Gjest Keiser Konstantin V Skrevet 25. mars 2006 #1 Del Skrevet 25. mars 2006 1 Gud stopper ikke døden 2 Gud stopper ikke smerte og ledelse 3 Gud stopper ikke natur katastrofer 4 Gud ga oss fri vilje som vi misbruker 5 Gud gjør sånn at vi får sykdommer 6 Når noe går galt så er det Guds feil 7 Gud hjelper oss ikke når vi trenger det 8 Gud svarer aldri på bønnene 9 Gud stopper ikke barne mordere og voldekts menn og kvinner 10 Gud er grunnen til at mange religioner er til og at mennesker velger og krige for og forsvare sin tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 26. mars 2006 #2 Del Skrevet 26. mars 2006 Om Gud er kjærlighet så kan han ikke være ond. Om Gud er god, så må det kanskje finnes noe vondt også? Om Gud finnes, hvem kan si at Gud er alt? Om Gud ikke er alt, hva er det Gud ikke er da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jesus Freak Skrevet 26. mars 2006 #3 Del Skrevet 26. mars 2006 Fant dette på et annet forum og sytnst dete var så godt skrevet. Hvorfor griper ikke Gud inn ...endetiden er nær.. men jeg ville gjerne legge inn et lite innleg som kan få man til og tenke litt: Hvorfor griper ikke Gud inn? Billy Graham's datter Anne Graham, ble intervjuet på nasjonal TV i USA på "The Early Show". Jane Clayson spurte henne: "Hvordan kunne Gud tillate terroristangrepene på World Trade Center i New York?" Anne Graham gav et ekstremt gjennomtenkt og innsiktsfullt svar. Hun sa: "Jeg tror at Gud er oppriktig lei seg for dette, akkurat slik som vi er. Men i årevis har vi nå sagt til Gud at han skal komme seg ut av skolene våre, komme seg ut av regjeringen i verden og til å komme seg ut av vårt liv. Og når han er den gentleman jeg tror han er, har han nok stilt og rolig trukket seg litt tilbake. Hvordan kan vi forvente at Gud gir oss sin velsignelse og beskyttelse når vi befaler han å la oss være alene?" Jeg tror det startet da Madeleine Murray O'Hare klaget og sa hun ikke ville ha bønn på skolene våre. Og vi sa: "GREIT." Så var det noen som sa: "Vi skal ikke lese i Bibelen på skolene", Bibelen som sier: "Du skal ikke drepe, Du skal ikke stjele, og du skal elske din fiende som deg selv." Og vi sa: "GREIT." Så sa Dr. Benjamin Spock at vi ikke skulle straffe barna våre når de oppførte seg dårlig, fordi deres unge personlighet kunne ta skade, og vi kunne ødelegge deres selvtillit. (Dr. Spock's sønn begikk selvmord.) Og vi sa: "En ekspert bør vite hva han snakker om. GREIT." Så sa noen at lærere ikke bør lære ungene disiplin når de gjør gale ting. Skolens administrasjon sa at "Ingen voksne skal ta på en elev når han oppfører seg dårlig, fordi vi ikke vil ha dårlig publisitet, og vi vil i hvert fall ikke bli saksøkt!" (Det er stor forskjell på disiplin og juling, ydmykende tilsnakk, å slå m.m.) Og vi sa: "GREIT." Så sa noen at våre døtre kan ta abort hvis de vil, og de trenger ikke engang fortelle det til foreldrene. Og vis sa "GREIT." Så kom noen vise ledere i skolen og sa: "Siden gutter er gutter, og de sannsynligvis vil gjøre det uansett, la oss gi dem så mange kondomer som de ønsker, så de kan skaffe seg litt morsomme og spennende erfaringer, uten at vi forteller foreldrene at de har fått dem på skolen. Og vi sa "GREIT." Så kom det noen viktige politikere og sa at det ikke spilte noen rolle hva vi gjorde privat, så lenge vi gjorde jobben vår. Vi sa oss enige, og vi sa vi ikke brydde oss om hva noen, inkludert Presidenten, gjør privat så lenge jeg har en jobb, og økonomien går bra. Så kom det noen andre og sa: "La oss trykke magasiner med bilder av nakne kvinner og kalle det sunnhet, en hyllest til kvinnens skjønne kropp. Og vi sa: "GREIT." Så tok noen skrittet videre og publiserte bilder av nakne barn og gikk enda lengre ved å gjøre dem tilgjengelig på Internett. Og vi sa "GREIT, det er vel et ledd i menneskers frie vilje." Så kom underholdningsindustrien og sa: "La oss lage TV-show og filmer som fremmer egoet, vold og pervers sex. Og la oss lage musikk som handler om drap, stoff, mord, selvmord og satanisk tema." Og vi sa: "Det er jo bare underholdning. Ingen tar det seriøst. GREIT." Nå spør vi oss selv hvorfor våre barn ikke har samvittighet, hvorfor de ikke kan skille rett og galt, hvorfor de ikke gjør dem noe å drepe fremmede, skolekamerater og seg selv. Sannsynligvis, hvis vi tenker lenge og hardt nok, kan vi nok finne det ut. Det har nok med utrykket "vi høster som vi sår" å gjøre. "Kjære Gud, hvorfor reddet du ikke denne lille jenta fra å bli drept i klasserommet?" Gud svarer: "Kjære bekymrede student, jeg er ikke tillatt på skoler." Det er rart hvor enkelt det er for folk å kaste Gud i søpla, og deretter undre seg over hvorfor verden går til helvete. Det er rart hvordan vi tror alt som står i avisene, men stiller spørsmål ved alt bibelen sier. Det er rart hvordan alle vil til himmelen, og hevder de ikke trenger å gjøre, tro, si eller gjøre noenting som står i Bibelen. Det er rart hvordan noen kan si "Jeg tror på Gud", men i sitt liv følger de Satan som, forresten, også "tror" på Gud. Det er rart hvor raske vi er til å dømme, men vil helst ikke bli dømt selv. Det er rart hvordan vi kan sende tusenvis av morsomme mailer, og de sprer seg som ild i tørt gress, men får vi en mail som handler om Gud, tenker vi oss nøye om før vi deler den med andre. Det er rart hvordan det frekke og vulgære får passere fritt gjennom cyberspace, men den offentlige diskusjonen om Gud er undertrykket i skoler og på arbeidsplasser. Det er rart hvordan mange kristne virkelig er tent for Jesus på søndager og på møter i kristelige sammenhenger, men er fullstendig usynlige resten av uka. (av Anne Graham) Så der Gud ikke er ønsket kommer han heller ikke. Såre enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RPM Skrevet 26. mars 2006 #4 Del Skrevet 26. mars 2006 Amen. Må bare Gud få komme å få ta bolig igjen hos menneskene. Han banker på din hjertedør, og sniker seg ikke over gjerdet, som tyven gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 26. mars 2006 #5 Del Skrevet 26. mars 2006 Fant dette på et annet forum og sytnst dete var så godt skrevet. Hvorfor griper ikke Gud inn ...endetiden er nær.. men jeg ville gjerne legge inn et lite innleg som kan få man til og tenke litt: Hvorfor griper ikke Gud inn? Billy Graham's datter Anne Graham, ble intervjuet på nasjonal TV i USA på "The Early Show". Jane Clayson spurte henne: "Hvordan kunne Gud tillate terroristangrepene på World Trade Center i New York?" Anne Graham gav et ekstremt gjennomtenkt og innsiktsfullt svar. Hun sa: "Jeg tror at Gud er oppriktig lei seg for dette, akkurat slik som vi er. Men i årevis har vi nå sagt til Gud at han skal komme seg ut av skolene våre, komme seg ut av regjeringen i verden og til å komme seg ut av vårt liv. Og når han er den gentleman jeg tror han er, har han nok stilt og rolig trukket seg litt tilbake. Hvordan kan vi forvente at Gud gir oss sin velsignelse og beskyttelse når vi befaler han å la oss være alene?" Jeg tror det startet da Madeleine Murray O'Hare klaget og sa hun ikke ville ha bønn på skolene våre. Og vi sa: "GREIT." Så var det noen som sa: "Vi skal ikke lese i Bibelen på skolene", Bibelen som sier: "Du skal ikke drepe, Du skal ikke stjele, og du skal elske din fiende som deg selv." Og vi sa: "GREIT." Så sa Dr. Benjamin Spock at vi ikke skulle straffe barna våre når de oppførte seg dårlig, fordi deres unge personlighet kunne ta skade, og vi kunne ødelegge deres selvtillit. (Dr. Spock's sønn begikk selvmord.) Og vi sa: "En ekspert bør vite hva han snakker om. GREIT." Så sa noen at lærere ikke bør lære ungene disiplin når de gjør gale ting. Skolens administrasjon sa at "Ingen voksne skal ta på en elev når han oppfører seg dårlig, fordi vi ikke vil ha dårlig publisitet, og vi vil i hvert fall ikke bli saksøkt!" (Det er stor forskjell på disiplin og juling, ydmykende tilsnakk, å slå m.m.) Og vi sa: "GREIT." Så sa noen at våre døtre kan ta abort hvis de vil, og de trenger ikke engang fortelle det til foreldrene. Og vis sa "GREIT." Så kom noen vise ledere i skolen og sa: "Siden gutter er gutter, og de sannsynligvis vil gjøre det uansett, la oss gi dem så mange kondomer som de ønsker, så de kan skaffe seg litt morsomme og spennende erfaringer, uten at vi forteller foreldrene at de har fått dem på skolen. Og vi sa "GREIT." Så kom det noen viktige politikere og sa at det ikke spilte noen rolle hva vi gjorde privat, så lenge vi gjorde jobben vår. Vi sa oss enige, og vi sa vi ikke brydde oss om hva noen, inkludert Presidenten, gjør privat så lenge jeg har en jobb, og økonomien går bra. Så kom det noen andre og sa: "La oss trykke magasiner med bilder av nakne kvinner og kalle det sunnhet, en hyllest til kvinnens skjønne kropp. Og vi sa: "GREIT." Så tok noen skrittet videre og publiserte bilder av nakne barn og gikk enda lengre ved å gjøre dem tilgjengelig på Internett. Og vi sa "GREIT, det er vel et ledd i menneskers frie vilje." Så kom underholdningsindustrien og sa: "La oss lage TV-show og filmer som fremmer egoet, vold og pervers sex. Og la oss lage musikk som handler om drap, stoff, mord, selvmord og satanisk tema." Og vi sa: "Det er jo bare underholdning. Ingen tar det seriøst. GREIT." Nå spør vi oss selv hvorfor våre barn ikke har samvittighet, hvorfor de ikke kan skille rett og galt, hvorfor de ikke gjør dem noe å drepe fremmede, skolekamerater og seg selv. Sannsynligvis, hvis vi tenker lenge og hardt nok, kan vi nok finne det ut. Det har nok med utrykket "vi høster som vi sår" å gjøre. "Kjære Gud, hvorfor reddet du ikke denne lille jenta fra å bli drept i klasserommet?" Gud svarer: "Kjære bekymrede student, jeg er ikke tillatt på skoler." Det er rart hvor enkelt det er for folk å kaste Gud i søpla, og deretter undre seg over hvorfor verden går til helvete. Det er rart hvordan vi tror alt som står i avisene, men stiller spørsmål ved alt bibelen sier. Det er rart hvordan alle vil til himmelen, og hevder de ikke trenger å gjøre, tro, si eller gjøre noenting som står i Bibelen. Det er rart hvordan noen kan si "Jeg tror på Gud", men i sitt liv følger de Satan som, forresten, også "tror" på Gud. Det er rart hvor raske vi er til å dømme, men vil helst ikke bli dømt selv. Det er rart hvordan vi kan sende tusenvis av morsomme mailer, og de sprer seg som ild i tørt gress, men får vi en mail som handler om Gud, tenker vi oss nøye om før vi deler den med andre. Det er rart hvordan det frekke og vulgære får passere fritt gjennom cyberspace, men den offentlige diskusjonen om Gud er undertrykket i skoler og på arbeidsplasser. Det er rart hvordan mange kristne virkelig er tent for Jesus på søndager og på møter i kristelige sammenhenger, men er fullstendig usynlige resten av uka. (av Anne Graham) Så der Gud ikke er ønsket kommer han heller ikke. Såre enkelt ← Dette var direkte skremmende å lese. Her angripes ytringsfriheten med latterlig religiøs "logikk" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 26. mars 2006 #6 Del Skrevet 26. mars 2006 1 Gud stopper ikke døden Nei, men han gir oss et liv etterpå. 2 Gud stopper ikke smerte og ledelse Jo. 3 Gud stopper ikke natur katastrofer 4 Gud ga oss fri vilje som vi misbruker Gud ga oss fri vilje. Er ikke det bra? Hvem hadde vel likt å bli styrt? 5 Gud gjør sånn at vi får sykdommer Nei. 6 Når noe går galt så er det Guds feil Nei. 7 Gud hjelper oss ikke når vi trenger det Jo. 8 Gud svarer aldri på bønnene Jo. 9 Gud stopper ikke barne mordere og voldekts menn og kvinner Det er ikke Gud som voldtar. Som du selv skrev så har vi fri vilje. 10 Gud er grunnen til at mange religioner er til og at mennesker velger og krige for og forsvare sin tro. Det er ikke Gud som kriger, det er mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ester Skrevet 26. mars 2006 #7 Del Skrevet 26. mars 2006 Dette var direkte skremmende å lese. Her angripes ytringsfriheten med latterlig religiøs "logikk" ← Synes det var godt svar, jeg. Nå er ikke jeg kristen, men hadde jeg vært det hadde jeg nok trodd på en sånn tøff gud som det henvises til her og ikke en sånn dillete gud som er så tolerant så hele religionen blir en utvannet vits. Kristne må da stå på litt og ikke forvente at gud bare ordner opp for dem uansett hva de foretar seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 26. mars 2006 #8 Del Skrevet 26. mars 2006 gud er ikke ond, det er mennesker som er onde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 26. mars 2006 #9 Del Skrevet 26. mars 2006 Keiser Konstantin .....Sa ikke jeg at du skal holde deg på Herregud.com ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #10 Del Skrevet 26. mars 2006 Gud er god, Satan er ond. Og sånn er det bare. Så lenge menneskene velger å følge i den ondes spor, så vil fortsatt det onde råde. Bare den rene godhet kan redde oss. For hvert et fravik fra de bud som er gitt oss, åpner opp for at ondskapen får innpass. Og sånn er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 26. mars 2006 #11 Del Skrevet 26. mars 2006 Om Gud er god hvorfor stopper han ikke satan ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #12 Del Skrevet 26. mars 2006 Fordi Satan er superond, og det gode er stadig under angrep fra ham. Det er en kamp som foregår, forhåpentligvis viser det gode seg å være sterkest og seirer til slutt. Men det er først og fremst opp til oss selv å foreta de gode og riktige valg slik at det onde ikke vinner mere innpass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 26. mars 2006 #13 Del Skrevet 26. mars 2006 Dersom man leter etter noen å skylde på, vil man alltids finne det. Det som er merkelig er hvor ofte ikke-kristne velger å skylde på Gud.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #14 Del Skrevet 27. mars 2006 Dersom man leter etter noen å skylde på, vil man alltids finne det. Det som er merkelig er hvor ofte ikke-kristne velger å skylde på Gud.. :klø: ← Skulle akkurat til å si det samme! Svake folk! Tror dere på julenissen også, dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RPM Skrevet 27. mars 2006 #15 Del Skrevet 27. mars 2006 Guds bekk er full av vann; du sørger for at kornet vokser. Slik legger du alt til rette: 11 du vanner furene, jevner plogveltene og bløter opp jorden med regn; du signer det som gror på den. 12 Du kroner året med gode gaver, det drypper av fruktbarhet i dine hjulspor, 13 det drypper selv på øde beitemarker, rundt haugene er det jubel. 14 Markene er kledd med sauer og dalene dekket av korn. Det lyder gledesrop og sang. Jag ikke Gud vekk, det er ikke til velsignelse. God bless Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ergelig. Skrevet 11. november 2006 #16 Del Skrevet 11. november 2006 10 Ting som gjør Gud ond. Svar; du glemte det 11 bud. som gjør Gud ond! Han er far til Satan, dermed roten til alt ondt!!! mvh ergelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 11. november 2006 #17 Del Skrevet 11. november 2006 Fant dette på et annet forum og sytnst dete var så godt skrevet. Hvorfor griper ikke Gud inn ...endetiden er nær.. men jeg ville gjerne legge inn et lite innleg som kan få man til og tenke litt: Hvorfor griper ikke Gud inn? Billy Graham's datter Anne Graham, ble intervjuet på nasjonal TV i USA på "The Early Show". Jane Clayson spurte henne: "Hvordan kunne Gud tillate terroristangrepene på World Trade Center i New York?" Anne Graham gav et ekstremt gjennomtenkt og innsiktsfullt svar. Hun sa: "Jeg tror at Gud er oppriktig lei seg for dette, akkurat slik som vi er. Men i årevis har vi nå sagt til Gud at han skal komme seg ut av skolene våre, komme seg ut av regjeringen i verden og til å komme seg ut av vårt liv. Og når han er den gentleman jeg tror han er, har han nok stilt og rolig trukket seg litt tilbake. Hvordan kan vi forvente at Gud gir oss sin velsignelse og beskyttelse når vi befaler han å la oss være alene?" Jeg tror det startet da Madeleine Murray O'Hare klaget og sa hun ikke ville ha bønn på skolene våre. Og vi sa: "GREIT." Så var det noen som sa: "Vi skal ikke lese i Bibelen på skolene", Bibelen som sier: "Du skal ikke drepe, Du skal ikke stjele, og du skal elske din fiende som deg selv." Og vi sa: "GREIT." Så sa Dr. Benjamin Spock at vi ikke skulle straffe barna våre når de oppførte seg dårlig, fordi deres unge personlighet kunne ta skade, og vi kunne ødelegge deres selvtillit. (Dr. Spock's sønn begikk selvmord.) Og vi sa: "En ekspert bør vite hva han snakker om. GREIT." Så sa noen at lærere ikke bør lære ungene disiplin når de gjør gale ting. Skolens administrasjon sa at "Ingen voksne skal ta på en elev når han oppfører seg dårlig, fordi vi ikke vil ha dårlig publisitet, og vi vil i hvert fall ikke bli saksøkt!" (Det er stor forskjell på disiplin og juling, ydmykende tilsnakk, å slå m.m.) Og vi sa: "GREIT." Så sa noen at våre døtre kan ta abort hvis de vil, og de trenger ikke engang fortelle det til foreldrene. Og vis sa "GREIT." Så kom noen vise ledere i skolen og sa: "Siden gutter er gutter, og de sannsynligvis vil gjøre det uansett, la oss gi dem så mange kondomer som de ønsker, så de kan skaffe seg litt morsomme og spennende erfaringer, uten at vi forteller foreldrene at de har fått dem på skolen. Og vi sa "GREIT." Så kom det noen viktige politikere og sa at det ikke spilte noen rolle hva vi gjorde privat, så lenge vi gjorde jobben vår. Vi sa oss enige, og vi sa vi ikke brydde oss om hva noen, inkludert Presidenten, gjør privat så lenge jeg har en jobb, og økonomien går bra. Så kom det noen andre og sa: "La oss trykke magasiner med bilder av nakne kvinner og kalle det sunnhet, en hyllest til kvinnens skjønne kropp. Og vi sa: "GREIT." Så tok noen skrittet videre og publiserte bilder av nakne barn og gikk enda lengre ved å gjøre dem tilgjengelig på Internett. Og vi sa "GREIT, det er vel et ledd i menneskers frie vilje." Så kom underholdningsindustrien og sa: "La oss lage TV-show og filmer som fremmer egoet, vold og pervers sex. Og la oss lage musikk som handler om drap, stoff, mord, selvmord og satanisk tema." Og vi sa: "Det er jo bare underholdning. Ingen tar det seriøst. GREIT." Nå spør vi oss selv hvorfor våre barn ikke har samvittighet, hvorfor de ikke kan skille rett og galt, hvorfor de ikke gjør dem noe å drepe fremmede, skolekamerater og seg selv. Sannsynligvis, hvis vi tenker lenge og hardt nok, kan vi nok finne det ut. Det har nok med utrykket "vi høster som vi sår" å gjøre. "Kjære Gud, hvorfor reddet du ikke denne lille jenta fra å bli drept i klasserommet?" Gud svarer: "Kjære bekymrede student, jeg er ikke tillatt på skoler." Det er rart hvor enkelt det er for folk å kaste Gud i søpla, og deretter undre seg over hvorfor verden går til helvete. Det er rart hvordan vi tror alt som står i avisene, men stiller spørsmål ved alt bibelen sier. Det er rart hvordan alle vil til himmelen, og hevder de ikke trenger å gjøre, tro, si eller gjøre noenting som står i Bibelen. Det er rart hvordan noen kan si "Jeg tror på Gud", men i sitt liv følger de Satan som, forresten, også "tror" på Gud. Det er rart hvor raske vi er til å dømme, men vil helst ikke bli dømt selv. Det er rart hvordan vi kan sende tusenvis av morsomme mailer, og de sprer seg som ild i tørt gress, men får vi en mail som handler om Gud, tenker vi oss nøye om før vi deler den med andre. Det er rart hvordan det frekke og vulgære får passere fritt gjennom cyberspace, men den offentlige diskusjonen om Gud er undertrykket i skoler og på arbeidsplasser. Det er rart hvordan mange kristne virkelig er tent for Jesus på søndager og på møter i kristelige sammenhenger, men er fullstendig usynlige resten av uka. (av Anne Graham) Så der Gud ikke er ønsket kommer han heller ikke. Såre enkelt ← Men hva da med der han er ønsket? Eller er ikke de så viktige, for det viktigste er å holde seg unna fordi enkelte ikke ønsker å ha h*n i livet sitt? beklager, syns ikke de svarene der var nøye gjennomtenkt for det bare unnskylder Gud hele veien. Men blant alle menneskene som døde i WTC, må det ha vært noen som trodde på h*n og ville ha han/henne der, men Gud valgte jo selvfølgelig å høre på de som ikek ville ha h*n der. Hmm, merkelige greier, men det er en fin ting å tenke for de som virkelig ønsker å tro at Gud finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 11. november 2006 #18 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) 1 Gud stopper ikke døden 2 Gud stopper ikke smerte og ledelse 3 Gud stopper ikke natur katastrofer 4 Gud ga oss fri vilje som vi misbruker 5 Gud gjør sånn at vi får sykdommer 6 Når noe går galt så er det Guds feil 7 Gud hjelper oss ikke når vi trenger det 8 Gud svarer aldri på bønnene 9 Gud stopper ikke barne mordere og voldekts menn og kvinner 10 Gud er grunnen til at mange religioner er til og at mennesker velger og krige for og forsvare sin tro. ← Så hvis Gud hadde vært god, så hadde du nå ligget på dine kne og bedt til ham og lovprist ham av hele din sjel og av all din kraft? Det hadde nemlig Gud satt stor pris på, og kankje du hadde måtte gjøre det hver eneste dag, hvis han ikke hadde gitt deg den frie vilje du har i dag. Han har gitt oss regler som eliminerer mesteparten av det du nevner, og resten er forårsaket av vår vilje. Har du alltid gitt dine foreldre skylden for alt det gale du har gjort i livet? (Ser i ettertid at dette var en gammel tråd) Endret 11. november 2006 av KR-øst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 11. november 2006 #19 Del Skrevet 11. november 2006 Så hvis Gud hadde vært god, så hadde du nå ligget på dine kne og bedt til ham og lovprist ham av hele din sjel og av all din kraft? Det hadde nemlig Gud satt stor pris på, og kankje du hadde måtte gjøre det hver eneste dag, hvis han ikke hadde gitt deg den frie vilje du har i dag. Han har gitt oss regler som eliminerer mesteparten av det du nevner, og resten er forårsaket av vår vilje. Har du alltid gitt dine foreldre skylden for alt det gale du har gjort i livet? ← Har du alltid berømt fine foreldre, for alt godt som hender i livet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelfairy Skrevet 30. november 2006 #20 Del Skrevet 30. november 2006 1 Gud stopper ikke døden Nei, men han gir oss et liv etterpå. 2 Gud stopper ikke smerte og ledelse Jo. 3 Gud stopper ikke natur katastrofer 4 Gud ga oss fri vilje som vi misbruker Gud ga oss fri vilje. Er ikke det bra? Hvem hadde vel likt å bli styrt? 5 Gud gjør sånn at vi får sykdommer Nei. 6 Når noe går galt så er det Guds feil Nei. 7 Gud hjelper oss ikke når vi trenger det Jo. 8 Gud svarer aldri på bønnene Jo.9 Gud stopper ikke barne mordere og voldekts menn og kvinner Det er ikke Gud som voldtar. Som du selv skrev så har vi fri vilje. 10 Gud er grunnen til at mange religioner er til og at mennesker velger og krige for og forsvare sin tro. Det er ikke Gud som kriger, det er mennesker. ← Om Gud liksom hjelper oss om vi trenger det så er det bullshit! jeg har aldri fått hjelp av en såkalt Gud... Da er det i såfall forskjellsbehandlig ute å går! Heller har jeg alldri blitt svart på bønner... Da jeg var liten ba jeg til gud om å få meg ny sykkel, for mun var ødelagt! Har aldri sett noen ny sykkel i gårdsplassen min, og heller ikke fått noe svar på om jeg kan få eller ikke. verken i brev eller tlf! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå