Gå til innhold

Mine og vårt barn i ferietid

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lurer til tider på hvor enkelte kvinner finner mennene sine, og at de velger å få barn med dem..når jeg leser alt her inne 

Hadde sagt han fikk være hjemme å reist uten ham. Er en familie så deler en . 

Anonymkode: 4fc2a...034

Høyst sannsynlig har de noen issues selv også. De damene jeg kjenner til som har idioter til samboere er ikke premieeksemplarer selv heller

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men altså ts, hvorfor gidder du denne grådigpeisen? Dette må du jo ha merket tidligere?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (2 minutter siden):

Men altså ts, hvorfor gidder du denne grådigpeisen? Dette må du jo ha merket tidligere?

Det merkes mest ved ferietid. 

Skjønner at det ikke er normalt.

Anonymkode: 1eefc...62d

• Hjerte 2
Skrevet
got2go skrev (2 minutter siden):

Det vet du strengt tatt ingenting om. Vi har fått ett eksempel beskrevet av ts. For alt vi vet betaler han masse ekstra til vanlig. I år ønsket han kanskje å være hjemme mer ettåringen, men ts ville til legoland eller lignende med sine tre barn som har glede av en slik tur. Så svarte han greit, men da betaler du. Andre forklaringer er like plausible, men vi har ikke nok info til å kalle han grådig. 

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (3 minutter siden):

Det vet du strengt tatt ingenting om. Vi har fått ett eksempel beskrevet av ts. For alt vi vet betaler han masse ekstra til vanlig. I år ønsket han kanskje å være hjemme mer ettåringen, men ts ville til legoland eller lignende med sine tre barn som har glede av en slik tur. Så svarte han greit, men da betaler du. Andre forklaringer er like plausible, men vi har ikke nok info til å kalle han grådig. 

Det er en treåring som har glede av ferie, ikke en ettåring.

Og han har lurt på og snakket om hvor vi skal reise i sommer i flere måneder. Gledet seg, helt til han fikk vite at han må betale for seg selv. Jeg kan ikke betale for han i tillegg.

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og han har lurt på og snakket om hvor vi skal reise i sommer i flere måneder. Gledet seg, helt til han fikk vite at han må betale for seg selv. Jeg kan ikke betale for han i tillegg.

Skjønner at dette virker helt latterlig, men det er dessverre sant 

• Hjerte 2
Skrevet
Brunello skrev (7 minutter siden):

Tja, det er nå en annen issue. Om han vil være hjemme, så får han si det. Tror ikke dette er greia her.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En treåring har ikke samme glede av ferie i Danmark som tenåringer og eldre barn. Men det var heller ikke poenget. Vi har ikke nok informasjon til å si at han er grådig. De aller, aller fleste som bor med tre barn som ikke er sine egne bidrar en god del. Og dersom du bor med en som ikke bryr seg i det hele tatt, må du nesten vurdere forholdet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det første ferien deres? Betaler han ellers i hverdagen, eller må du ta det meste der også?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
got2go skrev (3 minutter siden):

Tja, det er nå en annen issue. Om han vil være hjemme, så får han si det. Tror ikke dette er greia her.

Det aner vi ikke. Jeg vil tro at minst 998 av 1000 som bor sammen med tre barn som ikke er sine egne kommer dårlig ut av det økonomisk. Mulig han bare er lei.

Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Det aner vi ikke. Jeg vil tro at minst 998 av 1000 som bor sammen med tre barn som ikke er sine egne kommer dårlig ut av det økonomisk. Mulig han bare er lei.

Jamen nå kvervulerer du jo bare ut av intet! De er enige om ferietur, men mannen vil ha en freeride.

• Liker 7
Skrevet
got2go skrev (Akkurat nå):

Jamen nå kvervulerer du jo bare ut av intet! De er enige om ferietur, men mannen vil ha en freeride.

Og jeg forstår han godt om han bruker masse på ts barn resten av året. Det var vel bare snakk om småsummer etter det jeg forstår av hi. 

AnonymBruker
Skrevet
hvaduikkeser skrev (Akkurat nå):

Er det første ferien deres? Betaler han ellers i hverdagen, eller må du ta det meste der også?

Nei, det er ikke første ferien. Det har vært sånn før og. 

Vi betaler ganske likt for mat i hverdagen, de andre barna bor 50% hos meg. 

Jeg betaler så klart alt ellers for mine barn og han betaler absolutt ingenting for de tre jeg har, utenom ekstra mat hvis han handler. Men det skulle bare mangle da han valgte meg, synes nå jeg. Barnet som vi har felles deler vi på når det gjelder utgifter til klær og diverse 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som en veldig slitsom måte å leve på, en har ikke satset alt

Anonymkode: b7fdd...d1a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gjerrighet av denne arten hadde jeg ikke orket.

Anonymkode: 3e33d...770

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, det er ikke første ferien. Det har vært sånn før og. 

Vi betaler ganske likt for mat i hverdagen, de andre barna bor 50% hos meg. 

Jeg betaler så klart alt ellers for mine barn og han betaler absolutt ingenting for de tre jeg har, utenom ekstra mat hvis han handler. Men det skulle bare mangle da han valgte meg, synes nå jeg. Barnet som vi har felles deler vi på når det gjelder utgifter til klær og diverse 

Han høres ut som en kjip fyr. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at nå når dere har felles barn, kan han betale halvparten uansett om det ene barnet er kun ditt. Det skal ikke forskjellsbehandles uansett. Her har jeg to barn, samboer ingen. Han betaler fortsatt halvparten av alt på ferieturene, pluss at han spanderer mer mat på oss alle, og kjøpe ting ifra han til barna. I vårt forhold er dette rett å rimelig, fordi han ØNSKER å glede barna. Synes samboeren din virker grådig og tenker kun på seg selv og penger.

Anonymkode: bfc47...fe4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok at du betaler mer siden du har tre barn og dette gjør at hotell/leilighet blir dyrere enn hvis det bare var han, deg og fellesbarn. Men bilen måtte jo med uansett. Så ferja burde han betale 50% av. Det er virkelig helt ulogisk at han skal få gratis ferie. Hadde vært spennende å høre hans logikk bak… dropp mannen🙈🆘

Anonymkode: 77658...fad

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (13 minutter siden):

Og jeg forstår han godt om han bruker masse på ts barn resten av året. Det var vel bare snakk om småsummer etter det jeg forstår av hi. 

Han bruker aldri noe penger på de barna jeg har fra før. Ekstra mat blir det, de bor 50/50, men aldri noe mer. Ikke forventer jeg det heller. 

• Liker 3
Skrevet

Han bruker aldri noe penger på de barna jeg har fra før. Ekstra mat blir det, de bor 50/50, men aldri noe mer. Ikke forventer jeg det heller. 

Mulig dere på en finurlig og ekstremt planmessig måte får det til, men det er ekstremt vanskelig. Eksempelvis bolig som må være større, strøm og vannforbruk som blir høyere og en god del annet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...