AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #301 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Verre eller bedre? Jeg får lyst å gå ut og brenne litt plast og fly noen ekstra innenlandsturer bare for å få litt fart på disse hetebølgene. Jeg har i flere år bodd steder det er 45-50 grader også, og det er helt flott. Alt annet enn «normalt» norsk drittvær. Håper den globale oppvarmingen får skikkelig fart på seg. Anonymkode: 83daf...ad0 Så så, vi vil ikke ha 50 grader her. Men 30 grader en uke eller to i tiåret, det skal vi nok klare å holde ut 😅 Anonymkode: 31ccb...838
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #302 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Verre eller bedre? Jeg får lyst å gå ut og brenne litt plast og fly noen ekstra innenlandsturer bare for å få litt fart på disse hetebølgene. Jeg har i flere år bodd steder det er 45-50 grader også, og det er helt flott. Alt annet enn «normalt» norsk drittvær. Håper den globale oppvarmingen får skikkelig fart på seg. Anonymkode: 83daf...ad0 Den får nok ikke fart på seg, for det som foregår er ikke global oppvarming, det er global nedkjøling. Anonymkode: 35e9b...305 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #303 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Den varmen kan ingen styre, det hjelper lite å klage. Så da kan vel de som liker det, få lov å kose seg. Det er mange måter å kjøle seg ned på. Om man ikke liker denne varmen, så er det å holde seg inne å skru på vifter, evt sette seg i kjelleren, om man har. Må vi virkelig bruke tiden på å synes synd på de som ikke liker varme, kan vi ikke få lov å nyte den i fred. Det er tross alt sommer. Anonymkode: b2107...cbf Det hjelper meg mye å klage i fellesskap med andre som også synes det er i overkant hett. Det er ingen som nekter deg å kose deg. Legg vekk KG og gå og kos deg. Anonymkode: df8e7...8a0 7 1 2
Gjest Husomvarderfør Skrevet 19. juli 2025 #304 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (På 18.7.2025 den 11.26): Hva hjelper det da? Det er vondt her og nå, aksepter det! Det kom akkurat når jeg har sommerens travleste tid på jobb så for meg er det krise. Anonymkode: 1db32...a6f Ditto😰
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #305 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men da synes jeg samme regel må gjelde for alle de som velger å bo her i landet når det er mørkt 20 timer i døgnet, 25 minus og glatt over alt. Det er vel mer normalt enn hetebølge i "hele landet". De kan la være å klage, de bor her og vet at det kommer hber vinter. Anonymkode: ae777...fe7 Har faktisk aldri sett en tråd der det kreves at folk må tenke på de som ikke liker kulde da. Jeg liker ikke kulden, men har ingen problemer med at andre trives om vinteren. Anonymkode: b2107...cbf 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #306 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har faktisk aldri sett en tråd der det kreves at folk må tenke på de som ikke liker kulde da. Jeg liker ikke kulden, men har ingen problemer med at andre trives om vinteren. Anonymkode: b2107...cbf Jeg har aldri sett en tråd der det kreves at folk må tenke på de som misliker varme heller. Jeg hater når tempen bikker 24 varmegrader, men jeg har ikke problemer med at andre trives med hetebølge. Anonymkode: df8e7...8a0 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #307 Skrevet 19. juli 2025 Jeg synes det er helt fantastisk med denne varmen. Koser meg skikkelig. Hver eneste vinter tenker jeg at jeg skal flytte pga drittvær, regn og kulde. Hilsen nordlending som endelig har tinet 😎 Anonymkode: 6e990...30e 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2025 #308 Skrevet 20. juli 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men det er litt vanskelig å forstå at noen er så smålige at de ikke unner andre å ha det bra noen få dager eller uker i året, når de selv får ha kulde, regn og snø 90-99 % av tiden hvert år. Anonymkode: 83daf...ad0 Men kjære vene da, nå må du passe på at ikke stråmennene dine tar fyr i varmen! Det er da ingen som ikke unner dere varmetilbederne å ha det bra. Hvor leser du at TS eller andre ikke unner deg å ha det bra? Det er en den manglende forståelsen for at enkelte sliter mer i varmen enn andre som irriterer, ikke at dere koser dere i varmen. Jeg liker ikke kulde og snø heller. Jeg trives best på sommerdager med ca 20 - 22 grader og sol/oppholdsvær. Mindre klegg blir det også når det ikke er så varmt. Hvis man først skal sette vinter og sommer opp mot hverandre, så er fordelen med kulde at man tross alt kan kle på seg mer klær eller balle seg inn i et pledd eller noe. Hvis man blir dårlig av varme, er det grenser for hvor mye man kan kle av seg. 30 grader er varmt om man så er splitter naken. Men som sagt; jeg vil ikke ha vinter og mørketid heller, jeg vil bare ha en fin sommer med litt mer moderate temperaturer. Jeg vil jo gjerne gjøre noe i ferien istedet for å bare sitte i skyggen og eksistere. Anonymkode: 01041...145 10
Gjest Husomvarderfør Skrevet 20. juli 2025 #309 Skrevet 20. juli 2025 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg synes det er helt fantastisk med denne varmen. Koser meg skikkelig. Hver eneste vinter tenker jeg at jeg skal flytte pga drittvær, regn og kulde. Hilsen nordlending som endelig har tinet 😎 Anonymkode: 6e990...30e Jeg unner dere oppriktig sol og varme etter hva dere sliter med vinterstid. Varm klem fra kokt østlending😰 Endret 20. juli 2025 av Husomvarderfør .
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2025 #310 Skrevet 20. juli 2025 Tydelig at dette med å elske eller hate varme er noe medfødt. På samme måte som noen er A mennesker og noen er B mennesker. Noen er ekstroverte og andre introverte.. At noen velger å reise til Spania og Kreta i Juli år etter år etter år tross dramatiske overskrifter om alvorlige og farlige hetebølger er vel bevis på at noen rett og slett ikke biter på varmen. Og de samme folka syns nok det er ganske alright hjemme også nå. Dvs noen prøver seg på at norsk varme er verre enn syden varme, men det e jo bare tull. Det er bare fordi vi ikke har forventning av varme her. Husker mine første sydenturer. Gradestokken var ikke mer enn 28-30 grader, men varmen som slo ut i det vi gikk av flyet var minst like ubehagelig som her hjemme nå. Like fuktig vat det også. Pg dis o luften. Akkurat som på kysten på Vestlandet. Jeg elsker å bo i Norge og lengter etter høsten sommer favorittårstiden min. Det er en drøm å jobbe nattevakter på høst/vinter. Samtidig greit å kunne sove vekk de varmeste timene av dagene på sommeren. Anonymkode: 09998...da2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2025 #311 Skrevet 20. juli 2025 Ingen som tenker på hvor tørt det er i naturen, hvor lett en brann kan oppstå og brenne ned hus og hytter? Det gjør da ikke noe, nå er det varmt og godt. Ingen som tenker på dyrene, hvor kjipt det må være med så høye temperaturer? Nei, de kan vel bare stryke med de kan de ikke, pytt pytt. Tenk om Gulfstrømmen kollapser og vi får mellom -30 og -50 i Norge på vinteren mens sommeren blir slik som det her– hva da? Har dere tenkt noe i det hele tatt eller er hjernen så fritert pga varmen at dere gir faen. Når det skjer, så er det for sent å tenke. Anonymkode: 42378...180 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2025 #312 Skrevet 20. juli 2025 Fant80 skrev (På 18.7.2025 den 7.47): Kommer fra måneder i 30 grader + hele døgnet,så dette er bare deilig for min del. De fleste som syter å klager nå er uansett folk som syter å klager når regnet å kjøligere vær kommer,og er de første til å sette seg på flyet ut av Norge. Langt i fra Anonymkode: c95ba...7d1 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2025 #313 Skrevet 20. juli 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ingen som tenker på hvor tørt det er i naturen, hvor lett en brann kan oppstå og brenne ned hus og hytter? Det gjør da ikke noe, nå er det varmt og godt. Ingen som tenker på dyrene, hvor kjipt det må være med så høye temperaturer? Nei, de kan vel bare stryke med de kan de ikke, pytt pytt. Tenk om Gulfstrømmen kollapser og vi får mellom -30 og -50 i Norge på vinteren mens sommeren blir slik som det her– hva da? Har dere tenkt noe i det hele tatt eller er hjernen så fritert pga varmen at dere gir faen. Når det skjer, så er det for sent å tenke. Anonymkode: 42378...180 Tørke er bedre enn flom og jordskred. Hvilke dyr er det du mener at lider nå? Hestene og kattene mine stortrives i varmen. 50 minus om vinteren blir kjipt, helt klart. Anonymkode: 83daf...ad0 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2025 #314 Skrevet 20. juli 2025 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ingen som tenker på hvor tørt det er i naturen, hvor lett en brann kan oppstå og brenne ned hus og hytter? Det gjør da ikke noe, nå er det varmt og godt. Ingen som tenker på dyrene, hvor kjipt det må være med så høye temperaturer? Nei, de kan vel bare stryke med de kan de ikke, pytt pytt. Tenk om Gulfstrømmen kollapser og vi får mellom -30 og -50 i Norge på vinteren mens sommeren blir slik som det her– hva da? Har dere tenkt noe i det hele tatt eller er hjernen så fritert pga varmen at dere gir faen. Når det skjer, så er det for sent å tenke. Anonymkode: 42378...180 Dette innlegget passer vel best i tråden til de som elsker ekstremvarme, ikke til oss som ikke vil ha det? Men ok, jeg tenker på kornbøndene, på dyr, på brannfare, på solslyng på jernbaneskinnene og alt annet som er problematisk med varmen, samtidig som jeg selv må være innendørs fordi jeg blir syk av varmen. Jeg klarer godt å ha flere tanker i hodet samtidig, selv om jeg fokuserer bare på det ene problemet i denne tråden. Anonymkode: 72591...3ee 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2025 #315 Skrevet 20. juli 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dvs noen prøver seg på at norsk varme er verre enn syden varme, men det e jo bare tull. Anonymkode: 09998...da2 Naboene mine er fra Midtøsten, og de er uenige med deg. De synes den norske varmen er mye verre enn varme i det landet de kommer fra. De forklarer det med forskjellen på badstue (lav varme/høy luftfuktighet) og "tyrkisk bad" (høy varme/lav luftfuktighet). De synes den norske "badstuen" er forferdelig sammenlignet med den typen varme de er vant til. Anonymkode: 72591...3ee 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2025 #316 Skrevet 20. juli 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Føler meg max uheldig med denne hetebølgen. Fikk tlf fra sykehuset at de har funnet stor kreftsvulst i brystet på mandag sjokk!😲 og ble satt på første cellegiftkur i går. Ikke av den aggressive typen, puh! Men dagen i går var pyton med ekstremvarmen. Mannen min klarte å få tak i siste A/C på en Maxbo-butikk i dag, har akkurat satt den på🙏💪 Så nå ligger jeg her og leser om parykker og hodeplagg 🙈 Sorry for å være gledesdreper deluxe her inne.. med godt å få klaget litt til noen Anonymkode: 4d826...5ad Dette er tråden for klaging av denne jævla heten nå, uansett årsak. Håper du har det bedre i varmen nå og masse god bedring❤️ Anonymkode: e561a...8c3 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2025 #317 Skrevet 20. juli 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Den varmen kan ingen styre, det hjelper lite å klage. Så da kan vel de som liker det, få lov å kose seg. Det er mange måter å kjøle seg ned på. Om man ikke liker denne varmen, så er det å holde seg inne å skru på vifter, evt sette seg i kjelleren, om man har. Må vi virkelig bruke tiden på å synes synd på de som ikke liker varme, kan vi ikke få lov å nyte den i fred. Det er tross alt sommer. Anonymkode: b2107...cbf Var det noen som kom løpende etter deg på stranda og tvang denne tråden på deg? For hvis ikke, så er det vel ingen som hindrer deg i å nyte varmen? Dette er en hyggelig sytetråd for oss som misliker høy temperatur (ja det er godt å syte litt i blant likesinnede), så om du elsker glovarmt sommervær så skjønner jeg ikke hvorfor du går aktivt inn i denne tråden for å klage på at du ikke får nyte i fred. Vi har ikke AC eller varmepumpe med avkjøling, men vi har endelig, med litt prøving og feiling, funnet ut hvordan vi kan få soverommet til å bli høvelig kjølig om natten. Det er et helt regime med åpning og lukking av soveromsdøra på riktig tidspunkt, ulik åpning på vinduet, trekke for og fra gardiner og la viftene stå på konstant. På dagtid må vi bare sitte i skyggen og klare oss så godt vi kan. Takk og pris for ferie (hadde aldri klart å jobbe i denne varmen), is og kald drikke! Gleder meg ikke til regn, men gleder meg til lavere temperaturer. Anonymkode: 01041...145 9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2025 #318 Skrevet 20. juli 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Den varmen kan ingen styre, det hjelper lite å klage. Så da kan vel de som liker det, få lov å kose seg. Det er mange måter å kjøle seg ned på. Om man ikke liker denne varmen, så er det å holde seg inne å skru på vifter, evt sette seg i kjelleren, om man har. Må vi virkelig bruke tiden på å synes synd på de som ikke liker varme, kan vi ikke få lov å nyte den i fred. Det er tross alt sommer. Anonymkode: b2107...cbf Huff da! Får du ikke lov til å kose deg i hetebølgehelvete pga en tråd på KG? Tror heller ikke på deg! Tror ikke du koser deg i denne jævla varmen. Tror du sitter inne med AC'n på full guffe og scroller og troller. Og ja, siden du er her i tråden så må du bruke tiden på å syns synd på alle som sliter i varmen. Nuff said. Anonymkode: e561a...8c3 10
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2025 #319 Skrevet 20. juli 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen som tenker på hvor tørt det er i naturen, hvor lett en brann kan oppstå og brenne ned hus og hytter? Det gjør da ikke noe, nå er det varmt og godt. Ingen som tenker på dyrene, hvor kjipt det må være med så høye temperaturer? Nei, de kan vel bare stryke med de kan de ikke, pytt pytt. Tenk om Gulfstrømmen kollapser og vi får mellom -30 og -50 i Norge på vinteren mens sommeren blir slik som det her– hva da? Har dere tenkt noe i det hele tatt eller er hjernen så fritert pga varmen at dere gir faen. Når det skjer, så er det for sent å tenke. Anonymkode: 42378...180 Dyrene ser ut til å kose seg som vanlig her. Ingen har strøket med. Anonymkode: 31ccb...838 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2025 #320 Skrevet 20. juli 2025 Flere som sitter inne med vifter på fullt, fordi kroppen ikke klarer noe annet? Og så får man samtidig dårlig samvittighet for å ikke "nyte sola", siden den er her (på Vestlandet) så sjeldent... Anonymkode: 4d092...59c 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå