valentino Skrevet 17. mars 2006 #21 Del Skrevet 17. mars 2006 Hadde ikke fungert på meg. Du lever i steinaldern. En mellomting er alltids fint som du selv skriver. Hvis en mann skulle "fått" meg så måtte han ha lagt av seg det kostbarhetsspillet sitt. ← Vi er jo enige! Det er balansegangen som er kritisk. Altfor mange menn blir for klengete og tilgjengelig. For deg ja, men dette gjelder da vitterlig meg ikke for alle. Ikke for meg, og helt sikkert ikke for alle andre heller. Si meg... i hvilken verden lever du i Valentino? ← Joda. Det gjelder for absolutt alle. For mange er dette spillet helt naturlig. De har lært dette ved masse kontakt med det motsatte kjønn og tenker ikke på det som et spill. Men de følger gitte spilleregler: Nemlig spillet. Jeg opplever støtt og stadig i mine forhold som har vært at det er mannen som vil bli passet på. Ikke omvendt slik du beskriver det. I den verden vi lever i nå så går man ikke etter pengene til en mann. Ikke fått med deg det heller? ← Kanskje det er en grunn til at de forholdene tok slutt? Jeg snakker heller ikke om å passe på i form av å yte penger. Trodde det var likestilling jeg...? ← Kjønnene er ulike, og det vil aldri bli likestilling på sjekkemarkedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 17. mars 2006 #22 Del Skrevet 17. mars 2006 [masse kritikk] ← I tillegg til å kritisere meg kan du jo gi flere tips til trådstarter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #23 Del Skrevet 17. mars 2006 Det stemmer at jeg er 23 år. Det stemmer ikke at jeg er jomfru. Jeg er heller ikke singel. ← Da kan jeg bare sende henne mine støtteerklæringer. Neida skal ikke være slem jeg. Joda. Det gjelder for absolutt alle. For mange er dette spillet helt naturlig. De har lært dette ved masse kontakt med det motsatte kjønn og tenker ikke på det som et spill. Men de følger gitte spilleregler: Nemlig spillet. ← Nei det gjelder ikke for absolutt alle. Og det er i allefall en sannhet som er riktig for meg. Spill er en turn off. Jeg vil at mennesker uansett kjønn møter meg med et åpent og ærlig ansikt, en åpen og ærlig fremtoning. Det er nemlig sånn jeg møter andre mennesker. Denne åpenheten var desverre bare inntil jeg møter et menneske som spiller et spill, da slenger jeg igjen døra og trekker meg unna. Er man vàr for stemninger føler man seg nemlig utrygg med mennesker som ikke kan være seg selv. Man lurer på hvilke ekle overraskelser man kan få. Jeg er trygghetsnarkoman i forhold til menn og merkelig nok pleier ikke det å være noe problem sammen med de mennene jeg omgåes til daglig. Det vil si i jobbsammenheng og blant venner og deres ektefeller. Problemet oppstår når jeg møter folk på sjekker'n for de er sjelden seg selv. Og DET er som sagt en turn off. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tone_* Skrevet 17. mars 2006 #24 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg tror det Valentino referer til som "spill", ikke nødvendigvis trenger å være et uærlig spill. Bare det naturlige spillet som foregår mellom mann og kvinne når en eller begge vil noe mer enn å være venner. Som Valentino sier så vil dette spillet gå av seg selv når begge har erfaringer fra før, men for noen uten erfaring vil det virke komplisert og vanskelig å forstå. Hvis mann og kvinne skulle møtes uten noe form for spill så ville det vel ble rimelig rett på sak: "Hei. Skal vi være sammen", "Okay". Dette er neppe tilfelle, uansett hvor åpent og ærlig noen påstår at de møter andre mennesker. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #25 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg tror det Valentino referer til som "spill", ikke nødvendigvis trenger å være et uærlig spill. Bare det naturlige spillet som foregår mellom mann og kvinne når en eller begge vil noe mer enn å være venner. Som Valentino sier så vil dette spillet gå av seg selv når begge har erfaringer fra før, men for noen uten erfaring vil det virke komplisert og vanskelig å forstå. Hvis mann og kvinne skulle møtes uten noe form for spill så ville det vel ble rimelig rett på sak: "Hei. Skal vi være sammen", "Okay". Dette er neppe tilfelle, uansett hvor åpent og ærlig noen påstår at de møter andre mennesker. :-) ← Ettersom jeg ikke sjekker på byen eller går på byen for en kjappis (ONS) var det ikke riktig dette jeg hadde i tankene heller. Jeg mener bare at et forhold eventuelt utvikler seg etter hvert som vennskapet utvikler seg. Og man blir raskere kjent med mennesker som er åpne og ærlige. Skal man spille spill risikerer man å gå i mange feller. Er du deg selv så får du i det minste en ekte tilbakemelding på om dere fungerer sammen som venner i første rekke. Eller ikke fungerer sammen. Jeg innser at ærlighet gir dårligere levekår for de mennene som bare er ute etter å bruke andre mennesker. Men et sånt menneske ville uansett være uinteressant for meg. Og ettersom spill gjør at det er hva jeg forventer å finne under masken så trekker jeg meg raskt. Mitt inntrykk var at også trådstarter var ute etter noe mer seriøst, derfor ga jeg bare uttrykk for hva jeg mente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 17. mars 2006 #26 Del Skrevet 17. mars 2006 Ettersom jeg ikke sjekker på byen eller går på byen for en kjappis (ONS) var det ikke riktig dette jeg hadde i tankene heller. Jeg mener bare at et forhold eventuelt utvikler seg etter hvert som vennskapet utvikler seg. Og man blir raskere kjent med mennesker som er åpne og ærlige. Skal man spille spill risikerer man å gå i mange feller. Er du deg selv så får du i det minste en ekte tilbakemelding på om dere fungerer sammen som venner i første rekke. Eller ikke fungerer sammen. Jeg innser at ærlighet gir dårligere levekår for de mennene som bare er ute etter å bruke andre mennesker. Men et sånt menneske ville uansett være uinteressant for meg. Og ettersom spill gjør at det er hva jeg forventer å finne under masken så trekker jeg meg raskt. Mitt inntrykk var at også trådstarter var ute etter noe mer seriøst, derfor ga jeg bare uttrykk for hva jeg mente. ← Som forrige gjest skrev så er dette et helt naturlig spill, og man skal ikke være uærlig. Det man må passe på er å ikke vise den andre masse usikkerhet i denne fasen. Dersom man for tidlig gir uttrykk for at man er veldig interessert så kan dette skremme bort den andre. Å vente litt med å gi uttrykk for dette er ikke uærlig, det er snakk om å respektere den andre og gi den tid til å finne ut hva den selv vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 17. mars 2006 #27 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Det virker på meg som om at jentene her inne på død og liv må kritisere Valentino. Det er mye sant i det han skriver. Grunnen til at mange jenter ikke ser dette tror jeg er fordi de har et litt mer romantisk og drømmende syn på verden. Slik pragmatikk og realisme som han her beskriver skremmer dem og det føles unaturlig. "Vær selvsikker" er et like unyttig tips som "vær attraktiv". Man trenger spesifikke råd for hvordan man kan framstå som selvsikker. Valentino beskriver en måte å få fram denne selvsikkerheten. Og et parringsrituale vil det alltid være. Vi oppfører oss da vitterlig anderledes rundt folk vi er tiltrukket av enn andre. Vi påtar oss en annen rolle en vanlig. Kostbarhet er også viktig. Ingen kvinner liker en mann som begynner å sikle over dem og kvele dem så fort de viser litt interesse. Kostbarhet betyr derimot ikke kvinnelig "the rules"-kostbarhet og ikke svare telefonen før tredje gang han ringer. Observerer du en vanlig flørt vil du se at det er et samspill mellom ta og gi: kostbarhet og ettergivelse. Mange av oss trenger ikke å være bevisst dette da vi sakte men sikkert har blitt sosialisert inn i dette "spillet". Har man ingen erfaringer, og ikke ønsker å bruke 10 år på å til slutt nå målet, kommer du langt ved å forstå litt mer hvordan vi mennesker fungerer. Endret 17. mars 2006 av punktom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 17. mars 2006 #28 Del Skrevet 17. mars 2006 Valentino over 40? Har da fulgt med ham gjennom noen tråder. Jeg trodde han var 23 og jomfru? Har han ikke sagt det før da? Valentino gi oss litt fakta her da. ← Sorry, leste feil. Trodde det sto ti år eldre, og ikke ti år yngre som Valentino egentlig skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 17. mars 2006 #29 Del Skrevet 17. mars 2006 Vi er jo enige! Det er balansegangen som er kritisk. Altfor mange menn blir for klengete og tilgjengelig. Joda. Det gjelder for absolutt alle. For mange er dette spillet helt naturlig. De har lært dette ved masse kontakt med det motsatte kjønn og tenker ikke på det som et spill. Men de følger gitte spilleregler: Nemlig spillet. Kanskje det er en grunn til at de forholdene tok slutt? Jeg snakker heller ikke om å passe på i form av å yte penger. Kjønnene er ulike, og det vil aldri bli likestilling på sjekkemarkedet. ← Fortell mer om dette spillet da, siden du kan dette. Så skal jeg svare for min del om dette stemmer. Hvis du ikke mener at det å passe på ikke er å forsørge i form av penger, hva tenker du på da, da? Underholde avkommet som du så fint kaller det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 17. mars 2006 #30 Del Skrevet 17. mars 2006 Observerer du en vanlig flørt vil du se at det er et samspill mellom ta og gi: kostbarhet og ettergivelse. ← En enkel regel å huske på er: "to skritt fram og ett tilbake". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 17. mars 2006 #31 Del Skrevet 17. mars 2006 I tillegg til å kritisere meg kan du jo gi flere tips til trådstarter? ← Såpass må du tåle. Og jeg har gitt de råd jeg har å gi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutt32år Skrevet 17. mars 2006 #32 Del Skrevet 17. mars 2006 Hei alle sammen! Først må jeg takke som bidrar til debatten. Jeg leser alt som blir skrivet her og merker meg det som blir sagt/skrevet her.... Kan legge til at det har aldri falt meg inn å spille falsk (behøver ikke å utdype det noe mer), men bare spille på det som har med ærlighet/seriøsitet å gjøre....trodde det var det som var det viktigste dersom en skulle være inne i et forhold.... Derfor blir det så vansklig å utgi seg for å være en annen person enn det egentlig kunne ha vært.... En ser på statestikken at samlivsbruddene har økt kansje pga man har "utgitt seg for å være en annen"....dette vet jeg ikke stemmer....bare tror.... Saken er at jeg vil IKKE at jeg skal være med på å suplere den statestikken... Jeg vil gjerne ha flere synspunkt på dettet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_King James_* Skrevet 17. mars 2006 #33 Del Skrevet 17. mars 2006 Hva da? Det er bevist i mange undersøkelser man menn i forhold er lykkerligere enn enslige menn. Det er også bevist at menn i forhold lever lenger enn enslige menn. ← Ja fleste parten ja. Men mange single er lykkeligere en gifte menn. Lever lenger. Har ingen betydning folk dør sån er det bare. Og har ingen betyding om du er singel eller gift. Jeg er singel og lykkelig..Jeg kan forstå at det kan vere ille for folk som ønsker seg en partner. Men jeg er like lykkelig som singel som da jeg hadde dame. Og hun ville jeg reist til verdens ende for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 17. mars 2006 #34 Del Skrevet 17. mars 2006 Det finnes faktisk vere ting her i livet en og vere en 32 år gammel singel jomfru. ← Jeg vil bare si at dette ikke var ment som en fornærmelse- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #35 Del Skrevet 18. mars 2006 Kan legge til at det har aldri falt meg inn å spille falsk (behøver ikke å utdype det noe mer), men bare spille på det som har med ærlighet/seriøsitet å gjøre....trodde det var det som var det viktigste dersom en skulle være inne i et forhold.... Derfor blir det så vansklig å utgi seg for å være en annen person enn det egentlig kunne ha vært.... En ser på statestikken at samlivsbruddene har økt kansje pga man har "utgitt seg for å være en annen"....dette vet jeg ikke stemmer....bare tror.... ← Min skilsmisse faller inn under denne statistikken. Noen viser ikke sitt sanne ansikt før ringen sitter på fingeren. Ufattelig at det går an å opprettholde en maske over flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #36 Del Skrevet 18. mars 2006 Det man må passe på er å ikke vise den andre masse usikkerhet i denne fasen. Dersom man for tidlig gir uttrykk for at man er veldig interessert så kan dette skremme bort den andre. Å vente litt med å gi uttrykk for dette er ikke uærlig, det er snakk om å respektere den andre og gi den tid til å finne ut hva den selv vil. ← Usikkerhet skremmer ikke meg. Men det gjør meg antagelig bare voldsomt unormal. Jeg er den som samler opp og tar meg av de som virker usikkre og sjenerte i selskaper jeg er i. Og jeg hygger meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 18. mars 2006 #37 Del Skrevet 18. mars 2006 Usikkerhet skremmer ikke meg. Men det gjør meg antagelig bare voldsomt unormal. Jeg er den som samler opp og tar meg av de som virker usikkre og sjenerte i selskaper jeg er i. Og jeg hygger meg. ← Du misforstår. Jeg snakker om usikkerhet i en sjekkesituasjon. De sjenerte og usikre du tar deg av: Har du hatt sex eller blitt sammen med noen av dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 18. mars 2006 #38 Del Skrevet 18. mars 2006 Hvis du spiller for mye skuespill i sjekkefasen, må du også være forberedt når partneren etterhvert blir skuffet... ← Det er klart det. Men sjekkefasen er også en helt annen situasjon enn i et forhold. Man føler seg komfortabel og selvsikker i et forhold, men fryktelig usikker og ukomfortabel i sjekkesituasjonen. Hovedpoenget er å oppre i sjekkesituasjonen på en måte som man faktisk er rundt folk man kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #39 Del Skrevet 18. mars 2006 Hovedpoenget er å oppre i sjekkesituasjonen på en måte som man faktisk er rundt folk man kjenner. ← Men Valentino da spiller man jo ikke spill, da er man seg selv. Da er jeg i utgangspunktet enig med deg. Nei har ikke blitt sammen med noen av de sjenerte jeg har tatt kontakt med i selskapssammenheng. Men det var da heller aldri målet. Målet var å få dem til å slappe av og kose seg i selskapet, kanskje få en positiv opplevelse selv gjennom å bli kjent med et nytt menneske. Den selvsikkre, utadvendte, fyren som er selskapets midtpunkt er morsom og underholdende, men han har jo forsåvidt publikum så det holder likevel. Man kan finne noen juveler blant de som ikke er fullt så brautende ser du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 18. mars 2006 #40 Del Skrevet 18. mars 2006 Men Valentino da spiller man jo ikke spill, da er man seg selv. Da er jeg i utgangspunktet enig med deg. Nei har ikke blitt sammen med noen av de sjenerte jeg har tatt kontakt med i selskapssammenheng. Men det var da heller aldri målet. Målet var å få dem til å slappe av og kose seg i selskapet, kanskje få en positiv opplevelse selv gjennom å bli kjent med et nytt menneske. Den selvsikkre, utadvendte, fyren som er selskapets midtpunkt er morsom og underholdende, men han har jo forsåvidt publikum så det holder likevel. Man kan finne noen juveler blant de som ikke er fullt så brautende ser du. ← Og selv du som liker dem ender ikke opp sammen med dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå