Bacteria Skrevet 9. juli #101 Skrevet 9. juli Det er kommet en rykende fersk rapport fra Israel om den systematiske seksuelle volden 7/10 2023. Både kvinner og menn ble utsatt for dette, det ble funnet flere døde som både var skutt, brent og knivstukket i underlivet før de ble etterlatt for å dø eller drept direkte. Overraskende nok har Aftenposten en sak om dette. Leste kommentarfeltet på FB til saken, det er det sykeste, jævligste kommentarfeltet jeg har lest og det sier ikke lite. Voksne, norske kvinner som setter flirefjes på en slik sak. Fy faen… moralsk kollaps er bare fornavnet. En skam. Har ikke ord 😡 4 2 4
Anonymies Skrevet 9. juli Forfatter #102 Skrevet 9. juli Bålkaffe skrev (22 timer siden): Det virker ikke som det palenstinske folket er enige med Hamas om styringen på Gaza, så hva får deg til å tro at ved en opprettelse av en selvstyrt Palestinsk stat, så vil folket velge terroristene Hamas til å styre seg? Det er veldig splittet! Støtten til Hamas øker faktisk etter konflikt med Israel fordi de blir sett på som et symbol for motstand. Det er helt ubegripelig ettersom Hamas bruker egne folk som skjold under angrep og gjemmer seg under bakken. 3 1
Bålkaffe Skrevet 9. juli #103 Skrevet 9. juli Anonymies skrev (1 time siden): Da Hamas vant og tok makta i 2007 etter voldelig konflikt med Fatah har de aldri tillat nye valg i Gaza. De har opprettet egne domstoler og har egne sikkerhetsstyrker. De overvåker befolkningen og har represalier over alt for at sivilbefolkningen ikke skal ytre sin mening. Skjer det, blir de straffet med tortur og fengsling. Ytringsfriheten er fjernet og det er også alle juridiske veier som kan berge befolkningen ut av et grusomt regime. Så Bålpanne! Fortell meg hva du mener med «tiltro til folket sin vilje, standhaftighet og kampvilje»? Det handler ikke om å ikke ha tiltro når de lever under et av verdens farligste regime? Ville du satt deg selv og familien din i fare ved å opprette en demonstrasjonsgruppe mot Hamas om du bodde der? Du glemte en sjukt viktig kontekst, hvor jeg skrev om folkets kampvilje og sånt. Du kan lese innlegget på nytt for å få den med deg.
Bålkaffe Skrevet 9. juli #104 Skrevet 9. juli Anonymies skrev (46 minutter siden): Det er veldig splittet! Støtten til Hamas øker faktisk etter konflikt med Israel fordi de blir sett på som et symbol for motstand. Det er helt ubegripelig ettersom Hamas bruker egne folk som skjold under angrep og gjemmer seg under bakken. Ok? https://pcpsr.org/en/node/997
Anonymies Skrevet 10. juli Forfatter #105 Skrevet 10. juli Bålkaffe skrev (10 timer siden): Ok? https://pcpsr.org/en/node/997 Støtten er ikke statisk, man ser topper og nedturer i meningsmålinger hele tiden - det kommer an på den politiske og militære situasjonen og angrep mot sivile. Heldigvis går meningsmålinger nedover akkurat nå, men støtten er fortsatt splittet. 2
TomKrus Skrevet 10. juli #106 Skrevet 10. juli (endret) Bålkaffe skrev (På 9.7.2025 den 14.03): Hva tror du kommer til å skje om folket på Gaza får en sjanse til å bli frie og selvstendige? At de legger seg på rygg for Hamas? Har du absolutt null tiltro til folket sin vilje, standhaftighet og kampvilje? Ja de har jeg, fordi de ikke har noe makt eller vilje til å ta ut Hamas, når en av verdens sterkeste hærer sliter med det uten å drepe for mange sivile, så tror du at en borgerkrig inne i Gaza skal kunne se noe bedre ut ? For dette må da skje om Hamas skal fratas makten. Dette er islamister av IS format som kjemper til døden inne blant de sivile og driter i alle omkostninger uansett hva det er. Om du skal la de inne i Gaza få stemme ? Hvordan har du tenkt å få det til ? Og om du får opp et sivilt styre, hvordan i alle dager skal dette kunne fungere med 40.000 islamister som gjerne sprenger disse til helvete med en eller 1000 selvmordbomber om dette må til. Du vet jo ikke hva du står ovenfor en gang ! Fordi du ikke kan noe om konflikten, kjenner islamistenes fanatisme og hva som skal til for å fjerne de. Det som skal til er at de drepes alle som en, akkurat slik man klarte å knekke IS i stor grad, og vet du hva ! Det var slik de allierte knertet nazismen. Drepe de mann for mann helt til bunkeren i Berlin. Man klarte jo ikke å drepe den nazistiske ideen, men man klarte å drepe de som hadde makten i stor grad, og resten spredde man for alle vinder. Selve ideen lever den dag i dag blant små grupper. Endret 10. juli av TomKrus 3 2
TomKrus Skrevet 10. juli #107 Skrevet 10. juli Anonymies skrev (7 timer siden): Støtten er ikke statisk, man ser topper og nedturer i meningsmålinger hele tiden - det kommer an på den politiske og militære situasjonen og angrep mot sivile. Heldigvis går meningsmålinger nedover akkurat nå, men støtten er fortsatt splittet. Ja men det handler ikke om dette heller ! Hvem har makten i ren henseende angående maktutfoldelse ! Det har islamistene i dette området så til de grader, de godtar ikke regler, de godtar ikke valg, og de dreper alle som måtte utfordre de. Bare tanken om demokrati i et slik miljø er borkastet energi ! Det vil aldri skje ! Da må disse kreftene nedkjempes til de er borte ! Og i Gaza ? Det betyr veldig mange mennesker som må dø ! Dette er en asymmetrisk krig, og ingen regler gjelder for en islamist ! Det er troen på Allah som avgjør alt, og de er villige til å dø for det. Og IDF lar de dø på løpende bånd til den siste er borte. Så vil det være mange som har sympatier, men lar være å kjempe ! De kan endre sine valg frem i tid når forholdene ligger til rette for det. Så vanskelig er denne konflikten. 1 3
Anonymies Skrevet 10. juli Forfatter #108 Skrevet 10. juli (endret) TomKrus skrev (5 timer siden): Ja men det handler ikke om dette heller ! Hvem har makten i ren henseende angående maktutfoldelse ! Det har islamistene i dette området så til de grader, de godtar ikke regler, de godtar ikke valg, og de dreper alle som måtte utfordre de. Bare tanken om demokrati i et slik miljø er borkastet energi ! Det vil aldri skje ! Da må disse kreftene nedkjempes til de er borte ! Og i Gaza ? Det betyr veldig mange mennesker som må dø ! Dette er en asymmetrisk krig, og ingen regler gjelder for en islamist ! Det er troen på Allah som avgjør alt, og de er villige til å dø for det. Og IDF lar de dø på løpende bånd til den siste er borte. Så vil det være mange som har sympatier, men lar være å kjempe ! De kan endre sine valg frem i tid når forholdene ligger til rette for det. Så vanskelig er denne konflikten. Dette du har sitert meg på er et svar jeg skrev til Bålkaffe om meningsmålinger ang siviles støtte til Hamas. Det skulle ikke handle om noe annet enn det da jeg svarte på hennes spørsmål. Les mitt innlegg nr #100 til Bålkaffe. Det er ikke så ulikt det du skriver her. Endret 10. juli av Anonymies 1
Bålkaffe Skrevet 11. juli #109 Skrevet 11. juli TomKrus skrev (19 timer siden): Ja de har jeg, fordi de ikke har noe makt eller vilje til å ta ut Hamas, når en av verdens sterkeste hærer sliter med det uten å drepe for mange sivile, så tror du at en borgerkrig inne i Gaza skal kunne se noe bedre ut ? For dette må da skje om Hamas skal fratas makten. Dette er islamister av IS format som kjemper til døden inne blant de sivile og driter i alle omkostninger uansett hva det er. Om du skal la de inne i Gaza få stemme ? Hvordan har du tenkt å få det til ? Og om du får opp et sivilt styre, hvordan i alle dager skal dette kunne fungere med 40.000 islamister som gjerne sprenger disse til helvete med en eller 1000 selvmordbomber om dette må til. Du vet jo ikke hva du står ovenfor en gang ! Fordi du ikke kan noe om konflikten, kjenner islamistenes fanatisme og hva som skal til for å fjerne de. Det som skal til er at de drepes alle som en, akkurat slik man klarte å knekke IS i stor grad, og vet du hva ! Det var slik de allierte knertet nazismen. Drepe de mann for mann helt til bunkeren i Berlin. Man klarte jo ikke å drepe den nazistiske ideen, men man klarte å drepe de som hadde makten i stor grad, og resten spredde man for alle vinder. Selve ideen lever den dag i dag blant små grupper. Vil bare plusse på det du utelot å sitere meg på: Bålkaffe skrev (På 9.7.2025 den 14.03): Du refererer til Nazi-Tyskland og hva skjedde med de? De ble nedkjempet av folket og allierte. Du snakker her om hvordan befolkningen, som er utsatt for blokkader av mat, medisiner og alt som gjelder, skal kunne stå opp mot en hær av islamister og jeg nevnte at siden du referer til Nazi-Tyskland og hvordan de ble slått, så ble de altså slått av at folket og allierte land deltok sammen. Og det er det som må skje her også, allierte verden over må hjelpe til å slå ned Hamas. Du påstår at jeg ikke vet noen ting om saken vi diskuterer, men hvordan vet du det? Vi har ikke vært inne på kjernen i konflikten og hva som fører til den, før nå. Så hvordan kan du mene at du har peiling på hva jeg veit og ikke veit? Tyskland klarte jammen meg å gjenreise seg etter krigen, påstår du seriøst at Palestina ikke skal klare det samme?
TomKrus Skrevet 12. juli #110 Skrevet 12. juli Anonymies skrev (På 11.7.2025 den 0.14): Dette du har sitert meg på er et svar jeg skrev til Bålkaffe om meningsmålinger ang siviles støtte til Hamas. Det skulle ikke handle om noe annet enn det da jeg svarte på hennes spørsmål. Les mitt innlegg nr #100 til Bålkaffe. Det er ikke så ulikt det du skriver her. Og Israel er helt dønn ærlige på en ting ! De godtar ikke noe annet en en overgivelse fra Hamas sin side, noe annet er totalt uaktuelt! Det er en umulighet slik dette har utviklet seg nå. Krigen fortsetter til overgivelse skjer, koste hva det koste vil. Og jeg forstår det veldig godt, det finnes i dag ikke noe alternativ. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå