BareMay Skrevet 1. juli 2025 #41 Skrevet 1. juli 2025 Bålkaffe skrev (5 timer siden): "beviser jo at du er ute etter å ekskludere skeive palestinere til fordel for skeive israelere" Feires det ikke kjærlighet for alle da? 2
AdonisFFM Skrevet 1. juli 2025 #42 Skrevet 1. juli 2025 Anonymies skrev (13 minutter siden): Av ren nysgjerrighet, kan jeg spørre hvorfor du ikke støtter Pride? Det er jo mange forskjellige interesser. "To each his own".
Lillemy_87 Skrevet 1. juli 2025 #43 Skrevet 1. juli 2025 (endret) Støtter verken pride, Israel eller Palestina✌️ For mye dritt i alle leirene. Endret 1. juli 2025 av Lillemy_87 1 1
AdonisFFM Skrevet 1. juli 2025 #44 Skrevet 1. juli 2025 Lillemy_87 skrev (1 time siden): Støtter verken pride, Israel eller Palestina✌️ For mye dritt i alle leirene. Hvis en skulle støttet og blandet seg inn i all slags vås som kommer fra utenlands, vil en ha enda mindre tid til eget folk og land. 1
Bålkaffe Skrevet 4. juli 2025 #45 Skrevet 4. juli 2025 BareMay skrev (På 1.7.2025 den 9.37): Det ble båret i toget sammen med palestinaflagg etc. I PRIDE-toget. "toget for kjærlighet og mangfold" så bæres altså en plakat med krav om intefada revolusjon. Hvilken kjærlighet er det i det budskapet? Jeg vil veldig gjerne se bevis på det her, takk.
Bålkaffe Skrevet 4. juli 2025 #46 Skrevet 4. juli 2025 BareMay skrev (På 1.7.2025 den 9.45): Feires det ikke kjærlighet for alle da? Ja, det er det sol er poenget mitt, men det virker som om TS vil det motsatte. 2
Bålkaffe Skrevet 4. juli 2025 #47 Skrevet 4. juli 2025 Anonymies skrev (På 1.7.2025 den 8.33): Ta deg en kaffe ved bålet!! Du er helt ute og har ikke evnen til å forstå, reflektere eller være saklig. Ekskludere skeive palestinere? Leser du ikke innleggene? Deg kan jeg ikke bruke mer tid på kjenner jeg. 👀 Hva vil du da? Du argumenterer for at palestinske flagg ikke skal være synlige i paraden fordi det finnes skeive israelere som angivelig blir ekskluderte av de flaggene, da vil du jo at skeive palestinere skal bli ekskludert til fordel for skeive israelere. 1
Vendetta Skrevet 4. juli 2025 #48 Skrevet 4. juli 2025 Problemet er kultur med homo fiendtlig religion, uansett flagg og nasjonalitet, hatet finnes over alt. Også her i Norge.. 1
BareMay Skrevet 4. juli 2025 #49 Skrevet 4. juli 2025 Bålkaffe skrev (1 time siden): Jeg vil veldig gjerne se bevis på det her, takk. Du får se gjennom direktesendingen nrk hadde. Så det der, blant palestinaflagg. 6
BareMay Skrevet 4. juli 2025 #50 Skrevet 4. juli 2025 Bålkaffe skrev (1 time siden): Ja, det er det sol er poenget mitt, men det virker som om TS vil det motsatte. Nei. TS etterlyste rom for de som blir utestengt. Rom for skeive jøder/israelere. 3 1
Anonymies Skrevet 4. juli 2025 Forfatter #51 Skrevet 4. juli 2025 (endret) Bålkaffe skrev (2 timer siden): Hva vil du da? Du argumenterer for at palestinske flagg ikke skal være synlige i paraden fordi det finnes skeive israelere som angivelig blir ekskluderte av de flaggene, da vil du jo at skeive palestinere skal bli ekskludert til fordel for skeive israelere. Du har malt deg inn i et hjørne, Bålkaffe. Hvis du går gjennom alle svarene mine her på tråden så gjentar jeg gang på gang det motsatte av hva du skriver her. Du er på hugget uansett hva jeg skriver fordi du tolker budskapet mitt feil, og jeg synes det er ganske dårlig gjort av deg å påstå at jeg ønsker å ekskludere palestinere. Ekskludering er: å vifte med palestinske flagg i Pridetog, så en annen gruppe ikke tør delta. Jeg hadde aldri skrevet dette innlegget hvis det var rom for alle flagg. Men det er det ikke! Og det vet du veldig veldig godt. 🕊️ Endret 4. juli 2025 av Anonymies 8 1
Bacteria Skrevet 4. juli 2025 #52 Skrevet 4. juli 2025 Det er en forferdelig uting at palestinaflagget/~debatten må tas i en hver sammenheng, ethvert arrangement uansett relevans. Nå har palestinaaktivistene ropt folkemord siden hvertfall 08.10.23, så hvis det virkelig blir folkemord der nede er det ingen som bryr seg. Snakk om å rope ulv (Ja, det som skjer i Gaza/palestina er forferdelig, men det er vel ikke bare Israels skyld hvis vi skal være helt ærlige). 7 2
Caniggia Skrevet 4. juli 2025 #53 Skrevet 4. juli 2025 Grunnen til at vi støtter Palestina, er at landet (Vestbredden og Gaza) i mange tiår har vært gjenstand for en brutal, folkerettstridig okkupasjon, og nå, et regulært folkemord. At deler av dette landet (særlig Gaza) er blitt ideologisk radikalisert, er en naturlig følge av langvarig undertrykkelse og trakassering. Vi støttet heller ikke Vietnam pga ideologien, men fordi de førte en legitim frigjøringskamp mot en undertrykkende, imperialistisk stormakt.
BareMay Skrevet 4. juli 2025 #54 Skrevet 4. juli 2025 Caniggia skrev (1 time siden): Grunnen til at vi støtter Palestina, er at landet (Vestbredden og Gaza) i mange tiår har vært gjenstand for en brutal, folkerettstridig okkupasjon, og nå, et regulært folkemord. At deler av dette landet (særlig Gaza) er blitt ideologisk radikalisert, er en naturlig følge av langvarig undertrykkelse og trakassering. Vi støttet heller ikke Vietnam pga ideologien, men fordi de førte en legitim frigjøringskamp mot en undertrykkende, imperialistisk stormakt. Israel varsler sivile og oppfordrer til å evakuere før angrep. Det forteller at de ikke har intensjon om å ramme sivile der de kan unngå det. Hvis folkemord hadde vært deres intensjon ville de ikke gjort det. Jeg trur også de hadde vært ferdig forlengst,hvis det var intensjonen. Det bor også ca 2mill arabere trygt i Israel. Hvis Israel ikke skulle eksistere: Hvor tenker du alle israelerne/jødene skulle gjøre av seg? Hva tenker du om behandlingen av gisslene som ble fraktet til Gaza 7 oktober? 7
Callisto83 Skrevet 5. juli 2025 #55 Skrevet 5. juli 2025 Å se et palestina flagg i en pride parade, er omtrent like idiotisk som om man skulle gå forbi en rumensk sigøyner som holder opp et bilde av Hitler. Man føler seg nesten moralsk pålagt å fortelle vedkommende, at vet du hva, hvis Hitler kom til makten, så ville ikke det akkurat gjort livet ditt lettere. Her bør Pride bevegelsen rydde opp. Selvutslettelse og Stockholm syndrom bør ikke være en del av regnbueflagget. Homofile palestinere som ikke blir torturert eller drept av sine egne, flykter til Israel. 13 4
Hellisinhello Skrevet 5. juli 2025 #56 Skrevet 5. juli 2025 kat-e skrev (På 30.6.2025 den 1.41): Jeg tror skeive har det bedre i Israel en i hvilken som helst muslimsk stat. Det trenger du ikke å TRO. Det er et FAKTUM. 9 1
Honey Dew Skrevet 5. juli 2025 #57 Skrevet 5. juli 2025 robot skrev (På 29.6.2025 den 17.23): Nei, jeg synes ikke det er riktig. Palestinaaktivister later imidlertid til å tenke at deres hjertesak hører hjemme i enhver sammenheng. Hva hvis det er homofile palestinere som vifter med flagget da?
robot Skrevet 5. juli 2025 #58 Skrevet 5. juli 2025 Honey Dew skrev (1 time siden): Hva hvis det er homofile palestinere som vifter med flagget da? Så har et nasjonalflagg fremdeles liten relevans for Pride-paraden, enten det er det ghanesiske eller bhutanske. Men jeg tror ikke det var tilfelle. 6
BareMay Skrevet 5. juli 2025 #59 Skrevet 5. juli 2025 Honey Dew skrev (3 timer siden): Hva hvis det er homofile palestinere som vifter med flagget da? Hva hvis homofile jøder vil være med å vifte med flagget? 6
Honey Dew Skrevet 5. juli 2025 #60 Skrevet 5. juli 2025 BareMay skrev (49 minutter siden): Hva hvis homofile jøder vil være med å vifte med flagget? Helt greit det også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå