Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

De misjonerende evangelistene som i de siste årene som har dannet ryggraden i det republikanske partiet, skremmer meg. De driver politisk aktivisme, og har reel politisk makt og innflytelse i USA.

Jeg vil tilføye at all religiøs fundamentalisme skremmer meg, om det så er hinduisme, islamisme eller kristendom. Politiske strømninger fra USA har en tendens til å nå Norge. Har lagt merke til at i enkelte miljøer i Norge så har Trump administrasjonen og det den står for blitt populær. 

Endret av Callista
  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han til venstre var kjekk da. Men kva veit vel eg?

Skrevet (endret)

Ja, det er veldig skumelt! Det er så lett å tenke at sånn galskap ikke kan ramme norge, men det var jo en stortingspolitiker (FrP) som møtte opp på Trump sin andre insetelse og skrøt av hvor bra dette var for USA og verden.....

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 11
Skrevet
Callista skrev (20 minutter siden):

De misjonerende evangelistene som i de siste årene som har dannet ryggraden i det republikanske partiet, skremmer meg. De driver politisk aktivisme, og har reel politisk makt og innflytelse i USA.

Jeg vil tilføye at all religiøs fundamentalisme skremmer meg, om det så er hinduisme, islamisme eller kristendom. Politiske strømninger fra USA har en tendens til å nå Norge. Har lagt merke til at i enkelte miljøer i Norge så har Trump administrasjonen og det den står for blitt populær. 

Enig. Det er skremmende. Det er nok av de ekstreme sektene også i Norge. Den siste som har vekket oppmerksomhet er "The last Reformation", som har operert i Østfold i det siste..

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja disse er ikke gode, det har ingenting med kristendom å gjøre det de står for.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
BareMay skrev (53 minutter siden):

Enig. Det er skremmende. Det er nok av de ekstreme sektene også i Norge. Den siste som har vekket oppmerksomhet er "The last Reformation", som har operert i Østfold i det siste..

Det er bare at i Norge har de ikke splittet landet, det er makten de har fått med god hjelp av Trump som gjør dem skremmende i USA.

• Liker 1
Skrevet
Maia70 skrev (1 time siden):

Det er bare at i Norge har de ikke splittet landet, det er makten de har fått med god hjelp av Trump som gjør dem skremmende i USA.

Ja, ser den. Men vi har et politisk parti i vekst som baserer seg på streng religion. At religion får styre politikk er farlig..

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Callista skrev (9 timer siden):

Jeg vil tilføye at all religiøs fundamentalisme skremmer meg, om det så er hinduisme, islamisme eller kristendom.

Men sekulært fascisme og statsateisme som har drept millioner av mennesker bekymrer deg ikke?

BareMay skrev (7 timer siden):

Ja, ser den. Men vi har et politisk parti i vekst som baserer seg på streng religion. At religion får styre politikk er farlig..

Alle partier støtter opp om vår kristne kulturarv og tradisjoner og har dette i sine programmer. Dere som er så imot det kan flytte fra vårt kristne land når som helst, ingen tvinger dere til å bo her.

• Nyttig 1
Skrevet
Maia70 skrev (8 timer siden):

Ja disse er ikke gode, det har ingenting med kristendom å gjøre det de står for.

Sekulært "demokrati" går imot Bibelen og kristendommen.

• Nyttig 2
Skrevet
Callista skrev (11 timer siden):

Ja all form for ekstremisme er farlig, folk som tror de har oppdaget sannheten...

Viktig at ekstremister ikke får makt enten det er kristne,muslimer, miljøfanatikere eller kommunister 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Socketlicker skrev (2 timer siden):

Men sekulært fascisme og statsateisme som har drept millioner av mennesker bekymrer deg ikke?

Alle partier støtter opp om vår kristne kulturarv og tradisjoner og har dette i sine programmer. Dere som er så imot det kan flytte fra vårt kristne land når som helst, ingen tvinger dere til å bo her.

Kristen kulturarv kan være så mye. Jeg respekterer noe av vår kristne historie, og at enkelte folks liv er knyttet til kirken. Jeg respekterer ikke at kristne læresetninger har blitt brukt til tvang og vold.

Norge har heldigvis en sekulær stat der stat og religion er atskilt, så det blir nok du som blir nødt til å flytte hvis du misliker dette.

Endret av Callista
La til setning.
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Callista skrev (35 minutter siden):

Norge har heldigvis en sekulær stat der stat og religion er atskilt, så det blir nok du som blir nødt til å flytte hvis du misliker dette.

Vi er ikke det, selv om forræderske ateister sikkert skulle ønske det. Norge har en grunnlov som sikrer vår kristne kulturarv og en kristen folkekirke.

Dere som har så store problemer med det kan jo heldigvis flytte til et av de statsateistiske paradisene deres, Cuba, Nord-Korea eller Kina gir dere sikkert opphold.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig.  Dokumentaren "Praying for Armageddon" gav også en innsikt i dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Socketlicker skrev (19 minutter siden):

Vi er ikke det, selv om forræderske ateister sikkert skulle ønske det. Norge har en grunnlov som sikrer vår kristne kulturarv og en kristen folkekirke.

Dere som har så store problemer med det kan jo heldigvis flytte til et av de statsateistiske paradisene deres, Cuba, Nord-Korea eller Kina gir dere sikkert opphold.

Stortinget endret Grunnloven i 2012, og fra 2017 ble den norske kirke skilt fra staten. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Huldra-78 skrev (6 minutter siden):

Flere unge menn vender seg mot konservativ politikk og kristne verdier – NRK Rogaland – Lokale nyheter, TV og radio

Det begynner dessverre å bli flere som støtter seg mot bibelen her til lands... 
Og menn som snakker om abortrettighetenen...

Religion er skrevet av menn for menn. Ikke til å undre over at religion alltid går hardt utover kvinner og barn.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
BareMay skrev (16 minutter siden):

Religion er skrevet av menn for menn. Ikke til å undre over at religion alltid går hardt utover kvinner og barn.

Og derfor er det viktig at vi ikke sover i timen, men faktisk er en fornuftig motstemme til disse som lever etter bibelen.
Vi kan ende opp som USA en gang i fremtiden...

Blir det mange nok som vokser opp uten å skjønne at likestilling gavner begge kjønn, og at demokrati er til det beste for hele befolkningen, så kan vi fort få mange sinte menn som støtter seg på bibelen når de stemmer.

• Liker 5
Skrevet
Huldra-78 skrev (2 timer siden):

Og derfor er det viktig at vi ikke sover i timen, men faktisk er en fornuftig motstemme til disse som lever etter bibelen.
Vi kan ende opp som USA en gang i fremtiden...

Blir det mange nok som vokser opp uten å skjønne at likestilling gavner begge kjønn, og at demokrati er til det beste for hele befolkningen, så kan vi fort få mange sinte menn som støtter seg på bibelen når de stemmer.

Hvor er motstemmene?

Skrevet
BareMay skrev (2 timer siden):

Hvor er motstemmene?

Det er jo vi som må være en motstemme mot dette.
Iallefall vi kvinner må nok være våkne, kommer det mange nok konservative til ordet, så kan vi raskt oppleve amerikanske tilstander også her til lands.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...