Gå til innhold

Konkurere med singellivet

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vil ikke være med en mann fordi han får sex av meg foreksmepel. Vil ikke ha sex hvor det ikke er kjærlighet. Er en bestemt og sky frøken. Flott kombo for å møte en mann kan du sikkert tenke 😅

Anonymkode: 9d531...c91

Jeg blir faktisk oppriktig glad for å lese sånt. Som mann i førtiåra har jeg flere langvarige forhold bak meg. Aldri hatt sex utenfor forhold. Aldri interessert meg for ons,ff o.l. Om jeg ikke er glad i personen, så tar jeg ikke av meg klærne. Er bare å se her inne på alle selvmedlidende trådene om folk som føler seg brukt. Ha litt selvrespekt da!

Anonymkode: c7a1a...c59

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg blir faktisk oppriktig glad for å lese sånt. Som mann i førtiåra har jeg flere langvarige forhold bak meg. Aldri hatt sex utenfor forhold. Aldri interessert meg for ons,ff o.l. Om jeg ikke er glad i personen, så tar jeg ikke av meg klærne. Er bare å se her inne på alle

selvmedlidende trådene om folk som føler seg brukt. Ha litt selvrespekt da!

Nå må du slutte. Helt greit at du forfekter ditt eget ståsted. Å legge skam på andre er ikke bra. 

Man mister ikke selvrespekten selv om man tar av seg klærne...

Om man lar seg presse til noe man egentlig ikke vil derimot, så kan man miste selvrespekten...

Endret av Strigiformes
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, heller det gode singellivet jeg lever nå et et forhold med en middelmådig type som forverrer livet mitt.

Anonymkode: 3d99b...b0a

• Nyttig 4
Skrevet

Ja 100%

Anonymkode: 2eea6...658

Skrevet
Strigiformes skrev (21 minutter siden):

Nå må du slutte. Helt greit at du forfekter ditt eget ståsted. Å legge skam på andre er ikke bra. 

Man mister ikke selvrespekten selv om man tar av seg klærne...

Om man lar seg presse til noe man egentlig ikke vil derimot, så kan man miste selvrespekten...

Jeg er sterkt uenig det nederste du sier, for blir de overgrepet skal du ikke påføre dem ytteligere skade. 

Men til det over, selv om jeg har mine preferanser har andre sine. Og gjør noen en feil hvor de foreksempel lå med noen fort og de også ønsker forhold, så ble de lurt eller litt for drømmende uten at realiteten var der. Vær litt raus da. 

Det er ei jeg også etter en stund har følt, oi du jobber litt imot degselv med å ligge med noen fort, men vet ikke om jeg hadde anbefalt henne å ikke gjøre det selv om, for hun er virkelig sånn av natur og kanskje er mannen hun søker lik. Så fremt ingen er direkte truet på noe alvorlig vis og de finner noe fint i det. For hun er også begeistret i det dramet som følger. Som et eksempel. Det er ikke svart hvitt tror jeg ikke. Det som fungerer for oss trenger ikke være gjørbart for andre. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er sterkt uenig det nederste du sier, for blir de overgrepet skal du ikke påføre dem ytteligere skade. 

Men til det over, selv om jeg har mine preferanser har andre sine. Og gjør noen en feil hvor de foreksempel lå med noen fort og de også ønsker forhold, så ble de lurt eller litt for drømmende uten at realiteten var der. Vær litt raus da. 

Det er ei jeg også etter en stund har følt, oi du jobber litt imot degselv med å ligge med noen fort, men vet ikke om jeg hadde anbefalt henne å ikke gjøre det selv om, for hun er virkelig sånn av natur og kanskje er mannen hun søker lik. Så fremt ingen er direkte truet på noe alvorlig vis og de finner noe fint i det. For hun er også begeistret i det dramet som følger. Som et eksempel. Det er ikke svart hvitt tror jeg ikke. Det som fungerer for oss trenger ikke være gjørbart for andre. 

Overgrep må du holde utenfor. Det har ingenting med selvrespekt å gjøre. Det er overgrep og det er vold. 

Å frivillig ta av seg klærne basert på lyst og gjensidighet er ikke å miste selvrespekten..

Det er en ganske stor betydelig forskjell her bare for å påpeke det.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det slik at spesielt menn nå konkurerer mer mot singellivet til normale damer (ikke de aller peneste) enn mot andre menn? 

At livet til kvinnene må bli vesentlig bedre med en mann enn de har det som single for å gidde? 

Menn har det visstnok bedre i forhold enn alene. Kan det enorme antallet single i dag skyldes at kvinner forventer å få det betraktelig bedre og? 

At menn som blir for late eller egoistiske på hjemmebane ikke når opp? 

For å klare seg alene går jo helt fint. 

Anonymkode: 96abe...e9e

Stemmer for meg.

Jeg har et bra liv, og er kun villig til å være i forhold med en mann som gjør meg lykkelig. Samtidig håper jeg at den mannen ser på meg på samme måte, og at vi velge hverandre av kjærlighet. 

Late/egoistiske menn fortjener et liv med seg selv som partner.

Anonymkode: 604f9...a47

• Liker 1
Skrevet
Strigiformes skrev (3 minutter siden):

Overgrep må du holde utenfor. Det har ingenting med selvrespekt å gjøre. Det er overgrep og det er vold. 

Å frivillig ta av seg klærne basert på lyst og gjensidighet er ikke å miste selvrespekten..

Det er en ganske stor betydelig forskjell her bare for å påpeke det.

Du sa, presset til. Det er overgrep. Overgrep er ikke bestandig voldelig i sin form. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du sa, presset til. Det er overgrep. Overgrep er ikke bestandig voldelig i sin form. 

Case:

Om jeg kler av meg på bakgrunn av at jeg har sagt nei så lar jeg meg presse...Da går jeg på akkord med meg selv...

Om jeg sier nei, og det ikke blir respektert så er det per definisjon et overgrep. Feks om noen andre hadde begynt å kle av meg mot min vilje...

Altså man kan bare sette grenser for det man gjør mot seg selv i forhold til dette, og prøve å sette grenser for andre.

Skrevet
Strigiformes skrev (17 minutter siden):

Case:

Om jeg kler av meg på bakgrunn av at jeg har sagt nei så lar jeg meg presse...Da går jeg på akkord med meg selv...

Om jeg sier nei, og det ikke blir respektert så er det per definisjon et overgrep. Feks om noen andre hadde begynt å kle av meg mot min vilje...

Altså man kan bare sette grenser for det man gjør mot seg selv i forhold til dette, og prøve å sette grenser for andre.

Du ble presset, presseren er skyld. 

Du er skummel syns jeg, for du går for å være moralsk men skjønner ikke psykologi.

• Liker 1
Skrevet

Tror det er kraftig overdrevet at så ekstremt mange trives som singel. De fleste prøver å finne flest mulige argumenter for at situasjonen de er i er den beste. Derfor blir mange i dårlige forhold og mange single overvurderer sin egen situasjon. 

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (14 minutter siden):

Tror det er kraftig overdrevet at så ekstremt mange trives som singel. De fleste prøver å finne flest mulige argumenter for at situasjonen de er i er den beste. Derfor blir mange i dårlige forhold og mange single overvurderer sin egen situasjon. 

Her synses det over en lav sko. 😅

Skrevet
Brunello skrev (12 minutter siden):

Jeg tror også vi er mange som frykter det ukjente og helst velger det som kjennes trygt. Har man vært i forhold lenge frykter man singellivet, og har man vært singel lenge frykter man tilværelsen i forhold.

Anonymkode: 12a78...4cd

• Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (19 minutter siden):

Og jeg kan ikke forstå at så mange velger å være i forhold, for jeg ser ikke en eneste fordel.

Anonymkode: 38dd1...43e

Skrevet

Om du har fryktelig lite å ta deg til i livet, så kan kanskje tilværelsen bli tung. Personlig har jeg kost meg hvert sekund.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du er skummel syns jeg, for du går for å være moralsk men skjønner ikke psykologi.

Om jeg gjør noe jeg selv vil så blir jeg ikke presset.

Gjør jeg noe jeg ikke vil så blir jeg presset. Jeg har selv ansvar for å sette grenser for meg selv...

Dette er ikke så vanskelig å forstå, mer vanskelig å begripe kanskje...🤔

Føler jeg er tydelig i forhold til mine meninger. Uansett så fungerer dette utmerket for min del.

Igjen så må jeg presisere at overgrep må holdes utenfor. Jeg skriver om grensesetting og press i seg selv.

Manipulasjon blir noe annet...Det er hjernevasking. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Husk at det er du som velger å sette merkelapper på meg. Jeg gjør ikke det selv...

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og jeg kan ikke forstå at så mange velger å være i forhold, for jeg ser ikke en eneste fordel.

Ikke en gang hvis man har barn sammen, eller økonomiske fordeler…? 😜

Skrevet
Strigiformes skrev (Akkurat nå):

Om jeg gjør noe jeg selv vil så blir jeg ikke presset.

Gjør jeg noe jeg ikke vil så blir jeg presset. Jeg har selv ansvar for å sette grenser for meg selv...

Dette er ikke så vanskelig å forstå, mer vanskelig å begripe kanskje...🤔

Føler jeg er tydelig i forhold til mine meninger. Uansett så fungerer dette utmerket for min del.

Igjen så må jeg presisere at overgrep må holdes utenfor. Jeg skriver om grensesetting og press i seg selv.

Manipulasjon blir noe annet...Det er hjernevasking. 

Et lite innspill fra sidelinjen her, man kan jo være i en ønsket situasjon der det i stundens hete går litt lengre enn det man egentlig er komfortabel med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke en gang hvis man har barn sammen, eller økonomiske fordeler…? 😜

Det er sikkert en fordel hvis man vil ha barn, men det vil ikke jeg. Og penger har jeg heldigvis nok av selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...