Gå til innhold

Har 1000 kr til mat de neste 18 dagene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Har ganske mye mindre penger denne måneden enn jeg vanligvis har så er på utkikk etter ideer til billige middag og frokoster. Vil helst ikke bruke mer enn 1000 kr for all mat de kommende 17 dagene. Jeg spiser ikke kjøtt - og har ikke frys (så kan ikke lage mye og fryse ned feks. Men har kjøleskap da, heh) 

Anonymkode: 62385...7ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk chatgpt! Jeg har tatt en runde på kjøkkenet og skrevet ned det jeg har fra før (tar litt tid med er verdt det!), puttet det inn i chatgpt og bedt den lage ukesmenyer basert på det jeg har fra før og bruke så lite penger så mulig. Du kan også skrive at du ikke har frys etc.. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Du kommer et godt stykke med å kjøpe inn havregryn, ris, tørre linser/bønner, og bruke f.eks at Meny har kronesmarked nå. Obs ikke alt er billigere enn Kiwi/Rema likevel. 

Du kan kjøpe fryst lapskausblanding og lage samme dag en stor porsjon med suppe eller lapskaus med linser og ha for flere dager. 

Jeg tror 1000kr kan være snaut, men kommer helt an på hva du alt har i skapet, og hvilke tilbud du kommer over.

Med å være litt kreativ så kan det gå fint 😊

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Havregryn og egg. Da har du alt du trenger. 

Vann i springen.

Anonymkode: 2f7d7...e6e

• Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker aldri mer enn 1000 kroner på mat på en hel måned.

Så skjønner ikke stresset.😉

Har god økonomi. Lager alt fra bunnen av.

Anonymkode: d02b4...a5a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva lager du da? 

• Liker 14
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare tøys. Det er ikke mulig å lage god, variert og sunn mat fra bunnen av for 1000 kroner for en hel måned. I tillegg til middag skal man jo også ha frokost, lunsj og kanskje kvelds og/eller mellommåltid. 

Anonymkode: 56dbf...a1d

• Liker 26
  • Nyttig 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er bare tøys. Det er ikke mulig å lage god, variert og sunn mat fra bunnen av for 1000 kroner for en hel måned. I tillegg til middag skal man jo også ha frokost, lunsj og kanskje kvelds og/eller mellommåltid. 

Anonymkode: 56dbf...a1d

Folk har jo basisvarer i hus. Man er ikke helt tom for alt i et møblert hjem. 

Anonymkode: 9d6c3...3fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kald mat

• Bak billige brød - spe ut deigen med det du har (havregryn, gamle poteter, m.m)
  • Egg er sunt, og godt på brødskiva.
  • Frosne grønnsaker er billige - du kan kjøpe de selv om du ikke har fryser, du må bare bruke de samme dag. Lag en stor posjon grønnsakssuppe. Det er digg med brød til suppe.
  • makrell i tomat er billig pålegg, sunt og godt med egg.
  • eller liker du tunfisk?
  • egg+majones=eggesalat, som er godt pålegg
  • yoghurt

Varm mat

• Ris
  • Bønner
  • Egg - omelett?
  • Grønnsaker
  • Linser
  • Havregrøt med banan?
  • pannekaker om du vil ha noe søtt?

Varmmaten er ikke akkurat måltider, mer sleng ting i en gryte og spis det du har lyst på. Men det kan lønne seg å lage mer enn en middag av gangen, om du kjøper frosne grønnsaker.

Anonymkode: b0e7e...193

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Havregryn med melk, eller havregrøt laget på vann eller melk er billig til frokost eller lunsj. Jeg faster, så spiser bare to måltider om dagen, det hjelper også. 

Dahl er billig vegetarmiddag. Og alle typer supper og gryter.

• Liker 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Sjekk meny osv for tilbud. Er flere med 10,15 og 20 kroner tilbud, sjekk kassa for mat som snart går ut

Skrevet

Indisk linsesuppe fra Trines matblogg. Kjempegod, sunn og billig. Når jeg lager den så har jeg middag eller lunsj i flere dager. Kan ha ulike ting som garnityr, egg, urter, ristede pinjekjerner. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Folk har jo basisvarer i hus. Man er ikke helt tom for alt i et møblert hjem. 

Møbler hjem faktisk. Hvis man aldri bruker mer enn 1000 kroner i måneden på mat, hvor kommer basisvarene fra? Vokser de i skap og skuffer i møblerte hjem? 

Anonymkode: 13d24...f62

• Liker 29
  • Nyttig 20
AnonymBruker
Skrevet

Møbler hjem faktisk. Hvis man aldri bruker mer enn 1000 kroner i måneden på mat, hvor kommer basisvarene fra? Vokser de i skap og skuffer i møblerte hjem? 

Når man kjøper krydder,mel, sukker,olje,soya saus osv så holder det jo lengre. Man trenger ikke kjøpe det hver mnd. Det vet alle som har et møblert hjem. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
jegerrinne skrev (6 minutter siden):

Sjekk meny osv for tilbud. Er flere med 10,15 og 20 kroner tilbud, sjekk kassa for mat som snart går ut

Datodisken på meny er jo ofte dyrere enn vanlig pris på REMA og kiwi. 

Stemmer i for havregryn, gryter/supper med linser/bønner. Stekt ris med frosne grønnsaker

Anonymkode: b19ba...ea3

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere har nevnt kronesmarked på meny, og de har veldig gode tilbud . Coop Mega har også kronemarked . Sjekk dato disker og tgtg. 
jeg ville kjøpt inn knekkebrød, nudler, havregryn, pasta og frosne grønnsaker på kiwi, gjerne first price. Så ville kjøpt litt kjøtt og kylling på tilbud på meny , og også sett på både meny og Coop Mega for tilbud på varer du liker. Spart ca 2-300 kr og fylt opp med tgtg og datodisk etterhvert for variasjon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man kjøper krydder,mel, sukker,olje,soya saus osv så holder det jo lengre. Man trenger ikke kjøpe det hver mnd. Det vet alle som har et møblert hjem. 

Nå kan det hende ts for eksempel er student og har flyttet på hybel for første gang. Ikke alle har det overmøblert. 

Anonymkode: ffa2a...7c7

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kald mat

• Bak billige brød - spe ut deigen med det du har (havregryn, gamle poteter, m.m)
  • Egg er sunt, og godt på brødskiva.
  • Frosne grønnsaker er billige - du kan kjøpe de selv om du ikke har fryser, du må bare bruke de samme dag. Lag en stor posjon grønnsakssuppe. Det er digg med brød til suppe.
  • makrell i tomat er billig pålegg, sunt og godt med egg.
  • eller liker du tunfisk?
  • egg+majones=eggesalat, som er godt pålegg
  • yoghurt

Varm mat

• Ris
  • Bønner
  • Egg - omelett?
  • Grønnsaker
  • Linser
  • Havregrøt med banan?
  • pannekaker om du vil ha noe søtt?

Varmmaten er ikke akkurat måltider, mer sleng ting i en gryte og spis det du har lyst på. Men det kan lønne seg å lage mer enn en middag av gangen, om du kjøper frosne grønnsaker.

Anonymkode: b0e7e...193

Apropos egg. Jeg elsker egg, men synes at prisene er helt syke nå. 18 First price egg koster 60 kroner, uansett hvilken butikk. 

Anonymkode: cf5b9...346

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (19 minutter siden):

Havregryn med melk, eller havregrøt laget på vann eller melk er billig til frokost eller lunsj. Jeg faster, så spiser bare to måltider om dagen, det hjelper også. 

Dahl er billig vegetarmiddag. Og alle typer supper og gryter.

Melk er jo ikke billig. Hvis man skal lage havregryn med melk, trenger man en ny kartong annenhver dag 

Anonymkode: cf5b9...346

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...