Gå til innhold

Har du noen sykdommer?

Fremhevede innlegg

Gjest Ester
Skrevet
og en mangel i blodet som gjør meg disponert for blodpropp.

Leidens mutasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kronisk jævlig irriterende knær. Vet ikke hva det kalles, men er født med delt kneskål (to i èn) på venstre side, så jeg blir en del hemmet i fysisk aktivitet, særlig på vinteren når det er glatt. Kneskålen min kan gå ut av ledd når som helst når jeg står, går eller løper. (Får ikke lov å løpe) Høyre kne er operert, men det er for noe annet - legene kalte det cystisk menisk. Dvs for mye gelè mellom kneskål og kneleddet, så kneskålen gled ut av ledd. Men det skjer ikke på høyre side lenger fordi jeg har et par skruer inni der.

Har en spiseforstyrrelse, hatt i en del år. Er bedre enn noensinne, så tenker minst mulig på sykdommen. Har vært ganske bra de siste par årene, bare noen tilbakefall innimellom.

Ja, det er vel de som er der hele tiden, men har hatt en del andre sykdommer tidligere. Men de er fikset på. ;)

Gjest BagLady
Skrevet
Leidens mutasjon?

Nei, såkalt protein S-defekt :)

Skrevet

Eksem og mild allergi. Dette er vel to av de vanligste symptomene på vår livsstil i den vestlige verden. Stod i avisen i dag at det kan skyldes syntetiske klær...

Skrevet

Nei, jeg har vært heldig og er frisk enn så lenge i hvertfall! :)

Skrevet

Har bare kronisk eksem. Irriterende til tider, men ellers merker jeg ikke noe til det. Er også født med hoftefeil, så jeg kan aldri bli en særlig god løper, men det hemmer meg ikke akkurat i det daglige. ;)

Gjest -eline-
Skrevet

Har astma, er allergisk mot alt av dyr, har matallergi og kuldeeksem, i tillegg til en for kort fot som har gitt meg skjev & vond rygg... Saa lenge jeg tar medisiner hver dag og holder meg unna det jeg er allergisk mot saa har jeg ingen store plager i det daglige liv, men irriterende er det jo.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Ja, jeg har mange. Noen alvorlige, og noen mindre alvorlige.

Skrevet

Psoriasis (symptomfri i snart 3 år :danse:), migrene, enkelte former for allergi og høyt blodtrykk.

Gjest Gjest
Skrevet

Har blitt veldig vant til å passe på, men når alle som får høre at jeg har bestemt meg for sykepleien nevner at det er en dårlig idè med senebetennelse, blir jeg veldig frustrert.

Hadde jeg også blitt!!

Man må utdanne seg til det man vil.

Og det er mye forskjellig man kan jobbe med innenfor sykepleien også.

Ta det valget du selv føler du passer til og har lyst til :)

Gjest marthepia
Skrevet

Nope, har ingen sykdom :) Bank i bordet for det!

Gjest Gjest
Skrevet

Mye matallergi og annen allergi - holdes i sjakk med medisiner og at jeg holder meg unna det jeg ikke tåler.

Slitasjegikt, tar medisiner i dårlige perioder og blir da en del hemmet i fysisk aktivitet.

En gallelidelse som fremkaller spasmeanfall i magen og hemmer meg i noen timer til noen døgn. Tar sterke smertestillende for dette.

Gjest Raskolnikov
Skrevet

Skal si det er mange med sykdommer her. Nesten en sykestue

Gjest Bellatrix
Skrevet
Skal si det er mange med sykdommer her. Nesten en sykestue

Med flere tusen brukere, så er det ikke rart noen har sykdommer. Hadde vel vært mer rart om det ikke var det.

Gjest Frigg
Skrevet (endret)
Med flere tusen brukere, så er det ikke rart noen har sykdommer. Hadde vel vært mer rart om det ikke var det.

Nemlig!

Og sist jeg sjekket så står det faktisk ikke i reglene at man ikke har lov til å snakke om sykdommer. Sine egne eller andres.

Selv om enkelte brukere da skulle benytte anledningen til å slenge ut spydigheter.

Men det igjen kan vel tyde på en... sykdom?

Endret av Frigg
Gjest Bellatrix
Skrevet
Og sist jeg sjekket så står det faktisk ikke i reglene at man ikke har lov til å snakke om sykdommer. Sine egne eller andres.

Nei, da hadde ikke jeg giddi å vært her hvis ikke det var lov.

Gjest Frigg
Skrevet

Vi snakker jo om alt annet, så hvorfor da ikke sykdom?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Sykdom er en del av livet det også.

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Nemlig!

Selv om enkelte brukere da skulle benytte anledningen til å slenge ut spydigheter.

Men det igjen kan vel tyde på en... sykdom?

Er det noen som har sagt at det ikke er lov...? Og har det kommet noen spydigheter? I såfall har det gått meg hus forbi... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...