BobbySocks Skrevet i går, 07:32 #1 Skrevet i går, 07:32 Etter en tur med danskebåten innser jeg at det er utrolig mange unger uten oppdragelse. Lar du ungene dine leke i heisen? Løpe i korridorene og banke på andres dører? Rulle rundt i bufferen? Hvorfor? 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:39 #2 Skrevet i går, 07:39 Absolutt ikke. Har veloppdragne barn som for lengst har lært hvordan de skal oppføre seg. De er dog gode til å påpeke mane andre barns merkelige oppførsel ja. "Mamma, hvorfor får han lov til å gjøre sånn??" "Jeg vet ikke jenta mi, men jeg er glad det ikke er dere som holder på sånn, det tar seg ikke ut". Anonymkode: 3fd14...eee 1
Gidavmeg Skrevet i går, 07:42 #3 Skrevet i går, 07:42 Nope. Jeg er den strenge mora med de greieste ungene. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:44 #4 Skrevet i går, 07:44 Min er 3 år og ganske uoppdragen. Men ikke fordi jeg ikke forsøker. Jeg springer etter henne og holder på med kriseavvergning hele tiden, men oppdragelse biter ikke på henne 🤷♀️ Anonymkode: 52032...ea4 3 1
BobbySocks Skrevet i går, 07:59 Forfatter #5 Skrevet i går, 07:59 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Min er 3 år og ganske uoppdragen. Men ikke fordi jeg ikke forsøker. Jeg springer etter henne og holder på med kriseavvergning hele tiden, men oppdragelse biter ikke på henne 🤷♀️ Anonymkode: 52032...ea4 Hun er tre, det er greit. Disse her var 6-12, da er det ikke sjarmerende lengre. 3 2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:16 #6 Skrevet i går, 08:16 BobbySocks skrev (43 minutter siden): Etter en tur med danskebåten innser jeg at det er utrolig mange unger uten oppdragelse. Lar du ungene dine leke i heisen? Løpe i korridorene og banke på andres dører? Rulle rundt i bufferen? Hvorfor? Nei! Selv med adhd og touretted er de oppdragne! Anonymkode: e3a6b...108 1
minister-mio Skrevet i går, 08:18 #7 Skrevet i går, 08:18 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Absolutt ikke. Har veloppdragne barn som for lengst har lært hvordan de skal oppføre seg. De er dog gode til å påpeke mane andre barns merkelige oppførsel ja. "Mamma, hvorfor får han lov til å gjøre sånn??" "Jeg vet ikke jenta mi, men jeg er glad det ikke er dere som Anonymkode: 3fd14...eee Tidenes selvmotsigelse 7 3
AnonymBruker Skrevet i går, 08:22 #8 Skrevet i går, 08:22 Nei, de begge oppfører seg bra offentlig. Og her har ene ADHD og andre Autisme. Vi var i Berlin for noen år siden, og gikk på en lokal lekeplass. Det var ikke turister der. Og det var fult av barn der, men det var stille. Alle pratet med inne stemmer. Og begge barna mine sa at det var så deilig, og skulle ønske det var sånn her og. Anonymkode: 37517...81f 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:22 #9 Skrevet i går, 08:22 Har ei på 2,5 år, og vi er veldig bevisste på hva vi forventer av oppførsel ute blandt folk. Hun kan så klart glemme seg, men foreløbig er hun veldig flink til å høre etter og holde seg med oss. Hun er også flink til å spørre om hun får lov til ting, og godtar et nei når vi forklarer hvorfor man ikke kan klatre på en fontene feks. Anonymkode: 3fdef...4ec
Irak Skrevet i går, 08:29 #10 Skrevet i går, 08:29 BobbySocks skrev (55 minutter siden): Etter en tur med danskebåten innser jeg at det er utrolig mange unger uten oppdragelse. Lar du ungene dine leke i heisen? Løpe i korridorene og banke på andres dører? Rulle rundt i bufferen? Hvorfor? Er det ikke egne egnet lekeområder slik at barna kan få lov til å utfolde seg?
AnonymBruker Skrevet i går, 08:30 #11 Skrevet i går, 08:30 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Absolutt ikke. Har veloppdragne barn som for lengst har lært hvordan de skal oppføre seg. De er dog gode til å påpeke mane andre barns merkelige oppførsel ja. "Mamma, hvorfor får han lov til å gjøre sånn??" "Jeg vet ikke jenta mi, men jeg er glad det ikke er dere som holder på sånn, det tar seg ikke ut". Anonymkode: 3fd14...eee minister-mio skrev (10 minutter siden): Tidenes selvmotsigelse Signerer! Å snakke om andre er absolutt ikke god oppdragelse. Anonymkode: eafad...332 7 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:33 #12 Skrevet i går, 08:33 Nei. Mine barn har vært veloppdragne hele veien. Klart de har hatt tendenser til å være viltre (autisme/adhd/tourettes i grei blanding), men de har alltid blitt hanket inn og fått gjentatt hva som forventes og hvorfor. Anonymkode: 6663c...850
AnonymBruker Skrevet i går, 08:34 #13 Skrevet i går, 08:34 Jeg vil tro at de med uoppdragne barn ikke henger her inne, og hvis de gjør det, tenker de sikkert at barna deres er de søteste og snilleste i hele verden uansett, så den dårlige oppførselen er i grunn bare sjarmerende. Anonymkode: 9f30c...e2e 7
AnonymBruker Skrevet i går, 08:34 #14 Skrevet i går, 08:34 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Absolutt ikke. Har veloppdragne barn som for lengst har lært hvordan de skal oppføre seg. De er dog gode til å påpeke mane andre barns merkelige oppførsel ja. "Mamma, hvorfor får han lov til å gjøre sånn??" "Jeg vet ikke jenta mi, men jeg er glad det ikke er dere som holder på sånn, det tar seg ikke ut". Anonymkode: 3fd14...eee minister-mio skrev (14 minutter siden): Tidenes selvmotsigelse Så enig!! Anonymkode: 7bb1c...dab 2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:37 #15 Skrevet i går, 08:37 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vil tro at de med uoppdragne barn ikke henger her inne, og hvis de gjør det, tenker de sikkert at barna deres er de søteste og snilleste i hele verden uansett, så den dårlige oppførselen er i grunn bare sjarmerende. Anonymkode: 9f30c...e2e Tipper det er de som kommer med «barn må få være barn» mentaliteten Anonymkode: 3fdef...4ec 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:45 #16 Skrevet i går, 08:45 Nei, og jeg vemmes over folk som ikke evner å oppdra drittungene sine. Anonymkode: af2da...04e 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:50 #17 Skrevet i går, 08:50 Nei, men det ene barnet har ting autisme og kan fremstå til dels dårlig oppdratt. Forøvrig har vel danskebåten aldri vært representativt for noe. Det er ghettoferie. Anonymkode: 9a9bc...564 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:01 #18 Skrevet i går, 09:01 Jeg kan ærlig innrømme at jeg har uoppdragne barn. Tar tak, men strekker ennå ikke helt til. Er alene med 2 og har ikke verdens beste overskudd eller stressmestring. Jobber med saken. Anonymkode: 148f6...972 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:11 #19 Skrevet i går, 09:11 Ja og nei. De veit hvordan de skal oppføre seg. Å er veldig snille, omsorgsfulle og høflige barn. Samtidig er de barn. Om de løper i gangene, tuller i heisen, tar noen (ringstikk) så ser jeg ikke på det som så ille. De prøver seg, men jeg sier i fra som regel med en gang. Gir de en sjanse til å innse selv hva som er riktig og galt før jeg gjør noe 👍 Jeg vokste opp i en tid der epleslang, ringstikk, sprenge postkasser, lage kinaputter med pinneraketter, krampkanon, potetkanon og kaste vannballonger på folk var helt normalt. Ikke greit, men noe man vokste opp med. Jeg hadde aldri godtatt at mine barn gjorde sånt, men når jeg vokste opp visste ikke mine foreldre hva jeg drev med. Var englebarn hjemme, bare ikke borte 😅 Barn nå for tiden vokser opp i et alt for streng regelregime. De skal tydeligvis ikke løpe i gangen en gang før de er ufordragelige. Jeg oppdrar de i samme regime. Jeg syns det er en trist utvikling 😟 Anonymkode: 077e9...65b 3 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Barn nå for tiden vokser opp i et alt for streng regelregime. De skal tydeligvis ikke løpe i gangen en gang før de er ufordragelige. Jeg oppdrar de i samme regime. Jeg syns det er en trist utvikling 😟 Anonymkode: 077e9...65b Men herlighet, det er ikke noe nytt at barn ikke skal løpe inne der det ferdes andre folk? Det har aldri vært vanlig, og det finnes en rasjonell grunn til at det ikke er ønsket. De får ikke løpe innendørs i barnehagen heller. Ute kan man løpe, men selv da lærer man barn til å ta hensyn til andre som ferdes ute. Anonymkode: a5fbf...34a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå