QuietEcho89 Skrevet fredag kl. 11:19 #281 Skrevet fredag kl. 11:19 Armarillo skrev (12 timer siden): Driver de ikke å bygger eget lokale til bedriften også? Jeg forstår ikke den spleisen som ble opprettet. Det var jo for å dekke moms hvis jeg ikke husker feil. Og det er jo absolutt ingen bedrift som ikke vet at den regninga kommer. Stort salg = stor momsregning. Bedriften burde ha satt av penger til dette. I stedet babler hun om konkurs og bla bla bla, og vipps er spleis opprettet. Samtidig som de bruker penger på å bygge eget lokale, kjøpe seg dyr bil, drar på dyre ferier (for jeg regner med at penger hun tar ut fra bedriften går til alt), osv. Det virker veldig rart? Helt enig.. jo stemmer at de holder på med nytt lokale, så henger jo ikke på greip at hun ikke skulle ha «råd» til denne momsen eller var det var 2
Fnug Skrevet fredag kl. 15:37 #282 Skrevet fredag kl. 15:37 Armarillo skrev (17 timer siden): Driver de ikke å bygger eget lokale til bedriften også? Jeg forstår ikke den spleisen som ble opprettet. Det var jo for å dekke moms hvis jeg ikke husker feil. Og det er jo absolutt ingen bedrift som ikke vet at den regninga kommer. Stort salg = stor momsregning. Bedriften burde ha satt av penger til dette. I stedet babler hun om konkurs og bla bla bla, og vipps er spleis opprettet. Samtidig som de bruker penger på å bygge eget lokale, kjøpe seg dyr bil, drar på dyre ferier (for jeg regner med at penger hun tar ut fra bedriften går til alt), osv. Det virker veldig rart? Spleisen ble vel opprettet for å dekke skatt, som hun måtte betale på utbyttet som hun tok ut for å dekke noe «krøll» i regnskapet som gikk på henne personlig. Bl.a. hadde hun vel lånt penger av boblehuset for å kjøpe leilighet(egenkapital kanskje?) - siden hun som uføre ikke fikk lån nok eller noe i den duren? Rett meg gjerne om jeg husker feil altså.. 2
Armarillo Skrevet fredag kl. 22:55 #283 Skrevet fredag kl. 22:55 Fnug skrev (7 timer siden): Spleisen ble vel opprettet for å dekke skatt, som hun måtte betale på utbyttet som hun tok ut for å dekke noe «krøll» i regnskapet som gikk på henne personlig. Bl.a. hadde hun vel lånt penger av boblehuset for å kjøpe leilighet(egenkapital kanskje?) - siden hun som uføre ikke fikk lån nok eller noe i den duren? Rett meg gjerne om jeg husker feil altså.. Å ja, ja det kan hende. Du har sikkert rett. Var vel da hun dro til syden samtidig som spleisen gikk, og rettferdiggjorde det med at den turen ble bestilt for leeenge siden 😅 5
Fnug Skrevet 20 timer siden #284 Skrevet 20 timer siden Armarillo skrev (18 timer siden): Å ja, ja det kan hende. Du har sikkert rett. Var vel da hun dro til syden samtidig som spleisen gikk, og rettferdiggjorde det med at den turen ble bestilt for leeenge siden 😅 Men med det forbruket hun viser - så hadde nok hun klart fint å betalt ned den skatten selv - om hun hadde begrenset seg selv en stund.. Men sikkert greit å la andre betale - så hun kan fortsette å både shoppe, pusse opp og reise på tur flere ganger i året… 1 1
Armarillo Skrevet 15 timer siden #285 Skrevet 15 timer siden Fnug skrev (5 timer siden): Men med det forbruket hun viser - så hadde nok hun klart fint å betalt ned den skatten selv - om hun hadde begrenset seg selv en stund.. Men sikkert greit å la andre betale - så hun kan fortsette å både shoppe, pusse opp og reise på tur flere ganger i året… Ja, er det jeg stusser på. Syns hele opplegget virker merkelig. Virker jo som hun bader i penger 😅 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå