AnonymBruker Skrevet 5. juli 2025 #41 Skrevet 5. juli 2025 Jeg har tre barn fra før (100% av tiden), er gift med ny mann og vi har ingen felles barn. Han er altså stefar til tre barn. Vi har fra den dagen vi ble gift, og egentlig lenge før, hatt 100% felles økonomi. Alle inntekter går inn på samme konto. Alle utgifter går ut fra samme konto. Han har over 900 000 i årsinntekt. Jeg har minstesats AAP på 282 000 i året for øyeblikket. Om han noen gang har klagd? Absolutt ikke! Hver eneste kroner han bidrar med kommer med glede. Jeg hadde aldri en forventning om at han skulle betale noe for ungene. Men da vi ble sammen og snakket om økonomi var han fort tydelig på at han visste at jeg hadde barn da han valgte meg, og han ønsket ikke at verken jeg eller barna skulle kjenne på inntektsforskjell (selv om jeg hadde vanlig inntekt da vi ble sammen, så tjente han fremdeles langt mer enn meg). Ergo var han 100% tydelig på at han ønsket helt felles økonomi. Sier ikke at noe er mer riktig enn noe annet. Men jeg må si jeg måper av situasjonen din.. Anonymkode: c57cc...7a3 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2025 #42 Skrevet 5. juli 2025 Brunello skrev (20 minutter siden): Mulig dere på en finurlig og ekstremt planmessig måte får det til, men det er ekstremt vanskelig. Eksempelvis bolig som må være større, strøm og vannforbruk som blir høyere og en god del annet. Dette gidder jeg ikke diskutere med deg, du er tydeligvis ikke noe bedre selv, du hadde nok reagert på samme måte som han Anonymkode: 1eefc...62d 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2025 #43 Skrevet 5. juli 2025 Jeg gikk inn i forholdet jeg er i nå med et barn fra før. Til og med før vi fikk felles barn delte vi på prisen for ferie . Han valgte faktisk å betale for meg og barnet mitt på en syden tur og, fordi han hadde bedre økonomi enn meg. Når vi fikk egne barn er utgiftene noe vi deler «likt» i forhold til inntekt, og han betaler for mitt barn som om det var hans. det virker smålig og umodent av samboeren din… Anonymkode: 17c9e...324 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2025 #44 Skrevet 5. juli 2025 Jeg er ikke helt enig i at det skal deles 50/50 i et forhold med dine og våre barn. At man har valgt å gå inn i et forhold med en aleneforelder skal ikke tilsi at man får halvert sin egen økonomi. Det er ikke rettferdig. Men det er heller ikke en oppegående løsning å finregne på hver utgift. Det er ikke levedyktig i det lange løp. Hva med å bruke en modell som brukes når man reiser flere sammen, vennegjengen eller storfamilien? Alt deles på antall personer, og så betaler man det som omfatter egen familie/barn? Anonymkode: 63256...ead
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2025 #45 Skrevet 5. juli 2025 Hva slags bunnslam av en mann har du rotet deg oppi... Hadde aldri levd med noe slikt. Anonymkode: 24f82...b31 6 1
Supersmurf Skrevet 5. juli 2025 #46 Skrevet 5. juli 2025 Oi, for en gniten idiot du har funnet deg! Klart han skal betale for ferieturen, ellers får han bli hjemme. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2025 #47 Skrevet 5. juli 2025 Dette høres jo veldig rart ut. Hva er argumentene hans for at han skal ha "gratis" ferie, dvs ikke betale for feks båt eller hotell? Er det at "du måtte utansett betalt for dette"? Flere har spurt, men det kommer ikke helt frem hvordan kostnader deles i det daglige. Hvordan bor dere, feks? Eie/leie? Anonymkode: b3be0...5e3 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2025 #48 Skrevet 5. juli 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke helt enig i at det skal deles 50/50 i et forhold med dine og våre barn. At man har valgt å gå inn i et forhold med en aleneforelder skal ikke tilsi at man får halvert sin egen økonomi. Det er ikke rettferdig. Men det er heller ikke en oppegående løsning å finregne på hver utgift. Det er ikke levedyktig i det lange løp. Hva med å bruke en modell som brukes når man reiser flere sammen, vennegjengen eller storfamilien? Alt deles på antall personer, og så betaler man det som omfatter egen familie/barn? Anonymkode: 63256...ead Har du ikke lest innlegget? Aldri skrevet at det skal deles 50/50 Her er det en som ikke vil betale for seg selv, jeg kan ikke betale for han og alle barna bare fordi jeg har barn fra før. Anonymkode: 1eefc...62d 8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2025 #49 Skrevet 5. juli 2025 Jeg kommer ikke til å svare mer på dette innlegget, synes det er så mange fæle mennesker. Skjønner ikke hva dere får ut av å være sånn mot andre mennesker. Ellers takk til dere som kom med råd. Anonymkode: 1eefc...62d 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2025 #50 Skrevet 5. juli 2025 Dere er samboere, og alle barna hører vel til i familien deres? Anonymkode: f2753...795
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2025 #51 Skrevet 5. juli 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har barn fra før, og ett barn med nåværende samboer, han forventer å være med gratis på ferieturer fordi jeg har barn fra før. Når jeg sier han må betalte for seg blir han veldig sur. Han skal ikke betale for mine barn, men for seg selv og halvparten av vårt barn. Dette liker han ikke. Feks. Båttur til Danmark: Bilen et dyrest å ha med på denne reisen. Da synes jeg det er riktig at han betaler for bilen på båtreisen ned, og for seg selv som kommer på 400 kr t/r. Jeg betaler da for mine barn, meg og bilen på turen hjem. Dette liker han ikke fordi jeg har flere barn, og han føler han da betaler for mine barn. Dette forstår jeg ikke noe av? Tenker jeg feil her? Kan noen komme med synspunkter? Hotell: Han vil helst ikke betale noe. Hotellet koster 5000 kr, jeg forventer ikke at han betaler halvparten, men 1000 kr for seg for tre netter. Har noen råd å komme med? Anonymkode: 1eefc...62d Denne diskusjonen tar du FØR du bestiller ferie. Da blir dere enig om hvor, hvem og hva. Hor skal dere, hvem skal være med, hvem betaler hva! Når du bestiller så kan du ikke i ettertid komme og kreve at han skal betale. Hadde du reist, selv om han ikke hadde blitt med? Jeg tror han tenker at du hadde reist uansett,,og han er bare med som en blindpassasjer, som ikke koster deg noe ekstra om han ikke hadde blitt med. Anonymkode: 80a35...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2025 #52 Skrevet 5. juli 2025 Jeg betaler for meg, min mann og hans barn fordi jeg tjener mye mer enn han. For er gnier du har funnet deg. Finner man seg en med barn må man faktisk betale litt også, skulle bare mangle. Anonymkode: 71b2c...36f 4 1
HMK Skrevet 5. juli 2025 #53 Skrevet 5. juli 2025 VetAlt skrev (1 time siden): Mine, dine, våre barn fungerer aldri Joda. Det har fungert brillefint for oss siden 2004. Vi har bare aldri skilt på mine, dine og våre. Alle er våre. Og pengene vi tjener er felles. Utgiftene også. Våre. Ikke mine eller dine. 5 1 1
got2go Skrevet 5. juli 2025 #54 Skrevet 5. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker at nå når dere har felles barn, kan han betale halvparten uansett om det ene barnet er kun ditt. Det skal ikke forskjellsbehandles uansett. Her har jeg to barn, samboer ingen. Han betaler fortsatt halvparten av alt på ferieturene, pluss at han spanderer mer mat på oss alle, og kjøpe ting ifra han til barna. I vårt forhold er dette rett å rimelig, fordi han ØNSKER å glede barna. Synes samboeren din virker grådig og tenker kun på seg selv og penger. Anonymkode: bfc47...fe4 Det er det nå ikke. Her virker du som en golddigger 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2025 #55 Skrevet 5. juli 2025 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hva slags bunnslam av en mann har du rotet deg oppi... Hadde aldri levd med noe slikt. Anonymkode: 24f82...b31 Haha...han bør være jævlig fin! ...så hun i alle fall har noe fint å se på. Av alle menn, der de som er forelsket i deg, reiser til måned og tilbake, så velger Ts- en moden kvinne, med barn, verdens største gjøk! Det er litt morsomt. Jeg har tre barn, han har ett...tjente mer, og dekket de fleste ferketurene våre. Jeg er jo ikke helt idiot... Anonymkode: 45856...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2025 #56 Skrevet 5. juli 2025 Som man sier på godt norsk: may this kind of love never find me Anonymkode: 401ec...9b0 3
Lillemy8 Skrevet 5. juli 2025 #57 Skrevet 5. juli 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har barn fra før, og ett barn med nåværende samboer, han forventer å være med gratis på ferieturer fordi jeg har barn fra før. Når jeg sier han må betalte for seg blir han veldig sur. Han skal ikke betale for mine barn, men for seg selv og halvparten av vårt barn. Dette liker han ikke. Feks. Båttur til Danmark: Bilen et dyrest å ha med på denne reisen. Da synes jeg det er riktig at han betaler for bilen på båtreisen ned, og for seg selv som kommer på 400 kr t/r. Jeg betaler da for mine barn, meg og bilen på turen hjem. Dette liker han ikke fordi jeg har flere barn, og han føler han da betaler for mine barn. Dette forstår jeg ikke noe av? Tenker jeg feil her? Kan noen komme med synspunkter? Hotell: Han vil helst ikke betale noe. Hotellet koster 5000 kr, jeg forventer ikke at han betaler halvparten, men 1000 kr for seg for tre netter. Har noen råd å komme med? Anonymkode: 1eefc...62d Har dere avtalt at han skal bli påspandert ferien av deg? Hvor har han det fra? Skal han spandere en annen tur i ferien tilbake da? Dine forslag er jo veldig rause (iom at han slipper å betale ca halvparten)…. 1
veronica<3 Skrevet 5. juli 2025 #58 Skrevet 5. juli 2025 Tråden er ryddet for nedsettende innlegg. veronica<3, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2025 #59 Skrevet 6. juli 2025 Brunello skrev (9 timer siden): Høyst sannsynlig har de noen issues selv også. De damene jeg kjenner til som har idioter til samboere er ikke premieeksemplarer selv heller Ikke noe motsetning mellom å ha issues og å være premieeksemplar da. Jeg har nemlig selv vært i et forhold, og fått barn med, en idiot. Mitt issue var dårlig selvbilde pga min egen oppvekst. Jeg så aldri min egen verdi før jeg kom i 30-årene. Som voksen forstod jeg plutselig at jeg var godt likt av mange, både av folk med vennskapelige og romantiske intensjoner. Tidligere hadde jeg trodd at folk bare var høflige og at det var viktig at jeg ikke innbilte meg noe eller ble for høy på meg selv. Jeg følte meg genuint heldig over at eksen ville være sammen med meg, siden han så helt ok ut og hadde enkelte kvaliteter jeg så etter (men også mange røde flagg). I dag er jeg sammen med en helt fantastisk mann, både personlighetsmessig og utseendemessig, fordi jeg kunne velge på øverste hylle da jeg til slutt forlot eksen. Jeg har også fått mange nye venner de siste årene. Anonymkode: d2fe5...933 3
Brunello Skrevet 6. juli 2025 #60 Skrevet 6. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke noe motsetning mellom å ha issues og å være premieeksemplar da. Jeg har nemlig selv vært i et forhold, og fått barn med, en idiot. Mitt issue var dårlig selvbilde pga min egen oppvekst. Jeg så aldri min egen verdi før jeg kom i 30-årene. Som voksen forstod jeg plutselig at jeg var godt likt av mange, både av folk med vennskapelige og romantiske intensjoner. Tidligere hadde jeg trodd at folk bare var høflige og at det var viktig at jeg ikke innbilte meg noe eller ble for høy på meg selv. Jeg følte meg genuint heldig over at eksen ville være sammen med meg, siden han så helt ok ut og hadde enkelte kvaliteter jeg så etter (men også mange røde flagg). I dag er jeg sammen med en helt fantastisk mann, både personlighetsmessig og utseendemessig, fordi jeg kunne velge på øverste hylle da jeg til slutt forlot eksen. Jeg har også fått mange nye venner de siste årene. Anonymkode: d2fe5...933 Det er selvsagt en og annen «stygg andunge» ute og svømmer. Men min påstand er at det er omtrent like mange bra damer som bra menn og følgelig omtrent like mange i den motsatte skalaen også. Og man finner som oftest en på samme nivå. Men det er selvsagt unntak. Men ikke så mange som det tilsynelatende er på kvinneguiden. For her er de fleste damer overlegne menn når det gjelder forhold. Kanskje sannheten er den man leser når man ser svigermor/svigerdatter-trådene?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå