Gjest Ester Skrevet 25. mars 2006 #21 Skrevet 25. mars 2006 You wish, Ester... ← Ja, nå ble jeg skuffa, gitt. Satt her klar til å ta bussen ned til byen for å kjøpe meg 5 minutter i et portrom, jeg! Fuck, ass!
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #22 Skrevet 26. mars 2006 Det er ikke VELDIG kult å bli spurt for hver 20. meter om du har lyst på et ligg, "I'll make it real good for you, honey", ispedd "Harru en femmer til kaffe", "Faens jævla HORE, du er så STØGG, se å ha deg hjem", A- og B-gjengen som står og skuler på hverandre og diverse drita fulle folk som er på byen for å "kose seg". Jeg drar aldri til Oslo etter at butikkene stenger lenger. Det er rett og slett motbydelig. ← Det er da ingenting sammenliknet med utlandet, altså verden utenfor legoklossen Norge
skrue Skrevet 26. mars 2006 #23 Skrevet 26. mars 2006 Det er ikke VELDIG kult å bli spurt for hver 20. meter om du har lyst på et ligg, "I'll make it real good for you, honey", ispedd "Harru en femmer til kaffe", "Faens jævla HORE, du er så STØGG, se å ha deg hjem", A- og B-gjengen som står og skuler på hverandre og diverse drita fulle folk som er på byen for å "kose seg". Jeg drar aldri til Oslo etter at butikkene stenger lenger. Det er rett og slett motbydelig. ← På mange måter enig. Heldigvis er Oslo mer enn Sentrum og Karl Johan og jeg bryr med null om hippe utesteder.
Bønna Skrevet 3. april 2006 #24 Skrevet 3. april 2006 I tillegg kan man nesten si at gata representerer alle sosiale lag i Norge. Gata starter så fin ved slottet, og for hvert skritt man tar blir elendigheten tydeligere. Starter med slottet og kongefamilien, forbi spisesteder der de rike spiser, butikker der de rike handler, så en masse steder for middelklassen, før man ender opp nederst, hvor de som ikke har mye status og eiendeler holder til. Norge på 250 meter liksom... ← Jævlig bra sagt. "Norge på 250 meter liksom..."
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 10. april 2006 #25 Skrevet 10. april 2006 Det finns mer en selveste karl johan som representerer sentrum av Oslo. Jeg vil ikke påstå at det området - er det som sier meg mest om selve byen. Dra til hvilket som helst "absolutte sentrum" i hvilken som helst större by, så kan du se ting som er mye mye värre enn karl johan, dessverre.
Caramba Skrevet 10. april 2006 #26 Skrevet 10. april 2006 Jeg er ikke enig i at det er så mye verre i "utlandet". Jeg synes nesten det er bare i Oslo at det er så mange narkomane som beveger seg åpenlyst rundt i gatene, også skjeldent man ser så mange prostituerte i paradegata. I europeiske storbyer er prostitusjonen mye mer skjult. Jeg ser ikke prostituerte i hovedgatene i Roma, Paris, London etc. Jeg har reist en del, men synes Oslo utmerker seg litt på den fronten... Mange utenlandske turister får seg et lite sjokk når de ser alle narkomane og prostituerte som står åpenlyst rundt i hovedgatene. Oslo har også ofte blitt fremstilt som europas narkohovedstad fordi vi har så stor andel heroinmisbrukere i forhold til andre europeiske storbyer. jeg synes politiet og politikerne viser en altfor naiv holdning til dette. Ingenting blir liksom gjort. Hva med å slå kjempehardt ned på halliker og menneskesmuglere. Få dem ut av landet. Så åpenlyst som dette foregår burde det være en smal sak for politiet å få tak på bakmennene. Man kan også sende jentene som ikke har oppholdstilatelse ut, det blir altfor enkelt for dem sånn som det er i dag. Jeg er også for et forbud mot kjøp av sex, slik som Sverige har gjort. Nå kommer de svenske prostituerte hit istedenfor.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 11. april 2006 #27 Skrevet 11. april 2006 Jeg er ikke enig i at det er så mye verre i "utlandet". Jeg synes nesten det er bare i Oslo at det er så mange narkomane som beveger seg åpenlyst rundt i gatene, også skjeldent man ser så mange prostituerte i paradegata. I europeiske storbyer er prostitusjonen mye mer skjult. Jeg ser ikke prostituerte i hovedgatene i Roma, Paris, London etc. Jeg har reist en del, men synes Oslo utmerker seg litt på den fronten... Mange utenlandske turister får seg et lite sjokk når de ser alle narkomane og prostituerte som står åpenlyst rundt i hovedgatene. Oslo har også ofte blitt fremstilt som europas narkohovedstad fordi vi har så stor andel heroinmisbrukere i forhold til andre europeiske storbyer. jeg synes politiet og politikerne viser en altfor naiv holdning til dette. Ingenting blir liksom gjort. Hva med å slå kjempehardt ned på halliker og menneskesmuglere. Få dem ut av landet. Så åpenlyst som dette foregår burde det være en smal sak for politiet å få tak på bakmennene. Man kan også sende jentene som ikke har oppholdstilatelse ut, det blir altfor enkelt for dem sånn som det er i dag. Jeg er også for et forbud mot kjøp av sex, slik som Sverige har gjort. Nå kommer de svenske prostituerte hit istedenfor. ← Poenget er at noen byer i europa har andre deler av byen der det skjer. I oslo skjer det i det absolutte sentrum
Gjest lurven Skrevet 11. april 2006 #28 Skrevet 11. april 2006 jeg synes det er mange narkiser og prostituerte, men det plager meg ikke spesielt, jeg overser de bare. synes ikke det er ekkelt å gå i karl johan uansett tid på døgnet
Caramba Skrevet 12. april 2006 #29 Skrevet 12. april 2006 Dra til hvilket som helst "absolutte sentrum" i hvilken som helst större by, så kan du se ting som er mye mye värre enn karl johan, dessverre. Poenget er at noen byer i europa har andre deler av byen der det skjer. I oslo skjer det i det absolutte sentrum ← Ehhh???? Du sa først at andre storbyer i Europa hadde mye verre sentrum en i Oslo..... Det var det jeg kommenterte. Nå ramla jeg av lasset her
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #30 Skrevet 12. april 2006 Det verste er alle som skal prakke på deg Redd Barna-medlemskap eller hva det er denne uka. Samme gjengen, men stadig en ny organisasjon. Godt formål, men fy f... så plagsomme og frekke de er.
Prinsesse på erten Skrevet 12. april 2006 #31 Skrevet 12. april 2006 Det verste er alle som skal prakke på deg Redd Barna-medlemskap eller hva det er denne uka. Samme gjengen, men stadig en ny organisasjon. Godt formål, men fy f... så plagsomme og frekke de er. ← Enig! Formålene er bra nok, de.... Men makan til aggresiv salgsstrategi. Jeg fatter ikke at de ikke skjønner at de bidrar til den farlige "det-er-for-mange-problemer-å-ta-tak-i-at-jeg-kan-utgjøre-en-forskjell" tanken. Regnskogen, kreftforeningen, SOS barnebyer, LHL, Amnesty osv.... Man DRUKNER! Og alle spiller på å gi deg dårlig samvittighet... De narkomane har jeg aldri noen problemer med... Og heller ikke de prostituerte. De ser jeg knapt. Og har aldri fått noen kommentarer som andre på denne tråden kommer med. Og jeg går opp/ned Karl Johan hver dag på vei til jobb. Etableringen av Hard Rock kafe gjør vel heller ikke Karl Johan til mer av en sjarmetappe! Fy! Det var det siste denne byen trengte. Det er jo helt 80 tall!
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 12. april 2006 #32 Skrevet 12. april 2006 Ehhh???? Du sa først at andre storbyer i Europa hadde mye verre sentrum en i Oslo..... Det var det jeg kommenterte. Nå ramla jeg av lasset her ← ja, Caramba, det gjorde visst jeg også. beklager, det eneste jeg menete var at Oslos sentrum er veldig lite, og plassen der de narkomane befinner seg er også veldig konsentrert. Andre byer har större sentrum, og de narkomane er mer utspredd. Uähhh, du kan lese det som du vil, ok
Gjest lurven Skrevet 12. april 2006 #33 Skrevet 12. april 2006 Det verste er alle som skal prakke på deg Redd Barna-medlemskap eller hva det er denne uka. Samme gjengen, men stadig en ny organisasjon. Godt formål, men fy f... så plagsomme og frekke de er. ← enig, de er jo mye mer plagsommer enn horer, tiggere og narkomane
Bønna Skrevet 13. april 2006 #34 Skrevet 13. april 2006 Det er jo helt 80 tall! ← I dag er jo 80-tallet skikkelig trendy blant kidsa. Bare sånn for å ha sagt det. Jeg har alltid hata de av mine samtidige som har dissa 80-tallet etter at det var over.
Gjest Emeldina Skrevet 17. april 2006 #35 Skrevet 17. april 2006 Er enig i at de som selger diverse medlemsskap kan være ufattelig irriterende. En gang hoppet en fyr frem foran meg på Karl Johan, stakk trynet sitt oppi ansiktet mitt og nesten skrek: - Liker du dyr? Jeg elsker dyr, men ble så paff og irritert at jeg svarte: - Nei! og gikk videre..
JallaJalla Skrevet 22. april 2006 #36 Skrevet 22. april 2006 (endret) Slår meg når jeg leser innleggene her at "de narkomane" betegnes som plagsomme. Lurer på hva de narkomane selv mener om "oss normale" når vi slentrer ned Karl Johan fulle og gode etter en fredagskveld på byen. Mon tro om de ikke synes vi er like "plagsomme"! Endret 22. april 2006 av JallaJalla
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå