien, så forblir jeg selvfølgelig singel💁🏼♀️ Det jeg syntes er besynderlig, er de som ikke evner å forstå at for noen så er singellivet å foretrekke over forhold. Når man ikke evner å forstå dette, så tenker jeg man mangler litt kognitiv fungring og har en litt nedsatt evne til å reflektere. En klassisk «man bruker seg selv som mal» for hvordan andre burde være. Typisk litt «mindre smart» rett og slett. Anonymkode: 6bf62...f19 Mener jeg har lest dette innlegget før. Er det limt inn 🤔 Anonymkode: c7a1a...c59
AnonymBruker Skrevet 16. august 2025 #45 Skrevet 16. august 2025 Jeg kan si at jeg på mange måter alltid vil ha det bedre som singel enn i forhold. Mest fordi jeg har opplevd at jeg er den som "gir mest" i et forhold, og ikke opplever å få noe lignende tilbake. For eksempel er jeg til emosjonell støtte for mannen, jeg hjelper til når han trenger hjelp, jeg foretrekker å ta vare på hjemmet og lage mat.. Så sier kanskje noen "jammen han betaler vel for alt?". Nei, mine ekser har aldri gjort det. Jeg har jobb og tjener nok penger selv. Det blir bare enda ett menneske å ta vare på i tillegg til meg selv. Det er fint å være i et forhold. Men livet mitt er bedre som singel. Fordi da kan jeg ta vare på meg selv. Jeg mister meg selv i forhold.. Og jeg ender opp som taperen når de er utro, for ja det har begge mine ekser vært. Så jeg vil ikke ta sjansen igjen. Anonymkode: a2069...e74 1 1
Daria Skrevet 16. august 2025 #46 Skrevet 16. august 2025 Hvorfor skulle jeg i det hele tatt vurdere å gi opp singellivet for en mann, hvis han ikke gjør livet mitt bedre? Jeg trodde det var så selvfølgelig at jeg ikke skjønner problemstillingen... 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2025 #47 Skrevet 16. august 2025 Dette er jo akkurat det samme for menn som for kvinner. For de mest attraktive mennene spesielt, de kan jo ha sex med masse forskjellige damer som single. Generelt vil jo og menn ofte se på et forhold som noe som tilfører drama, krangling og at de taper pengene sine på det. I stor grad inngår damer forhold med menn fordi det i realiteten er nødvendig for å kunne få barn (realistisk sett). Det gir også en stor økonomisk gevinst stort sett. Eldre damer skal ikke ha barn, og har heller ikke så store seksuelle drifter. Så eldre damer er jevnt over mindre interessert i forhold (og de er jo også mindre etterspurt som partner). Anonymkode: 30549...00f 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2025 #48 Skrevet 16. august 2025 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dette er jo akkurat det samme for menn som for kvinner. For de mest attraktive mennene spesielt, de kan jo ha sex med masse forskjellige damer som single. Generelt vil jo og menn ofte se på et forhold som noe som tilfører drama, krangling og at de taper pengene sine på det. I stor grad inngår damer forhold med menn fordi det i realiteten er nødvendig for å kunne få barn (realistisk sett). Det gir også en stor økonomisk gevinst stort sett. Eldre damer skal ikke ha barn, og har heller ikke så store seksuelle drifter. Så eldre damer er jevnt over mindre interessert i forhold (og de er jo også mindre etterspurt som partner). Anonymkode: 30549...00f På hvilken måte taper de pengene sine på det? Vi bor jo ikke i USA, her i landet har kvinner stort sett sine egne penger. Anonymkode: 38dd1...43e 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2025 #49 Skrevet 16. august 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): På hvilken måte taper de pengene sine på det? Vi bor jo ikke i USA, her i landet har kvinner stort sett sine egne penger. Anonymkode: 38dd1...43e De fleste menn opplever nok at det går mer penger fra mannen til dama enn det gjør motsatt vei. Anonymkode: 30549...00f 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2025 #50 Skrevet 16. august 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mener jeg har lest dette innlegget før. Er det limt inn 🤔 Anonymkode: c7a1a...c59 Nei. Men jeg har skrevet i flere tråder her inne som omhandler det samme. Syntes det er fint å kunne belyse at ikke alle som er single har dårlige erfaringer med menn eller forhold😊. Og at ja, noen konkurrerer mot singellivet og kan ikke «vinne» den kampen rett og slett. Det går fint an å ønske å være singel selvom man bare har positive og fine erfaringer fra forhold. Det virker noen alltids å ikke helt skjønne. Anonymkode: 6bf62...f19
