Gå til innhold

Kvarme: Homofile bes gå til psykiater


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Giske viser igjen nestekjærlighet og toleranse for at andre har andre meninger enn seg selv. Er det ironisk at Giske og andre partier på venstresiden vil demokratisere kirken og vise romslighet og takhøyde, i hvert fall så lenge meningene er korrekte?

Jeg synes vi skal ta Kvarme inn i varmen, selv om meningene hans ikke er politisk korrekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest King James

Jeg synnes vi skal respektere meningene hans. Selv om de ikke er politiske korekte.

Han har rett og si det han mener. Det er dette som er ytringsfriheten og det var den han brukte.

Jeg skal sitere Volitare

Jeg er uenig i din mening. Men skal inntil min død forsvare din rett til og hevde dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synnes vi skal respektere meningene hans. Selv om de ikke er politiske korekte.

Han har rett og si det han mener. Det er dette som er ytringsfriheten og det var den han brukte.

Jeg skal sitere Volitare

Jeg er uenig i din mening. Men skal inntil min død forsvare din rett til og hevde dem

Meget bra sagt.

flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har tydeligvis gått Kvarme hus forbi at det å være homofil forlengst har sluttet å være en diagnose, til og med Freud skjønte at homofili ikke er en sykdom. Enhver seriøs psykolog eller psykiater som får inn en homofil ville ikke prøvd på noen "reorientering", de ville tvert imot gitt personen beskjed om at hun/han er helt normal og ikke trenger å bekymre seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at det Kvarme hele tiden har ment er at han vet om tilfeller der mennesker har vært i villrede, fordi de ikke har visst om de har vært homofile eller heterofile, og har fått hjelp av psykolog til å finne et svar. Det er sånn jeg har oppfattet det hele tiden, men selvsagt blir hvert minste ord vridd på til muligheten for å lage oppstuss om at Kvarme hetser homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man skal ha rett til å ytre sin mening, men ikke overgå norsk lov i forhold til trakkasering og rasisme ovenfor en folkegruppe/minoritet!

Noen som fikk med seg det ekteparet på nyhetene akkurat nå da som hevdet at de begge hadde vært homofile men nå hadde blitt heterofile og dermed funnet hverandre!

Hmm... er det ikke det som kalles å være bifil? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hva sa Kvarme egentlig?

Sa han at alle homofile kunne gå til psykiater og bli reorientert eller sa han at det for noen homofile var en mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa Kvarme egentlig?

Sa han at alle homofile kunne gå til psykiater og bli reorientert eller sa han at det for noen homofile var en mulighet?

Vel - han fekk jo (og tok) muligheten til å fortelja kva han sa på TV:

Han meinar ikkje at homofili er ein sjukdom, og følgeleg heller ikkje ein sjukdom å bli kurert for.

Han sa at det finst homofile som har problem med kjenslene sine på det feltet, og meinte at då kunne det vera ein god idé å gå til psykolog for å få hjelp. Nokre psykologar har meir erfaring i å snakka med personar om dette enn andre, og Kvarme kjente visst til nokre av dei.

Sa Kvarme noko om at desse psykologane kunne hjelpa folk til å "bli kvitt" homofil legning, og bli heterofile i staden? Eg kan ikkje seia eg la merke til noko slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KlaraKlok_*

Jeg skal sitere Volitare

Jeg er uenig i din mening. Men skal inntil min død forsvare din rett til og hevde dem

Helt enig med Volitare jeg også.

Men jeg mener at folk i visse posisjoner må tenke seg om før de uttaler seg offentlig.

Nå skal jo Kvarme fronte kirkens syn da - men nå er det vel slik at kirken har delt seg i dette spørsmålet. Ergo blir det hans egen mening som kommer fram.

Offentlige personer har et litt annet ansvar enn "mannen i gata" når han/hun uttaler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Jeg synes Kvarme kan få si hva f... han vil, men det som er problemet er at han sier det på Statens vegne. Jeg er en del av Staten. Jeg vil ikke være med på idiotiet hans. Dette er bare nok et argument for skille av Stat og kirke!!

Endret av Bodillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes Kvarme kan få si hva f... han vil, men det som er problemet er at han sier det på Statens vegne. Jeg er en del av Staten. Jeg vil ikke være med på idiotiet hans. Dette er bare nok et argument for skille av Stat og kirke!!

Kvarme er nok helt enig med deg i den saken. De som kjemper hardest for å beholde statskirken er de som er liberale til homofili.

Det er nok de homofile i kirken det går hardest utover dersom stat og kirke skiller lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markus i Oslo

Kvarme har all rett til enda en gang å være idiot i all offentlighet. Og Giske har all rett til enda en gang å hudflette ham. Med rette.

Og media har all rett til å blåse opp idiotiske utsagn til store konflikter. Igjen. Og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Disse psykologene og psykiaterne som Kvarme kjenner til er sikkert kjøpt og betalt,.............neida,men Kvarme bør studere homofili litt nærmere,gå dem litt i sømmene,homofili er ikke selvvalgt,jeg er ikke homofil selv,men såpass har jeg da skjønt at det er ikke noe dans på roser................nettopp pga slike mennesker som Kvarme.

Hvor blir respekten og likeverdet av hen??

Og kanskje GUD gjorde en liten bommert i skaperverket sitt??

Ja så får GUD den store allmektige sjefen fikse opp sjøl,eller digger han å se mennesker som KVARME gjøre narr av mennesker som har en annen legning.Mennesker som faktisk ifølge bibelen er GUDS barn....

Mente å lage et allright innlegg,men jeg sklei helt ut på sidelinja.

Jeg blir så provosert at mediapersoner kan gjøre slikt.

Kvarme får jo flere på benken i kirka i alle fall og det er de skikkelige homohaterne !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen av oss som har tatt skade av at vi har en statskirke i Norge hvor man fritt kan velge om man vil være en del av den eller stå utenfor?

Har noen tatt skade av - og da påviselig - at vi har en norsk luthersk kirke og tro som er grunnleggende i Norge - da med tanke på f.eks. den gyldne regel?

Jeg tør påstå at uansett hva det dreier seg om utenom homofili, abort og kvinnelige prester i ektelttilfeller er det nok ingen av oss som kan si at de har tatt skade av at vi har en statskirke i norge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

NÅ er jo kvarme litt uoppdatert, homofili er jo blitt forska på, og han ytret ting som han tydeligvis ikke har peiling på, for det første er det blitt hevdetat de som er homofil er et resultat av en feil som skjedde under dannelsen av hjernen til fosteret, altså homofile får kvinnehjerne og tankegang, men de får en manns kropp, dette virker for meg logisk, i og med at vi vet at mange feil skjer under dannelsen av et foster i svangerskapet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus
NÅ er jo kvarme litt uoppdatert, homofili er jo blitt forska på, og han ytret ting som han tydeligvis ikke har peiling på, for det første er det blitt hevdetat de som er homofil er et resultat av en feil som skjedde under dannelsen av hjernen til fosteret, altså homofile får kvinnehjerne og tankegang, men de får en manns kropp, dette virker for meg logisk, i og med at vi vet at mange feil skjer under dannelsen av et foster i svangerskapet! ;)

Nå tror jeg kanskje du snakker om forskning i forhold til transseksualitet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Nei nei ikke transseksualitet, altså det er jo en grunn til at homofile er utpreget feminine og har feminine tanker og være måte, grunnen til det er at det er blitt hevdet at de får tilført i svangerskapet en feildosering av kjønnshormoner, det vil si at de får tilført både masse mannlige kjønnshormoner og kvinnelige kj.hormoner, og de får da en kvinne hjerne, men en manns kropp fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus
Nei nei ikke transseksualitet, altså det er jo en grunn til at homofile er utpreget feminine og har feminine tanker og være måte, grunnen til det er at det er blitt hevdet at de får tilført i svangerskapet en feildosering av kjønnshormoner, det vil si at de får tilført både masse mannlige kjønnshormoner og kvinnelige kj.hormoner, og de får da en kvinne hjerne, men en manns kropp fysisk.

Nå tror jeg du har lest for mye populærvitenskap :ler: Dette er absolutt ikke anerkjent forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...