Gå til innhold

Sykdom eller dum unnskyldning???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg lurer på om noen her har hørt eller vet om at utroskap kan være en uforskyldt sykdom?

Etter å ha snakket ut med eksen angående hans utallige sidesprang og elskerinneforhold påstår han at han ikke klarte å styre det.

Han forklarte dette slik: Når han hadde tatt en pils så bare måtte han finne en han kunne legge ned. Det spilte aldri noen rolle hvordan hun så ut. Dersom jeg var bortreist klarte han ikke å la være å få seg noe.

Han angret hver gang??? Han sier at han ikke klarte å la være selvom han ville.

Har litt problemer med å tro på dette. En ting jeg vet er sant, er at han alltid har vært utro, mot tidligere samboer.

I tillegg så er han av den oppfatningen at ingen er 100% trofast.

Noen synspunkter fra dere hadde vært fint.

Skal på ingen måte tilgi eller bli sammen med han men lurer litt på om dette er verdens værste unnskyldning eller kan det være en sykdom?

Må nevne her at jeg oppdaget all utroskapen selv. Han blånektet alltid helt til siste slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilletroll

Heh...hvis han er sånn at han MÅ være utro når han har tatt en øl bør han jo bli avholds da etter min mening.....hadde noen sagt noe sånt til meg hadde det gått på hue og ræva ut døra kan jeg love!!!

Dette er ingen sykdom men verdens verste løgn fra en, etter min mening, ubrukelig person!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at utroskap har blitt gitt som noen diagnose tidligere...

Men at det finens personer som har blitt karakterisert som avhengige av sex ja det finnes..... personer som er så sexfikserte at det sidestilles med alkohilokere og narkomane.... som rett og slett må på behandlingshjem for å lære å styre tankene og driftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker er utro andre er det ikke

Det er også de som er det en gang, angrer forferdelig og fortsetter i forholdet etter mye bearbeiding.

Men når en person sier at han/ hun ikke klarer å være tro, hadde jeg blitt GANSKE tvilsom.

Jeg hadde ikke klart å slappe av i et sånnt forhold for fem øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: -Har hørt mange rare unnskyldninger, men denne tar kaka!

På den annen side, så lurer jeg faktisk på om det er noe i genene til enkelte menn som gjør at de er notorisk utro. Og de har også en egen evne til å bagatellisere det, ikke legge så mye i det. (Dermed får de oss kvinner til å føle at vi er hysteriske som maser om dette.......høres dette kjent ut?)

Min erfaring er imidlertid at hvis man har mistanke om utroskap, og har en dårlig magefølelse, så stemmer det som regel. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det var meg som la inn dette.

Hadde nok forventet disse svarene ja.

Ville bare si at han ikke klarte å la være, selvom han ikke drakk.

Når jeg var bortreist eller hver gang han hadde muligheten.

Tror selv at han ikke har noen unnskyldning og må derfor komme med noe så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var meg som la inn dette.

Hadde nok forventet disse svarene ja.

Ville bare si at han ikke klarte å la være, selvom han ikke drakk.

Når jeg var bortreist eller hver gang han hadde muligheten.

Tror selv at han ikke har noen unnskyldning og må derfor komme med noe så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han hadde hatt en sykdom, som han var klar over fra før, så hadde vel det beste vært å kommet seg til en sexolog eller noe for å for det første få en diagnose, og for det andre for å prøve å jobbe seg frem til en løsning som fungerer for både ham og hans evt. partner.

Det at han vet at han ikke klarer å holde fingra fra fatet når du ikke er der, og bevisst lyver om dette, er ikke en sykdom men ren uærlighet!!

Selve lyst-mengden kan kanskje være en sykdom, vi vet jo at det er noen som aldri får nok, blir avhengig av store mengder sex. Og den delen KAN vel være en sykdom, men løgnen og bedraget er ingen sykdom!

I og med at han vet om "problemet" og ikke har giddet så mye som å fortelle deg om sitt "problem" mens dere var sammen, eller ta fatt i det på en seriøs måte, slik man gjerne gjør om man vet man har en sykdom, så tror jeg i hans tilfelle det er snakk om verdens værste unnskyldning!!

Hadde han derimot snakket med deg om det fra starten av, forklart deg at han hadde ett problem i forhold til lyst-behovet sitt, at han ved inntak av alkohol ikke greide å stoppe seg, og selvfølgelig holdt seg unna alkohol i ett forsøk på å være deg trofast, ja da hadde det kanskje vært en annen sak!!

Han har ikke forsøkt NOE, etter hva jeg skjønner på deg, ergo min konklusjon blir løgner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:o SYKDOM???

Hm... den må være farlig smitsom i tilfelle, så mye utroskap som florerer!

Nei, alvorlig talt denne fyren er bare IKKE moden for forhold og sånne som han bør vi holde oss langt unna om det er et fast og trygt forhold vi er ute etter!!!

Syns han hadde tåpelig unnskyldninger gitt, gammel er han da?

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for lett å bortforklare dette med sykdom. Her man hver enkelt stå til ansvar for sine handlinger. På meg virker det som han er manipulerende og skal få deg til å godta at han "bare er slik". Vel, da blir det opp til deg å bestemme. Godtar du det eller ikke? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...