Gå til innhold

Trenger hjelp og få svar.......

Gjest Gutt32år

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt32år

Etter å ha lest Valentino sine argumenter så begynner å jeg å lure på hva han tenker med. Slik at han forteller det så virker det som at det er omå gjøre "bedekke" mestmulig på kortest mulig tid....Jeg blir kvalm av tanken... :frustrert:

Forsett innleggene...jeg leser flittig om det som kommer inn på dette....

Jeg må inrømme å si at jeg begynner snart å lure på om den "rasen" som jeg hører hjemme i skulle heller gjort noe annet med.....Tenker høy!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest King James

Det at stille beskjedne menn ikke får seg dame er noe tull...Ihvertfall virker det sånn etter at jeg har sett igjennom her...

Men f.eks min far er veldig stille og snakker nesten ikke noe, Og han og mamma har vert gift i snart 30 år,

Og jeg er også ganske stille og litt beskjeden vis jeg er blant fremmede. Og jeg var sammen med ei i rundt 10 år...Men hun døde så vi er ikke sammen lenger. Det ville bare vert sykt.

Uansett etter min efaring så går det fint an for en beskjeden mann og leve et langt og lykkelig eller ihvertfall i et bra forhold med en kvinne selvom han er beskjeden.

Men dette er kanskje bare untak fra regelen.

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt31evigsingel
Etter å ha lest Valentino sine argumenter så begynner å jeg å lure på hva han tenker med.  Slik at han forteller det så virker det som at det er omå gjøre "bedekke" mestmulig på kortest mulig tid....Jeg blir kvalm av tanken... :frustrert:

Jeg skjønner godt at du ikke er interessert i det, det er ikke jeg heller. Men ville det vært noe galt om du var det, gikk inn for det, eller gjennomførte det? Er det galt av deg å prøve å få jenter til sengs?

Noe av det jeg oppdaga at jeg hadde, var sterk skamfølelse i forhold til egen seksualitet. For meg føltes det moralsk sett galt å legge an på jenter. Dette har jeg jobba mye med å bli kvitt, og jeg har ennå mye igjen. Jeg forstår nå at

- Det å være kåt og ville ligge med noen er en bra ting, og aldri galt.

- Det å prøve å få utspill for dette gjennom å få noen til sengs, er helt i orden så lenge det skjer innenfor visse rammer og ikke på falske premisser.

Kvinner har en tendens til å devaluere menn som gjør dette som kåte griser, slibrige o.l. og det er naturlig, men bare tøys. Det er ok for menn å være kåte og å gi uttrykk for dette (på lik linje som for kvinner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det jeg oppdaga at jeg hadde, var sterk skamfølelse i forhold til egen seksualitet.

En vanlig feil blant disse såkalt stille og sjenerte er at de forsøker å skjule sin sekualitet. Det er ikke ærlig og en årsak til at de feiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dame på 38

Jeg er i grunnen enig med Valentino.

For at et møte skal bli noe utover et - tja, rett og slett et møte, må det ligge en tiltrekning og spenning i luften. Dette kan forekomme dersom begge personer både føler seg seksuelt attraktive,og fanger opp signaler fra den andre om at de oppfattes sånn, og at de selv synes den andre er tiltrekkende.

En "snill" og beskjeden (eller uten selvtillit eller selvbevissthet) person , utstråler ikke noe av dette. Snipp snapp snute - så var det eventyret ute (før det rakk å utvikle seg til noe mer).

Dere "leker" litt med det uuttalte at man fra starten av liker hverandre og synes den andre virker spennende, og det kommer kanskje tydeligere frem etter hvert. Å tenke sex er forsåvidt ikke så viktig her. Av og til skjer det i etterkant, av og til ikke. Men man må våge å vise den andre at man kanskje...er interessert i mer enn en høflig selskapskavaler. Men noe av det spennende "spillet" ligger selvsagt i at man ikke er så plump at man buser ut med grove invitasjoner til sex eller giftemål (eller begge deler), men at man har to dialoger på gang samtidig; den faktiske muntlige, og den uuttalte (som formidles ved kroppsspråket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere "leker" litt med det uuttalte at man fra starten av liker hverandre og synes den andre virker spennende,

Veldig viktig poeng det der. Oftest er det jo bare en dene parten som er interessert i utgangspunktet. Da er det viktig at den interesserte parten klarer å vekke den andres interesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg innser at dette er kul umulig for deg og akseptere for du vil bare ha svar som passer inn i den fasiten DU har skrevet. Men forsøker likevel svare på spørsmålene dine her.

Hvorfor fungerte ikke dette i lengden? Det hadde vært veldig interessant å vite! Var du utro?

Jeg ble altså sammen med en av de beskjedne gutta. Grunnen til at de ikke fungerte/tok slutt, for det fungerte faktisk i ti år. Men grunnen er sammensatt og ingenting du har noe med. Utroskap var aldri i mine tanker. Ikke et sekund. Trofasthet og lojalitet er egenskaper jeg setter høyt. Og etterlever strengt fordi de er viktige for meg. Meningsløs diskusjon ettersom du likevel ikke kommer til å tro det du leser. :ler: Jeg kikket ikke på en annen mann på ti år. Selv ikke når jeg var rasende, vi hadde våre bølgedaler, eller når jeg innså at forholdet var over. Fordi jeg hadde gitt et løfte. Inntil skilsmissen var et faktum anså jeg meg som bundet. Før den var et faktum var det jo enda mindre grunn til å kikke på andre.

Du hadde altså 100% kontroll på hva som skjedde.

Nei det var ikke jeg som hadde kontroll over framdriften i bekjentskapet vårt eller forholdet vårt. Jeg var kanskje litt frempå når det gjaldt å ta kontakt, han var tross alt litt sky. Litt klossete, litt beskjeden. Og måtte av og til hjelpes i gang med samtaler i starten før vi ble ordentlig kjent. Men han hadde den hele og fulle kontrollen når det gjaldt progresjonen i forholdet vårt. Han hadde heldigvis også intelligens nok til å ta det rolig. :)

Enda et bevis på at stille og beskjedne menn ALDRI får seg noe!

Dette har jeg vel allerede svart på nå vil jeg tro?

Vær så snill: Forstå at årsaken til at du ikke vurderte dem som sexpartnere er nettopp at de var stille og beskjedne! Jeg blir FAEN meg så forbannet når dere jenter ikke innrømmer dette!

Svar avgitt. Særing.

Ja, for han er seksuellt attraktiv! Innrøm det: Vær så snill. Du har hatt lyst til å ha sex men en av disse en eller annen gang!

Jeg ser ikke en kropp i bevegelse på gaten og tenker sex.

Jeg blir fanget av hjernen, signalene går derfra til følelseslivet, først da kan vi begynne å snakke om tenning. Tro det eller ei. Noen fungerer sånn selv om ikke du gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Korrekt, og jeg har heller ikke påstått det.

Hva da? At menn blir mere selvsikre av å skåre hos damene? Joda det har du. Les dine egne innlegg. Om ikke i denne tråden så finner du uttalelsene i en annen tråd. Samme tema, samme drittkjærringer og samme bitterhet i hver tråd. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt31evigsingel

Det som får meg til å kjenne på sinne og frustrasjon oppi alt dette og når jeg for eksempel sitter på blink og får tilnærma null respons, er at jeg føler jeg blir pressa til å gå på kompromiss med mine moralske idealer for å få kontakt med jenter eller få kjæreste.

Det å være flink med jenter handler lite om å være snill og hyggelig. Det hele dreier seg om andre egenskaper enn de jeg er gode på, og noen ganger kan det bli konflikter. Men slik er bare virkeligheten, og det må jeg forholde meg til, selv om det er fryktelig surt.

At mange kvinner ikke forstår hvordan dette fungerer (og for eksempel angriper Valentino her), gjør det enda surere.

For lenge siden var det en gutt som skreiv her på forumet at etter at han begynte å se og forholde seg til hva jenter *gjør* og ikke hva de *sier*, så kom han mye lengre ovenfor deg. Nå forstår jeg akkurat hva han mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det som får meg til å kjenne på sinne og frustrasjon oppi alt dette og når jeg for eksempel sitter på blink og får tilnærma null respons, er at jeg føler jeg blir pressa til å gå på kompromiss med mine moralske idealer for å få kontakt med jenter eller få kjæreste.

Jeg tror ikke jeg har vært på Blink. Har vært innom et par sånne chattesider, men trakk meg ganske raskt. Grunnen var at gutta hadde en aggressiv pågåenhet som gjorde det naturlig for meg å trekke meg tilbake. Noen var også åpenbart ute etter ONS eller noe på si ved siden av sitt faste forhold. Begge deler er uakseptabelt for meg. Så etter å ha tilbrakt sammenlagt kanskje en halvtime på sånne steder (totalt) har jeg gitt det opp fullstendig. Jeg innser at jeg ikke kommer til å treffe noen der. Heller ikke er jeg villig til å "spille spillet" dersom sexprat nå er den nye formen for flørt? :overrasket:

Hva mener du med å føle deg presset til å gå på kompromiss med dine egne idealer?

Det å være flink med jenter handler lite om å være snill og hyggelig. Det hele dreier seg om andre egenskaper enn de jeg er gode på, og noen ganger kan det bli konflikter. Men slik er bare virkeligheten, og det må jeg forholde meg til, selv om det er fryktelig surt.

Hvorfor blir det konflikter? Hvilke egenskaper er det du tror du mangler?

At mange kvinner ikke forstår hvordan dette fungerer (og for eksempel angriper Valentino her), gjør det enda surere.

Valentino går sterkt ut og angriper alle kvinner. Angriper dem for å være lett på tråden. Beskylder dem for å være utro. Angriper dem for ikke å slippe til gutta lett nok. :overrasket: :grine2: Gutten angriper jo hele tiden. Først angriper han de som er løse så angriper han de som er pripne. Angrep er stikkordet. Han får da ha ryggrad nok til å tåle svar på tiltale?

For lenge siden var det en gutt  som skreiv her på forumet at etter at han begynte å se og forholde seg til hva jenter *gjør* og ikke hva de *sier*, så kom han mye lengre ovenfor deg. Nå forstår jeg akkurat hva han mener!

Jeg forstår ikke hva du mener. Lyst til å utdype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt31evigsingel

Svar til forrige gjest.

Om blink: Ja, der ser du hvordan det fungerer. Skal man oppnå resultat som mann, må man være pågående som pokker, ikke ta nei for et nei, og gjerne bruke teknikker som å sende samme melding til hundrevis av kvinner. Jeg har hørt det også fungerer å ha en romantisk vinkla profil om at man liker samtaler over rødvin med stearinlys på seine kvelder - eller noe annet tilsvarende, for å manipulere kvinner til å bli begeistra. Dette går på kompromiss med mine idealer. Jeg liker ikke å være for pågående, og jeg liker ikke å prate piss eller manipulere. Ergo oppnår ikke jeg resultater på sider som blink. Det hele hadde fungert mye bedre for meg hvis kvinner *selv* hadde lest profiler og tatt kontakt, istedet for å forholde seg til det som havner i innboksen deres. Slik er ikke kjønnsrollemønsteret. Det taper jeg på.

For å bli attraktiv må jeg opptre mer brautende og pågående, og ta mindre hensyn til andre (dette gjelder også utenfor nettsteder). Det liker jeg ikke, men jeg må forholde meg til at slik er det. Her må jeg tilpasse meg eller mest sannsynlig forbli singel.

De menneskelige kvalitetene jeg har er veldig godt egna til å kunne være i et forhold, og jeg mener jeg på det punktet er særdeles attraktiv. Det er bare at disse egenskapene ikke er det som får kvinner til å vise interesse. Enter Valentinos metoder - som er det samme som du finner overalt, der menn skriver om hvordan de har forandra seg og blitt flinkere til å få kvinner til å like dem.

Hos kvinner er det de sier de blir tiltrukket av og det de faktisk blir tiltrukket av to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tror ikke jeg har vært på Blink. Har vært innom et par sånne chattesider, men trakk meg ganske raskt. Grunnen var at gutta hadde en aggressiv pågåenhet som gjorde det naturlig for meg å trekke meg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hos kvinner er det de sier de blir tiltrukket av og det de faktisk blir tiltrukket av to forskjellige ting.

Så med andre ord går du ut i fra at alle kvinner er tilbakestående?!

Dersom vi skulle leve etter slike regler ville vi jo snyte oss selv, og ingen andre.

Jeg tror ikke det er fremgangsmåten som er problemet, men innstillingen til andre mennesker.

Sorry :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt31evigsingel

Jeg svarer helt spesifikt på alt i innlegget ditt over, bortsett fra det om Valentino personlig. Jeg kommenterer blink, hvorfor jeg kommer i konflikt med idealene mine i forhold til kvinner, og utdyper det med forskjell mellom kvinners handlinger og utsagn. Hva mer var du ute etter? Skal du komme med nok en billig og usaklig :hoho: nå?

Forskjellen mellom det kvinner sier og måten de opptrer på (dette gjelder ikke alle kvinner), tror jeg handler om at det er forskjell mellom den type menn de ønsker de skulle blitt tiltrukket av og det de faktisk blir tiltrukket av. Kvinner er slaver av sine gener (som menn) - alfa-hannen er ikke først og fremst karakterisert av - - de egenskapene jeg har mye av, men av de jeg *ikke* har.

Det er klart det er innstillingen min til andre mennesker som er problemet mitt. Jeg er prega av å være for snill og henynsfull, til å være attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentino går sterkt ut og angriper alle kvinner. Angriper dem for å være lett på tråden. Beskylder dem for å være utro. Angriper dem for ikke å slippe til gutta lett nok.  :overrasket:  :grine2: Gutten angriper jo hele tiden. Først angriper han de som er løse så angriper han de som er pripne. Angrep er stikkordet. Han får da ha ryggrad nok til å tåle svar på tiltale?

En type menn slipper dere utrolig lett til. Dere nærmest voldtar dem. Det er de såkalte badboyene. Den andre typen menn er det mye mer tilbakeholdne med. Disse får ikke ONS eller lignende. Kun forhold. De går gjerne lange perioder i sølibat

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest
Den andre typen menn er det mye mer tilbakeholdne med. Disse får ikke ONS eller lignende. Kun forhold. De går gjerne lange perioder i sølibat

Du har nettopp beskrevet meg. Jeg er kvinne og jeg er på jakt etter en likesinnet. Og det disse "stakkars" gutta (i dine øyne) må "ta til takke" med er hva jeg anser som verd å strebe etter! Takk og lov så har jeg innsett at det finnes menn med de samme verdiene som meg.

Valentino hva er det som får deg til å overse alle de svarene du får fra så mange forskjellige kvinner her inne? De du merker deg går du uten videre ut i fra at er løgn. Du må jo føle en grenseløs forakt for alle kvinner?

Hadde jeg følt det samme når det gjaldt alle menn, da ville virkelig ikke sølibat føles som noe forsakelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er klart det er innstillingen min til andre mennesker som er problemet mitt. Jeg er prega av å være for snill og henynsfull, til å være attraktiv.

Nok en billig og usakelig :ler: !

Vel er menn fra Mars og kvinner fra Venus, men hva er årsaken til at enkelte menn og kvinner klarer å overvinne dette hinderet? Det må jo skyldes at det er vesener der ute som gjør et ærlig forsøk på å kommunisere? Forstå grunnleggende prinsipper i hverandres språk og skape et felles? Jeg har liten tillit til huleboertaktikken. Den fungerer nemlig ikke for meg. Men jeg ser selvfølgelig ikke bort fra at det finnes kvinner der ute som er desperate nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelige, respektfulle, snille, åpne, ærlige menn er ikke attraktive - i seg selv. Kvinner vil kansje si at slik er det - men i praksis erfarer jeg, og andre, at det er ikke slike kvaliteter som gir gevinst.

Der tar du rimelig feil. Jeg er en av disse hyggelige, respektfulle, snille, åpne, ærlige mennene. Men så har jeg fått høre at jeg har sjarm da, så det er kanskje det som gjør utslaget :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Der tar du rimelig feil. Jeg er en av disse hyggelige, respektfulle, snille, åpne, ærlige mennene. Men så har jeg fått høre at jeg har sjarm da, så det er kanskje det som gjør utslaget :ler:

:klappe::ler: Du har nok et vesentlig poeng der. :)

Bitterhet er lite sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...