Gjest Ole Skrevet 19. mars 2006 #1 Del Skrevet 19. mars 2006 Er det bare meg som mister troen på menneskeheten når jeg går nedover Karl Johans gate en fredag- eller lørdagsnatt, eller er det flere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 19. mars 2006 #2 Del Skrevet 19. mars 2006 Hvorfor gjør du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ole Skrevet 19. mars 2006 #3 Del Skrevet 19. mars 2006 Ja,sant. Skal slutte å gå der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ole Skrevet 19. mars 2006 #4 Del Skrevet 19. mars 2006 Det er fordi det kryr av overstadige berusede mennesker som brøler og av og til slåss, grusom trekkspillmusikk, prostituerte som prøver seg på alle og narkomane som fortvilet prøver å samle inn penger til neste dose. I tillegg er det masse søppel,knuste glass, folk som urinerer og det stinker røyk og fyll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 19. mars 2006 #5 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Det er fordi det kryr av overstadige berusede mennesker som brøler og av og til slåss, grusom trekkspillmusikk, prostituerte som prøver seg på alle og narkomane som fortvilet prøver å samle inn penger til neste dose. I tillegg er det masse søppel,knuste glass, folk som urinerer og det stinker røyk og fyll. ← Ja. Det værste er at du faktisk har ganske så rett. Endret 19. mars 2006 av Jalileh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ole Skrevet 19. mars 2006 #6 Del Skrevet 19. mars 2006 Ja, vet. Jeg har ikke overdrevet i det hele tatt når jeg sier det er sånn. I tillegg kan man nesten si at gata representerer alle sosiale lag i Norge. Gata starter så fin ved slottet, og for hvert skritt man tar blir elendigheten tydeligere. Starter med slottet og kongefamilien, forbi spisesteder der de rike spiser, butikker der de rike handler, så en masse steder for middelklassen, før man ender opp nederst, hvor de som ikke har mye status og eiendeler holder til. Norge på 250 meter liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cronos Skrevet 23. mars 2006 #7 Del Skrevet 23. mars 2006 Er det bare meg som mister troen på menneskeheten når jeg går nedover Karl Johans gate en fredag- eller lørdagsnatt, eller er det flere? ← Hehe.. det har jeg gjort for lenge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #8 Del Skrevet 24. mars 2006 Nå er det vel et halvt liv siden sist jeg gikk nedover den gaten nattestid. Men i de årene fra jeg var 18 til 24 merket jeg en stor forandring i mentaliteten når jeg var ute på byen. Og det var ingen positiv forandring. Jeg kan bare forestille meg hvordan det er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #9 Del Skrevet 24. mars 2006 Jaaa... når jeg var liten så var det så fint der... og nå kryr det av bandittlignende utlendinger og narkomane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 25. mars 2006 #10 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg går der ofte men merker meg sjeldent med det du sier her. Spiller det noen rolle hva de gjør så lenge du er på vei fra A til B? Karl Johansgate er helt grei men ganske kjedelig. Jo lengre ned ved Stortorget og ned mot Oslo S en kommer, desto mer sørgelig og stygt blir det. Jeg forbinder gaten med støy, bråk, urenslighet, mangel på farger, estetikk opg design og mangel på en overordnet planlegging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mars 2006 #11 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg går der ofte men merker meg sjeldent med det du sier her. Spiller det noen rolle hva de gjør så lenge du er på vei fra A til B? Karl Johansgate er helt grei men ganske kjedelig. Jo lengre ned ved Stortorget og ned mot Oslo S en kommer, desto mer sørgelig og stygt blir det. Jeg forbinder gaten med støy, bråk, urenslighet, mangel på farger, estetikk opg design og mangel på en overordnet planlegging. ← Det er ikke VELDIG kult å bli spurt for hver 20. meter om du har lyst på et ligg, "I'll make it real good for you, honey", ispedd "Harru en femmer til kaffe", "Faens jævla HORE, du er så STØGG, se å ha deg hjem", A- og B-gjengen som står og skuler på hverandre og diverse drita fulle folk som er på byen for å "kose seg". Jeg drar aldri til Oslo etter at butikkene stenger lenger. Det er rett og slett motbydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane Skrevet 25. mars 2006 #12 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg unngår Karl Johans gate om kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #13 Del Skrevet 25. mars 2006 Ja, vet. Jeg har ikke overdrevet i det hele tatt når jeg sier det er sånn. I tillegg kan man nesten si at gata representerer alle sosiale lag i Norge. Gata starter så fin ved slottet, og for hvert skritt man tar blir elendigheten tydeligere. Starter med slottet og kongefamilien, forbi spisesteder der de rike spiser, butikker der de rike handler, så en masse steder for middelklassen, før man ender opp nederst, hvor de som ikke har mye status og eiendeler holder til. Norge på 250 meter liksom... ← Bra beskrive Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 25. mars 2006 #14 Del Skrevet 25. mars 2006 Nei, jeg synes ikke Karl johan er så ille. Har dere ikke vært i utlandet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ester Skrevet 25. mars 2006 #15 Del Skrevet 25. mars 2006 Det er ikke VELDIG kult å bli spurt for hver 20. meter om du har lyst på et ligg, "I'll make it real good for you, honey" ← Er det mannlige prostituerte på Karl Johan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mars 2006 #16 Del Skrevet 25. mars 2006 Er det mannlige prostituerte på Karl Johan? ← Nei. Men damene er ikke så nøye på om de får betalt av en mann eller en dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 25. mars 2006 #17 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) You wish, Ester... Endret 25. mars 2006 av LoisLane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippopotamus Skrevet 25. mars 2006 #18 Del Skrevet 25. mars 2006 Er det mannlige prostituerte på Karl Johan? ← Det er det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mars 2006 #19 Del Skrevet 25. mars 2006 Var nok litt kjapp da jeg svarte nei, for det er sikkert noen mannlige også, men jeg har ikke sett dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippopotamus Skrevet 25. mars 2006 #20 Del Skrevet 25. mars 2006 Var nok litt kjapp da jeg svarte nei, for det er sikkert noen mannlige også, men jeg har ikke sett dem ← De ser vel som oftest ikke på oss kvinner som potensielle kunder, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå