Gå til innhold

Barnet mitt lager lyder hele tiden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 11.01):

Mine barn lager også lyder når de spiller. Spesielt sånn der "ballerina capuccina tom tom tom sahur"

Anonymkode: 8bd30...2a6

Hahaha. Akkurat som å høre med.Lyd konstant. «tung tung sahur og bruhhhhh». Stadig klikkelyd med tunga og nynning. Han er også 10 og har laget lyd lenge,konstant

Anonymkode: 6baea...fa9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si uten å kjenne barnet selv, men det kan være tourettes - beskrivelsen din minner meg om broren min som har det. Der er det også lyder hele tiden.

Anonymkode: 532d2...120

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger. 

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Gutten her i huset er 13 år. Har autisme, lager lyder og prater non-stop. Prater ustoppelig både til oss (og besøkende)i huset og med seg selv når han går rundt i huset eller er på rommet. Lager også lyder konstant når han gamer, leker osv.

Anonymkode: fe2f1...447

AnonymBruker
Skrevet

Min 13-åring kan også gjøre det. Veldig periodevis og da har han oppheng på samme lyden. Jeg klikker innimellom. 😅 Min unge er utredet for utviklingsforstyrrende sykdommer da han var yngre pga atferdsproblemer og har ingenting. Tror dette er like normalt som det er unormalt. 😃

Anonymkode: 1aba0...91f

AnonymBruker
Skrevet

Min gjør også det, han er litt yngre. Ikke noe som feiler han, bare ett veldig aktivt barn. Men syyyykt slitsomt 

Anonymkode: 715c4...45f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 9.59):

Tenk hvor slitsomt det er for han. Vær glad for at hjemmet er en trygg base der han kan få ut disse lydene.  Har en med tourettes, og det blir en del lyder og andre fysiske ting(ticsing), men du blir vant til det, tenk på en annen måte!

Anonymkode: cbfdc...da2

Ja såklart, er jo sjeleglad for at han har det godt, han er trygg og ikke minst trygg på meg. Det er spesielt når han kjeder seg, for eks da vi var på avslutningen til storesøsteren hans, så satt han på siden av meg og kikket opp og laget små klukkelyder så og si hele tiden. Så tok han og apte på siden, jeg hadde god tålmodighet men ble sliten i hodet. 😅 

Han blir 10. Tror ikke han har touretts,  men ville bare høre 

Anonymkode: 5bde5...9b7

AnonymBruker
Skrevet

Det er for lite informasjon til å gjette hva det er.

Hvis det er tourettes så er det gjerne noen kroppslige tics også. 

Anonymkode: e1aee...c8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...