Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to uker hos svigermor, og det er såpass lenge at ting gnager. Nå sist hvordan hun reagerer når sønnen vår på fem år slår seg. Dunker han hodet og gråter er hennes kommentar: «datt hodet av da?», faller han og skraper seg på kneet roper hun raskt ut til han: det der gikk fint, opp igjen  (Uten å spørre han om hvordan det gikk). Mannen synes jeg driver med voksenkjeft og må tåle det. Jeg skjønner stadig bedre hvorfor mannen min er elendig til å snakke om følelser, helt avstengt. Hva gjør jeg? Prøver å la det gå eller ta det opp med henne? Som dere sikkert skjønner er dette et av flere ting som fyller opp glasset. 

Anonymkode: ede2b...e7f

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La det gå og tell ned til heimreisedagen.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

La det gå. Det er din jobb å anerkjenne følelser og skape robuste barn samtidig. Ikke din svigermor i de to ukene i ferien. Det går nok veldig bra med ungen totalt sett selv om hun ikke er så god på det der. Så la det skli forbi,badet er ikke verdt å ha et dårlig forhold over dette.

Anonymkode: 4985d...581

• Liker 16
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.
Ok, takk alle sammen!

en annen ting er at hun serverer fisk tre ganger i uken og null godteri, vet det er drømmen for mange der ute, men dette er ferien vår.. (sparer utenlandstur til vinteren). Men vi skal på kino, kjøpe litt snacks der. Og dette har vi ikke vondt av, men det å tilpasse seg andre, det må jeg visst øve på.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

La det gå, mange av de eldre snakker på den måten 😅

Anonymkode: f0075...ccd

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her.
Ok, takk alle sammen!

en annen ting er at hun serverer fisk tre ganger i uken og null godteri, vet det er drømmen for mange der ute, men dette er ferien vår.. (sparer utenlandstur til vinteren). Men vi skal på kino, kjøpe litt snacks der. Og dette har vi ikke vondt av, men det å tilpasse seg andre, det må jeg visst øve på.  

Handle selv..??

Anonymkode: f0075...ccd

• Liker 6
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at du skal la det gå i ferien.

Men siden mannen du deler livet ditt med er så avstengt og ikke greier å snakke om viktige ting, så tror jeg at jeg ville fått ham med i parterapi etter ferien...

Anonymkode: ff5b2...161

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

lær litt av svigermor.. barn i dag tåler jo null rett og slett fordi de blir dulla for mye med..  Jeg sier å opp igjen det gikk bra til barn jeg omgås..  har de slått seg ordentlig får de selvsagt trøst men mange barn idag er så vant til at voksne løper hysterisk bort til de bare de såvidt er borti noe så de læres jo opp til å bli hysteriske og hyle for alt.....

• Liker 33
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er min mor også! "Opp igjen",var en frase jeg alltid hørte. Du får heller bare være annerledes og møte barna dine på din måte. Det har jeg gjort. Resultatet av å aldri bli møtt på at ting er vondt som barn,er at jeg i voksen alder aldri søker trøst eller medfølelse av noe slag.

Anonymkode: 9a2a2...9f8

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ts her.
Ok, takk alle sammen!

Hva er gale med det da? Om dere ikke vil ha fisk til middag får dere lage deres egen middag eller gå ut og spise, og godteri kan dere kjøpe selv, kan dere ikke?

Anonymkode: 32365...77c

• Liker 22
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vi er to uker hos svigermor, og det er såpass lenge at ting gnager. Nå sist hvordan hun reagerer når sønnen vår på fem år slår seg. Dunker han hodet og gråter er hennes kommentar: «datt hodet av da?», faller han og skraper seg på kneet roper hun raskt ut til han: det der gikk fint, opp igjen  (Uten å spørre han om hvordan det gikk). Mannen synes jeg driver med voksenkjeft og må tåle det. Jeg skjønner stadig bedre hvorfor mannen min er elendig til å snakke om følelser, helt avstengt. Hva gjør jeg? Prøver å la det gå eller ta det opp med henne? Som dere sikkert skjønner er dette et av flere ting som fyller opp glasset. 

Snakk med sønnen din og ignorer farmor. 
Du trekker deg opp av bagateller. Det har da blitt folk av mannen din, han er tross alt sammen med deg.

Anonymkode: 33406...a9c

• Liker 6
Skrevet

Dere er jo kjempeheldige som får middag servert i 14 dager! 

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ts her.
Ok, takk alle sammen!

Fisk 3 dager i uka hva er galt med det? Er vel det hun pleier å spise. 

Anonymkode: c88cc...4e2

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fisk 3 dager i uka hva er galt med det? Er vel det hun pleier å spise. 

Må legge til at dere kan vel kjøpe litt godteri selv? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor 2 uker hos svigers? At hun er en gammal kjerring er greit nok, men å bo to uker hos henne høres mest ut som selvplaging. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slik "barnemishandling " har jeg bedrevet også. Man merker fort om det var mer alvorlig. 

Og nei, barna er ikke blitt redde for å søke støtte og trøst når det er noe, men de ble ikke veike puddinger heller. 

Fisk tre ganger i uka og ikke godteri er ikke akkurat barnemishandling. 

Anonymkode: a46c0...9a9

• Liker 20
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...