AnonymBruker Skrevet 23. juni #1 Skrevet 23. juni Han er 10år, ganske stille type. Men han lager lyder held tiden, absolutt hele tiden. Gjerne imens han spiller, eller gjør noe - akkurat som om han ikke tenker over dette. Det er SÅ slitsomt for mor (meg😅) Han stopper ikke. Er alt ifra piuh lyder til beatboxing, plystring og rakettlyder. Kan det være touretts? SOS Anonymkode: 5bde5...9b7 4
Abra Skrevet 23. juni #2 Skrevet 23. juni Tourettes. Autisme, adhd, stimming. Kan være forskjellig, og ingenting. 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #3 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Han er 10år, ganske stille type. Men han lager lyder held tiden, absolutt hele tiden. Gjerne imens han spiller, eller gjør noe - akkurat som om han ikke tenker over dette. Det er SÅ slitsomt for mor (meg😅) Han stopper ikke. Er alt ifra piuh lyder til beatboxing, plystring og rakettlyder. Kan det være touretts? SOS Anonymkode: 5bde5...9b7 Normalt barn, unormal mamma. Skoleferie, må vite! Anonymkode: 61d23...4ea 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni #4 Skrevet 23. juni Broren min var slik. Helt vanlig voksen mann nå. Jeg var konstant i bevegelse frem til jeg var ca 12 år, er særdeles fysisk rolig i dag😇 Anonymkode: a57a8...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #5 Skrevet 23. juni Mine barn lager også lyder når de spiller. Spesielt sånn der "ballerina capuccina tom tom tom sahur" Anonymkode: 8bd30...2a6 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni #6 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Normalt barn, unormal mamma. Skoleferie, må vite! Anonymkode: 61d23...4ea Er nok ikke så unormal mamma nei😅 dette sier min søster også hun hadde blitt sprø av. Alt i alt, han koser seg da i det minste. Jeg blir ikke sur på han heller. Anonymkode: 5bde5...9b7 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni #7 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mine barn lager også lyder når de spiller. Spesielt sånn der "ballerina capuccina tom tom tom sahur" Anonymkode: 8bd30...2a6 Åjaja, ballerina cappuchino er her i hus også. Før var det skibidibob-bob yes yes. Ja det er vel bare sånn det er med guttene våre da😄😉 Anonymkode: 5bde5...9b7 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #8 Skrevet 23. juni Min sønn lager også konstant lyd og snakker ekstremt mye. Veldig koselig, men blir selvfølgelig sliten i hodet av det Anonymkode: be2a8...192 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #9 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Broren min var slik. Helt vanlig voksen mann nå. Jeg var konstant i bevegelse frem til jeg var ca 12 år, er særdeles fysisk rolig i dag😇 Anonymkode: a57a8...fe7 Er kanskje en guttegreie. Jeg har ei jente også, hun har ikke laget lyder. Ts Anonymkode: 5bde5...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #10 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min sønn lager også konstant lyd og snakker ekstremt mye. Veldig koselig, men blir selvfølgelig sliten i hodet av det Anonymkode: be2a8...192 Er nok bare et tegn på trygghet og at de koser seg. Han her prater konstant også og tusen spm ☺️ Anonymkode: 5bde5...9b7 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #11 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er kanskje en guttegreie. Jeg har ei jente også, hun har ikke laget lyder. Ts Anonymkode: 5bde5...9b7 Neh... jeg er kvinne, og jeg gjorde mye av det som barn. Anonymkode: 8b558...5ef 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #12 Skrevet 23. juni Sånn var tanteungen min også. ALDRI stille med verken kroppen eller munnen. Fått påvist adhd i voksen alder. Han klarte ikke å sitte stille på skolen i hele tatt. Anonymkode: 90ffa...8db 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #13 Skrevet 23. juni Stimming som av autisme, tourettes, adhd etc eller bare en uvane. Har han andre tegn på at han mulig er nevrodivergent? Anonymkode: 5d7af...9fe 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #14 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Åjaja, ballerina cappuchino er her i hus også. Før var det skibidibob-bob yes yes. Ja det er vel bare sånn det er med guttene våre da😄😉 Anonymkode: 5bde5...9b7 Jaaa! Men mange spille har nå fått klassisk musikk, det er en stor forbedring. Husker fortsatt lyden av bee simulator som eldste spilte for noen herrens år siden 🙉🙉🙉 Anonymkode: 3b62d...5dc
Tixie Skrevet 23. juni #15 Skrevet 23. juni (endret) Høres mistenkelig ut som tics. Jeg ville kanskje tatt det opp med fastlegen hans og prøvd å få en henvisning til BUP for utredning. Hvis det er Tourette's syndrom eller en annen nevrologisk lidelse, så følger det med en hel rekke tillegsvansker som ikke nødvendigvis er synlig utenpå, og som kan bli et problem senere dersom det ikke adresseres. Diagnose utløser rettigheter i form av ulike hjelpetiltak! Hilsen ei med Tourette's syndrom. (Redigerte litt på en setning for å lyde mindre bastant! 😛 ) Endret 23. juni av Tixie 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #16 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Mine barn lager også lyder når de spiller. Spesielt sånn der "ballerina capuccina tom tom tom sahur" Anonymkode: 8bd30...2a6 Slik holder mannen på og, han er i midten av 30-årene 😅 Trenger ikke være noe galt, så lenge sønnen din klarer/lærer seg å la være i visse kontekster (under middagen, på besøk, ute blant folk osv) så hadde jeg ikke tenkt stort på det. Tror kanskje det kommer litt av overstimuleringen i samfunnet, vi sitter og scroller og multitasker så mye at hjernen henger seg litt opp. Anonymkode: 5666f...70c 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #17 Skrevet 23. juni Har tre gutter som ikke er sånn, så er nok veldig individuelt. De kan jo lage lyd, særlig når de spiller fordi de snakker med andre, men kan også sitte i ro og spille alene, gjøre andre ting i ro osv Anonymkode: f698f...fe5
AnonymBruker Skrevet 23. juni #18 Skrevet 23. juni Begge mine snakker og lager lyd konstant, men de er fortsatt så små at det er fremdeles søtt 🤭 Anonymkode: a2914...766 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #19 Skrevet 23. juni Be han slutte? Gjør jeg da med mine egne barn. De får lære å ta hensyn. Må de lage lyder hele tiden kan de gå ut eller gå på rommet. De legger merke til det og slutter. Så her er det vel mangel på oppdragelse rundt lyder så lenge det ikke er en diagnose. Hadde voksne gått rundt sånn på jobb eller andre steder ville de fått beskjed. Lær ungene deres å ta hensyn. Anonymkode: fb485...019 2 6
Tunique Skrevet 23. juni #20 Skrevet 23. juni (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine barn lager også lyder når de spiller. Spesielt sånn der "ballerina capuccina tom tom tom sahur" Anonymkode: 8bd30...2a6 😆😆😅 mine synger også på denne. Blir gal av den Endret 23. juni av Tunique
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå