Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har 2 vifter som står og blåser 24/7 men de blåser jo bare varm luft rundt 😂

Anonymkode: 40e84...c38

Her også. Hjernen har kortsluttet for lenge siden. Alt som kan minne om lindring blir iverksatt.

Anonymkode: 2cbe8...c9d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hva vil du ha? 11 sider med klaging og enighet? Nå var trådtittel "hetebølgehelvete" og ikke "Er det flere der ute som hater varmen?". 

Jeg elsker varme og har like mye rett til å skrive det som de som hater varmen. Free speech. 

Minner deg på formuleringen i HI: 

"Ååååååå så deilig og varmt!" I nyhetene. Helt fantastisk! Deilig, deilig, deilig...,bla, bla, BLÆH!!!!!

Er folk helt tullerusk?  Og hvorfor bor de i Norge i utgangspunktet?

Hva faen? Når ble 30 grader fantastisk???? Har folk det så varmt i stua si til vanlig eller??????

Faensjævlafuckings hete! 

Gleder meg til vinteren. Bare et par mnd igjen....

Anonymkode: 0b29f...0d8

Du er faen meg surere enn meg og du er fornøyd med varmen? Virker som du er litt het i toppen🤣Ja jeg vil klage og jeg gjør det! Free speech.  Jeg lagde jo innlegget for å klage! Var det vanskelig å forstå? Det er du som klager på folk som klager. Alltid like morsomt og akk så ironisk( uten at du skjønner det selv)🤣

Anonymkode: e561a...8c3

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er for varmt minst 14 timer i døgnet. Kalde dusjer utgår, det er forbud mot overforbruk av vann her pga lav vannstand i drikkevannskildene. Alle badesteder er i sola, og i sola er det for varmt å oppholde seg. Og nei, jeg kan ikke fylle bassenget i skyggen i hagen jeg ikke har - det er forbudt akkurat nå.

Anonymkode: df8e7...8a0

Å stå i kaldt vann i 30/60 sek er ikke overforbruk 

Du er jo på badestedet for å være i vannet

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mine favorittårstider er vår og høst 🙂. Liker også vinter. Bor i nord, så er vant til heftige vintre 😄. Sommeren er ok, så lenge det er under 20 grader 😄. Så jeg har bor i riktig land. Dere som elsker over 30 grader, burde kanskje flytte på dere 😉.

Har hatt unormale somre her i nord de siste årene, med varme og tørke. Håper det går tilbake til normalen igjen snart. Hvis ikke får jeg flytte til Svalbard 😄

Anonymkode: 239bb...db9

Hadde nok flyttet hjem igjen om ikke det var for at barna mine er norske

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å ikke like varmen har da ingenting med fettvev å gjøre. Jeg er 170 og 57 kg, ikke så jævla feit at det gjør noe. Jeg tåler varmen dårlig og liker det derfor ikke. Vet om ei på 160 kg som eeeeeeeelsker varmen. Vet også om andre slanke folk som misliker varmen og feite folk som digger den. Vanlig misforståelse det at enkelte tror man må være feit for å ikke digge varme. 

Anonymkode: 3c8b0...0e3

For tre år siden veide jeg 120 kg. I fjor veide jeg 43 kg. I år veier jeg 58 kg. 

Jeg har hatet sommeren like mye, uavhengig av vekt. Jeg er like miserabel nå som alltid. Jeg svetter mindre, men det gjelder hele året rundt. Det er eneste forskjellen. Jeg hater sommeren mer nå, på grunn av vekt og kropp og valg av klær, men det er et helt annet tema. 

Men mitt hat for varme og sommeren, den er like sterk nå som alltid. Og det har ingenting med vekt og fettvev å gjøre. Jeg er fortsatt like sliten, har konstant hodepine, kvalm, null matlyst og føler meg bare helt ukomfortabel og miserabel som da jeg var på mitt tyngste og på mitt laveste. 

Anonymkode: db313...bd1

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For tre år siden veide jeg 120 kg. I fjor veide jeg 43 kg. I år veier jeg 58 kg. 

Jeg har hatet sommeren like mye, uavhengig av vekt. Jeg er like miserabel nå som alltid. Jeg svetter mindre, men det gjelder hele året rundt. Det er eneste forskjellen. Jeg hater sommeren mer nå, på grunn av vekt og kropp og valg av klær, men det er et helt annet tema. 

Men mitt hat for varme og sommeren, den er like sterk nå som alltid. Og det har ingenting med vekt og fettvev å gjøre. Jeg er fortsatt like sliten, har konstant hodepine, kvalm, null matlyst og føler meg bare helt ukomfortabel og miserabel som da jeg var på mitt tyngste og på mitt laveste. 

Anonymkode: db313...bd1

Ja, er det jeg sier, at det ikke har noe med vekt og fettvev å gjøre. Blir så sint på folk som mener at bare overvektige sliter i varmen og har fått mange kommentarer på hvordan jeg som er så slank kan slite i varmen.

Sliter veldig i varmen jeg også og har alltid vært tynn/slank. Konstant hodepine, lite matlyst og ukomfortabel jeg også. Sliter med depresjon og fatigue (pga kronisk sykdom) og begge deler blir verre i varmen. Jeg svetter lite, men føler meg likevel overopphetet. Sliter i kulda også, men varmen er verre. Foretrekker temperaturer på 15-23 grader. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den parasollen hjelper forsvinnende lite når lufta rundt, når ALT rundt er 30 grader🫩 joda man slipper å sitte direkte i sola som gir en varme på langt over 30 grader når den får jobba litt, men man kommer jo ikke unna den jævla varmen uansett hvor man er. 

Anonymkode: ae777...fe7

Du bader ikke på stranda?

Anonymkode: 35e9b...305

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er faen meg surere enn meg og du er fornøyd med varmen? Virker som du er litt het i toppen🤣Ja jeg vil klage og jeg gjør det! Free speech.  Jeg lagde jo innlegget for å klage! Var det vanskelig å forstå? Det er du som klager på folk som klager. Alltid like morsomt og akk så ironisk( uten at du skjønner det selv)🤣

Anonymkode: e561a...8c3

❤️ 🌞

Alle skal dø en dag, også du. Men bruk gjerne livet på klaging og banning. Det finnes alternativer. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke at det er noe behagelig i det heletatt jeg. Og å greie å sove på natten er jo nesten helt umulig. 

Begynner å glede meg til 15 minusgrader jeg..................

Anonymkode: 8e718...344

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt pyton. Får ikke fred til å prøve å sove i denne torturvarmen heller fordi de tre barna jeg har satt til verden uttrykket seg akkurat slik jeg føler det: med jamring, gråt og kasting frem og tilbake i sengene. 

høsten har alltid vært min favorittårstid. Elsker når det er kjøligere i lufta, og jeg kan jusetere varmen inne selv slik at det er perfekt for meg. Elsker fargene ute. Elsker å gå tur i regnet, komme hjem og ta en god dusj og sette meg i sofaen med ei bok/serie. Elsker å ikke svette bare av å eksistere. Elsker å sove med deilig frisk og kald luft på soverommet. 

Anonymkode: 3e1fd...334

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Man tar med parasoll og så bader man. Man drar til badestedene for å kjøle seg ned.

Ta med parasollen ut i vannet mener du? Sola skinner på vannet, og i sola er det for varmt å oppholde seg.

Alt? D-vitaminer, energi, lykkefølelsen som bobler i kroppen av å se blå himmel og lys, ledd som ikke gjør vondt en liten periode, det er tørt og fint så man blir ikke skitten, man kan gå med lite klær, man kan få inn og ut uten å kle på seg ekstra, man har en unnskyldning for å spise is.

Det eneste negative jeg kan komme på er at man ikke kan gå tur med hunden midt på dagen siden den svir potene på asfalten.

Anonymkode: 83daf...ad0

Ingenting av dette er fordeler man ikke kan få i levelige temperatur rundt 18-23 grader. 

Hva vil du ha? 11 sider med klaging og enighet?

Ja.

Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Å stå i kaldt vann i 30/60 sek er ikke overforbruk 

Du er jo på badestedet for å være i vannet

Jeg har annet å gjøre enn å løpe inn i dusjen hvert tredje minutt. 

Sola skinner på vannet, og i sola er det for varmt å oppholde seg. 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du bader ikke på stranda?

Det hjelper ikke å bade på stranda når sola er for varm til å oppholde seg i. Jeg kjenner ikke til én eneste strand med tak over vannet, gjør du?

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det kaldest i Sør-Norge nå? Vurderer å dra dit.

Anonymkode: 717b3...626

AnonymBruker
Skrevet

Det er varmt og herlig. Kan sette varmepumpen på laldluft, eller skru på en vifte. Null problem.

Anonymkode: b2107...cbf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det kaldest i Sør-Norge nå? Vurderer å dra dit.

Anonymkode: 717b3...626

Finn deg et dalsøkk med bekk å sett deg der.

Anonymkode: ef935...d54

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ta med parasollen ut i vannet mener du? Sola skinner på vannet, og i sola er det for varmt å oppholde seg.

Ingenting av dette er fordeler man ikke kan få i levelige temperatur rundt 18-23 grader. 

Ja.

Jeg har annet å gjøre enn å løpe inn i dusjen hvert tredje minutt. 

Sola skinner på vannet, og i sola er det for varmt å oppholde seg. 

Det hjelper ikke å bade på stranda når sola er for varm til å oppholde seg i. Jeg kjenner ikke til én eneste strand med tak over vannet, gjør du?

På meg virker dette som kverulering kun for kveruleringens del 

Ja solen skinner på stranden men en parasoll beskytter og en blir nedkjølt av å bade

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (2 timer siden):

På meg virker dette som kverulering kun for kveruleringens del 

Ja solen skinner på stranden men en parasoll beskytter og en blir nedkjølt av å bade

Man kan ikke ta med parasollen ut i vannet, og sola skinner for varmt til å oppholde seg i - også når man samtidig er i vannet.

Jeg kverulerer ikke, jeg forsøker å belyse hvorfor vi som klager på hetebølgen klager, fordi flere av varmeelskerne her ser ut for å fullstendig mangle forståelse for at det de trives med kan være ulevelig for andre.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan ikke ta med parasollen ut i vannet, og sola skinner for varmt til å oppholde seg i - også når man samtidig er i vannet.

Jeg kverulerer ikke, jeg forsøker å belyse hvorfor vi som klager på hetebølgen klager, fordi flere av varmeelskerne her ser ut for å fullstendig mangle forståelse for at det de trives med kan være ulevelig for andre.

Helt enig. Er visst ikke lov å klage på hetebølgen og det irriterer meg grenseløst. Ikke like eller tåle varmen er tydeligvis strengt forbudt :murvegg: Og de samme folka som klager på de som klager på varmen klager seg gjennom hele høsten, vinteren og våren, eller i hvert fall vinteren. Hvorfor er det helt greit å syte og klage bare temperaturen går under 15-20 grader men nåde dem som klager på varmen? Irriterer meg. Jeg syns det er litt ensomt å slite i varmen, så veldig fint å ha denne tråden og den andre tråden for oss som sliter i varmen.

Jeg sliter i både ekstremvarme og kulde, men varmen er verst. Foretrekker temperaturer mellom 15 og 22 grader. Opp til 25 går greit så lenge det blåser litt og ikke er lummert. Lummert vær er det verste!

Er kronisk syk, noe som forsterkes i varmen. Blir ekstremt slapp, uvel, verker i hele kroppen, får problemer med magen og liten matlyst. Ikke liker jeg å bade heller. Orker ikke være på en strand full av folk og er ikke komfortabel med å vise meg i badetøy. Og for noen tror det, nei jeg er ikke overvektig. Har vært slank hele livet og det å mislike varmen har ingenting med vekt å gjøre.

Håper denne hetebølgen roer seg snart 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi mangler ikke forståelse men vi er løsningsorienterte i motsetning til sånne som skal kverulere på alt.

Bruk en stor solhatt da og ta med en stol som tåler vann og sett deg ned i vannet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (6 minutter siden):

Vi mangler ikke forståelse men vi er løsningsorienterte i motsetning til sånne som skal kverulere på alt.

Bruk en stor solhatt da og ta med en stol som tåler vann og sett deg ned i vannet. 

Det du og andre "løsningsorienterte"  ikke forstår er at det ikke alltid er sola som er problemet, men temperaturen.

En parasoll eller solhatt skjermer for sola, men ikke for temperaturen.

Vi kan dessuten ikke bare knipse oss ut i vannet.  De fleste av oss har 20 minutter eller mer i bil (eller med kollektivtransport) før vi kommer til stranda, og det samme tilbake igjen.

Jeg var på stranda på torsdag, holdt meg i skyggen på land og i vannet, og hadde feber og sterke leddsmerter i hele går på grunn av overoppheting på veien til og fra.

Anonymkode: 72591...3ee

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er mulig og være misfornøyd med noe, uten at man må klage og syte til omverden. 

Anonymkode: 9e2bc...498

Jovisst faen kan man det. Liker du det ikke så går du ut av tråden rett og slett. Ingen som tvinger deg til å være her.

Anonymkode: 00ae4...292

• Liker 3
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...