Gå til innhold

Pride og palestinske flagg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folk drasser med seg det  flagget overalt der det ikke hører hjemme .  Pride (som er tilbakestående, som nevnt av flere her fordi det er ulovlig å være homofil), 1. Mai , 17. Mai. Helt sykt slitsomme folk de som driver å drasser med seg disse flaggene overalt. Hva har Palestina med arbeideres rettigheter å gjøre? Eller nasjonaldagen? Eller pride? Ingen verdens ting. Det flagget og meningene til de som bor der går vel imot bortimot alt som er norskt og liberalt.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Honey Dew skrev (2 timer siden):

Helt greit det også.

I samme tog som det kreves "intefada revolusjon" ? Hvor realistisk er det?

• Liker 7
Skrevet

For min egen del har jeg null interesse av å vifte med Pride-flagg, palestinsk flagg eller for den saks skyld israelsk flagg.

Men på generelt grunnlag vil jeg si at det er en uting når folk kupper et arrangement med sine egne irrelevante kjepphester, iallfall med mindre de har avklart det med arrangøren først. Det fører bare til at det som skulle være samlende for de arrangementet er til støtte for, i stedet blir splittet over en eller flere andre fullstendig urelaterte saker.

Om man ønsker å støtte en helt annen sak kan man finne seg et arrangement der dette er tema, eller lage sitt eget.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ingen kan nekte for krigen i Gaza tar flere skeive liv enn hva direkte forfølgelse gjør.

Hvis argumentet er at andre ting betyr mer enn homofiles rettigheter bør man velge en annen demonstrasjon.

Palestina-flagg har ingen ting der å gjøre.

Endret av Isambard
  • Liker 2
Skrevet
BareMay skrev (11 timer siden):

I samme tog som det kreves "intefada revolusjon" ? Hvor realistisk er det?

Det bryr jeg meg ikke om.

Skrevet
Bålkaffe skrev (På 4.7.2025 den 9.52):

Jeg vil veldig gjerne se bevis på det her, takk. 

For et merkelig svar? Hvorfor svarer du ikke heller «hvis det stemmer at noen gikk med en sånn plakat er det selvsagt ikke greit», sånn med mindre du faktisk synes det er greit da… 

Bålkaffe skrev (På 4.7.2025 den 9.55):

Hva vil du da? Du argumenterer for at palestinske flagg ikke skal være synlige i paraden fordi det finnes skeive israelere som angivelig blir ekskluderte av de flaggene, da vil du jo at skeive palestinere skal bli ekskludert til fordel for skeive israelere. 

Er man ekskludert om man ikke får veive med et flagg som ikke har noe med saken å gjøre? Jeg føler ikke at jeg er ekskludert fra pride selv om det ikke passer seg å gå med plakater med nei til kjøttspisere eller nei til vindkraft i Pride-paraden - eller norske flagg. Pride har nemlig ikke noe med hverken nasjonalitet eller strømpriser eller naturvern å gjøre.

Honey Dew skrev (14 timer siden):

Helt greit det også.

Greit som at du ser for deg at ikke noen med et israel-flagg hadde blitt revet i fillebiter, eller at du synes det er greit at de blir revet i fillebiter? 

Jeg synes ikke noen bør få gå med hverken israel-flagg eller palestina-flagg, da begge deler er svært polariserende og har ingenting med Pride å gjøre.

mitch92 skrev (13 timer siden):

Folk drasser med seg det  flagget overalt der det ikke hører hjemme .  Pride (som er tilbakestående, som nevnt av flere her fordi det er ulovlig å være homofil), 1. Mai , 17. Mai. Helt sykt slitsomme folk de som driver å drasser med seg disse flaggene overalt. Hva har Palestina med arbeideres rettigheter å gjøre? Eller nasjonaldagen? Eller pride? Ingen verdens ting. Det flagget og meningene til de som bor der går vel imot bortimot alt som er norskt og liberalt.

Dette, 100 %

Enda en tulling skrev (11 timer siden):

For min egen del har jeg null interesse av å vifte med Pride-flagg, palestinsk flagg eller for den saks skyld israelsk flagg.

Men på generelt grunnlag vil jeg si at det er en uting når folk kupper et arrangement med sine egne irrelevante kjepphester, iallfall med mindre de har avklart det med arrangøren først. Det fører bare til at det som skulle være samlende for de arrangementet er til støtte for, i stedet blir splittet over en eller flere andre fullstendig urelaterte saker.

Om man ønsker å støtte en helt annen sak kan man finne seg et arrangement der dette er tema, eller lage sitt eget.

Og dette! Har ikke noe med om man er for eller i mot palestinere å gjøre, men at det er fullstendig upassende å dra inn andre politiske saker

Isambard skrev (1 time siden):

Ingen kan nekte for krigen i Gaza tar flere skeive liv enn hva direkte forfølgelse gjør.

Hvis argumentet er at andre ting betyr mer enn homofiles rettigheter bør man velge en annen demonstrasjon.

Palestina-flagg har ingen ting der å gjøre.

Nettopp

• Liker 7
Skrevet
BareMay skrev (På 4.7.2025 den 11.01):

Du får se gjennom direktesendingen nrk hadde.  Så det der, blant palestinaflagg.

Din påstand, din bevisbyrde. 

• Liker 1
Skrevet
BareMay skrev (På 4.7.2025 den 11.04):

Nei. TS etterlyste rom for de som blir utestengt. Rom for skeive jøder/israelere.

Med å si at hun da vil utestenge skeive palestinere

Skrevet
Bålkaffe skrev (21 minutter siden):

Hvor har ts skrevet dette?

• Liker 4
Skrevet
Bålkaffe skrev (1 time siden):

Hvorfor skal noen utestenges fra et arrangement som liksom skal feire kjærligheten og mangfold? 

Ja, bortsett fra hat og oppfordring til vold da. Det er jo ikke kjærlighet..

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Kalikalinka skrev (På 29.6.2025 den 16.44):

Homofile som heier på Palestina er litt som kyr som går i fakkeltog for McDonalds. Jeg har heller aldri forstått det der.

Vi ønsker jo ikke at folkemord av uskyldige skal skje bare fordi vi er skeive. Ærlig talt.

• Hjerte 2
Skrevet
Clefable skrev (3 minutter siden):

Vi ønsker jo ikke at folkemord av uskyldige skal skje bare fordi vi er skeive. Ærlig talt.

Unless on the Jews?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
FryNor skrev (2 timer siden):

Mistenker sterkt at de der ikke har peiling på hva hverken intifada eller revolusjon er. I alle fall helt upassende i et tog som skal feire kjærligheten. 
Intifada står for væpnet opprør mot i dette tilfellet israelere, og det er et krigsrop. 
Når du så parer det med det marxistiske revolusjonsbegrepet, da er det tidsreise tilbake til pre-79 Iran, der den sosialistiske bevegelsen ble kuppet av islamistiske krefter. Nemlig ayatollahene. Alle vet hvordan det gikk. 

Vips, så hang skeive i heisekraner. 
Det har ikke noe med å være mot eller for folkemord å gjøre. Ingen er for folkemord. 
Det har med å se tegnene, denne sammensausinga av islamister og kommunister har vi sett før, det var ikke bra da og det er ikke bra nå!

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Anonymies skrev (På 4.7.2025 den 11.48):

Du har malt deg inn i et hjørne, Bålkaffe.

Hvis du går gjennom alle svarene mine her på tråden så gjentar jeg gang på gang det motsatte av hva du skriver her. 
Du er på hugget uansett hva jeg skriver fordi du tolker budskapet mitt feil,  
og jeg synes det er ganske dårlig gjort av deg å påstå at jeg ønsker å ekskludere palestinere. 

Ekskludering er: å vifte med palestinske flagg  i Pridetog, så en annen gruppe ikke tør delta. 

Jeg hadde aldri skrevet dette innlegget hvis det var rom for alle flagg.  Men det er det ikke! Og det vet du veldig veldig godt.

🕊️

Du sier jo det rett ut her også: skeive palestinere skal ikke få veive med flagget sitt til fordel for israelske skeive. 

Skrevet
velociraptor skrev (8 timer siden):

For et merkelig svar? Hvorfor svarer du ikke heller «hvis det stemmer at noen gikk med en sånn plakat er det selvsagt ikke greit», sånn med mindre du faktisk synes det er greit da… 

Er man ekskludert om man ikke får veive med et flagg som ikke har noe med saken å gjøre? Jeg føler ikke at jeg er ekskludert fra pride selv om det ikke passer seg å gå med plakater med nei til kjøttspisere eller nei til vindkraft i Pride-paraden - eller norske flagg. Pride har nemlig ikke noe med hverken nasjonalitet eller strømpriser eller naturvern å gjøre.

Skal jeg bare ta for gitt at alt som blir påstått på nett har skjedd? Nei du, jeg er ikke født igår.

Nei, men Pride har absolutt alt med å stå på krava for menneskerettigheter, og om det er noen skeive fra Palestina som vil flagge med palestinsk flagg Skal de få lov til det, samme med allierte. 

Skrevet
Magnifique skrev (5 timer siden):

Hvor har ts skrevet dette?

I HI 

Skrevet
BareMay skrev (4 timer siden):

Hvorfor skal noen utestenges fra et arrangement som liksom skal feire kjærligheten og mangfold? 

Ja, bortsett fra hat og oppfordring til vold da. Det er jo ikke kjærlighet..

Det er det jeg spør om også, hvorfor skal skeive palestinere utestenges fra Pride og ikke få lov til å flagge med Palestina flagg til fordel for israelere ? 

Skrevet
Bålkaffe skrev (30 minutter siden):

Det er det jeg spør om også, hvorfor skal skeive palestinere utestenges fra Pride og ikke få lov til å flagge med Palestina flagg til fordel for israelere ? 

Kan ikke de skeive palestinerne flagge med prideflagg da? Og slutte å med intefada-hatet.. Så kunne det vel være rom for både skeive palestinere og skeive jøder..

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Bålkaffe skrev (39 minutter siden):

Skal jeg bare ta for gitt at alt som blir påstått på nett har skjedd? Nei du, jeg er ikke født igår.

, og om det er noen skeive fra Palestina som vil flagge med palestinsk flagg Skal de få lov til det, samme med allierte. 

Men altså ikke skeive jøder med sitt israelske flagg? 

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...