Kosetosta Skrevet søndag kl 17:35 #1 Skrevet søndag kl 17:35 Underlig bedrift som må be om spleis til skatt..? Dersom regnskapsfører har gjort så grove feil kan han vel anmeldes..? Fått inn 70k på noen timer 😮 2
Justlooking Skrevet søndag kl 17:36 #2 Skrevet søndag kl 17:36 Kosetosta skrev (Akkurat nå): Underlig bedrift som må be om spleis til skatt..? Dersom regnskapsfører har gjort så grove feil kan han vel anmeldes..? Fått inn 70k på noen timer 😮 Hvem/hva/hvor? 😊
Despicable Me Skrevet søndag kl 17:56 #3 Skrevet søndag kl 17:56 (endret) Justlooking skrev (1 time siden): Hvem/hva/hvor? 😊 Boblehuset på snap Ronja har delt spleiser på snap Endret søndag kl 18:42 av Despicable Me
Maskopi Skrevet søndag kl 19:06 #4 Skrevet søndag kl 19:06 https://www.spleis.no/project/440355 Er det delt noe om hva denne regnskapsføreren angivelig skal ha gjort?
Kosetosta Skrevet søndag kl 19:21 Forfatter #5 Skrevet søndag kl 19:21 Maskopi skrev (11 minutter siden): https://www.spleis.no/project/440355 Er det delt noe om hva denne regnskapsføreren angivelig skal ha gjort? Står noe i spleisen ang det tror jeg, viser seg hun må ta utbytte på 800k for så å betale 300k privat i skatt. Var noe manglende kvitteringer og noe. Syns historien virka svak. Hun er ufør men starta for seg selv, som er bra! Men til å tjene så bra og jobbe så mye så er skurrer det i forhold til utbetalinger fra Nav.. men det er hva jeg hører og ser. Skjønner ikke. Og syns jeg ser eier av Cubus be om spleis fordi regnskapsfører har gjort feil.. 9
Ranunkelen Skrevet søndag kl 19:31 #6 Skrevet søndag kl 19:31 Her burde det vært dokumentert eksakt hva denne skattesmellen kommer for. 7
Kosetosta Skrevet søndag kl 19:33 Forfatter #7 Skrevet søndag kl 19:33 Ranunkelen skrev (Akkurat nå): Her burde det vært dokumentert eksakt hva denne skattesmellen kommer for. Veldig enig. Virker enkelt å skylde på regnskapsfører, som forøvrig visst jobber i ett stort firma og registrert i Brønnøysund. Så her burde det kunne dokumenteres eller anmeldes. 2 2
Fullrulle Skrevet søndag kl 19:39 #8 Skrevet søndag kl 19:39 Nå er ikke jeg ekspert på skatt og AS, men er det ikke i bunn og grunn skatt hun burde betalt som ikke er betalt? Sånn sett har hun jo ikke blitt «lurt»? Dersom regnskapsføreren har gjort noe ulovlig så burde han jo anmeldes? Og kvitteringer som er scannet forsvinner jo ikke bare? Nei jeg skjønner ikke noe av dette. 7
Ranunkelen Skrevet søndag kl 19:39 #9 Skrevet søndag kl 19:39 Kosetosta skrev (5 minutter siden): Veldig enig. Virker enkelt å skylde på regnskapsfører, som forøvrig visst jobber i ett stort firma og registrert i Brønnøysund. Så her burde det kunne dokumenteres eller anmeldes. Sant, håper denne regnskapsføreren får beskjed, og at spleisen blir stoppet! 7
Fnug Skrevet søndag kl 19:55 #10 Skrevet søndag kl 19:55 Ranunkelen skrev (19 minutter siden): Her burde det vært dokumentert eksakt hva denne skattesmellen kommer for. Om jeg ikke har misforstått helt - så er det vel utbyttet hun tar ut fra boblehuset som må skattes på privat.. 3
Ranunkelen Skrevet søndag kl 20:03 #11 Skrevet søndag kl 20:03 Fnug skrev (7 minutter siden): Om jeg ikke har misforstått helt - så er det vel utbyttet hun tar ut fra boblehuset som må skattes på privat.. Men det vet vel alle at man må!? 4 1
Kosetosta Skrevet søndag kl 20:07 Forfatter #12 Skrevet søndag kl 20:07 Fnug skrev (10 minutter siden): Om jeg ikke har misforstått helt - så er det vel utbyttet hun tar ut fra boblehuset som må skattes på privat.. Ja var vel kanskje det. Mista tråden i snappen hennes da jeg ble så satt ut og avfulgte. 1
Mia_88 Skrevet søndag kl 20:33 #13 Skrevet søndag kl 20:33 Fnug skrev (37 minutter siden): Om jeg ikke har misforstått helt - så er det vel utbyttet hun tar ut fra boblehuset som må skattes på privat.. Er bedriften AS eller ENK ?
Kosetosta Skrevet søndag kl 20:45 Forfatter #14 Skrevet søndag kl 20:45 Mia_88 skrev (11 minutter siden): Er bedriften AS eller ENK ? AS
Angel75 Skrevet søndag kl 20:59 #15 Skrevet søndag kl 20:59 Kosetosta skrev (1 time siden): Står noe i spleisen ang det tror jeg, viser seg hun må ta utbytte på 800k for så å betale 300k privat i skatt. Var noe manglende kvitteringer og noe. Syns historien virka svak. Hun er ufør men starta for seg selv, som er bra! Men til å tjene så bra og jobbe så mye så er skurrer det i forhold til utbetalinger fra Nav.. men det er hva jeg hører og ser. Skjønner ikke. Og syns jeg ser eier av Cubus be om spleis fordi regnskapsfører har gjort feil.. Hun får vel full ufør og tar ikke ut lønn fra Boblehuset om jeg har forstått henne rett? Og heller ikke tatt ut noe overskudd før nå? Denne saken hun snakker om nå høres veldig rar ut. 1
Mia_88 Skrevet søndag kl 21:07 #16 Skrevet søndag kl 21:07 Angel75 skrev (6 minutter siden): Hun får vel full ufør og tar ikke ut lønn fra Boblehuset om jeg har forstått henne rett? Og heller ikke tatt ut noe overskudd før nå? Denne saken hun snakker om nå høres veldig rar ut. i hvert fall om det er AS 1
Kosetosta Skrevet søndag kl 21:12 Forfatter #17 Skrevet søndag kl 21:12 Mia_88 skrev (4 minutter siden): i hvert fall om det er AS Det er ett AS.. og dette virker som noe som ikke er lov.. 1
firetoen Skrevet søndag kl 21:22 #18 Skrevet søndag kl 21:22 Håper noen sender til regnskapsfører, dette virker veldig rart... 1
Fnug Skrevet søndag kl 21:49 #19 Skrevet søndag kl 21:49 Hun sa at hun får ikke lenger ufør fra NAV, men tar ut lønn fra Boblehuset. Nå skjønner ikke jeg alt hun snakket om på snap, siden jeg ikke har noe med bedriftsøkonomi å gjøre.. Men tidligere regnskapsfører har visstnok satt diverse utgifter på henne privat istedet for på bedriften, som gjør at det går under svindel om hun ikke betaler hele beløpet nå. For å få til dette har hun vært nødt til å ta ut overskudd for å betale hele summen på over 800 000kr, som igjen gjør at hun må skatte på overskuddet, selv om hun ikke får pengene.. mulig jeg ikke har skjønt hele greia - men i hvert fall dette jeg satt igjen med etter storyen, så får evt noen rette om jeg har misforstått noe 😊 1
Angel75 Skrevet søndag kl 22:08 #20 Skrevet søndag kl 22:08 Regnskapet for 2024 er jo godkjent. Og at det er så mye rot på rett over et halvår? Må være noe som skurrer her? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå