Gå til innhold

vekta

Gjest Gjest_annie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_annie_*

Er det flere enn meg som sliter med å komme ned i ønsket vekt før brylluppet? Jeg har 8kg som gjennstår etter gravididet. Det virker som de liksom har satt seg fast :frustrert: Noen som har et godt råd for å få bort de siste kiloene?

å jada, jeg trener, spiser sundt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det tar tid, men det eneste som hjelper er regelmessig trening og måltider..

Utholdenhetstrening forbrenner fett.

Styrketrening bygger opp muskler som man må ha for å forbrenne fett. Så utholdenhetstrening 4-5 ganger pr uke, pluss en økt eller to med styrketrening er det beste.

Og drikk mye vann :)

God treningstur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
Er det flere enn meg som sliter med å komme ned i ønsket vekt før brylluppet? Jeg har 8kg som gjennstår  etter gravididet. Det virker som de liksom har satt seg fast :frustrert:  Noen som har et godt råd for å få bort de  siste kiloene?

å jada, jeg trener, spiser sundt osv.

Hvordan trener du, og hva spiser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen enkle basistips du kan prøve: 1) spis ALLTID frokost (ikke senere en 1 t. etter at du har stått opp). 2) Drikk 1-2 glass vann til hvert måltid. 3) Spis lite og ofte (hver 2. - 4. time, 5-7 måltider for dagen). 4) Kutt ut brød som har hvetemel først på ingr.listen, sukker, boller osv. 5) Middag: La ca. 1/4 av tallerkenen være proteiner (kjøtt, fisk, fugl), 1/4 karbohydrater (poteter, (fullkorns)-pasta, (vill)-ris) og resten grønnsaker. 6) Ha én kosedag i uken hvor du spiser sunn frokost og resten av dagen spiser du det du vil!! :) 7) Gå minst 30 min. tur minst to g. i uken. 8) Tren styrke (knebøy, utfall, armhevinger, situps, rygghev) i 20-40 min to g. i uken (ALDRI to dager på rad!)). 9) Kjøp deg et målebånd og mål liv, hofte, lår, legg og overarm én g. i mnd. 10) Hvis du har råd: kjøp deg en digitalvekt som også måler fettprosent (ca. 7-800,-). Da er det lettere å få en idé om treningen og det sunne kostholdet har noen virkning :) Følger du dette opplegget vil du garantert gå ned i vekt! Og iallefall i centimeter! Masse lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...