AnonymBruker Skrevet 16. august 2025 #51 Skrevet 16. august 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Men jeg har skrevet i flere tråder her inne som omhandler det samme. Syntes det er fint å kunne belyse at ikke alle som er single har dårlige erfaringer med menn eller forhold😊. Og at ja, noen konkurrerer mot singellivet og kan ikke «vinne» den kampen rett og slett. Det går fint an å ønske å være singel selvom man bare har positive og fine erfaringer fra forhold. Det virker noen alltids å ikke helt skjønne. Anonymkode: 6bf62...f19 Rart de ikke gjør. Og også å konkurere mot singellivet hos noen som har lyst på forhold også. Må jo finne noen man faktisk passer med, ikke bare ha et forhold, for å ha et forhold. Anonymkode: 9d531...c91
Majer Skrevet 16. august 2025 #52 Skrevet 16. august 2025 Det er bevist at bifile kvinner har det dårligere i forhold med menn enn som single eller i forhold med damer. Lesbiske og heterofile damer har det best i forhold
AnonymBruker Skrevet 16. august 2025 #53 Skrevet 16. august 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rart de ikke gjør. Og også å konkurere mot singellivet hos noen som har lyst på forhold også. Må jo finne noen man faktisk passer med, ikke bare ha et forhold, for å ha et forhold. Anonymkode: 9d531...c91 Helt enig. Jeg har et pr kamerater som gikk raskt inn i nytt forhold etter brudd. Tenker mye av grunnen var frykten for å være alene. Personlig har singellivet for meg vært et friskt pust. Jeg slipper å gå på eggeskall og ingen plutselige negative overraskelser. Jeg er virkelig lykkelig over å være singel. Anonymkode: c7a1a...c59 1
Sparkling_Pink Skrevet 16. august 2025 #54 Skrevet 16. august 2025 Majer skrev (17 minutter siden): Det er bevist at bifile kvinner har det dårligere i forhold med menn enn som single eller i forhold med damer. Lesbiske og heterofile damer har det best i forhold Hæ? Hvorfor bifile kvinner?
enkefru Skrevet 16. august 2025 #55 Skrevet 16. august 2025 Daria skrev (2 timer siden): Hvorfor skulle jeg i det hele tatt vurdere å gi opp singellivet for en mann, hvis han ikke gjør livet mitt bedre? Jeg trodde det var så selvfølgelig at jeg ikke skjønner problemstillingen... What she said!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2025 #56 Skrevet 16. august 2025 Sparkling_Pink skrev (1 minutt siden): Hæ? Hvorfor bifile kvinner? Fordi de kan være med både kvinner og menn. Anonymkode: 3d99b...b0a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2025 #57 Skrevet 16. august 2025 Majer skrev (20 minutter siden): Det er bevist at bifile kvinner har det dårligere i forhold med menn enn som single eller i forhold med damer. Lesbiske og heterofile damer har det best i forhold Nei, dette er på ingen måter bevist. Anonymkode: c7a1a...c59 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2025 #58 Skrevet 16. august 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): De fleste menn opplever nok at det går mer penger fra mannen til dama enn det gjør motsatt vei. Anonymkode: 30549...00f Har du noen konkrete eksempler? Det går vel ikke penger noen veier, både kvinner og menn har sine egne penger som de bruker på seg selv. Anonymkode: 38dd1...43e 2 2
herzeleid Skrevet 16. august 2025 #59 Skrevet 16. august 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er det slik at spesielt menn nå konkurerer mer mot singellivet til normale damer (ikke de aller peneste) enn mot andre menn? At livet til kvinnene må bli vesentlig bedre med en mann enn de har det som single for å gidde? Menn har det visstnok bedre i forhold enn alene. Kan det enorme antallet single i dag skyldes at kvinner forventer å få det betraktelig bedre og? At menn som blir for late eller egoistiske på hjemmebane ikke når opp? For å klare seg alene går jo helt fint. Anonymkode: 96abe...e9e Jeg tror vel alle også konkurrerer mot singellivet til en potensiell partner, og kalkylen går kanskje mer i retning av hvorvidt en synes kvinnene/mennene en har sjans på er bedre enn singellivet.
Majer Skrevet 16. august 2025 #60 Skrevet 16. august 2025 Sparkling_Pink skrev (1 time siden): Hæ? Hvorfor bifile kvinner? Jeg vet ikke. Undersøkelsen var tydelig på at heterofile kvinner fikk bedre helse av å være sammen med menn, og lesbiske med kvinner, men bifile burde holde seg single eller kun være sammen med kvinner. Bifile kvinner som var sammen med menn var i dårligst fysisk og psykisk form 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå