Zenhouse Skrevet søndag kl. 14:24 #101 Skrevet søndag kl. 14:24 Snikendeull skrev (21 timer siden): Det vi diskuterte var at Harlem ikke har hunden sin i bånd! Jeg er klar over hundeloven, svarte kun i forhold til båndtvang 1 april tom 20 aug. reglene er ganske klar, har du ikke en hund som kommer på innkalling, da skal du ikke ha den løs! men plager det dere så fælt at han ikke bruker bånd på hunden sin, så legg inn en anmeldelse på da🤷🏼♀️ er vel nok bilde beviser ute på some. Begrenset hvor stor skaden den lille hunden deres klarer å gjøre da Og du vet at hunden deres kommer på innkalling? Uansett, så er det du skrev direkte feil. Båndtvangen ER også for de som er redde for hunder. Det står jo nedfelt : 3. Kommunale forskrifter for byer og parker Selv om den nasjonale båndtvangen (1. april–20. august) primært beskytter vilt og beitedyr, gir Hundeloven § 6 andre ledd kommunene rett til å innføre lokal båndtvang i boligområder, parker, handlegater og idrettsanlegg. [1, 2, 3] I forarbeidene til loven og i de kommunale forskriftene (som for eksempel hos Oslo kommune eller Dovre kommune) begrunnes disse by-reglene eksplisitt med hensynet til allmennheten, barn som leker, og folk som opplever frykt eller ubehag. 1
Sammy! Skrevet søndag kl. 20:08 #102 Skrevet søndag kl. 20:08 Jeg har enorm respekt for båndtvangen og at den skal overholdes av alle, samme hvor snill og grei hunden er. Jeg hadde selv en liten tispe på 5kg som var så uskyldig og underdanig, en gang ut av det blå drepte hun en fugleunge rett foran øynene mine. Det gikk så sabla fort og jeg fikk litt sjokk fordi jeg aldri hadde sett hunden vise noen form for interesse for fugler eller "jakt". Det gjorde jeg heller aldri etterpå. Det som gjør vondt verre for meg, er at når han får kritikk på dette så får han en ufin tone, og det er liksom de andre som har et problem. Selv om det er han som helt åpenbart bryter loven. Hva er liksom så vanskelig med å sette et bånd på hunden? Det er en sikkerhet både for hunden og for alt og alle rundt. 3 3
Miominoen Skrevet søndag kl. 21:57 #103 Skrevet søndag kl. 21:57 Fantorangen-Oslo skrev (7 timer siden): Dokumentere som nabo? 😆Skulle jeg filmet de og sendt deg? Ja, det kan du tro Så bra. Da er det bekreftet at du kommer med ubekreftede nedsettende påstander om andre personer på KG. Alle og enhver kan påstå de er naboen til den/de som nedsnakkes. Så det må være en av tidenes tynneste bortforklaringer. 1 1
Fantorangen-Oslo Skrevet mandag kl. 04:07 #104 Skrevet mandag kl. 04:07 (endret) Miominoen skrev (6 timer siden): Så bra. Da er det bekreftet at du kommer med ubekreftede nedsettende påstander om andre personer på KG. Alle og enhver kan påstå de er naboen til den/de som nedsnakkes. Så det må være en av tidenes tynneste bortforklaringer. Hahahahahaha 😂 Jeg dauer av deg Orker ikke 😆🤣 Endret mandag kl. 04:15 av Fantorangen-Oslo 1 5
kaiturid Skrevet mandag kl. 04:21 #105 Skrevet mandag kl. 04:21 Tough cookie skrev (På 25.6.2025 den 22.30): Han trener seg på å ha mindre sosial angst ved å oppsøke folkemengder, har han uttalt, men å kjøre rundt i en bil som skriker "se på meg" når man har sosial angst, skjønner jeg ikke. Begge sier de ikke trives med folk rundt seg. Da lurer jeg på hvorfor de har den jobben de har..men virker som de ikke jobber ræva av seg.. 3
Fantorangen-Oslo Skrevet tirsdag kl. 08:16 #106 Skrevet tirsdag kl. 08:16 (endret) Snikendeull skrev (På 1.8.2026 den 13.56): Båndtvangen har ingenting med at noen er redd for hund, Vi har båndtvang for å beskytte ville dyr, verne om dyrevelferden og passe på beitedyr Båndtvang er for både dyr og mennesker, for trygghet og hensyn. På samme måte som det er en beskyttelse også er for de med servicehund. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/husk-a-ha-hunden-i-band/id3155827/ Endret tirsdag kl. 08:18 av Fantorangen-Oslo 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå