Gå til innhold

Konkurere med singellivet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at spesielt menn nå konkurerer mer mot singellivet til normale damer (ikke de aller peneste) enn mot andre menn? 

At livet til kvinnene må bli vesentlig bedre med en mann enn de har det som single for å gidde? 

Menn har det visstnok bedre i forhold enn alene. Kan det enorme antallet single i dag skyldes at kvinner forventer å få det betraktelig bedre og? 

At menn som blir for late eller egoistiske på hjemmebane ikke når opp? 

For å klare seg alene går jo helt fint. 

Anonymkode: 96abe...e9e

• Liker 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke spørsmålet. Hvis man ønsker et forhold, og finner en mann (eller kvinne) man blir glad i og forholdet er bra, så vil jo livet bli bedre enn om man er singel. 

De som synes at livet er bedre som singel, de leter heller ikke etter en partner.

Anonymkode: b019b...140

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Men det betyr ikke hun har det kjempe bra alene heller, noen sier det ig det er sikkert sannt for dem.

Jeg ønsker å møte noen, har det greit men har vært langt bedre med kjereste. Dater null komma niks og kommer ikke til å bli med en bare fordi nei. Om det ikke er kjærlighet mellom oss velger jeg singellivet om det så uheldigvis blir et evig et. Må være riktige følelser og en god situsjon. Kommer ikke til å forverre livet mitt heller og det blir jo selvsagt det om vi ikke trives sammen selv omnjeg ikke trives alene heller.

Ikke gjør det så vanskelig.

Anonymkode: 9d531...c91

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. 

Men det betyr ikke hun har det kjempe bra alene heller, noen sier det ig det er sikkert sannt for dem.

Jeg ønsker å møte noen, har det greit men har vært langt bedre med kjereste. Dater null komma niks og kommer ikke til å bli med en bare fordi nei. Om det ikke er kjærlighet mellom oss velger jeg singellivet om det så uheldigvis blir et evig et. Må være riktige følelser og en god situsjon. Kommer ikke til å forverre livet mitt heller og det blir jo selvsagt det om vi ikke trives sammen selv omnjeg ikke trives alene heller.

Ikke gjør det så vanskelig.

Selv om jeg ikke trives alene heller*

AnonymBruker
Skrevet

Tror dette er fryktelig individuelt. Jeg er en mann som er single,  og trives fryktelig godt etter et elendig forhold over mange år. Null hastverk, styrer mine dager helt uten kaos. Herlig!!

Anonymkode: c7a1a...c59

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det slik at spesielt menn nå konkurerer mer mot singellivet til normale damer (ikke de aller peneste) enn mot andre menn? 

At livet til kvinnene må bli vesentlig bedre med en mann enn de har det som single for å gidde? 

Menn har det visstnok bedre i forhold enn alene. Kan det enorme antallet single i dag skyldes at kvinner forventer å få det betraktelig bedre og? 

Merkelig innlegg, regner med kvinner også konkurrerer med singellivet til menn? 

Anonymkode: 1cc72...4c4

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja egentlig, hvis jeg ikke får det bedre vil jeg heller være alene, selv om jeg ikke liker å være alene.

Brent barn skyr ilden, så et bare et lite tråkk på personligheten min sender den som prøver seg rett ut døra, før han har fullført setningen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
makkapakka skrev (2 minutter siden):

Ja egentlig, hvis jeg ikke får det bedre vil jeg heller være alene, selv om jeg ikke liker å være alene.

Brent barn skyr ilden, så et bare et lite tråkk på personligheten min sender den som prøver seg rett ut døra, før han har fullført setningen. 

Det er jo ikke bare fordi du har blitt såret, men fordi det er normal fornuft. 

Jeg har ingen dårlige forhold bak meg og det endrer jo ikke at jeg ikke er for hvem som helst eller at jeg ikke drømmer om et dårlig kjærlighetsliv eller liv.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt må en mann gjøre livet mitt bedre hvis jeg skal være interessert. Jeg regner med at det samme gjelder for ham.

Og siden singellivet var helt fint, krevdes det litt av en potensiell kjæreste.

Anonymkode: af4e6...d5b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Merkelig innlegg, regner med kvinner også konkurrerer med singellivet til menn? 

Anonymkode: 1cc72...4c4

Jeg vil tenke det er enda mer sånn der? For å generalisere skikkelig her: mange damer leter desperat etter følelsen av kjærlighet og samhold og synes den er verdt det selv hvis livet teknisk ellers blir dårligere. Det er når de heller ikke føler at det er kjærlighet at kvinner melder seg ut oftest. Mens man ser jo faktisk endel menn skrive at forhold ikke er noe vits med mindre det er lite mas, mye mer sex enn som singel og gjerne også mindre husarbeid og annet, men helst like mye fritid og egentid som før.

Anonymkode: d955c...e91

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil tenke det er enda mer sånn der? For å generalisere skikkelig her: mange damer leter desperat etter følelsen av kjærlighet og samhold og synes den er verdt det selv hvis livet teknisk ellers blir dårligere. Det er når de heller ikke føler at det er kjærlighet at kvinner melder seg ut oftest. Mens man ser jo faktisk endel menn skrive at forhold ikke er noe vits med mindre det er lite mas, mye mer sex enn som singel og gjerne også mindre husarbeid og annet, men helst like mye fritid og egentid som før.

Bryr de seg ikke om kjærlighet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Om dette gjelder spesielt menn vet jeg nå ikke. Jeg kjenner jo menn også som ikke ønsker et fast, forpliktende forhold, fordi de trives bedre som singel.

Men ja. Selvfølgelig konkurrerer man mot singellivet.

Årsaken til at jeg vil være singel, er jo fordi jeg liker det enda bedre en å ha en partner. En partner kan ikke berike livet mitt på den måten at det pr nå utkonkurrerer det å være singel😊

Om jeg skal ha en partner, så er det jo fordi det vil gjøre livet bedre en uten. Ganske åpenbart syntes nå jeg💁🏼‍♀️

Nå har jeg heldigvis aldri hatt noen negative erfaringer med menn. Har aldri hatt noen kjip kjæreste liksom. Flotte menn. Det handler ikke om mannen. Det handler om meg, mine prioriteringer og ønsker. De prioriteringene og ønskene involverer ikke et fast og forpliktende forhold nå og har ikke gjort det de siste 6 årene😊

Anonymkode: 6bf62...f19

• Nyttig 1
Skrevet

Ja det vil jeg absolutt si. Jeg trives veldig godt alene. Hobbyer og interesser som tar mye tid og bruker også mye tid med venner og familie. 

En mann må for meg føles som en hyggelig bonus i livet særlig nå når jeg er voksen med voksent barn og plutselig har mer frihet i livet igjen. 

Samtidig jeg innrømmer lett at jeg er en skikkelig kjæreste jente. Elsker den mentale og fysiske nærheten av å være i en relasjon. Liker å være noen som som de passer litt på, snakke om dagen til og jeg liker nærhet og sex best i en forpliktende relasjon med følelser. 

Akkurat nå har jeg en som føles sånn, som en koslig bonus selv om seriøsiteten begynner å tikke inn og gir meg litt noia. Men han er trygg, voksen og solid. Ikke minst tydelig på at det er meg han vil ha ☺️

Tror hvor man er i livet også spiller litt inn. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
-Missi- skrev (1 minutt siden):

Ja det vil jeg absolutt si. Jeg trives veldig godt alene. Hobbyer og interesser som tar mye tid og bruker også mye tid med venner og familie. 

En mann må for meg føles som en hyggelig bonus i livet særlig nå når jeg er voksen med voksent barn og plutselig har mer frihet i livet igjen. 

Samtidig jeg innrømmer lett at jeg er en skikkelig kjæreste jente. Elsker den mentale og fysiske nærheten av å være i en relasjon. Liker å være noen som som de passer litt på, snakke om dagen til og jeg liker nærhet og sex best i en forpliktende relasjon med følelser. 

Akkurat nå har jeg en som føles sånn, som en koslig bonus selv om seriøsiteten begynner å tikke inn og gir meg litt noia. Men han er trygg, voksen og solid. Ikke minst tydelig på at det er meg han vil ha ☺️

Tror hvor man er i livet også spiller litt inn. 

Tror du det er noe du bruker å slite med når du får noia og ingen grunn til bekymring, eller kan det hende han desverre ikke er den rette for deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, men for endel menn (og såklart endel kvinner også) så hjelper ikke kjærlighet hvis det blir feks mindre sex eller egentid, og for endel kvinner er alt verdt det så lenge det er kjærlighet (og dette er jo generalisering, mange er helt motsatte her, og mange av begge kjønn går for en fornuftig mellomting)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jo, det er blant det som gjør livet bedre og er med i vurderingen.

Anonymkode: af4e6...d5b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, men for endel menn (og såklart endel kvinner også) så hjelper ikke kjærlighet hvis det blir feks mindre sex eller egentid, og for endel kvinner er alt verdt det så lenge det er kjærlighet (og dette er jo generalisering, mange er helt motsatte her, og mange av begge kjønn går for en fornuftig mellomting)

Jeg skjønner. Men jeg tror du tar feil om kvinner og glad du sier det er generalisering.

Fungerer i det minste selv sånn at jeg også må tenke på eget beste, skal jo finnes i kropppen under denne realsjonen så kan ikke oppleve hva enn i kjærlighetens navn. Blir fort ikke kjærlighet om det er noe dårlig, skal jo være en fin ting. 

Vil ikke være med en mann fordi han får sex av meg foreksmepel. Vil ikke ha sex hvor det ikke er kjærlighet. Er en bestemt og sky frøken. Flott kombo for å møte en mann kan du sikkert tenke 😅

Skrevet

Tror du det er noe du bruker å slite med når du får noia og ingen grunn til bekymring, eller kan det hende han desverre ikke er den rette for deg?

Absolutt, gjennomgående mønster i livet mitt det der. Feks alltid vært jeg som avslutter relasjoner. Har en tendens til å rømme litt når alvoret kommer. Men jeg jobber med saken har gått i terapi nå i 5 år og noe av det jeg jobber mest med er relasjoner. Så er nok enda mer bevisst denne gangen. 

Kan absolutt hende han ikke er den rette for meg også. Han minner meg litt om en jeg lot gå da jeg var yngre og det har jeg angret på en del ganger da han virkelig var en fin fyr. Så når jeg møtte en igjen med veldig mange av de kvalitetene jeg ser etter føler jeg litt at jeg bør gi det en solid sjangse☺️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
-Missi- skrev (Akkurat nå):

Absolutt, gjennomgående mønster i livet mitt det der. Feks alltid vært jeg som avslutter relasjoner. Har en tendens til å rømme litt når alvoret kommer. Men jeg jobber med saken har gått i terapi nå i 5 år og noe av det jeg jobber mest med er relasjoner. Så er nok enda mer bevisst denne gangen. 

Kan absolutt hende han ikke er den rette for meg også. Han minner meg litt om en jeg lot gå da jeg var yngre og det har jeg angret på en del ganger da han virkelig var en fin fyr. Så når jeg møtte en igjen med veldig mange av de kvalitetene jeg ser etter føler jeg litt at jeg bør gi det en solid sjangse☺️

Åååh, håper det ordner seg. Han høres ut som en veldig fin person og da tror jeg du gjør lurt i å gi det en solid sjangse ja 😊 

• Hjerte 1
Skrevet

Åååh, håper det ordner seg. Han høres ut som en veldig fin person og da tror jeg du gjør lurt i å gi det en solid sjangse ja 😊 

Takk 🥰ja han er for bra til å la gå ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...