Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2006 #1 Skrevet 17. mars 2006 (endret) Er det noen her som har klart å trene seg til mer eller mindre definerte magemuskler? Og hva slags utgangspunkt hadde du da du startet og hvordan trente du? Bare lurer om denne treninga av magen vil bære frukter eller om det egentlig er ganske bortkasta Endret 17. mars 2006 av ~Alwa~
Kristian Skrevet 17. mars 2006 #2 Skrevet 17. mars 2006 Tenkte jeg skulle komme med noen tips jeg. Det hjelper ikke å bare trene magen hvis man vil ha litt definerte magemuskler. Magemusklene vil ikke synes hvis man har bitte litte granne fett for mye om skjuler dem. Sit-ups og litt kondisjonstrening vil nok kanskje gi litt resultater.
Gjest camillo Skrevet 17. mars 2006 #3 Skrevet 17. mars 2006 Ja, som Kristian sier - du må ha lav fettprosent for ha ha 'six-pack', mange kvinner må ha nesten sykelig lav fettprosent for å få det. Alle har jo sixpack, i mer eller mindre grad. Jeg blir ikke imponert av mange tynne gutter med sixpack for eksempel; mange er ikke særlig mer trent enn andre folk, de har bare veldig lite fett.
Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2006 #4 Skrevet 17. mars 2006 Jeg hadde en periode der jeg var veldig tynn, og da var sixpacken synlig hele tida. Men i ettertid fikk jeg høre at folk kommenterte hvor tynn jeg var, og spekulerte i om jeg var syk...Jeg har vel fortsatt definerte magemuskler, men ikke sixpack, og jeg har ganske lav fettprosent fra naturens side. Så jeg ville nok slå meg litt til ro med definerte magemuskler, men ikke sixpack, hvis jeg var deg. En for lav fettprosent hos kvinner har konsekvenser som ikke er til å spøke med; blant annet kan hormonbalansen forstyrres, noe som på sikt kan føre til benskjørhet. I tillegg nedsettes immunforsvaret, og det er heller ikke en positiv sideeffekt.
Gjest camillo Skrevet 17. mars 2006 #5 Skrevet 17. mars 2006 Ja, jeg må jo legge til at treningen ikke er bortkasta selv om du kanskje ikke får six-pack - en kombinasjon av fettforbrenning og styrketrening, og du får jo en bra trent mage, som Elphaba sier!
hecuba Skrevet 17. mars 2006 #6 Skrevet 17. mars 2006 Gutter må ned i en fettprosent 8 eller 6 for å få markerte magemuskler, hvis jeg ikke husker feil. Gutter har en "normal" fettprosent på 15, jenter har en på 25. Så selv om det ikke er de samme magerutene som gutta vi er ute etter, så er det ganske vanskelig å oppnå markerte magemuskler hvis du ikke har genene på din side. Det vil si at du har en litt "gutteaktig" kropp fra før av. Stram mage får du av mageøvelser. Det hjelper på holdningen og du vil se fastere ut selv om det skal mer til for å se musklene.
Gjest camillo Skrevet 17. mars 2006 #7 Skrevet 17. mars 2006 Hecuba, hva menes egentlig med en 'normal' fettprosent? Jeg har aldri satt meg inn i dette her...
hecuba Skrevet 17. mars 2006 #8 Skrevet 17. mars 2006 Hecuba, hva menes egentlig med en 'normal' fettprosent? Jeg har aldri satt meg inn i dette her... ← Vel når jeg sier "normal" fettprosent, tenker jeg "normal" i samme forstand som man kan måle seg til "normal" bmi, osv. Vet ikke om jeg helt skjønte spørsmplet ditt.
Gjest camillo Skrevet 17. mars 2006 #9 Skrevet 17. mars 2006 Vel når jeg sier "normal" fettprosent, tenker jeg "normal" i samme forstand som man kan måle seg til "normal" bmi, osv. Vet ikke om jeg helt skjønte spørsmplet ditt. ← Sikkert litt rart spørsmål, men jeg bare lurer på hva de har regnet som 'normalt'. BMI etter normalen er jo ikke så voldsomt å gå etter akkurat, og 'normalen' midt i burger-USA vil jo bli en smule feil å måle etter. Er normalen det sunneste, eller det som er 'sunt nok'? Noe sånt.
hecuba Skrevet 17. mars 2006 #10 Skrevet 17. mars 2006 Sikkert litt rart spørsmål, men jeg bare lurer på hva de har regnet som 'normalt'. BMI etter normalen er jo ikke så voldsomt å gå etter akkurat, og 'normalen' midt i burger-USA vil jo bli en smule feil å måle etter. Er normalen det sunneste, eller det som er 'sunt nok'? Noe sånt. ← Vel, det normale(og sunneste, antar jeg) er å ligge rundt 25% for en kvinne og rundt 15% for en mann. Jeg tror det regnes som helseskadelig å komme over og under en viss prosent(akkurat som med vekt) og hvis man kommer under en viss prosent. Tror faktisk det er bedre å forholde seg til fettprosent enn vekt. Er jo faktisk den som forteller hvor mye fett du har på kroppen, det gjør ikke vekta.
Gjest camillo Skrevet 17. mars 2006 #11 Skrevet 17. mars 2006 Vel, det normale(og sunneste, antar jeg) er å ligge rundt 25% for en kvinne og rundt 15% for en mann. Jeg tror det regnes som helseskadelig å komme over og under en viss prosent(akkurat som med vekt) og hvis man kommer under en viss prosent. Tror faktisk det er bedre å forholde seg til fettprosent enn vekt. Er jo faktisk den som forteller hvor mye fett du har på kroppen, det gjør ikke vekta. ← Det er helt klart bedre å forholde seg til fettprosent enn vekt, ja. Grunnen til at jeg lurer, er at jeg er litt opptatt av at det er veldig mange såkalt 'slanke' folk, særlig jenter, som likevel har ganske høy fettprosent. Jeg bare lurte på om det er tatt hensyn til dette, eller om de bare har sett på normalen. Men det er jo mest logisk at de har sett på hva som er helsemessig gunstig, eller ihvertfall innenfor grensa. De jeg tenker på er jo sikkert godt innenfor det som er helsemessig risikabelt, selv om de ikke lever sunt.
Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2006 #12 Skrevet 17. mars 2006 Jeg mente ikke six-pack da,synes det har en tendens til å bli litt "alvorlig" på en jente så de kan gutta få ha i fred Var heller ute etter litt definert mage der man kan se en liten antydning.Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det anderledes :klø: *leter etter bilde* .....noe ala dette Synes det høres litt skummelt ut at "alt" fettet må bort for jeg trakter ikke etter å bli for tynn heller. Men det kommer kanskje litt an på beinbygninga man har også? Jennifer Lopez er jo slank med stram mage uten at hun er for tynn, mens Jessica Alba som også har definerte magemuskler blir litt i tynneste laget igjen. Er dette noe jeg kan styre selv eller må man "ta det man får"?? For jeg er nok mye nærmere J.A i beinbygning enn J.L (bare for å sammenligne lissom )
Gjest camillo Skrevet 17. mars 2006 #13 Skrevet 17. mars 2006 Du kan fint oppnå en sånn mage med riktig trening! :-D Hvordan det ser ut er mer genetisk, det ser du på kroppsbyggere også. Ikke alle får lik mage selv om de er ekstremt godt trent.
Gjest camillo Skrevet 17. mars 2006 #14 Skrevet 17. mars 2006 Skjønte forresten ikke helt hva du mener ang. beinbygning med tanke på magen..?
Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2006 #15 Skrevet 17. mars 2006 Det der var jo ikke usunt, på noen måte (ingen av dem), i hvertfall ikke i mine øyne. Men det er mye genene dine som styrer hvordan du vil bli utseende. Men tren bra, både kondisjon og styrke, og spis fornuftig med tilstrekkelig protein, og så får du se hva som skjer. Og husk å trene rygg i tillegg, så du ikke ender opp med ryggproblemer pga. ubalanse i muskulaturen. Øvelser som styrker støttemuskulaturen (blant annet den berømte Planken) er bra i så måte.
hecuba Skrevet 17. mars 2006 #16 Skrevet 17. mars 2006 (endret) Både J.L. og J.A. er kvinner med genetisk høy fettprosent. J.A. følger nok et hardere opplegg enn J.L. ser det ut som i mine øyne. Hun har ganske markerte muskler. På bildet av J.L. ser det faktisk mer ut som at hun har slanket seg enn trent mye. Ser ikke ut som det er spesielt målrettet muskeltrening, men heller at hun ikke har disposisjon for mye fettansamling på magen og derfor fokuserer på kardio for å bli slank. Men det å legge til noen sit-ups/crunches på slutten av hver økt strammer jo opp litt da, selv om det ikke akkurat former, hvis du skjønner. Og formene er mer eller mindre genetiske. Det er mitt inntrykk da.. Jeg er ingen ekspert. Men at magetrening har hensikt, er ingen tvil. Men du får ikke flott mage av det alene.. Endret 17. mars 2006 av hecuba
Gjest camillo Skrevet 17. mars 2006 #17 Skrevet 17. mars 2006 Både J.L. og J.A. er kvinner med genetisk høy fettprosent. J.A. følger nok et hardere opplegg enn J.L. ser det ut som i mine øyne. Hun har ganske markerte muskler. På bildet av J.L. ser det faktisk mer ut som at hun har slanket seg enn trent mye. Ser ikke ut som det er spesielt målrettet muskeltrening, men heller at hun ikke har disposisjon for mye fettansamling på magen og derfor fokuserer på kardio for å bli slank. Det er mitt inntrykk da.. Jeg er ingen ekspert. ← Ikke jeg heller! Men jeg tror nok det ligger en god del trening bak JLs mage... Jeg har litt samme kroppsfasong, og vil aldri få markerte ruter nederst på magen uten å ha sykelig lav fettprosent.
hecuba Skrevet 17. mars 2006 #18 Skrevet 17. mars 2006 Ikke jeg heller! Men jeg tror nok det ligger en god del trening bak JLs mage... Jeg har litt samme kroppsfasong, og vil aldri få markerte ruter nederst på magen uten å ha sykelig lav fettprosent. ← Selvfølgelig ligger det trening bak, men det er nok neppe bare mage trening hun driver med. Ikke engang bodybuilder-kvinner med mageruter trener magen hver dag de trener..
Gjest camillo Skrevet 17. mars 2006 #19 Skrevet 17. mars 2006 Selvfølgelig ligger det trening bak, men det er nok neppe bare mage trening hun driver med. Ikke engang bodybuilder-kvinner med mageruter trener magen hver dag de trener.. ← Bare magetrening? Hvem sa det?
Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2006 #20 Skrevet 17. mars 2006 Skjønte forresten ikke helt hva du mener ang. beinbygning med tanke på magen..? ← Det var mer med tanke på størrelsen på jentene Camillo. Jeg ser for meg at Jennifer Lopez har en litt "kraftigere" beinbygning enn Jessica Alba, for J.L har litt mer rompe og lår enn J.A.Eller er det bare det at J.L har litt mer å "gå på" :klø: Jeg har en tendens til å bli veldig "mager" når jeg trener. Jeg legger i grunnen fort på meg men får det av relativt lett også. Og har opplevd som Elphaba at folk trodde jeg hadde spiseforstyrrelser når jeg ikke hadde det,og det var ikke morro Nå har jeg ikke trent på over et år på grunn av sykdom men er så smått i gang igjen nå. Før gikk jeg mye og jogga en del men hadde ikke så mye muskler å vise til så kanskje det var grunnen til at jeg ble så tynn? Nå har jeg begynt med pilates og trener litt med vekter samtidig for å bygge opp bittelitt muskler også.Kan det hjelpe eller må jeg bare innfinne meg i at jeg blir tynn når jeg trener?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå